Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweetniet kweekt weed. De eeeerste roonnnde!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Iemand ervaring met deze?

    Plantensteunen, 30 cm diameter, 46 cm hoogte.


    plantensteunraster_30_x_46_cm_1602581531_1-600.jpg

    Aangezien men tent maar 180 cm hoog is, moet ik hier en daar wat hoogte winnen.
    Heb me al een scrognet aangeschaft, maar dacht aan deze voor de eerste spreiding.

    Attached Files

    Comment


      #17
      Verslag dag 19 (vanaf germinating)

      Criticcal 1 ain"t no more! Het is zover, de eerste spelende vrouw is vermoord.

      Vandaag begonnen aan het verpotten van de bende.
      Dat ze me dat eigenlijk nooit voorgesteld hebben om te vermageren, weed kweken op de derde verdieping...

      Wou van de connaisseurs toch eens weten hoe de wortels van men plantjes eruitzien.
      De klomp aarde was goed vochtig na de zware waterbeurt van gisteren (ben er nog altijd niet van overtuigd dat dat de oorzaak van het droopy spektakel was, want sommigen zijn nog steeds droopy) maar de wortels waren niet allemaal spierwit, der zaten er lichtbruine bij.


      20201207_224445.jpg

      Het moest er eens van komen, der is er eentje vantussen. Gisterenavond nog in zwaar debat met mezelf welke ik zou moeten vermoorden, hebben de dames me het vandaag zelf gemakkelijk gemaakt.
      Critical 1 kreeg ineens vlekken op haar bladeren en dus onmiddellijk verwijderen was het eerste gedacht. Onder de baan naar de vuilcontainer....toch nog effe omgedraaid...voor fotoke te pakken

      20201207_224821.jpg

      Dit was het wortelstelsel van Critical 1.

      20201207_224858.jpg

      Zo staan ze er nu bij, 4 in 7 gallon smart pots, de andere twee er nog bovenop tot de nieuwe lamp eris.
      Als ik ze zo bekijk zijn het toch maar schriele dames tov van sommige andere kweekverslagen op dezelfde periode.
      Alle begin is moeilijk zeker.... nog een geluk dat ik geen autoflowers gepakt heb zeker.

      20201207_225754.jpg

      20201207_225802.jpg

      Attached Files

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Geelbruin en zacht is wortelrot door teveel/te vaak water, je fout is dat je geen paar cm kleikorrels onderin de pot hebt gedaan, hetzelfde kan in de grote pot gebeuren!!!

        Nu weet je het wel, en kan je het nog aanpassen in de grote potten.
        Last edited by Rreppellsteeltjam; 8 December 2020, 00:57.

      #18
      Verslag dag 20-23:

      Maandag dus de eerste 4 overgepot, en de andere twee wegens lichtgebrek aan hun lot in de kleine pot moeten overlaten.
      Een half uur na het verpotten zette Amnesia 1 zich al recht en lachtte terug volop naar het licht.
      De andere 3 dames deden er iets langer over om te recupereren van de transplantatie (door Dr. Kweetniet) maar lijken er allemaal door te komen.

      Op woensdag was Amnesia 1 al een stuk groter dan de andere, dat ik me niet kon houden en ik ze dus 2 dagen na de verpotting ook topte.
      Niets lijkt deze jongedame te deren, want een half uur later rechtten de twee topbladeren zich naar het licht en voortgroeien doet ze

      Ondertussen waren de twee onverpotten aan het wegkwijnen, ik durfde er bijna niet meer naar te kijken.

      Vandaag is de nieuwe lamp eindelijk gearriveerd, en heb besloten om de twee kleine misbaksels toch nog een kans te geven.
      Een zit net als de andere in een 7 gallon, de andere in een 5 gallon, daarmee is de potgrond netjes opgesoupeerd.
      Ben eens curieus of ze er nog doorkomen, wou niet onmiddellijk al naar 4 gaan.


      Zo zien de eerste 4 eruit.
      20201211_230458.jpg

      De twee achterlopers in het midden gezet.

      image_387891.jpg

      Nog enkele kiekjes...

      Onze topper voorlopig, de amnesia 1

      20201211_230422.jpg

      De nieuwe camera van de set...

      20201211_230842.jpg 20201211_230852.jpg

      Hoe ze er donderdag nog bijstonden...

      20201210_183329.jpg
      Attached Files

      Comment


      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Dan komt het vast wel goed

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Doe 1 laag in de onderschotels, dan kan hopelijk het water onder in de pot beter weg.

