Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amateuristisch zolderkamer gepriegel met 1 Green Crack en 1 Northern Light

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Amateuristisch zolderkamer gepriegel met 1 Green Crack en 1 Northern Light

    Korting op 420shop
    Niet veel kennis, niet veel ervaring, niet veel geld...dan probeer je es wat. Helpt ook tegen coronaverveling.

    En natuurlijk weet ik na veel lezen hier al dat mijn opstelling bagger is. Maar net als met een nieuw apparaat ga ik het eerst proberen en lees later wel de gebruiksaanwijzing

    Op een klein zolderkamertje zonder kachel, maar met een klein raampje heb ik 2 autoflower plantjes staan.
    De eerste is een Green Crack, gezaaid op 18 oktober. De tweede een Northern Light die op 21 oktober is gezaaid.
    Beide soorten zijn gekozen omdat ze aangeprijsd werden dat ze relatief weinig geur afgeven gedurende de bloeitijd, omdat autoflowers zijn koudebestendiger en omdat ze een beetje actieve high geven.

    Ik heb ze voorgezaaid in een propagator in kleine potjes met bemeste Jardin potgrond. Na 2 weken verspeend in ca 3 liter potten met ook weer dezelfde potgrond.

    Voeding bestaat uit een beetje soil booster van BcuZz in het weinige kraanwater wat ze gebruiken en straks bij de bloei bloom stimulator van ook BcuZz.

    Ze worden 18/6 verlicht door een erg goedkope chinese disco-ledbak uit de Samxi store op Aliexpress.
    Overdag brandt er ook een daglicht tl-balk op dat kamertje.

    De temperatuur is op dit moment rond de 18 graden overdag en ‘s nachts ca 13 graden. Een kacheltje heb ik al in bestelling.

    Zoals ze me nu voorkomen, in vergelijking met foto’s die ik hier ook zie, zijn beide plantjes nogal gestrekt. Ik heb de ledbak dus sinds een paar dagen lager gehangen, op ca 20-25 cm. Of kan dit ook door de relatief lage temperatuur komen?

    Op de foto kan je zien dat de Green Crack op 1 blad een vlek heeft en een ander blad krult heel lichtjes. Voor de rest zien ze er best behoorlijk uit dacht ik.
    Attached Files
    Last edited by Pieremegoggel; 13 November 2020, 15:23.

    #2
    Lekker bezig gewoon doen wat je zelf het beste vind, flink sparen kan helpen met de volgende keer iets beter uit de voeten te komen. Je plantjes strekken een beetje. Maar of je de lamp nu nog lager moet gaan hangen twijfel ik een beetje. Alleen een betere lamp zou voor u al veel beter zijn.

    Comment


    • Pieremegoggel
      Pieremegoggel commented
      Editing a comment
      Yes, ik wacht op de eindejaarsuitkering om wellicht een tentje + toebehoren aan te schaffen. De volgende kweek wordt dan al anders. Maar dit is te leuk en kneuterig om even af te maken haha.

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Zeer zeker gewoon doorgaan, maar zo kacheltje is wel een stroomvreter.

    #3
    Was je je handen voor je aan de planten komt?

    Comment


    • Pieremegoggel
      Pieremegoggel commented
      Editing a comment
      Ben nog niet aan m’n plantjes geweest. Dus daar is die vlek niet van. Maar ik was m’n handen tegen covid al zo vaak dat ik dat niet nog eens doe voordat ik m’n plantjes kom.

    #4

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Als dit tmv is heb ik t ook. En ik was wel altijd mijn handen

    • Pieremegoggel
      Pieremegoggel commented
      Editing a comment
      Ik vraag me af of dat het is. Op zolder (te bereiken met alleen een vlizotrap, er komt nooit iemand) heeft niet eerder een plant gestaan. Ik rook niet, heb niet aan de planten gezeten en de potgrond is vers, van een prima merk en komt van binnen. Maar de wens is de vader van de gedachte...
      we gaan zien hoe het zich ontwikkelt.

    #5
    Mja...zolang het bij 1 vlekje of bij 1 blaadje blijft zou ik er niet teveel aandacht aan schenken als je verder niks bijzonders ziet.
    Er is een stuk bladgroen de weg kwijt, raar, maar dat gebeurt weleens, zeker bij de eerste blaadjes, die wijken weleens wat af.
    De vingers zijn ook niet helemaal goed ontwikkeld zo te zien.
    Allemaal niet zo interessant, zolang het volgende echte blad er goed uitziet.

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Pieremegoggel
      Pieremegoggel commented
      Editing a comment
      Thnx, daar zal ik dan een foto van posten hier.

    #6
    Even een update.
    Ondanks de al genoemde gestrektheid gaan beide plantjes redelijk. Vanochtend heb ik knop van de bloeilampen er ook bij aangezet. Misschien helpt dat wat tegen verder strekken.

