Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal cookies 02/07/2020 Newbie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Aloha

    Iedereen heerlijk aan het genieten van zijn Zondag hoop ik ?
    Ik rol me er alvast eentje bij het bedenken wat ik hier weer allemaal ga achterlaten...

    Here we Go :

    Paar vragen waar ik toch weer mee blijf zitten hopelijk weet iemand er raad mee.
    Ik hoop dat ik de vrouwtjes niet te sterk licht heb gegeven op 1 topje is er wel heel lichte vruchtvorming ? (zie foto )
    De lamp hangt al wat hoger ( 40 cm ) uit voorzorg. Vind het zelf maar raar want het is niet eens eentje van de hoogste toppen ..De hoogste top lijkt mij er geen last van te hebben. ( zie foto )

    DSC09173.JPG

    Hieronder de hoogste top :

    DSC09168.JPG

    De laatste dagen beginnen de takken en de bladeren lichtelijk paars te kleuren , bladeren nog niet zo extreem maar die takken is niet normaal .
    Deze zijn dieprood. Ik geef weinig voeding , heb goede verluchtig en afzuiging.. Zou het wat met de genetica te maken hebben ?
    Of is dit mega veel stress ? ik hoop op het eerste
    DSC09178.JPG

    Kweekverlsag :
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #32
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.

      Comment


        #33
        Die witte top is light bleach inderdaad. Dat bevat geen thc. Als dat de enige top is zou ik die eruit knippen of iig het wit en om knakken. Als meer toppen er last van hebben dan moet de lamp hoger.

        Rood blad is P toch ? Moet je even in de bladoplosser kjjken.. Zou ze wat bloeivoeding geven, iets met weinig stikstof. Misschien een beetje PK 13/14 ? Maar ja, wie ben ik, ik pruts ook maar wat aan :p

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...bleem-oplosser

        Punt 5

        Succes !
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • Nirvana
          Nirvana commented
          Editing a comment
          Damn echt jammer van die lightbleach , ik ga de lamp toch nog even hoger hangen .
          Want deze top is een van de gemiddelde hoogte ! Had er eigenlijk weinig bang voor omdat de spectrabox overall mindere kwaliteit zou zijn ??

          Pk 13/14 is voor in de laatste weken van bloei , zou dit wel verstandig zijn ? Aarrgh ik weet het niet .. ik zal gewoon al starten met de bloei voeding van canna ?

          Alvast bedankt voor je reactie.

        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Lijkt mij een goed plan, bloeivoeding.

        #34
        Een dagje verder

        Ik wil hier eigenlijk duizend scheldwoorden typen voor wat ik net ontdekt heb en graag met jullie wil delen ! Ik sta echt perplex en nog nooit meegemaakt.

        Kom ik zojuist men tentje binnen , even de vrouwtjes checken , ik hou ze goed in de gaten voor de light burn die nu gaande is .. (x2 )
        Zie ik opeens bij een vrouwtje dat ze allemaal zaden en bloemen aan het kweken is .. Herma? Lightburn en nog is zaden tussen men wiet das balen ..
        De foto’s krijg ik helaas niet in de tekst.

        Ik hoop dat iemand hier advies voor heeft .
        alvast bedankt !

        cheers Nirvana
        Attached Files
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #35
          Volgens mij heb je een herma, zie ik bananen ?


          0DBFC219-E0BA-4838-8E87-53184081A482.jpeg
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


          • Nirvana
            Nirvana commented
            Editing a comment
            Wat een dilemma’s voor een maandagavond zeg !!
            1 plant heeft het maar staat in het scrognet verbonden , de ventilator heeft heel de dag staan waaien ..

            Hartzeer als ik deze dames moet buiten smijten .. ik laat het nog een paar uurtjes en jointjes bezinken !!

          • Nirvana
            Nirvana commented
            Editing a comment
            Buiten smijten ?? Hmmm kan ik ze misschien proberen af bloeien buiten voor te zien wat er gebeurt of is dit zowiso een Total loss ??

