Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste indoor kweek, Cheese, Gorilla Breath, Girls Scout Cookies en Amnesia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: Eerste indoor kweek, Cheese, Gorilla Breath, Girls Scout Cookies en Amnesia

    Korting op 420shop
    Welkom bij mijn eerste binnen kweek!
    Leuk dat je mee kijkt


    Ik heb al meerdere buitenkweekjes gedaan nu ga ik het eindelijk binnen proberen.

    Mijn setup:
    Dr60 tent (60x60x170)
    250 Watt HPS Lamp
    Gold line Buis ventilator ‘’Whisper”
    4 potten met stekgrond + perliet
    1x Cheese
    1x Gorilla Breath
    1x Amnesia (Autoflower)
    1x Girl Scout Cookies (Autoflower)


    LOG:
    23/10 ben ik begonnen met de zaden in een glas water te laten ontkiemen
    25/10 zijn de zaden de grond in gegaan

    1/11 omdat de voorganger van de Amnesia het slecht deed heb ik voor de zekerheid een Amnesia zaadje laten ontkiemen
    6/11 ook de Amnesia heeft haar koppie boven de grond uitgestoken en ik heb haar omgeruild met haar voorganger
    (Tijdens de voorgroei periode heb ik gebruik gemaakt van 2x 28watt led groei lampen.)
    20/11 ben ik overgegaan op de 250 watt HPS lamp
    ---
    Ik ben van plan de SCROG Methode te gaan toepassen, ik wacht nog een paar dagen tot de Girl Scout Cookies ook bladeren heeft met 7 punten en dan ga ik ze toppen.


    Probleem:
    1. Wat mij is opgevallen is dat de Gorilla Breath onderaan bladeren heeft die verkleuren, waar kan dit aan liggen?
    2. Ook zijn de jongste/baby blaadjes van de Cheese geel aan het verkleuren, dit kan geen kwaad volgens mij toch? Of is dit het begin stadium van problemen?


    Nogmaals het is mijn eerste binnen kweek dus ik ontvang graag tips en meningen van jullie hoe ik het beter kan doen!

    Bij voorbaat dank voor je tijd en reactie!



    Attached Files
    Last edited by Code 36; 1 December 2020, 16:28.

    #2
    YES HPS, meteen gesubscribed!

    Al had het wel leuker gevonden kon ik het vd start volgen maar je hield een log bij, goed zo is ook iets.

    Ik kan je niet veel verder helpen met tips maat maar ben wel v mening dat je lef hebt, voor een eerste binnenkweek althans namelijk
    1) Autoflower binnen
    2) Autoflower EN fotoperiode dametjes
    3) (elastiek?) Scrog

    Hoe is het met je dag en nacht temp gesteld?
    Waarom koos je voor zaaigrond?

    Dit word kennis vergaren voor ons beiden, word leuk en wens je veel succes!!
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Code 36
      Code 36 commented
      Editing a comment
      Hmm ik had inderdaad al zo'n voorgevoel, persoonlijk had ik ook liever geen autoflowers in de tent gehad maar mijn broertje heeft dit jaar ook voor het eerst een strain uitgekozen en buiten geplant, dit was de Girl Scout Cookies maar die heeft het helaas erg slecht gedaan haha dus vandaar dat ik zijn strain toch nog een kans wou geven alleen dan binnen haha. Volgende ronde worden autoflowers geweigerd bij de entree.

      Ja daar heb je een punt wat betreft de Scrog. Ik had gelezen dat doormiddel van het toepassen van de Scrog methode je en meer oogst behaald en minder stroomkosten hebt omdat de lampen eerder omschakelen naar 12 - 12 uur dus daarom leek dit mij het beste, al helemaal voor mijn kleien formaat tentje. Ik dacht ik gooi mijzelf gewoon in het diepe en dan hoop ik dat ik een keertje boven water drijf hahah

      My stoned ass begon te twijfelen toen je zei over de mix van potgrond en stekgrond. Ik heb het even terug gezocht en ik heb een combinatie van potgrond + stekgrond + perliet gebruikt!