    2CFF6C8A-C7EA-40A7-ACE5-7551956A1746.jpeg

    Bestelde kacheltje staat er ook al. Het is nu nog zacht, dus ik wacht nog even met gebruik totdat het later in de week wat kouder wordt.

    72B49CCB-386A-4DA1-B49A-BE4D91BC845C.jpeg

    Nieuwe bladeren lijken me er prima uit te zien qua vorm.

    4BCB6523-B6AB-4946-A08D-4FA7B9F3CA8E.jpeg

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      En de lamp wat lager.

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ja de lamp zeker naar benee.

    • Pieremegoggel
      Pieremegoggel commented
      Editing a comment
      Gaan we doen, thnx.

    #7
    Hoe zit dat eigenlijk met autoflowers en lampen met een bloeistand? Kan je die dan gewoon de hele kweek aan laten staan of is dat echt pas als ze toppen beginnen te krijgen?


    ​​​​​​
    De Bloemen Van Bri

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ja eigenlijk mogen ze voor gelijk welke plant gelijk wanneer beiden aan tegelijkertijd. Zat ook met deze vraag een tijdj geleden...

    #8
    Ik twijfel hier toch even over de hoogte van de ledbak. Hij hangt sinds gisteren op 25 cm boven het hoogste blaadje. Sinds vanochtend met ook de bloeiknop op AAN.
    Het blad ziet er zeer groen uit en 1 van de Green Crack begint te krullen.
    Is dat geen teken dat het licht juist wat hoger moet???

    1788872B-3ADC-4DFE-A19B-FB5C1EA66F97.jpeg

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zonet vond je ze er nog prima uitzien.

      ( 6 uur geleden )

    • TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Misschien komt het wel door de bloeistand en is het zo teveel voor je plant. Aan de hoogte zal het niet niet liggen denk ik, al meen ik ergens gelezen te hebben dat LED minimaal op 30 hoort te hangen? Heb je niet ergens een thermometer die je naast de potten op de grond kan leggen, kun je daar een schatting van maken dat het in elk geval niet aan de temperatuur ligt.

    • Pieremegoggel
      Pieremegoggel commented
      Editing a comment
      Die ledbak geeft nauwelijks warmte af en helemaal niets op 5 cm en meer. Ik hang ‘m zekerheidshalve wat hoger.

      @Rreppellsteeltjam: klopt, je bent scherp man

    #9
    Kan een teken zijn dat die het te warm heeft.
    De Bloemen Van Bri

    Comment


      #10
      Ik hang mijn led 35 cm hoog

      Comment


        #11
        Subke gedaan ook, volg met plezier! Mss dat je online iets vind over hanghoogte van deze lamp specifiek, of op ali of mail met verkoper? Ook denk ik geen tmv , eerder water gemorst , mss met voeding erbij? Succes verder!
        Ganja always does the trick.

        Comment


        #12
        Bij de beschrijving van de lamp op Ali zat o.a. dit plaatje. Ben al aan het googelen geweest, maar kom er nog niet goed uit wat dan de ideale hoogte zou moeten zijn?

        B177A09B-45F7-45C4-BE59-93EAE60CA9E1.jpeg

        Edit:
        Ik vond onderstaande afbeelding bij een artikel over een ledlamp, de Spectro Lightblast 400. Daar maak ik uit op dat ca max 350 u.mol/m2-s van toepassing is. Hoger veroorzaakt, althans bij die lamp, schade.
        Ik heb natuurlijk een andere lamp, maar zou dan bij mij neerkomen op een afstand van 35 a 40 cm. Wat geen onlogische afstand is als ik de artikelen her en der lees.

        642574F9-0863-4D6E-B609-4F7BB932F70B.png
        Last edited by Pieremegoggel; 16 November 2020, 12:17.

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Is per lamp verschillend heb ik het idee.

        #13
        Het probleem is dat je plantjes liet zien die dun, ielig en wat gestrekt zijn.
        Er wordt aangeraden lamp lager, logisch.
        En dan hang je 'm lager EN je zet 'm meteen op 2x zo sterk....
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Pieremegoggel
          Pieremegoggel commented
          Editing a comment
          Hahaha, ja...beetje overkill dus. Maar hij hangt inmiddels op 35 cm hoogte en met alleen de groeistand aan.
          Hoe dan ook, wel lekker leerzaam dit allemaal voor volgende keren.
          En voor nu de lol om te kijken wat hier nog uit te halen is. Maar ook waar we nog tegenaan gaan lopen.

        #14
        Spannend, ik kijk mee. Leuk experiment. Geen plaatsgebrek .... beetje jaloers.

        Comment


          #15
          ze kunnen lekker de breedte in....

          Comment

          Bezig...
          X