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Is een lastige keuze ; als jij het de kosten waard vindt kan je ze nog afbloeien en duimen dat er niet veel bevrucht is. Ik zou wel die pollenzakken voorzichtig, met natte vingers, verwijderen zodat deze niet door blijven stuiven.

            We hebben allemaal wel eens een oogst moeten weggooien, de 1ste keer is dat echt shit maar het beste kan je er niet te lang bij stil staan, uithuilen en opnieuw beginnen.

          #36
          Voor vanavond heb ik voorlopig zoveel mogelijk pollenzakjes verwijderd met natte vingers en uiterste voorzichtigheid dat ik de andere dames niet aanraakte .

          Voorlopig zie ik aan de andere dames niets ..
          Ik wacht het even een weekje af wat het gaat doen. Zo leren we nog iets bij !

          Attached Files
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Hopelijk valt het goed mee, ik had ook een plant met banaantjes vroeg in de bloei, en het stuifmeel daarvan, heeft welgeteld 3 zaadjes doen aanmaken in alle andere samen. Dus weinig kracht of weinig stuifmeel. Wel heb ik deze ene plant eruitgehaald omdat ze bleef banaantjes aanmaken. Uit hoeveel heb je banaantjes moeten snijden , of vond je er hier en daar in elke plant wel? Als het maar 1 betreft en je kans hebt om deze buiten tezetten , zou ik dat doen . Als het er meerdere zijn , laten staan en idd dagelijks checken.

          • Waldpiek
            Waldpiek commented
            Editing a comment
            Dat is balen. Goed in de gaten houden!

          • Nirvana
            Nirvana commented
            Editing a comment
            Bedankt @welseypipes en Waldpiek !

            Gisteren avond gaan kijken naar de vrouwtjes , heb ze elk een liter met bloeivoeding gegeven (2ml - 2 liter ) .
            Voorlopig zie ik niks aan de andere drie vrouwtjes , de Herma heeft voorlopig nog niks bijgemaakt dat ik kan zien .. ik ga elke avond de natte vinger techniek gebruiken voor de pollenzakjes te verwijderen.

            Als de vrouwtjes het allemaal krijgen vliegen ze buiten en beginnen we aan de volgende ronde .

            Ik hoop dat dit niet gebeurd want heb toch al veel geleerd en zou graag willen uitbloeien voor het volledige proces door te nemen met het materiaal dat ik nu heb .

            Ik wens iedereen een fijne dag vandaag !
            Cheers Nirvana

          #37
          Kleine update zonder nieuws !
          Maar geen nieuws is goed nieuws in dit geval.

          Voorlopig nog geen andere vrouwen bestuift ..
          toppen worden langzaam dikker.

          cheers !
          Attached Files

          Comment


          • Nirvana
            Nirvana commented
            Editing a comment
            @Fliphasjkip owh daar heb je gelijk! Foutje van de firma .. Ik zat ook het volgende te denken .. out of the box : zou cannacure kans op een bestuiving kunnen vermijden ? Ik dacht, het plakt een beetje dus houd Het de pollen ook vast ?
            Of ben ik te ver uit de box ?

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Dat denk ik niet. Ik kon het ook niet dus heb het even door de eend laten zoeken en las in de gebruiksaanwijzing dat het alleen plakt als het net gespoten is. Als het opgedroogd is plakt het niet meer.

            Dan kan je net zo goed met water spuiten, gaat stuifmeel ook kapot van. Nadeel daarvan is weer een hogere RH en daardoor meer kans op toprot.

          • Nirvana
            Nirvana commented
            Editing a comment
            Hmm Allright ! RH is geen probleem met men fancy ontvochtiger maar van toprot blijf ik bang hebben .. ik zet de clipfan nu ook niet meer op.

            We zullen er maar afblijven zeker ..

          #38
          Aloha

          Voorlopig groeien de toppen rustig door en zien alle drie vrouwtjes mooi donkergroen ..
          alleen die ene .. ik kreeg er al een tijdje geen hoogte van , maar nu krijgt ze kuren

          Had het al langer zien aan komen dus besluiten we om bloeivoeding te geven , heb ook nog een keertje groei er bij gedaan .. echt minimaal 1a2 ml op 1 liter .

          morgen maak ik tijd voor men kweekverslagje aan te vullen.
          Foto’s als attachment
          Attached Files

          Comment


            #39
            Hier zijn we weer !


