Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweetniet kweekt weed. De eeeerste roonnnde!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Dit is er nog eentje van 26 februari van onze queen:

    20210226_193257.jpg

    En van vandaag :

    Deze is van de andere amnesia

    20210304_021020.jpg

    Dit is de critical :
    20210304_021035.jpg
    Overzichtje van de linkerkant:

    Erste rij van links naar rechts een gelato, amnesia en critical
    Achterste rij links dus onze topper amnesia,dan een gelato die het net niet eens raakt en rechts achteraan nog een critical.
    20210304_020910.jpg


    Onze topper is een echt oerwoud, komen langs alle kanten bloemen naar boven

    Fotoke van boven de lamp:
    20210304_021157.jpg

    Nog enkele andere kiekjes:



    20210226_193257.jpg 20210304_020910.jpg 20210304_021109.jpg



    Eentje van men criticals heeft onderaan wel ergens last van, blaadjes krullen op de onderste lagen wat om. Iemand een idee?

    20210304_021259.jpg 20210304_021254.jpg 20210304_021313.jpg

    Attached Files

    Comment


      #47
      heb de lamp net eens vjjf centimeter verlaagd en enkele van de amnesia takken verhangen...
      20210304_032840.jpg 20210304_032848.jpg 20210304_032856.jpg 20210304_032834.jpg 20210304_032839.jpg

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Erg groen en opgeschoten, en fijn dat je OK bent.

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Mooi vollen kast.

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Holy shit, wat een peloes

      #48
      Deze had ik de afgelopen dagen ook nog genomen...
      Zijn allemaal van de critical...die zou het eerste moeten klaar zijn.

      De oogstkoorts is toegeslagen...
      WIN_20210304_21_27_51_Pro.jpg WIN_20210303_22_15_00_Pro.jpg WIN_20210225_19_03_33_Pro.jpg WIN_20210302_21_09_38_Pro.jpg
      Attached Files

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Heb je die fotos met een fototoestel met lebs genomen? Mooi!

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Toegegeven ferme topn

      • Kweetniet
        Kweetniet commented
        Editing a comment
        Nee, onnozel usb cameratje
        Last edited by Kweetniet; 8 March 2021, 01:37.

      #49
      Zoals altijd zeker... de laatste loodjes wegen het zwaarst.

      En den dezen is bezweken aan de koorts...waarschijnlijk een week/twee weken te vroeg, maar heb van beide criticals de kleinste top die boven het net kwam piepen geroofd.

      De trichomes zijn voor zover ik kan zien nog clear en milky; maar wil het verschil eens proeven. Ben van plan om binnen dag of 4-5 hetzelfde te doen. Kost het me uiteindelijk 10 gram ofzo aan goeie weed, so be it. Heb van tevoren gezegd dat deze eerste kweek een probeersel was en geen verwachtingen had; dus ik ben voorlopig supercontent.

      En dan volgen nu de kiekjes.

      Van voren...

      20210311_025126.jpg 20210311_025212.jpg

      Van boven...

      20210311_025133.jpg 20210311_025148.jpg

      Van opzij...

      20210311_025314.jpg

      Van dichtbij
      20210311_025242.jpg 20210311_025341.jpg

      Voor de eer en misschien wa meer...
      Faites vos jeux messieurs.... quelle numero va gagner...wa gaat de opbrengst van die vier maande noeste arbeid zijn
      Last edited by Kweetniet; 11 March 2021, 03:32.

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Meer als behoorlijk. Gram per watt zal wel lukken.

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Lekr toppen mooi werk.

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ziet er goed uit, mooie toppen

      #50
      Fuckerdefuck...wat nu? :/

      Had deze nacht het raam op een kier laten staan; iets wat ik wel vaker doe,maar deze nacht en morgen moet het raam helemaal opengestaan hebben, met als gevolg dat de dames een zware nacht hebben doorstaan...
      20210313_000618.jpg

      De kant van het raam zijn de drie smartpotten ook volledig wit uitgeslagen van (precies) schimmel.

      20210313_000628.jpg 20210313_000644.jpg

      De andere kant heeft er geen last van....
      20210313_000656.jpg 20210313_000700.jpg


      Kan dit kwaad???
      Attached Files
      Last edited by Kweetniet; 13 March 2021, 00:50.

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Aan je planten te zien niet nee. Lijkt mij sterk dat die schimmel er ineens zit, die is al een tijdje aanwezig. Ik zou er verder niks aan doen

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Hehe effe hartstilstand, die potten das nrml zie je meestal aan de onderkant of als ze te dichtbij staan

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Dat zal met die guure wind te maken hebben he! Bij mij ist ook redelijk koud geworden s nachts, daarom zet ik de venster nooit open des nachts , alleen alsk zie dat het weer het toelaat. Kan dit geen dauwpunt probleem zijn geweest. Van wartme naar koude? Mss schimmel daardoor?