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Zulke kweekzakken werken erg goed maar ze drogen wel eerder uit en het gewicht kan soms misleidend zijn vergeleken met gewone potten

      #19
      Hier zijn we dan weer..

      Verslag dag 24-25:

      De eerste 4 zijn op een onderschaal van 40cm geplaatst met kleikorrels in, samen met de tensiometer zouden we de watertoevoer nu deftig moeten kunnen controleren

      3 keer 40 cm onderschotels kan niet in een tent van 120 cm. Ik zou nochtans beter moeten weten, ik had immers hetzelfde probleem met men lamp. Had me eerst de Lumatek 600 W besteld,die is 119.4 *111 cm groot.119.4 is kleiner dan 120 cm, maar doordat men tentje altijd wat hol staat (door een uitlaat maar geen actieve inlaat) plakte de tent altijd tegen de lamp. Na twee slapeloze nachten (zag de boel al in de fik gaan) de lamp teruggestuurd en ingeruild voor een maatje kleiner, de 465W. Samen met de blusbrander slaap ik nu weer gerust.

      Wou vandaag voor de eerste keer aan low stress training doen, neem de eerste dame uit haar verblijf en blijken er allemaal witte puntjes onderaan de stengel te staan...dat kan niet goed zijn.
      Dit was tevens de dame waar het het ergste bij was. ( Critical 3)
      20201213_200911.jpg 20201213_200852.jpg

      Heeft me niet belet om me wat met de dames te amuseren.

      De Critical 3 heb ik enkel wat omgeplooid.

      20201213_201314.jpg

      Daarna kwam onze topper Amnesia 1, die had ik vorige woensdag al getopt. Sedertdien niet veel groei en wou ze dus nu niet teveel stressen.
      Meende ergens gelezen te hebben dat na het toppen het helpt om zonlicht op de bovenste node te krijgen, dus dacht, we helpen ze wat.

      Dedju, kzou gezworen hebben dak er een closeup fotoken van had...Awel, heb juist de topbladeren wa naar de zijkant getrokken. Het is degene links achteraan op deze foto.
      20201213_203352.jpg

      Toen moesten de twee gelatos nog onder handen genomen worden.
      Wat zouden we nu eens proberen...dacht Kweetniet...nog eens toppen, maar ipv met de schaar de top er afknippen zou de reeds ervaren Kweetniet het nu eens proberen met de hand.
      Hij had het immers al vele malen gezien op youbtuub en veel was er blijkbaar niet aan.

      Resultaat:
      20201213_202659.jpg


      Ik veronderstel dat ze da een fuck I missed noemen Kan ik al fimmen ook
      Heb het maar zo gelaten, wil zoveel mogelijk uitproberen deze ronde.
      Heb me niet teveel illusies gemaakt over deze eerste kweek, dan kan ik ook niet ontgoocheld worden.

      Daarna toch maar weer de schaar genomen om de laatste, Gelato 1, te knippen.

      Nu maar eens opzoeken wat die witte puntjes kunnen zijn...
      Attached Files
      Last edited by Kweetniet; 13 December 2020, 20:16.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Goh, zouwe da worrels weze!?

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Ietsje dieper fimmen heb ik wel geleerd maar wie weet wel nice , ik check even mee kweetniet
        Last edited by Rietslang; 13 December 2020, 22:49.

      • Kweetniet
        Kweetniet commented
        Editing a comment
        Bleken idd wortels te zijn, die plantjes blijven me alle dagen verbazen.
        Daarstraks eentje getraind, alle bladeren hingen naar beneden, twee uur later was alles opnieuw naar de lamp gericht.

      #20
      Verslag dag 26-30:

      Alhoewel geen nieuws goed nieuws is, hier toch maar eens wa geleuter.

      De laatste vijf dagen geen noemenswaardige problemen.
      De dames hebben de overgang naar de nieuwe lamp goed verteerd en groeien gestaag verder.
      Als ik al iets op aan te merken heb, is dat de ene dame veel sneller groeit dan de andere, maar ja dat krijg je dan ook als je allemaal verschillende soortjes bij mekaar plaatst.
      Heb daarom de lamp 15 cm verhoogt en van 50% naar 75% gezet.

      Ook de twee jongste telgen zijn er doorgekomen (4 dagen later verpot) maar het lijkt me dat ze geen 4 dagen maar eerder 8 dagen achterstaan tov de andere, geen erg, die toppen we dan een keertje minder.
      Deze twee zijn daarnet als laatste voor de eerste keer getopt geweest.