            Weer even de tijd kunnen vinden om mijn kweekverslag aan te vullen.
            De cijfertjes zoals gewoonlijk zal ik jullie maar besparen vanaf nu, mijn verwachtingen lagen een beetje hoger zoals gewoonlijk
            Natuurlijk is het mijn eigen fout, we zullen positief blijven en er van maken dat we er maar van kunnen leren.

            Het gedeelte voeding ga ik gewoon helemaal de mist in. 3/4 dames zijn eigenlijk nog "ok" daar blijft het dan ook bij ... Die andere haar toppen blijven wel groeien maar blad schiet er niks van over.
            Ik kan jullie zelfs niet vertellen waar het fout is gegaan, het bladproblementopic heb ik al meerdere malen gelezen en bij vrouwtje links onder heb ik voor de moment van alle punten last

            IMG_0257.JPG

            IMG_0258.JPG

            Zoals je kan zien beginnen nu alle punten van de bladeren naar beneden te wijzen. Ik schat zelf in dat dit een Kalium te kort is ??
            Ik ga me hier alvast meer in moeten verdiepen de volgende ronde. Ik denk dat ik met plagron ga werken en zeker een EC meter in huis ga halen.
            Ook ga ik sparen voor de tensiometers van blumat. Ik dacht dat ik dit wel kon aanvoelen met mijn ervaringen in het buitenkweken, Deze ronde doet me daar toch over twijfelen

            Ik heb ook de vrouw des huizes kunnen overtuigen om een klein kamertje in de woning vrij te maken
            Dat betonnen tuinhuis werkt gewoon niet !

            Voorlopig staan de dames al 42 dagen op 12/12 en staan ze al 25 dagen in bloei.
            De LV zal een gemiddelde hebben van 50 %

            Water ; ik geef 1 dag wel, 1 dag niet. meestal rond 1 L - 1.5 L.
            Voeding : Ik hou het beperkt en geef 1 a 2 maal per week Canna Flores ( 3ml -2L ) , Gisteren voor het eerst Pk 13/14 (2.5Ml- 2L )

            IMG_0253.JPG

            Ik kan vooral niet wachten om naar binnen te trekken met al men materiaal !
            Ik zal deze toch uit zitten tegen mijn goesting om er toch wat van te leren.


            Tot in den draai !
            Nirvana

            Comment


            • Waldpiek
              Waldpiek commented
              Editing a comment
              Waarom de volgende ronde niet eens op cocos proberen?

            • Nirvana
              Nirvana commented
              Editing a comment
              Waldpiek Coco’s werkt goed precies

            • Waldpiek
              Waldpiek commented
              Editing a comment
              Ik vind vooral het voordeel dat je nooit te veel water geeft. Wel of geen voeding geven is ook geen vraag omdat je altijd voeding geeft en je kunt gemakkelijk corrigeren als er iets mis gaat

            #40
            Hi Farmers !

            Gisteren nog eens een foto gemaakt met de lamp uit.
            We zijn gisteren week 5 van de bloei ingegaan.

            IMG_0273.JPG

            IMG_0274.JPG

            Nog een dikke vier weken en we kunnen eindelijk opnieuw beginnen met alles wat we geleerd hebben deze kweek !
            Stoked


            Groet Nirvana

            Comment


              #41
              Hoe zit het met de zaden nu? Nog veel nieuwe productie ?

              Weet je al wat je hierna gaat zetten?
              Niet weer Royal Queen Seeds schat ik zo in

              Zelf ben ik nogal fan van Humboldt Seeds
              Kan je ook bestellen via vele Nederlandse webshops.
              Maar er zijn nog vele andere goede breeders.
              ronde 1 - ronde 2 - ronde 3 - ronde 4 - ronde 5 - ronde 6 - ronde 7 - ronde 8 - ronde 9 - buiten 2022

              Comment


              • Nirvana
                Nirvana commented
                Editing a comment
                Die ga ik al eens checken !
                De spectrabox moet inderdaad zo snel mogelijk buiten. Die spider farm was ik nu al een paar keer tegengekomen en vallen redelijk mee van prijs.
                Ik zal ze eens aanbieden op marktplaats. Men geld terug krijgen zal nooit gebeuren.
                Ook laatste keer geweest dat ik een full setup koop van een of andere kut site !

