Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

6 soortjes voorgroei TL 72 watt + HPS 600 watt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Keep it green !!
    πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
    ​
    πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
    ​

    Comment


      #32
      Ook gevonden ,stoeltje erbij, suucces verder!
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #33
        Update:

        Dag 61 waarbij de lamp reeds 13 dagen op 12/12 staat ingesteld.
        De bloei is nu zichtbaar dus ik kan vanaf nu de bloeidagen gaan tellen.

        De afgelopen weken stonden in het teken van herstel van de planten door met een schema te werken en daarbij altijd de EC en PH te meten.
        Ik heb niks anders gedaan dan water, PH min en Plagron grow te gebruiken en daar zijn de dames gelukkig van geworden.

        Eind oktober dacht ik nog een mislukte ronde te gaan draaien, maar inmiddels is de tent met 1 grote, 3 middelmatige en 1 kleine plant bijna netzo vol geworden als mijn 1e kweek met 10 stuks PP.

        Vanaf vandaag stop ik met groeivoeding en ga ik over Plagron terra bloei.
        Ook heb ik nog green sensations liggen, maar dat wordt pas over een paar weken geadviseerd.

        Bijgaand enkele foto's.

        29 oktober;
        20201029_134651.jpg

        18 november:
        20201118_190943.jpg
        20201118_191349.jpg 20201118_191341.jpg 20201118_191010.jpg

        Comment


        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Die zijn mooi hersteld

        #34
        Dag 72.

        Omzetting 12/12 is nu 24 dagen geleden.
        Werkelijk aantal dagen zichtbare bloei 11 dagen.

        De luchtvochtigheid was tot vorig weekend te hoog 70-80 % bij temperaturen die varieerde tussen de 13 graden met lamp uit en 21 graden met de lamp aan.

        Het volgende heb ik sinds de vorige update geleden allemaal gedaan;
        - 2e HPS erbij gehangen.
        - radiatortje in de tent geplaatst.
        - terra bloei gegeven bij iedere watergift.
        - scheutje plagron sensations.
        - EC 1.6
        - PH 6.0

        De temperatuur is na deze update met lampen aan maximaal 24 a 25 graden bij een RV van 50%
        Lampen uit? Dan schakelt de radiator aan als de temperatuur onder de 17 graden duikt. De radiator (droge lucht) zorgt er dan tegelijkertijd ervoor dat de luchtvochtigheid rond de 50% blijft hangen.

        Lamp 2 hangt voornamelijk alleen boven de Green Crack Punch plant welke al hoger is geworden dan een meter ondanks 2x toppen.

        Overige planten zijn ongeveer even groot. Alleen de Sherbet Queen is iets lager, maar aangezien ik deze bewust niet heb getopt is dit plantje gaan strekken zodat ze bijna dezelfde hoogte heeft als de andere 3.

        20201129_103656.jpg 20201129_103609.jpg 20201129_103640.jpg 20201129_103632.jpg 20201129_103434.jpg

        Comment


        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Hi,
          Blij dat het nu lekker voor je gaat! Zeg Rick, ik zie dat je niet veel over de temp praat of parameters door geeft. Kan je me eens doorgeven wat het absoluute minimum is die je plantjes krijgen snachts?
          Ik ben bezig me een studie ivm temp om te kijken naar mijn eigen slaagkansen
          GRTZ

        • RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Ik ben de mist ingegaan met de temperaturen... verloren dus, nuja beter 2 maand weg dan 5 maand.
          Een goeie voorbereiding zal alvast nodig zijn

        #35
        Ze zien er goed uit he, klaar om dikke toppen aan te maken !
        Ganja always does the trick.

        Comment


        • RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          Zeker het begin was tot eind oktober erg stroef en ging slechter dan het begin van de 1e ronde, maar inmiddels staan ze 2 weken in bloei en gaan ze momenteel juist beter dan de 1e ronde toen was er na 2 weken bloei al volop geel blad.

          Ik geef pas sinds begin november de juiste hoeveelheid voeding en water. Daarvoor is het te weinig geweest en uiteindelijk is dit ook in de 1e ronde de oorzaak geweest.