      #51
      Takketoelli Ik stond er ook versteld van, dag ervoor zagen de potten nog helemaal zwart (zo zien de drie dat niet aan de vensterkant staan er ook nog uit) en op een nacht/morgen zo omgeslagen.
      Zit op een engels forum ook en daar zeggen ze kalk en zout afzettingen, maar lijkt me sterk.
      Het lijkt in ieder geval veel voor te komen; dus ga me voorlopig niet teveel zorgen maken...

      Rietslang Ik zou men wezen wel eens willen gezien hebben toen ik die tent opentrok en zag wat er met die potten gebeurd was. Denk dat een klein kind waarvan ze zijne lekstok afpakken zo zuur niet kan kijken als ik op da moment

      Waterfall420 Ik laat de laatste maand venster telkens open om de luchtvochtigheid onder controle te houden. Als ik het niet doe heb ik tussen 70 en 80 procent luchtvochtigheid. Volgende ronde een plantje minder zetten zodat de luchtontvochtiger in de tent kan ipv in de kamer waar de tent instaat zou dat moeten oplossen Het heeft in alle geval met de wind te maken ;maar wat bedoel je precies met een dauwpuntprobleem?

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        @Kweet niet het moment dat de lamp en of af gaat is er een dauwpunt temperatuur, dat is de temperatuur die zorgt dat er heel veel dauw ontstaat op de bladeren, dat willen we natuurlijk niet. Ik ben geen expert maar om de warmte van het dauwpunt te minimaliseren gebruik ik een kacheltje net voor de lamp aangaat een uurtje en visa versa. Je moet eens googlen dauwpunt wietplanten. Veel info

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Owkeee.... das erg vlotte schimmel dan!
        No worries

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Denk idd dat dat kalk en zoutafzetting is had ik ook, wel raar dat ze niet alllen last hebben ervan. Niets om mee in te zitten denk ik ook...

      #52
      Poging 2...amai da duurt nu nogal om fotos te uploaden...

      Tijd voor een updateje.

      Geduld is een schoon deugd maar het was spijtig genoeg een van de kwaliteiten waar ik achteraan in de rij stond toen ze die aan het uitdelen waren.

      Heb gedurende de laatste tien dagen drie keer een top geroofd en veel te weinig laten uitdrogen om eens te proeven en behalve de laatste top (zaterdag geplukt en gisteren geproefd na drie dagen gewoon drogen en dan halfuurtje voor het vuur gelegen) zat er nog niet veel smaak in. Die laatste top begon reeds naar weed te smaken maar blijkbaar moet ne mens wachten tot de trichomes amber zijn he


      Onze queen van de keet (nen amnesia) is werkelijk ontploft.

      Omdat ze zo een lange takken had heb ik een deel van de takken (op volgende foto) naar links gebogen zodat een deel van de toppen groeit boven de gelato 2 die nu net het net taakt.

      20210324_225025.jpg

      Dit is zo een van die toppen
      20210324_232924.jpg 20210324_233028.jpg

      Die tak komt van helemaal achteraan in de tent en is dus zo een 50 cm onder het net geplooid.
      De bloemen die daar uitkonen, ook niet normaal, die leggen dus een tweede laag onder de echte toppen.

      Dit is dus die tweede laag...

      20210324_225107.jpg 20210324_225046.jpg

      Twas dus blijkbaar een goei keuze om die gelato beke te slachtofferen om deze zijn gang te kunnen laten gaan.

      De andere kant van de tent doet het ook niet slecht.

      De twin towers van de Gelato;

      20210324_225203.jpg 20210324_225215.jpg


      De twin towers van de amnesia in de kleinere 5 gallon pot: Deze heeft al hele tijd last van gele bladeren en ik denk dat ik haar teveel water gaf. Ik heb maar 5 blumats en deze hele tijd op gevoel water gegeven, maar sinds ik de blumat van de niet groeiende gelato naar hier geplaatst heb gaat het vele beter. Zijn de grootste toppen in de tent buiten de andere amnesia.

      20210324_225229.jpg

      En de single towers (der is er al enen gesneuveld ) van de critical.

      20210324_225317.jpg


      Nog een paar kiekjes van closebij

      Nen critical
      20210324_225412.jpg

      Nen amnesia

      20210324_225437.jpg

      En nen gelato

      20210324_225446.jpg

      Der is enen critical waarvan de onderste helft van de plant de blaadjes al een hele tijd omkrullen, iemand een idee???

