Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

    Korting op 420shop
    Beste Growertjes,

    Na veel te lezen eindelijk de knoop doorgehakt en besloten een tentje aan te schaffen voor de eerste ronde. Zou hier graag zoveel mogelijk een updateje posten met foto's en krijg graag commentaar, tips, ... !

    Setup
    - Tentje 1.2x1.2x2
    - 600W lamp
    - Afzuiging + koolstoffilter de geleverd werd bij tentje
    - Schakelbord vooraf gemaakt door online shop..

    06.JPG08.JPG05.JPG01.JPG07.JPG10.JPG03.JPG02.JPG09.JPG04.JPG

    Shoot

    #2
    Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

    Nu nog wat plantjes derin en je tentje ziet er direct stukken beter uit,suc6

    Comment


      #3
      Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

      Hey Succes met je tentje man!!

      Kzou nog wel ff met vijverfolie een waterdicht bakkie maken voor de zekerheid...zit vast wel een standaard lekbak in maar tog!
      Met wat voor soortje ga je draaien en wat voor medium enz ??

      greetZ
      sigpic

      Comment


        #4
        Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

        Goed begin man! wat ben je van plan erin te zetten??

        iig succes man!!

        Eens een paffer, altijd een paffer........

        Comment


          #5
          Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

          Oorspronkelijk geplaatst door lsdaffy View Post
          Nu nog wat plantjes derin en je tentje ziet er direct stukken beter uit,suc6
          Gaat er idd stukken beter uitzien dan Komt in orde begin januari !

          Oorspronkelijk geplaatst door Natures Finest View Post
          Hey Succes met je tentje man!!

          Kzou nog wel ff met vijverfolie een waterdicht bakkie maken voor de zekerheid...zit vast wel een standaard lekbak in maar tog!
          Met wat voor soortje ga je draaien en wat voor medium enz ??

          greetZ
          Oorspronkelijk geplaatst door Paffy View Post
          Goed begin man! wat ben je van plan erin te zetten??

          iig succes man!!

          Thx ! Ga gewoon op grond kweken. Ga voor m'n eerste keer uit stek kweken ipv uit zaad en hoop iets te vinden wat "makkelijk" kweekt voor een beginner..

          Comment


            #6
            Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

            Lekker op een PP of Bubble soortje gaan zitten kan je weinig aan verkloten met grond!

            Succes!
            sigpic

            Comment


              #7
              Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

              leuk tentje.en pp of bubble nemen met groote potten of specikuipen.bio voeding van biobizz of andere biovoeding want dan hoef je niet aftezuren.

              Comment


                #8
                Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

                Oorspronkelijk geplaatst door Natures Finest View Post
                Lekker op een PP of Bubble soortje gaan zitten kan je weinig aan verkloten met grond!

                Succes!
                Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
                leuk tentje.en pp of bubble nemen met groote potten of specikuipen.bio voeding van biobizz of andere biovoeding want dan hoef je niet aftezuren.
                PP kan ik wel op de kop tikken, werk voor eerste week van januari ! Foto's volgen
                Heb plagron bio voeding die bij het tentje zat..

                Thx voor de tips

                Comment


                  #9
                  Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

                  Suc6 met de kweekplannen, mogen er mooie kerstbomen uitkomen

                  Comment


                    #10
                    Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

                    Het zijn spijtig genoeg geen stekjes geworden maar zaadjes, maar dat maakt het wat extra spannend natuurlijk
                    Zonet onmiddellijk in de grond geplant in een spongepot.

                    foto 1.JPG
                    Temperatuur ter hoogte van de spongepot is 22 a 23 graden.

                    foto 4.JPG
                    2X18W TL Lampjes

                    foto 2.JPGfoto 3.JPG
                    TL boven de propagator, goed zo van hoogte?

                    foto 5.JPG
                    Spongepot met tempartuurmetertje ertussen..

                    Ik heb niets van aan/afzuiging aan staan maar wel links en rechts van de tent het verluchtingsgat open.