      Zijn de twee rechts op onderstaande foto, vooraan de Amnesia 2 ?, achteraan de critical 2.

      20201218_223657.jpg


      De Gelato 2 die ik vorige week per ongeluk gefimmed ipv getopt heb, heb ik dezelfde avond nog getopt, kreeg het niet over men hart.
      Deze protesteert een beetje nu en nieuwe blaadjes groeien langs alle kanten. Ik maak me geen zorgen, haar zuster gelato 1 heeft er ook wa van dus zal eerder genetisch dan door het fimmen zijn.

      20201218_224313.jpg

      Onze enigste Sativa dominante bij de grote 4, Amnesia 1 is werkelijk de queen van de keet.
      Zeker al 10 groter dan de andere ben ik ze de laatste dagen beginnen trainen.
      De clips/touwcombinatie vond ik niet echt handig, daarom me 2 verchillende tentstaken aangeschaft en die lijken beter te gaan.
      Heb ze niet te diep willen steken om de wortels niet te erg te beschadigen, maar een van de volgende dagen nog eens achter zakske potgrond en de smart fabric potten iets verder opvullen zal ook al wa helpen.

      20201218_190940.jpg 20201218_191013.jpg
      20201218_223655.jpg
      Enkele uren later stond ze opnieuw te lachen naar de camera.


      Ik moet zeggen dat ik niet had gedacht dat ik er zo veel plezier in ging beleven, in het kweken van onze eigen plantjes.
      Kem me dan maar in ene keer een heel bos ook aangeschaft.

      20201218_223704.jpg

      In de grote schaal zitten 10 Picas Abies.
      in de kleine potjes 6 Jacaranda Mimosifolia en twee Pinus Sylvestris.

      Oja, en deze zijn ook toegekomen, liggen momenteel te weken in een badje op kamertemperatuur =)

      20201218_224548.jpg

      Na dinsdag en woensdag twee dagen drooglegging, hebben de dames gisteren voor de eerste keer meer dan een litertje water (grote 4 elk 1.2l) gekregen, kben dus een curieus wat de blumats me morgen gaan vertellen

      Ik hou jullie op de hoogte.

      Kweetnogaltijdbekanniet

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Die metalen staken gaan roesten/corroderen, beter plastic nemen!!

      • Kweetniet
        Kweetniet commented
        Editing a comment
        Dedju, weeral knaken voor niet kwijt. Toch bedankt voor de info!

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ach joh, je wist het niet, volgend aankoop eerst effe hier in de groep gooien.

      #21
      Verslag dag 31-35:

      Na het wat bijlezen over wat de invloed van de maan op onze dames heeftsloeg Kweetniet een vreugdekreetje. "Yihaaaa" Blijkbaar had Kweetniet met zijn grote kennis van onwetenheid het net zo gepland dat ie begonnen was met germinating in de ideale fase.

      Azo nen krak dak ik ben, dacht Kweetniet, Me Tarzan and my harem of 6 Janes, kunnen de moslims zelfs niet aan tippen.

      Wenst er een van de dames nog iets te drinken?
      Kweetniet moet het niet meer weten, want sinds de blumats er zijn is het met een muisknop geen vraag maar een weet. (ik voel me net een infocommercial voor blumat)
      Nog ff de waarden noteren, en we kunnen onze cocktail gaan gereedmaken

      Emmertje met 10 liter water gevuld (ondertussen weet Kweetniet dat kraantjeswater hier 9.0 Ph is) dus naar schatting een kwakske PH min erbij wat het op ongeveer 6 zou moeten brengen)
      Ff checken met de ph meter.......Mmmm, die geeft 8.75weer. Ff krabben in de haren, kan toch niet, heb er toch serieus wa ph - bijgedaan.
      Soit,nog een beke PH- dan. ff checken met meter en die geeft nu 8.5 aan. Terug ff krabben in de haren.

      download.png
      De ph meter komt met een tweede kop. Die eens proberen.
      Die gaf 11.5 aan. Asjemenou.