      20210324_230725.jpg





      Nog een paar overzichtjes :

      20210324_225123.jpg 20210324_225143.jpg
      Attached Files

      Comment


        #53
        Het zijn mooie toppen, denk dat die omkrullende bladeren wat te maken heeft met kalium tekort, ziet er goed uit, smaak van de wiet wordt beter na het curen, goed naar de trichomen blijven kijken en dan heb je dadelijk een mooie oogst, suc6.
        buiten-2020, 2021, 2022
        Hydro-met afjes-2022

        Comment


        #54
        Ik denk ook eerder overvoeding dan een tekort. Waar ik in het begin steevast 2 dagen voedingswater;1 dag gewoon water gaf heb ik de laatste maand slechts 1 keer per week gewoon water gegeven.
        Vanaf deze week staan de criticals op regime; hebben 2 dagen voedingswater en 4 dagen gewoon water gekregen.

        Ben uw vorige tip niet vergeten, vanaf volgende kweek gebruiken we de terra lijn tijdens de bloeifase zodat we de Ec waarde ook in de gaten kunnen houden.

        Comment


          #55
          Aloha allemaal!

          Tis hier ondertussen ook al dag 133 van deze eerste ronde en de eerste planten gaan zondagavond volledig gekleind worden.
          Hoeveel er uiteindelijk het paasweekend gaan overleven weet ik echter nog niet.

          Het oorspronkelijke plan was om de twee criticals zondag te kleinen, de twee gelatos nog een weekje te laten staan en de twee amnesias nog wat langer aangezien die nog steeds geen amber vertonen.

          De criticals

          vliegen zoals gepland beiden dit weekend uit de tent. Heb de laatste weken al zitten snoepen van deze 2 en wat ik de laatste twee dagen rook -vorige week geplukt- is reeds deftig dus kan alleen maar beter; woehoe

          Een van de criticals waar dus al een cola of 4 van verdwenen zijn

          20210331_214417.jpg

          De gelatos

          bezorgen me kopzorgen.

          De ene heeft nog steeds het net net getaakt; krijgt geen licht meer en de hele onderste helft van de plant is ook aan het opkrullen. Als ik er twintig gram zal afhalen zal het veel zijn.
          Die vliegt er zondag samen met de criticals uit.ofwel verzet ik hem nog een weekje waar de criticals stonden....hij zal niet weten wat gedaan,licht net nu bij hem het licht uitgaat

          Enkele zielige fotos van onderaan de plant, de bovenkant zijn goed uitziende colas maar mini formaat tegenover de nuggets van de amnesias of zelfs de criticals. En moeilijk op foto te krijgen want helemaal verstopt onder de amnesia.
          De volgende ronde zet ik 5 ipv 6 planten zodat ik nadat ik het net geplaatst heb nog wa plaats heb om de planten onderaan bij te knippen. Nu groeit er onderaan teveel dat uiteindelijk te weinig opbrengt. Heb in het begin wel serieus wa weggeknipt; maar duidelijk te weinig en ook niet lang genoeg (oa omdat ik er niet meer bij kon)

          20210331_214450.jpg 20210331_214501.jpg

          De andere gelato; die heeft vier maanden perfect groen gestaan en die schiet ineens bruin uit, zelfs de suikerblaadjes zijn bruin en er hangt een bruine waas over de plant....raar.
          Hij schiet echter vol met trichomen. heb nog nooit toprot gezien en dacht dat ik toprot had, een witte vlek midden op de plant, bij nadere inspectie echter een explosie van trichomen (denk ik =) )

          20210331_214406.jpg 20210331_214336.jpg 20210331_214333.jpg

          Heb er twee colas afgetrokken zodat ik tegen het weekend eens kan proeven en beslissen

          20210331_214644.jpg


          Wat doe ik het beste met deze....nu knippen of laten staan???

          Shit net gezien dat ik de closeup van de trichomen nog niet op pc gezet heb....zal voor volgende post zijn.


          De amnesias

          die zijn lekker aan het voortgroeien...

          20210331_230132.jpg 20210331_214605.jpg

          Eentje van boven de lamp :

          20210331_214542.jpg
          En een overzichtje

          20210331_214323.jpg
          Attached Files
          Last edited by Kweetniet; 31 March 2021, 23:39.

          Comment


          • KnetterMug
            KnetterMug commented
            Editing a comment
            Zien er goed uit, en dat top rot merk als je het makelijk uit me kaar kan halen. Dan zit het niet vast net als een gewone top

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Die witte vlek vindt ik verdacht maar is ook lastig te zien. Wat Knettermug aangeeft; trek voorzichtig aan de blaadjes rond de verdachte plek. Als dit blad gemakkelijk loskomt heb je rot en moet je verder inspecteren, oftewel te top openbreken

            Wordt hoe dan ook een super oogst!

          • KnetterMug
            KnetterMug commented
            Editing a comment
            Dat bedoelde ik ook. Maar me uit leg is wat bekrompe.