          Planten krijgen nu om de dag minstens 2 liter en de 28 liter pot Green Crack zelfs 3 liter. Je ziet ze dan na 2 dagen wat gaan hangen wat ik eerder als te nat aanzag blijkt dan dus juist een roep om water te zijn.
          Waar ik dus altijd vreesde teveel water te geven was dit uiteindelijk te weinig.

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Heb ook al gemerkt dat bij mij 6 liter op 7 potten juist genoeg is , ze staan niet zeiknat dan , en een paar dagen later hebben ze terug deugd van een goeie slok. Hier zeggen ze ook in de bloei liever te nat dan te droog...je hebt het magische aantal gevonden denk ik . Ja en het verschil tss te nat en te droog kan goed op elkaar gelijken he.

        #36
        Update dag 85:

        (voor) groei 58 dagen
        Omzetting 12/12 is nu 37 dagen geleden.
        Werkelijk aantal dagen zichtbare bloei 24.

        temperatuur lampen aan: 23 graden
        temperatuur lampen uit: 16 graden
        RV: 45 tot 58%
        Voeding: Terra Bloom & Green sensations (plagron)
        PH: 6.0
        EC: 1.5
        De dames krijgen om de dag 2 liter.
        Green Crack Punch krijgt 3 liter. (28 liter pot)

        Sinds mijn vorige update 13 dagen geleden heb ik erg weinig tijd en aandacht aan de planten hoeven geven aangezien ze het uitstekend deden.
        Echter heb ik de dames te lang laten groeien ondanks een stilstand van bijna 2 weken.

        Jullie voelen hem al aankomen.....de tent is zo vol geraakt dat ik flink heb moeten dieven om de toppen vanaf het midden van de planten van voldoende licht te voorzien.

        Het verschil met de vorige ronde...ik heb al weken lang de potten niet aangeraakt of verplaatst.
        Om overal goed bij te kunnen was dat nu wel noodzakelijk en kreeg ik al snel in de gaten dat de green crack punch hier niet zo van gediend was.
        Direct tijdens het verplaatsen zakten de toppen als een kaartenhuis in elkaar.
        Ik had geen idee dat de toppen al zo zwaar waren geworden. Had ik maar een net of iets dergelijks gebruikt een maand geleden.

        Ik heb iedere top van de green crack aan een metseldraadje moeten bevestigen tegen het omvallen. Lekker natuurlijk na 24 dagen bloei al zware toppen, maar dit was wel even flink stuntelen waarbij er een intense wietgeur vrij kwam.

        Hieronder geef ik per plant aan wat ik heb gedaan en tref je nog een aantal foto's. Sorry dat de foto's niet erg best zijn, maar ik haal de planten er niet meer voor uit de tent.

        Amnesia Haze: Gedieft staat er goed bij. Nog een week of 8 a 9 te gaan.
        20201212_142404.jpg


        North Thunderfuck: Gedieft staat er goed bij nog een week of 6 te gaan.
        20201212_142416.jpg


        Critical: Gedieft staat er goed bij nog 5 of 6 weken te gaan.
        20201212_142444.jpg


        Sherbet Queen: Niet gedieft, deze plant liep een week of 3 achter op de rest en staat er vrij triest bij. Ze is extreem gaan strekken met weinig toppen en ze begint ook om te vallen.
        Dit is een plant (volgens RQS) die matige oranje toppen produceert. Ik laat haar erbij staan maar verwacht hooguit 20 gram.
        Nog 7? Weken te gaan schat ik.
        20201212_142454.jpg


        Green Crack Punch: Als enige in een 28 liter pot. Deze plant is een forse struik geworden met te dunne stelen voor het gewicht van de toppen. Deze plant heb ik 2x maal getopt in de groeifase. Verder ben ik 1.5 uur bezig geweest om de toppen voorzichtig met draad vast te maken tegen het omvallen.
        Ik kon niet anders...een net is te laat dan maak ik de toppen kapot dus op hoop van zege dat dit goed gaat.
        Nog 5 a 6 weken te gaan.
        20201212_142507.jpg


        Verder nog een foto van de 5 dames in 1 beeld.
        20201212_142533.jpg

        Al met al dus even een stressmoment met het omvallen van de toppen dus voorlopig maar weer even veel met rust laten en hopelijk heeft het dieven en toppen aan draad vastmaken geen nadelige gevolgen.
        Attached Files

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Ziet er wel goed uit ja

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Nieco rol.

