Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

    72u na het plaatsen van 15 PP zaadjes in de spongepot zien er al 2 het levenslicht, hopelijk volgen hun zusjes snel


    foto 1.jpgfoto 2.jpg

    Enorm veel condens op de propagator, niet erg?

    foto 3.jpg

    Comment


      #17
      Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

      Na 96u zijn de twee dames van gisteren verder ontwikkeld en hebben er nog twee zusjes bijgekregen.. Hopelijk binnen 24u allemaal

      Ik merk wel dat de rode korrels rond de spongepot droog worden terwijl die verder in de bak vochtig blijven, de aarde van de spongepot zelf is wel nog lekker vochtig.

      foto 1.jpg foto 2.jpg

      Tot morgen

      Comment


        #18
        Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

        En na 120u volgen er nog enkele..

        foto.jpg

        Comment


          #19
          Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

          Heb 14 van de 15 PP zaadjes overgeplant naar 9 liter potten met plagron bat mix, 600W HPS lamp hangt er momenteel 130cm vanaf en de dames krijgen vanaf nu 18 uurtjes licht..

          foto 2.jpgfoto 1.jpg

          Comment


            #20
            Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

            denk je niet dat je te snel bent over gestapt naar de batmix?denk dat die nog wat te heftig is voor je spruitjes!.
            grtz

            Comment


              #21
              Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

              Daar heeft Markster een goed punt...Batmix is ook naar mijn idee een te zwaar bemeste aarde voor je jonkies..zorg eerst voor 3 bladparen voor je de overpot doet..Ikzelf pot eerst altijd over naar een 2L pot met een lightmix aarde dan als de wortel goed onderin zit over naar de uiteindelijke pot met aarde naar keuze in mijn geval nog steeds een lightmix dan haha. Kzal je plantjes ook maar ondersteunen want die gaan enorm rekken naar het licht ;P

              Succes kerel!

              GreetZ
              sigpic

              Comment


                #22
                Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

                hey,

                Ja ze zullen er wel even van schrikken...! Moet wel zeggen dat ik de mijne ook rechtstreeks in grow-mix heb geplant...maar das nog altijd geen bat-mix natuurlijk.
                Het kost je volgens mij gewoon en paar dagen groei... maar hoe het met bat-mix gaat verlopen...we'll see

                toi toi

                Comment


                  #23
                  Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

                  Hey,

                  Bedankt voor het advies, wat doe ik nu best om zo weinig mogelijk nadeel te ondervinden van m'n foutje?
                  Ik heb de lamp al 10cm lager gehangen en denk dat ik zo stapsgewijs naar beneden ga tot een 60cm (600W)

                  thx !

                  Comment


                    #24
                    Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

                    Ziet er goed uit V5C.
                    Gewoon water geven, eventueel met enzymen en/of groeiregulatie.
                    Zorgen dat ze extra goed kunnen ademen, bladeren en wortels, dan nemen ze meer en sneller voeding op.

                    succes er nog mee.

                    Comment


                      #25
                      Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

                      Wat ik me net realiseerde, tent (DR120) staat in een soort van dressing. Tijdens de donkeruren is daar dus soms licht in de kamer..
                      Ik voorzie de tent van verse lucht via een opening met vliegennet (zie foto). Tijdens de donkeruren kan hierdoor wat licht naar binnen, is dit erg?

                      dr120.jpg

                      Comment


                        #26
                        Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

                        Oorspronkelijk geplaatst door V5C View Post
                        Wat ik me net realiseerde, tent (DR120) staat in een soort van dressing. Tijdens de donkeruren is daar dus soms licht in de kamer..
                        Ik voorzie de tent van verse lucht via een opening met vliegennet (zie foto). Tijdens de donkeruren kan hierdoor wat licht naar binnen, is dit erg?
                        Ja mij lijkt dit best erg, ik heb zelf ook een dr120, die heb ik op mijn zolder gezet. Toen ik hem op had staan ben ik er in gaan zitten en de hele tent dicht laten ritsen met alle flappen open, en toen schrok ik van de hoeveelheid licht dat de tent binnen kwam, het was dus alles behalve donker.
                        wat heb ik gedaan....m'n zolder maar helemaal lichtdicht gemaakt, lekker dik vijverfolie met latjes tegen tegen het dakraam aan geschroeft, en ook voor het raam van de deur vijverfolie....resultaat na 3 minuten in de kamer staan zie ik nog steeds geen hand voor ogen en ook in m'n tent dus geen licht meer, nu heb ik alle flappen van m'n tentje open staan voor lekker veel verse lucht!