                    Comment


                      #11
                      Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

                      Ziet er top uit zo met je propegator! Ik denk wel dat je licht uit kan doen, ikzelf ontkiem altijd in het donker..

                      Hieronder een stukje uit een blad geciteerd, mss ken je het al mss nog nie!

                      zaden hebben lente-achtige condities nodig om uit hun winterslaap te ontwaken: duisternis, vocht en een aangename temperatuur. Een populaire methode is om zaden tussen 2 stroken papier te leggen, die besprenkeld zijn met water. Dat wordt dan bv tussen 2 eetborden (1 bord ondersteboven) gelegd. Wanneer de wortels verschijnen worden ze naar de zaadtray verplaatst. Doe dat behoedzaam om schade te voorkomen. De zaden moeten erg voorzichtig in de aarde worden gestopt en wel zodanig dat ze makkelijk kunnen uitspruiten. Het is aan te bevelen je substraat te bevochtigen voordat je de zaden poot, want het zaad kan verplaatsen wanneer je dit later doet. Neem altijd een licht en luchtig substraat om de wortelontwikkeling te stimuleren. Geef niet teveel voeding om overvoeden van deze tere scheuten tegen te gaan......

                      Succes!

                      GreetZ,
                      NF
                      sigpic

                      Comment


                        #12
                        Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

                        Oorspronkelijk geplaatst door Natures Finest View Post
                        Ziet er top uit zo met je propegator! Ik denk wel dat je licht uit kan doen, ikzelf ontkiem altijd in het donker..

                        Hieronder een stukje uit een blad geciteerd, mss ken je het al mss nog nie!

                        zaden hebben lente-achtige condities nodig om uit hun winterslaap te ontwaken: duisternis, vocht en een aangename temperatuur. Een populaire methode is om zaden tussen 2 stroken papier te leggen, die besprenkeld zijn met water. Dat wordt dan bv tussen 2 eetborden (1 bord ondersteboven) gelegd. Wanneer de wortels verschijnen worden ze naar de zaadtray verplaatst. Doe dat behoedzaam om schade te voorkomen. De zaden moeten erg voorzichtig in de aarde worden gestopt en wel zodanig dat ze makkelijk kunnen uitspruiten. Het is aan te bevelen je substraat te bevochtigen voordat je de zaden poot, want het zaad kan verplaatsen wanneer je dit later doet. Neem altijd een licht en luchtig substraat om de wortelontwikkeling te stimuleren. Geef niet teveel voeding om overvoeden van deze tere scheuten tegen te gaan......

                        Succes!

                        GreetZ,
                        NF
                        Hey NF,

                        Thx voor je reactie !
                        Ik baseerde me op de post in onderstaande draad:
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...972-Spongepot?

                        Op de website van spongepot (www.spongepot.nl

                        Comment


                          #13
                          Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

                          Keej ik heb mijn info weer van een zaadleverancier..naja vele wegen richting Rome En jah de beste methode is moelijk te zeggen...kweet dat mijn methode werkt bij mij binnen 96uur staat er een beginnend plantje boven mn stekaarde.... hier nog ff pic van Cream Caramel zaden lagen binnen 48 open.

                          Zodra het zaadje is opengeklapt en de wortel eruit komt gaat die bij mij eerst in een half L potje met stekaarde en TL erboven...zodra het plantje wat langer is gworden en wat groter gaat die over naar een 2L potje met en lightmix aarde en onder de 400W...zodra hier weer wortel onderin zit gaat ie over naar de uiteindelijke 18L pot. Maar ik gebruik mijn zaailingen neit om af te bloeien maar om een topmoeder te selecteren...lange weg maar ja blijft leuk!
                          Attached Files
                          sigpic

                          Comment


                            #14
                            Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

                            misschien lees ik erover, maar wat voor soortje ga je eigenlijk kweken?

                            Comment


                              #15
                              Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

                              Oorspronkelijk geplaatst door ganja guru View Post
                              misschien lees ik erover, maar wat voor soortje ga je eigenlijk kweken?
                              pp

                              Comment

                              Bezig...
                              X