      Kweetniet wist niet wat gedaan. Tijd voor een jointje.
      download.png
      De PH meter kwam met een bijbehorende buffer solution.
      Maar Kweetniet had geen gedistilleerd water meer.
      Ondertussen had het jointje zijn effect bereikt en had Kweetniet nergens meer goesting in.

      download.png

      Als niks anders werkt, moete er knaken tegen smijten. Dus gauw ff nieuwe ph meter bestellen, kunnen we eens we gedistilleerd water hebben die buffer solution ook testen.
      Ik ben toch nogal nen krak dacht Kweetniet terwijl ie van zen computer terug naar zen ladies wou verplaatsen.

      download.jpg

      Schupt onze krak tegen niet tegen den emmer water dat er nog stond. Bijna 10 l water met waarschijnlijk een zuurtegraad van 1.5 ph tegen de grond.
      Godverdomme, die kutplanten hebben nog water nodig.


      Na het emmertje geleegd en opnieuw met PH 9.0 gevuld te hebben. Op schatting kwakske PH- bij. Meten moet voorlopig niet meer dus
      Ff gauw 20 ml grow roots bijkappen en we gaan eens zot doen, 20 ml alga grow erook bij. Na toevoegen van de dosis, ff bril erbij halen om te kijken of het niet teveel was...
      Na constateren van "Ajajaj, tis toch precies een beken teveel" nog maar gauw wa emmerkes water gehaald en uiteindelijk had Kweetniet 25 l brouwsel gereed op de derde verdieping.

      Na het toedienen van 6 l brouwsel aan zen dames zeeg onze krak neer. Hij kon geen kak meer zeggen.

      Ff pauze met een jointje. Wat moet ik nu met twintig liter water doen...
      download.png

      Knaken tegensmijten. Gauw Jerrycanneke gekocht met kraantje.

      Man, ik ben al geld kwijt aan deze hobby.

      Oja, voor de rest gaat het goed met de plantjes, en hier dan waar jullie voor gekomen zijn....de fotos


      Amnesia 1 is nog steeds de schoonste in heel het land. Zelfs sneeuwwitje heeft het gezegd. 20201223_234431.jpg
      Zoals gezegd wil ik met deze eerste kweek van alles proberen Heb me zo een paar kleine ronde dinges aangeschaft. Nog van in den tijd dak niet wist dat metaal slecht is voor onze dames =) (vorige week dus)
      En ze mocht er vandaag aan geloven, niet van zei ze en ze wou vertrekken, heb ze dan maar vastgebonden aan nen anderen pot.
      (kem er juist enen gepaft, vallet op?)

      De twee klein pagadders heb ik op een verhoog geplaatst, zodat ze ook iet te zien krijgen.
      20201223_234440.jpg

      De Critical 2 was jaloers dak zoveel aandacht besteedde aan Amnesia 1 en heeft een groeispurtje ondergaan. (rechtsvoor op volgende foto)
      Ga mijn tentpinnen daar nu enkele dagen/ een week zetten. Weinig kans om te corroderen op die tijd en dan overgaan naar da groen dinges van daarjuist bij Amnesia 1 of misschien worden de anderen jaloest,krijgen ze allemaal een groeispurt en kunnen we scroggen baby. Soit back to earth.
      20201223_234454.jpg





      De enige die niet echt meewill is ons gelatoken da we eerst gefimmed, dan getopt hebben.
      Is een gevoelig dingske precies. (rechtsachter op volgende foto)

      20201223_234511.jpg

      En voor wie het mocht interesseren, ons bos is voorlopig nog steeds een kale plek
      Niet getreurd, meeste van de zaadjes vragen 2-3 weken tijd om te ontkiemen en daar zijn we nog niet.
      20201223_234503.jpg

      Kweethoemeerikweethoemeerikbesefdaknogniksweetniet
      Attached Files

      Comment


        #22
        Je plantjes gaan rap. Ziet er goed uit.
        Die tentpinnen werken wel, als ze een beetje willen blijven zitten.
        Aluminiumoxide is volgens mij niet opneembaar door de wortels normaal gesproken.
        (ff gegoogeld) Ik lees dat planten aluminium-ionen kunnen opnemen als het oxide afgebroken wordt.
        Dat afbreken gebeurt bij een pH van 5 of lager. Dus dan zou het weinig kwaad kunnen.
        Dat zou dan ook weer schadelijk zijn voor de plant, dus dan zou eerder de plant er van dood gaan.
        Dat valt wel op.

        Mja, ik ben geen chemicus he.