                        Dus ik hoop voor je dat je de kamer donker kunt krijgen, anders moet je met labyrintjes aan een slang werken voor je luchtinlaat, maar dan kun je die grote flappen aan de zijkant niet meer open zetten!

                        Moet er ook even bij zeggen dat ikzelf ook pas met mijn eerste kweek bezig ben, maar van wat ik hier al allemaal gelezen heb kan ik toch wel zeggen dat donker echt donker moet zijn.

                        Succes iedergeval!!

                        groetjes terrorjointje
                        Last edited by terrorjointje; 18 January 2011, 09:30.
                        sigpic

                        Comment


                          #27
                          Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

                          Oorspronkelijk geplaatst door terrorjointje View Post
                          Ja mij lijkt dit best erg, ik heb zelf ook een dr120, die heb ik op mijn zolder gezet. Toen ik hem op had staan ben ik er in gaan zitten en de hele tent dicht laten ritsen met alle flappen open, en toen schrok ik van de hoeveelheid licht dat de tent binnen kwam, het was dus alles behalve donker.
                          wat heb ik gedaan....m'n zolder maar helemaal lichtdicht gemaakt, lekker dik vijverfolie met latjes tegen tegen het dakraam aan geschroeft, en ook voor het raam van de deur vijverfolie....resultaat na 3 minuten in de kamer staan zie ik nog steeds geen hand voor ogen en ook in m'n tent dus geen licht meer, nu heb ik alle flappen van m'n tentje open staan voor lekker veel verse lucht!

                          Dus ik hoop voor je dat je de kamer donker kunt krijgen, anders moet je met labyrintjes aan een slang werken voor je luchtinlaat, maar dan kun je die grote flappen aan de zijkant niet meer open zetten!

                          Moet er ook even bij zeggen dat ikzelf ook pas met mijn eerste kweek bezig ben, maar van wat ik hier al allemaal gelezen heb kan ik toch wel zeggen dat donker echt donker moet zijn.

                          Succes iedergeval!!

                          groetjes terrorjointje
                          Thx voor de reactie !
                          Ik vrees dat ik met zo'n labyrintjes zal moeten werken.. Maar waar haal je zoiets, of hoe maak je zoiets? Heb al zitten googleen maar geen succes..

                          Comment


                            #28
                            Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

                            ik heb ff een kleine tekening gemaakt voor je in paint ik hoop dat je er wat aan zult hebben.
                            je kunt een kistje maken van bijvoorbeeld hout, en binnen in een paar schotjes die je dan steeds laat verspringen. hieraan maak je dan een flens van 125mm, kun je krijgen bij de bouwmarkten, en daar kun je dan een stuk slang aan vast maken die in zo'n luchtopening van je tent past. zo komt er wel lucht in maar geen licht. het beste kun je er dan wel 2 maken voor elk gat een, anders krijg je denk ik te weinig verse lucht binnen.

                            succes!!!

                            tekening.jpg
                            sigpic

                            Comment


                              #29
                              Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

                              Helemaal mee ! Doen we zo.. THX !!

                              Comment


                                #30
                                Re: 600W - 1ste ronde - Tentje 1.2x1.2x2

                                Gewoon pvc-pijp gebruiken van 125 mm. Stukje pijp verticaal buiten de tent, lengte 40 cm is genoeg, 1e knietje van 90 graden aansluiten en doorvoeren door de ventilatieopening, 2e knietje (verjongd) in de tent haaks aansluiten op 1e knietje, 2e stukje pvc van 40 cm aansluiten op verjongd 2e knietje en je hebt een labyrint.

                                Comment

                                Bezig...
                                X