        #37
        een plant is sterk als je er goed voor zorgt, bravo en veel geluk man

        Comment


          #38
          Update dag 88:

          (voor) groei 58 dagen
          Omzetting 12/12 is nu 40 dagen geleden.
          Werkelijk aantal dagen zichtbare bloei 27.

          Her en der wat kanoblad en de North Thunderfuck creert wat bladproblemen. (Teveel voeding?)

          Dit is een hoofdtop van de North Thunderfuck.
          Halverwege duidelijk het bladprobleem te zien. Wat denken jullie?
          20201215_191147.jpg

          En dan nog een paar foto's van enkele toppen.
          Geen gezicht dat metseldraad maar ik moest vlug handelen om schade aan toppen te voorkomen.
          20201215_191105.jpg 20201215_191118.jpg


          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Die zien er echt smakelijk uit, ik zie bij meerdere dat ze last hebben van zware toppen (is alleen maar goed) en dan kloten ze met allerlei touw. In zou gewoon een 2de scroggnet plaatsen werkt perfect.

          • RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Ik heb geen scrognet. Green Crack Punch staat achterin de tent ik dacht eerst dat de toppen naar het licht groeide aangezien deze plant te groot is geworden krijgt ze schuin van boven licht, maar toen ik de plant wilde verplaatsen vielen de toppen gelijk om dus heb ik direct met draad gehandeld.

            Natuurlijk besefte ik mij direct dat ik deze ronde een scrognet had moeten plaatsen, maar dat is nu echt te laat...althans ik wil er niet teveel aan kloten. Ze blijven nu gewoon tot de oogst op dezelfde plek staan en aangezien ik toch iedere avond een kijkje neem kan ik per dag handelen indien nodig.

          #39
          Update dag 93:

          (voor) groei 58 dagen
          Omzetting 12/12 is nu 45 dagen geleden.
          Werkelijk aantal dagen zichtbare bloei 32.

          Voorlopig kan ik de planten nog groen houden. Het bewateren doe ik al wekenlang op dezelfde manier en kost mij weinig tijd.
          Ik pak een 12 liter emmer gooi er enkele druppels Plagron PH min in, laat rechtsreeks vanuit de fles Terra Bloom in de emmer lopen en zet dan de kraan aan met lauw water van 20c.
          Terwijl de kraan aan staat mengt zich alles en laat ik de kraan lopen terwijl ik de EC en PH meter in de emmer hou om de metingen af te lezen.
          Ik zorg er vervolgens voor dat de meting bij 11 liter op PH 6.0 en PPM 1000 staat.
          De laatste tijd bereik ik die waarden steeds sneller op "gevoel" en duurt het hooguit 5 minuten om een emmer voedingswater van 11 liter klaar te maken.

          Vrijdag hebben de 5 planten samen liefst 22 liter toegediend gekregen en dat was zo weggezogen.

          Voor het oog nog enkele foto's en de bloeitijd per soort benoem ik even:

          Amnesia Haze bloeidag 32
          Bloeitijd: 71 tot 84 dagen.
          Oogstverwachting: Tussen 27 januari & 10 februari 2021
          20201219_192037.jpg

          North Thunderfuck bloeidag 32
          Bloeitijd: 56 tot 69 dagen.
          Oogstverwachting: Tussen 13 & 26 januari 2021
          20201219_192113.jpg


          Critical bloeidag 32
          Bloeitijd: 50 tot 63 dagen.
          Oogstverwachting: Tussen 7 & 20 januari 2021
          20201219_192206.jpg

          Sherbet Queen bloeidag 22
          Bloeitijd: 57 tot 69 dagen.
          Oogstverwachting: Tussen 24 januari & 5 februari 2021
          20201219_192214.jpg


          Green Crack Punch bloeidag 32
          Bloeitijd: 57 tot 63 dagen.
          Oogstverwachting: Tussen 12 & 20 januari 2021
          Betreft de plant links achterin de hogere toppen.
          20201219_192324.jpg


          Her en der wat kanoblad en misschien een fractie teveel voeding.
          De critical is de snelste bloeier en zo oogt het in de tent ook. De spoeltijd voor Critical komt zelfs al in beeld.

