Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

6 soortjes voorgroei TL 72 watt + HPS 600 watt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Denk dat ik ze vanmiddag ga spoelen en dan ga ik de PPM van het afvloeiende water meten. Zie even geen andere mogelijkheid dan een harde reset van de bodem. Vrees teveel voedingstoffen in de bodem.

    Is een risico maar inmiddels beginnen de bovenste nieuwe scheuten te hangen door de slappe steeltjes die vrijwel direct paars verkleuren.

    Misschien dat de voedingstoffen zich ophopen onderin en op de onderzetters en aangezien ik van onder steeds water gaf wordt het dan steeds weer aangezogen.

    Comment


      #17
      Als ze zo vergelen staan ze te droog of te nat, of ze kunnen geen voeding opnemen.
      Ik ben ook niet zo zeker van die pokon potgrond, ik lees dat er veel turf en houtsnippers in zitten ?
      -- Misschien is er iemand die ook op exact diezelfde aarde kweekt ?
      Zou zeker een paar monsters van allemaal nemen en daar de EC en pH van meten.
      Drain meten werkt niet goed bij aarde. Dat is de methode voor cocos/steenwol enzo..

      Als de stelen bovenin hangen (waar ik geen foto van zie) dan staan ze te droog.
      Maar zonder duidelijke foto's is dat moeilijk, blad kan ook hangen, en de manier waarop het hangt kan verschillen.

      Medium/voeding/meten:
      Grond: Pokon potgrond Welkoop
      Voeding groei: Plagron terra grow
      Voeding bloei: Plagron alga bloom
      Terra grow = mineraal
      Alga bloom = organisch
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        QnQ

        Die pokon potgrond van de welkoop kun je weleens gelijk in hebben. Zaten veel houtsnippers en turf.

        Moet ik dan nu nieuwe grond halen en de planten in grotere potten zetten of wat is je advies?
        Na het ompoten ging het wel mis namelijk ondanks dat ik dit keurig netjes heb uitgevoerd.
        20201029_134644.jpg
        20201029_134651.jpg 20201029_134658.jpg 20201029_134705.jpg 20201029_134711.jpg 20201029_134724.jpg

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Die vlekken zijn wel cal/mag tekort of blokkade denk ik, heb ik ook op een plant en werd mij verteld ook. Mss toont zich dit sneller bij te droog of te nat. Bij mij begon het na niet afgezuurd water tegeven te hoge ph. Maar ik had ijzerblokkade ook daardoor(vergeling binnenste van het blad) niet zoals dit...

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Die arme plantjes staan veel te droog, maar ze zijn nog wel te redden! Maak maar een vat aan met Ec van 1.6 en zuur aan naar pH 5.5. Vervolgens spoel je hiermee de planten tot het er aan de onderkant uitzeikt. Hierdoor corrigeer je de waarden in het medium. Vervolgens zou ik ze voor de helft afknippen en laten bijkomen (als je nog niet op 12/12 zit).

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Als de potgrond niet voldoet helpt een goede gebalanceerde voeding dit voorkomen.

        #19
        Hork Wellicht hebben ze een tijdje droog gestaan, maar 2 dagen geleden heb ik ze nog 2 liter per stuk gegeven. (4 grote) kleine niks.

        Spoelen ben je dus met mij eens?
        12/12 zit ik nog niet op
        Ik heb een vrij grote tent 150x150x200 cm dus het mogen grote planten worden en ik ga pas over op 12/12 als er wat herstel optreedt.

        Bladeren verwijderen is dat wel zo handig? Zoveel zit er al niet aan. Die hele beroerde bladeren vallen er spoedig wel af denk ik.

        Ik heb ergens gelezen (site RQS d8 ik) dat als je spoelt je dat netzo lang moet doen totdat het water helderder uit de pot vloeit en een PPM van maximaal 50 PPM bevat Screenshot_20201029-165514_Chrome.jpg

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Lijkt me niet handig want dan spoel je alle voeding er uit. Beter is spoelen met de correcte waarden, dus Ec 1.6 en pH 5.5.