          #56
          Wel ik bedoelde die witte vlek op de foto daaronder

          20210331_214406.jpg

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Was ook mijn gedacht

          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Goeie wiet met een suikerlaagje?

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Dat denk ik ook, maar ik zou het zeker willen weten

          #57
          Enkele closeups van de afgelopen week. Net een nieuw stukje speelgoed ontvangen en iets gemakkelijker om closeups mee te maken, maar is nog steeds gedoe
          Heb de datum nog niet ingesteld; eerste fotos zijn van zondag.

          Waar ik een tiental dagen geleden beetje amber zag komen, is die echter precies weer grotendeels verdwenen.
          Hoeveel % amber willen jullie ongeveer?

          PICT0004.JPG PICT0005.JPG PICT0007.JPG PICT0012.JPG PICT0016.JPG PICT0017.JPG PICT0022.JPG PICT0025.JPG PICT0026.JPG PICT0038.JPG


          Dit zijn enkele closeups van die witte vlek...
          Der zit toch precies iets over de trichomen...powdery mildew???

          PICT0031.JPG PICT0035.JPG PICT0036.JPG

          En van een gelijkaardige vlekje op amnesia

          PICT0040.JPG


          Heb mezelf het laatste uur overtuigd dat het niks goed is....de betreffende toppen (het waren hoofdtoppen begot) heb ik verwijderd en liggen nu te drogen.
          Indien het powdery mildew is,Is dit genoeg of moeten beide planten er volledig uit zodat ze hopelijk de andere niet besmetten?
          En zijn deze toppen nog rookbaar of is de volledige top van 20 cm eraan als er een vlek van 1cm opzit?
          Attached Files
          Last edited by Kweetniet; 2 April 2021, 05:39.

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Das echt schimmel ja, dat moet weg. Rest van de plant laten staan maar goed blijven controleren. Probeer de lv zo laag mogelijk te houden.

            Aan de rest van de dames te zien zijn ze wel (bijna) oogstklaar. Zeker weten dat je een goed effect krijgt, ook met (een voor jou) te laag percentage amber.
            Je zou er dus voor kunnen kiezen om gewoon te gaan oogsten. Dat zou ik doen waarschijnlijk; het kan erg snel gaan met schimmel, wat Remco ook aangeeft. Vooral bij de juiste omstandigheden.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            powdery mildew ? Nope; Botrytis

            Alles waar het op zit weggooien, dat gaat tijdens drogen door met uitbreiden.
            Als dat in je voorraadpot komt kan dat weken later alles nog besmetten.

            De rest oogsten.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Misschien waterstofperoxidebad, QnQ?
            Of is dat alleen bij andere schimmel?

          #58
          Amai amai amai.

          Net beslist dat ik na deze eerste ronde een maandje rust pak om te beslissen of er nog een tweede ronde komt.

          De afgelopen drie dagen een 18 uur bezig geweest met de dames met als resultaat...

          20210405_011637.jpg

          Twee planten zijn er gedaan

          Da gaat dus niet vooruit. Den OCD is aangeslaan en elke trichoom moet twee keer gecontroleerd worden of em niet geinfecteerd is door da Botrytis spel.
          Ge kunt al peizen hoe rak ik vooruitga. Overal zie ik schimmel nu. Soms terecht, meestal onterecht denk ik.

          De gelato 1 is volledig verwerkt en buiten die ene cola geen schimmel meer gevonden. De critical 3 die nog een twaalftal grote colas had (ik had er al een viertal van geroofd de afgelopen weken); daarvan liggen er nu ook twee de vuilbak in en liggen er nog zes apart te drogen omdat ik twijfel of er schimmel te zien is.

          De amnesia 1 ; DIE STINKT effenaf. Heeft de hele periode nog niet naar weed geroken maar nu stinkt em vindt ik. Da is samen met de critical 2 de volgende die verwerkt wordt de volgende dagen.

          De queen of de keet; de andere amnesia, die overigens ook niet naar weed riekt (maar nie stinkt) en de lilliputter; de gelato 2, die mogen nog een weekske (weken) blijven staan.
          Last edited by Kweetniet; 5 April 2021, 01:57.

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Oogsten is een vermoeiende tijdrovende bezigheid, das nu eenmaal zo. Je kunt beter nu die tijd en moeite erin steken als straks een pot schimmel te hebben. Gewoon rustig doorgaan!

            Geurtjes trekken vaak nog bij

          #59
          IMPORTANT NEWSFLASH :

          Deze critical siamese tweeling heeft onlangs een grondig onderzoek ondergaan en is vrijgesteld van schimmel en klaar voor de operatie.

          20210405_045222.jpg

          Mwuhahahaha, en ze hangen vol met trichomen

          Comment


          • KnetterMug
            KnetterMug commented
            Editing a comment
            Lekker smoookert
        Bezig...
        X