          Dan nog een fototje van een mooie compacte top van de North Thunderfuck
          20201219_192413.jpg

          Comment


          • Old dawg
            Old dawg commented
            Editing a comment
            Mooie frosty toppen, en dan moeten ze nog ff, dat verdient een schouderklopje

          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Knap Rick! Zien er heerlijk uit

          • KnetterMug
            KnetterMug commented
            Editing a comment
            Ziet er TOP uit lekr allemaal.

          #40
          Dank jullie wel voor de reacties.

          Dan kan ik nu mededelen dat ik een tent 60x60x160cm heb besteld met een afzuiger en koolstoffilter.

          Waarom? Ik weet mij geen raad hoe ik de toppen moet gaan drogen.

          Huidige tent: Valt af verschillende bloeitijden.
          Schuur: Valt af te koud, te vochtig.
          In huis: Valt af wegens geur.

          Ik ga de 60x60x160cm tent op mijn slaapkamer neerzetten en gebruik deze in 1e instantie alleen om te drogen. Koolstoffilter erbij tegen de geur en afhankelijk van het geluid kan ik overwegen om het filter uit te zetten tijdens het slapen of eventueel alsnog een andere ruimte in huis mocht er alsnog geur ontsnappen als de afzuiging uit staat.

          Leuke uitdaging om na de kerstdagen te realiseren.

          Fijne zondag!

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Ja leuk projectje ben zelf benieuwd en een oplossing aan het zoeken, eens meegluren

          #41
          Die gaan lekker hard na al je problemen,nature finds his way
          The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
          5 lekkere grieten onder de zon

          Comment


            #42
            Slimme zet. Een aparte droogtent is reuze handig.
            Heb je er al een droognet voor ook of zet je zelf iets in elkaar ?
            Er zijn 60x60 droognetten. Dat zou mooi passen denk ik?
            droognet_60x60.png
            Ja, je kunt ook de hele takken ophangen, maar dan heb je niet genoeg ruimte, en het blijft allemaal vrij lang vochtig.

            btw. knappe plantjes...behalve die Sherbet dan...das een beetje de Olijfje tussen alle Popeyes
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • RickTerboeg
              RickTerboeg commented
              Editing a comment
              Toevallig gisteren een droognet besteld.
              Ik ga kijken of het droognet in die nieuwe tent past. Zoniet kan ik alles nog ophangen aan draad en het net retourneren.

              Sherbet is de gehele ronde al achter gebleven, maar ze begint nu wel aardig "mee" te doen.

              Green Crack is 1.6m inclusief pot dus eigenlijk te groot vandaar het gepruts met draad.
              Door het gepruts was er een kleine top afgebroken een week geleden.
              Ik kon het niet laten om deze top gisteren op te roken. Green Crack moet een soort zijn waar je actief van wordt, zacht in de keel en staat seksueel ook nog eens hoog aangeschreven.

              Gister om 12u gerookt zonder dat mijn vrouw dit wist en ze keek me aan en zei heb je al gerookt ofzo? Blijkbaar gaf dit topje al een grijns op mijn kop en ben ik daarna nog de hele diepvries gaan ontdooien.. belooft dus wel wat.

              Thunderfuck, Critical en Amnesia zijn sterk en hebben geen ondersteuning nodig.

              Ben benieuwd naar de grammen.