        #20
        Hork Is het nut van spoelen dan ook niet om de voedingstoffen weg te spoelen en opnieuw te kunnen beginnen?

        Ik heb een TDS meter die alleen de waarde in PPM weergeeft, maar ik kom nogal tegenstrijdige schema's tegen om de PPM naar EC om te rekenen.

        Ik pak kraanwater dit zal dan ongeveer een EC van 0.6 zijn moet ik dat dan met zoveel voeding ophogen tot 1.6? En dan nog PH min tot een PH van 5.5.

        Is dat dan wel slim om er weer voeding bij te geven?

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Van die waardes geen idee, spoelen betekent niet dat je de plant moet doorspoelen. Maar alleen water geven zonder voeding.

        • RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          Ja ook met spoelen lees ik tegenstrijdige verhalen. De ene keer lees je 2x je normale hoeveelheid water en de andere keer zodanig vaak doorspoelen dat de plant als ware verzopen wordt.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Je moet het schema van jouw merk meter gebruiken!!

        #21
        Oorspronkelijk geplaatst door RickTerboeg View Post
        Hork Is het nut van spoelen dan ook niet om de voedingstoffen weg te spoelen en opnieuw te kunnen beginnen?
        Ja en nee. Door te spoelen met de correcte waarden begin je ook overnieuw maar als je spoelt met alleen kraanwater is je pH weer te hoog en heeft de plant natte voeten maar niks te eten.
        Ik heb een TDS meter die alleen de waarde in PPM weergeeft, maar ik kom nogal tegenstrijdige schema's tegen om de PPM naar EC om te rekenen.
        Koop dan een Ec meter, zo duur zijn die niet.
        Ik pak kraanwater dit zal dan ongeveer een EC van 0.6 zijn moet ik dat dan met zoveel voeding ophogen tot 1.6? En dan nog PH min tot een PH van 5.5.
        Correct.
        Is dat dan wel slim om er weer voeding bij te geven?
        Ja, want je planten zijn niet voor niks geel.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #22
          Ja klopt plagron zegt zelf als je de bio voeding gebruikt hoef je je geen zorgen te maken over de pH en EC. Ik snap er ook geen bal meer van.
          Screenshot_20201029-193214.png

          Comment


          • RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Vorige kweek idd terra grow en alga bloom gebruikt...toen vanaf 2e a 3e week op 12/12 snel geel blad onderin.

            Ik heb al terra grow gebruikt deze ronde wat adviseren jullie om daar dan bij te gebruiken zodra ze in bloei staan? Terra grow is over een paar weken op dus ik wil nieuwe bestellen maar dan direct voor de bloei wil ik ook wat bestellen.

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Ik zou terra bloom bestellen

          • Jamzieman
            Jamzieman commented
            Editing a comment
            klopt idd. zolang je geen additieven gebruikt

          #23
          Allemaal bedankt voor jullie reacties dat waardeer ik enorm tussen het knippen door van de buitenplant. (Power Plant)
          Daar heb ik inmiddels 550 gram nat van geknipt en ik ben pas op de helft.

          Het volgende heb ik zojuist uitgevoerd:
          - Amnesia Haze zeer fors gespoeld met PH 6.0
          Zo fors dat ik 8 liter van onderen heb opgevangen.
          - Sherbet Queen 0.5 liter van boven gegeven PH 5.9 en PPM 880.
          - Andere 3 planten 2.0 liter van boven gegeven PH 5.9 en PPM 880.

          PPM 880 heb ik aan de hand van info via RQS (zie bijlage)

          Bewust maar 1 plant zo extreem gespoeld om eventuele verschillen te constateren.
          Ja oke ook de andere planten 2 liter is natuurlijk teveel maar ik moet toch wat proberen.

          Lamp ook iets hoger en nu maar even een aantal dagen wachten wat er gebeurt. Ik neem aan bij succes dat er dan nieuwe groene scheuten binnen enkele dagen moeten ontstaan.

          Screenshot_20201029-210406_Chrome.jpg

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Goed bezig! Hopelijk heb je de plant die je fors gespoeld hebt ook voeding meegegeven!

          • RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Ja heb ik gedaan...als het goed is moet op mijn TDS meter 640 PPM overeenkomen met 1 EC. Had al wel het idee dat ze er een fractie beter bij stonden een halve dag later.

          #24
          We zijn bijna 2 dagen verder en ik heb wel het idee dat er weer wat leven en groei in de planten zit.

          Ik ga toch maar eens betere registratie bijhouden wat ik precies gedaan heb.

          Door de tegenslagen staan ze inmiddels al 41 dagen in de groei. (Ronde 1 ging bij 33 dagen op 12/12)
          Hopelijk zet de verbetering nu door en kan ik op korte termijn naar 12/12.

          20201031_105847.jpg

          Comment


          • RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            1024 PPM op mijn TDS meter zou exact een EC van 1.6 moeten zijn.
            2 dagen geleden hebben ze 880 PPM gekregen wat op een EC van 1.375 neer komt.

            EC moet richting de bloei toch nog verder omhoog zou ik dit nu geleidelijk iets opbouwen of kan ik de volgende keer water geven al het beste die EC van 1.6 aanhouden?

          • Bas Haze
            Bas Haze commented
            Editing a comment
            Ik heb nog niet veel ervaring langzaam opbouwen lijkt mij beter al doe je maar iedere keer als je voed 0.2 bij op doet tot je op gewenste waarde zit en je planten beginnen al weer opteknappen

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Naar de planten kijken of ze het genoeg vinden.
            Niet vergeten, op grond duurt een paar dagen voor je wat ziet!!

          #25
          Allemaal nog bedankt voor jullie antwoorden. De plantjes ogen weer een stuk beter en de groei zit er nu zodanig goed in dat ik niet meer te lang kan wachten met de klok op 12/12 wegens de hoogte.

          Zal morgen wel even een foto maken met het licht uit.

          Wel weer last van kanoblad maar de ventilator staat op de laagste stand.

          20201102_175544.jpg

          Comment


          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            12/12

          • RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Hij? Ik moet geen kerels als planten. Vrouwen moeten het worden. Ja ik ben met 12/12 aan het wachten tot dat Sherbet Queen (de achterblijver) ook op een plant begint te lijken.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Kanoblad heeft iets met verdamping/warmte en water in de pot te maken, te nat of te droog!!

          #26
          Update:

          Dit is alweer dag 46 van de groei.
          Uiteraard is dit langer dan normaal gesproken, maar dit kwam door de eerder benoemde tegenslagen.

          Sinds eind oktober gaan ze weer de goede kant op waarbij ik de volgende handelingen heb verricht:

          29-10-2020:
          PH 5.9 / EC 1.37 / gespoeld met 10 liter (Haze)
          PH 5.9 / EC 1.37 / 2 Liter (Critical)
          PH 5.9 / EC 1.37 / 2 Liter (North Thunderfuck)
          PH 5.9 / EC 1.37 / 2 Liter (Green Crack Punch)
          PH 5.9 / EC 1.37 / 0.5 Liter (Sherbet Queen)

          01-11-2020:
          PH 6.0 / EC 1.5 / 2 Liter (Amnesia Haze)
          PH 6.0 / EC 1.5 / 2 Liter (Critical)
          PH 6.0 / EC 1.5 / 2 Liter (North Thunderfuck)
          PH 6.0 / EC 1.5 / 2 Liter (Green Crack Punch)
          PH 6.0 / EC 1.5 / 1 Liter (Sherbet Queen)

          Green Crack Punch is inmiddels 55 cm lang.
          Critical, North Thunderfuck, Amnesia Haze zijn 45 cm lang.
          Sherbet Queen de achterblijver is hooguit 20 cm.
          Om die reden heb ik Green Crack Punch 2 november voor de 2e keer getopt, zodat ik hopelijk 4 planten met ongeveer dezelfde lengte krijg.

          Ik geef de getopte dame even een paar dagen tijd om dit te verwerken en dan ga ik deze week over op 12/12 dan zullen de 1e planten eind januari klaar zijn.