      Ik ga de temperatuur meten wanneer de lamp uit is om het verschil te meten, Thanks!

      De meter geeft nu aan dat de luchtvochtigheid 30% is. Ik lees nu dat dit rond de 50-70% moet zijn. Zou ik dit verhogen? Zo ja, hoe?
      (Net al eventjes met een waterspray op de mist stand wat verkoeling in de tent gespoten)

    • Code 36
      Code 36 commented
      Editing a comment
      Rietslang de temperatuur wanneer de lamp uit is, is 20.6 graden. Dus ongeveer 10 graden verschil tussen licht en donker

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment

    #4
    Hier nog wat betere foto's van het blad probleem van de Gorilla Breath


    20201201_182203.jpg20201201_182208.jpg

    What to do, what to do

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Zouden deze plekjes niet van voedingswater te morsen zijn ? Zien de nieuwe blaadjes er goed uit?

    • Code 36
      Code 36 commented
      Editing a comment
      Daar zeg je mij wat... Ik heb idd laatst een beetje Algo Grow bij de plantjes gedaan... Misschien dat ik gemorst heb? Het zou kunnen..
      De nieuwe blaadjes zien er goed uit, ze krullen wel een mini beetje naar boven/binnen toe

    #5
    Hier foto's van het bladprobleem van de Cheese

    20201201_183410[1].jpg20201201_183415[1].jpg

    What to do, what to do?

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ik zou enkel bijvoeden als het probleem uitbreid, nu zijn ze al groot genoeg om tegen een goeie slok water te kunnen he, mooi langs de randen idd, komt goed!

    • Code 36
      Code 36 commented
      Editing a comment
      @Wesleypipes ik heb meer en vaker water gegeven, zonder citroensap. Het probleem neemt nog steeds toe

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ik heb ook nog problemen gehad met een cheese , moeilijkere plant las ik dan... meer water en voeding zou je zeggen zo door dat geel blad , maar ik ben zelf nog veel aan het leren hoor...

    #7
    Waar kan het aan liggen ?
    Attached Files

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Zeg niet dat het de oorzaak is maar medium ziet er toch veel te droog uit? Zet eens zo een pot op de weegschaal

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Zo te zien veels te droog op bijna al je foto's, de grond komt los van de plastic bak, ga vochtmetertje halen in tuincentrum voor indicatie.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Calmag tekort krijg je niet snel onder hps.

    #8
    Maak foto's onder wit licht aub.

    Comment


      #9
      Misschien eens stoppen met citroen toe te voegen. Als je niks kunt meten beter gewoon kraan water

      Comment


        #10
        Geen citroen of azijn voor je water af te zuren... Ze staan er idd heel droogjes bij...

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


          #11
          Bedankt voor jullie reacties!

          Ik ben gestopt met het toevoegen van citroensap in het water en ik ben meer en vaker water gaan geven. Echter breid het probleem zich langzaam uit.

          Eerst stond het tentje afgeschermd met een doek er deels over heen. Nu staat hij in een kast zonder achterkant en is de temperatuur gedaald naar 26.5 graden

          Omdat het nu niet zo soepel loopt en ik naast deze prachtige 4 dames nog er veel andere dingen te regelen heb. Heb ik besloten om deze ronde nog geen SCROG toe te passen. Dat komt later wel.
          Is het al tijd om over te schakelen naar 12 / 12 uur licht denken jullie?

          Hier nieuwe foto's van de planten gemaakt buiten de tent. Zowel met flits als zonder (Welke kijkt het fijnst?)

          10/12/2020:
          (Eerste 4 foto's zijn zonder flits)

          1.jpg3.jpg 2.jpg 4.jpg10.jpg 6.jpg 9.jpg 11.jpg 7.jpg 13.jpg 16.jpg 15.jpg 12.jpg 14.jpg 5.jpg 17.jpg 8.jpg


          Attached Files

          Comment


          • Bas Haze
            Bas Haze commented
            Editing a comment
            Ziet er nog mooi uit op gele bladeren na

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Geef je voeding mee? Ik zou er toch een beetje voeding aan meegeven de volgende waterbeurt...