            #43
            Toch een tegenslag gisteren.
            Ik zag ineens een banaantje zitten in de Amnesia haze plant.
            Nou heb ik gelezen dat dit nogal regelmatig voorkomt bij RQS zaden.
            De Haze plant moet nog wel een maand.
            Wat kan ik het beste doen?
            Banaan(tjes) met pincet verwijderen? Laten zitten lijkt mij met oog op het oogsten te lang te duren.
            Oorzaak? Lichtlek in de tent tijdens donkere uren denk ik aangezien de plant bij de ritssluiting staat.
            De schuurdeur staat als het buiten 10+ is op een kier en met deur dicht is het pikdonker. (Raam afgeplakt)

            Hier is een banaantje te zien:

            20201223_205401.jpg

            Vandaag de tent 60x60x160 in elkaar gezet.
            Eindelijk kwam het droognet ook vandaag.

            Het is dus de bedoeling om deze tent als droogtent te gebruiken.
            Ik heb een afzuigertje en koolstoffilter gemonteerd.

            Hier het resultaat:
            20201224_152539.jpg 20201224_152408.jpg 20201224_152338.jpg

            Comment


            • Remco
              Remco commented
              Editing a comment
              Mooi droog tentje en staat niet in de weg !!

              Banaantjes moeten er uit

            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Welja zoals op Q zijn foto, is wel een goed idee

            #44
            Nog even over banaantjes...als je daar dagelijks op blijft inspecteren en ze direct weg haalt?

            Kan het dan zijn dat ze op korte termijn niet meer terug komen?
            Of blijf ik hier de rest van de kweek last van houden?
            Soms haal ik er eentje weg bij de Amnesia Haze, maar ook weer niet elke dag. Het loopt dus (nog) niet de spuigaten uit

            Even kijken of ik vanavond nog een foto update plaats.

            Comment


              #45
              Problemen: bladverkleuring bovenin bij met name Critical en North Thunderfuck. Teveel voeding?
              Kanoblad bij met name Amnesia Haze. Ook heb ik afgelopen week dus enkele banaantjes gespot bij Amnesia en deze met pincet verwijderd.

              Oorzaak banaantjes? Lichtlek tent vermoed ik.
              Oorzaak kanoblad? Planten toch te groot denk ik en dus te dicht op de lamp die niet hoger kan.
              Temperatuur is 26 graden bij de toppen en dan heb ik er geen afdakje boven hangen dus mag er nog wel een graad stralingswarmte vanaf dus te warm lijkt mij niet.
              Oorzaak verkleuring? Teveel voeding denk ik. Veel bladeren hebben wel een geel puntje of zijn donkergroen.

              Komende tijd gaan we op banaantjes spotten, voeding verminderen, geduld hebben en toch ook al wel trichomen checken.

              Voor het oog nog enkele foto's en de bloeitijd per soort benoem ik even:

              Amnesia Haze bloeidag 41
              Bloeitijd: 71 tot 84 dagen.
              Oogstverwachting: Tussen 27 januari & 10 februari 2021
              20201229_190900.jpg

              North Thunderfuck bloeidag 41
              Bloeitijd: 56 tot 69 dagen.
              Oogstverwachting: Tussen 13 & 26 januari 2021
              20201229_191311.jpg

              Critical bloeidag 41
              Bloeitijd: 50 tot 63 dagen.
              Oogstverwachting: Tussen 7 & 20 januari 2021
              20201229_190841.jpg


              Sherbet Queen bloeidag 31
              Bloeitijd: 57 tot 69 dagen.
              Oogstverwachting: Tussen 24 januari & 5 februari 2021
              20201229_190931.jpg


              Green Crack Punch bloeidag 41
              Bloeitijd: 57 tot 63 dagen.
              Oogstverwachting: Tussen 12 & 20 januari 2021
              20201229_191237.jpg


              En nog een totaal plaatje
              20201229_191108.jpg

              Comment


              • Waterfall420
                Waterfall420 commented
                Editing a comment
                En wetende dat die Sherbert Queen op sterven na dood eruit zag... Kijk ze nu ideaal in een biodiverse tuin! Mooi

              • KnetterMug
                KnetterMug commented
                Editing a comment
                Ik vind ze mooi gaan, Lekr voll.
            Bezig...
            X