          20201103_101904.jpg 20201103_101800.jpg

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Die veerkracht is teken dat ze er zin in hebben he. Mooie bossige planten ! Binnen een paar weekjes zie je niks meer van de perikelen denk ik. Succes verder.

          #27
          Zojuist een pakketje van Plagron besteld waar ook Terra Bloom bij in zit voor de bloei.

          Dan is wat anders. Wie oh wie heeft een goede tip om de tent te verwarmen met een kacheltje of iets dergelijks. Temperatuur is nu nog goed maar dat gaat natuurlijk in de donker cyclus onder de 15 graden komen de komende maanden.

          Buiten 13 graden dan kan ik het in de tent op 24 graden met lamp aan en 16 graden met lamp uit houden dus dat is nog goed.

          In de bloei gaan de lampen van 20.00 uur tot 08.00 uur aan

          Comment


            #28
            Ik ga mijzelf maar eens een verbod opleggen om een tuinwinkel te bezoeken.

            Ga ik met mijn moeder kijken voor een kamerplant voor haar woonkamer heb ik mijn oog laten vallen op een 28 liter pot.

            Voor ik het wist was die pot afgerekend en zat de Green Crack Punch plant in de pot.
            Mooie stevige gewortelde kluit die mooi compact bleef en zich zonder te knoeien in haar nieuwe onderkomen liet zetten.

            Comment


              #29
              Paar dagen verder en er is weer duidelijk verbetering zichtbaar.

              20201105_165237.jpg

              Comment


              • Bas Haze
                Bas Haze commented
                Editing a comment
                Die doen het weer mooi ik ben blij voor je

              #30
              Update dag 53;

              49 dagen groei
              4 dagen (12/12)

              03-11-2020:
              PH 6.0 / EC 1.5 / 2 Liter (Amnesia Haze)
              PH 6.0 / EC 1.5 / 2 Liter (Critical)
              PH 6.0 / EC 1.5 / 2 Liter (North Thunderfuck)
              PH 6.0 / EC 1.5 / 3 Liter (Green Crack Punch)
              PH 6.0 / EC 1.5 / 1 Liter (Sherbet Queen)

              05-11-2020:
              PH 5.9 / EC 1.5 / 2 Liter (Amnesia Haze)
              PH 5.9 / EC 1.5 / 2 Liter (Critical)
              PH 5.9 / EC 1.5 / 2 Liter (North Thunderfuck)
              PH 5.9 / EC 1.5 / 2 Liter (Green Crack Punch)
              PH 5.9 / EC 1.5 / 1 Liter (Sherbet Queen)

              08-11-2020:
              PH 6.0 / EC 1.5 / 2 Liter (Amnesia Haze)
              PH 6.0 / EC 1.5 / 2 Liter (Critical)
              PH 6.0 / EC 1.5 / 2 Liter (North Thunderfuck)
              PH 6.0 / EC 1.5 / 3 Liter (Green Crack Punch)
              PH 6.0 / EC 1.5 / 2 Liter (Sherbet Queen)

              Sherbet Queen loopt enkele weken achter en is als enige plant niet getopt.
              De grootste welke als enige in een 28 liter pot staat is Green Crack Punch deze heb ik 2x getopt.

              Tentje wordt aardig gevuld onderhand. Sinds enkele dagen ook een radiatortje in de tent geplaatst voor de koudste uren.

              Door het volle bladerdek alweer een te hoge LV van ruim 70%

              Zit nog te twijfelen om een 2e lamp erbij te hangen in de bloei.

              a. Ze passen amper nog onder 1 lamp.
              b. Ik kan de planten dan verder uit elkaar zetten.
              c. Temperatuur wordt dan hoger.
              d. Luchtvochtigheid daalt dan beter met 2 lampen.
              e. Normaliter hogere opbrengst.
              f. Aanzienlijk hogere stroomkosten.
              etc.

              20201109_192541.jpg
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


              • Bas Haze
                Bas Haze commented
                Editing a comment
                Dat is een dilemma je komt er vast wel uit
            Bezig...
            X