          • Code 36
            Code 36 commented
            Editing a comment
            Dankuuu Bas Haze

            Ik ben begonnen met een klein beetje Plagron Alga Grow erbij te geven. (Dit had ik nog liggen)

          #12
          Code 36
          Last edited by Waterfall420; 11 December 2020, 20:39.

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment

          • Code 36
            Code 36 commented
            Editing a comment
            Hahaha jaa een gezellige boel hiero in me tentje vol met dames #Luckymen

          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Jaaa hoor, hokje is lekker warm laat ze maar gaan!

          #13
          Yess, herkenbaar. Ik heb even snel je topic doorgelezen, mijn excuses als ik dingen heb overgeslagen.

          1) Autoflowers en gewone planten samen zetten gaat perfect, maar zelf zou ik het niet doen. Maar da's eerder voor het gemak, maar het gaat dus wel. Maar autoflowers kun je beter niet toppen. Ze hebben een beperkte groeiperiode dus is elke ingreep af te raden.

          2) Je Scrogit of Webit of hoe heet het ook weer is niet voor een scrog, ondanks de misleidende naam. Dient enkel om je planten wat te ondersteunen. Een degelijk scrognet is eenvoudig te maken maar je eerste kweekjes kan het net leerzaam zijn om geen scrog te doen.

          3) Geen idee welke grond je gebruikt, maar bespaar hier nooit op. Ik heb het al vaak geprobeerd, en op 1 uitzondering na was goedkope potgrond steeds een slecht idee. Ook perliet ben ik geen fan van, maar da's ieder z'n ding. Het kan helpen om bij een lagere temp en slechte verdamping de grond toch wat luchtig te houden, maar als je omgeving juist zit zie ik er eigenlijk enkel nadelen in.

          4) Volgens mij is, net zoals bij mij, je watergift vooral niet in orde. En groeivoeding zou je ook al lang mogen geven. Da's het enige truukje bij wiet kweken, niet te veel en ook niet te weinig geven. Als je planten tussen deze 2 schommelen krijg je dit soort bladeren. Soms is het beter om elke dag pakweg 25 cl water te geven dan om de dag 50 cl. Maar bon, da's 'oefening baart kunst' ofzoiets.
          Stap voor stap geraken we er wel.

          Comment


          • Code 36
            Code 36 commented
            Editing a comment
            Bedankt voor de info!
            De combinatie van autoflowers en gewone planten is voor mij eenmalig denk ik. Volgende keer 4x het zelfde soortje (denk ik)

            Haha damnn een verkeerd net gekocht dus, nou dan is SCROG voorlopig helemaal ff van de baan haha

            Ik gebruik een mix van stekgrond, moestuin grond en perliet. Welke grondmix gebruik je zelf/ raad je aan?

            Klopt watergift is iets waar ik zelf ook zeker nog wel wat aan kan verbeteren! Ik heb afgelopen zomer te veel water gegeven, nu te weinig. Nog even en ik zit precies goed hahah

          #14
          Ze zijn terug vertrokken, voordeel is dat ze wel een goed wortelvorming zullen hebben, ze zien er sterk uit nu Zou zelf wachten met voeding omdat de bladtoppzn begin wa gelig te worden door het extra water zal ze ook terug meer voeding krijgen
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • Code 36
            Code 36 commented
            Editing a comment
            Okee dankjewel. Hoelang wachten nog denk je voor ik over kan gaan naar 12 /12 ? en met voeding?

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Zou zelf even voeding afwachten, 12/12 weet ik niet het beste tijdstip

          #15
          20201211_214534.jpg 20201211_214525.jpg

          Deze voeding heb ik allemaal nog liggen.

          De onderste laag is voor de groei fase

          De bovenste laag is voor de bloei fase

          Ik geef nu afentoe een beetje Plagron Alga Grow, ik ga daar nu ook wat van de groene zak van Feeding+ grow bij doen


          Comment

          Bezig...
          X