                Alvast bedankt !!

              • Nirvana
                Nirvana commented
                Editing a comment
                Canaboid

                Amherst Sour Diesel eens gaan opzoeken op Zamnesia , heb je review gelezen
                Een goede smaak heb je wel !

                Hmm een sativa wil ik zeker eens proberen !

                9-10 weken bloei vind ik persoonlijk een beetje lang om mee te beginnen .
                Kwestie voor het niet te verkloten met de voeding , beestjes en Rot . Hoe korter hoe minder kans dat er ook iets kan gebeuren ?

              • Canaboid
                Canaboid commented
                Editing a comment
                Amherst Sour Diesel moet inderdaad vrij lang bloeien.
                Beter is dan een Indica dominante soort te nemen.

                Heb op dit moment o.a. de Mango Sapphire staan.
                Die bloeit af in 50-55 dagen (7-8 weken).

                https://www.humboldtseeds.net/en/mango-sapphire/

              #42
              Ik heb deze nog in de frigo liggen .
              Jammer dat autoflower afgeraden wordt indoor .

              Buiten seizoen volgend jaar gaan we knallen ! Met onze nieuwe woning, plaats genoeg en geen buren Die kunnen gaan klagen.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #43




                Ruilen !!


                59A29E28-2337-4D2B-A5C5-6D77875EE887_1_201_a.jpeg


                🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

                👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

                Comment


                • Remco
                  Remco commented
                  Editing a comment
                  Die AFjes was nen miskoop !!

                  Inderdaad die AFjes voor op't terras , ik zou liever nen hennep plant op men terras zetten volgende lente !!

                  Ik denk dat nen hennep plant niet zo sterk ruikt , of ben ik verkeerd !!

                • Nirvana
                  Nirvana commented
                  Editing a comment
                  Remco die AFjes kan je wel heel klein houden als je wilt .. je kan er zelfs een bonsai van maken ! Zoek maar eens op, echt leuk om naar te kijken en misschien een leuke bijkomende hobby voor jou ?

                • Remco
                  Remco commented
                  Editing a comment
                  Wete wat het enigste probleem is hier , dat er niet genoeg licht in mijne studio komt , en mijn kamer plantjes het wel moeilijker hebben om te overleven !!

                  Cactussen en vetplantjes overleven het wel , ik heb er hier ook een paar kleine boompjes staan
                  die wat moeilijker tevreden zijn te houden !!

                #44
                IMG_0284.JPG

                IMG_0287.JPG

                Ik was juist te laat voor de foto's met lamp uit , daar probeer ik morgen eens werk van te maken.
                Voel de bui ook al serieus hangen ! De toppen groeien wel maar nauwelijks , het zal een magere eerste ronde zijn.
                Ik ga dan ook zeker niet te lang uitbloeien denk ik .

                Na deze week spoelen ? dan hebben ze uiteindelijk toch 8 weken gestaan ?
                Ik ga ook wat trichome shots proberen maken .. ik wacht nog op het pakketje


                Zo ! Het staat er weer op ...
                Nog een fijne week iedereen .

                Groet Nirvana



                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 2 photos.

                Comment


                • Bas Haze
                  Bas Haze commented
                  Editing a comment
                  Het mooist is in de nacht 18 graden en overdag 25 onder de 15 graden stopen ze met groeien meende ik

                #45
                Attached Files

                Comment


                • Nirvana
                  Nirvana commented
                  Editing a comment
                  Rickysticky

                • Bas Haze
                  Bas Haze commented
                  Editing a comment
                  Je moet wat over hebben voor je plantjes wat je ook kan noen een tijdklok er tussen zetten heb je er geen omkijken meer naar

                • Canaboid
                  Canaboid commented
                  Editing a comment
              Bezig...
              X