        Die den en spar groeien in het wil he...in het voorjaar kun je overal in het bos zaailingen vinden
        Ik trek er elk jaar een heel stel uit de tuin, die komen overal op.
        Dat schiet hier uit de grond, en dat is 20cm diep organisch materiaal, dood hout, takjes, houtsnippers, blad en zand.
        Benieuwd of je die aan de gang krijgt in zo'n steriele grond.

        Veel geld ingestoken ? je bent pas besmet met het kweekvirus.
        Straks wil je meer ruimte, en meer licht, en groenten, ja groenten natuurlijk, en kruiden, hmmm allerlei kruiden, het hele jaar door.
        (ik heb wel pas een tentje ijsbergsla geoogst
        Maak maar vast een extra spaarpotje voor de hobby
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          De afzuiger hou je het best 24/7 aan ja.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Als de lamp uit gaat, komt er veel vocht los!

        • Kweetniet
          Kweetniet commented
          Editing a comment
          Heb ik de laatste dagen ook gemerkt. En hoe groter de planten, hoe meer vocht er blijkbaar los komt. En zuipen da ze de laatste dagen doen.
          De eerste maand moest ik een luchtbevochtiger hebben, pas sinds deze week die moeten loskoppelen voor luchtontvochtiger te plaatsen.
          De eerste dagen ging het goed, maar is maar een klein bagatal da 250ml/dag kan doen. Bijlange niet genoeg dus...k wou dan eens wa knaken besparen met een klein modelleke te kopen....

        #23
        Verslag dag 36-40:

        Kweetniet zeeg neer achter zijn computer met de gedachte. "Dat heb ik toch maar weer eens geweldig gefixt"

        Hij had net twee nieuwe acteurs aan de dames voorgesteld en ze leken iets blijer dan de afgelopen dagen.
        De eerste acteur was Mr Ph en Ec controleur, en na een eerste drankje dat door meneer gecontroleerd was fleurden de dames een beetje op.

        20201230_024218.jpg

        Een drankje zonder additieven deze keer, want de 25l die we eerder deze week geproduceerd hadden was blijkbaar toch nog een beke aan de straffe kant. Voor de eerste keer in zijn kweek kwam Kweetniet gele kanten aan het einde van de nieuwe bladeren tegen. Hij had er al veel over gelezen maar hijzelf had er nog geen last van gehad.

        20201230_024304.jpg 20201230_024307.jpg 20201230_024311.jpg
        Gelukkig zijn niet alle dames besmet, bovenstaande zijn allemaal van dezelfde plant die er het ergst aan toe is, niet toevallig diegene die in de 5 gallon pot staat waarschijnlijk.(al de andere 7 gallon)

        Kweetniet had het nochtans kunnen weten.Plagron batmix heeft genoeg voedingstoffen voor zes weken. Aangezien ze er allemaal nog maar 3 weken of minder inzitten, ist niet moeilijk he.
        Soit, met een beken liefde en nog drie weken plat water gecontroleurd door onze nieuwe transfer moet ons eerste probleem van de drie van de baan zijn.

        Gauw probleem nummer twee aanpakken nu ze wa blijer naar me kijken, dacht Kweetniet, en acteur numero dos introduceren...de nieuwe luchtontcovhtiger placeren. Ding staat nu uurtje te draaien en daarmee lijkt probleem nummer twee ook van de baan. (Halfuurke later : alhoewel....staat nog steeds op 60% terwijl ik hem naar 50% gezet heb, en andere vochtigheidsmeter in de tent toont 68 aan..soit, nog niet genoeg data)

        20201230_024243.jpg

        Geweldig!

        geweldig.gif


        Wa Kweetniet ook geweldig gedaan heeft, was probleem numero tres. Kweetniet vind het geweldig om met de takjes van zijn dames te spelen. Soms is ie daarbij echter een beetje te geweldig. Met als gevolg dat er een van de takken van zijn prijsbeest geknakt is en nu dus niet meer de schoonste van het land is
        Geweldige gast als Kweetniet is heeft ie het nog proberen repareren met ducttape (waar da da allemaal niet goed voor is ) maar het zou zo maar eens goed rip 1/4 van de plant zijn....ik hou ulle op de hoogte.

        Close up foto volgt manana, dokter Kweetniet heeft haar platte rust voorgeschreven en ze is momenteel niet beschikbaar voor een fotoshoot.

        20201230_024332.jpg

        Oja en ons bos is ook aan het ontspruiten...alle, toch al de eerste spar

        20201230_024407.jpg 20201230_024413.jpg

        KweetKwisthetnochtanstoendakerplagronalgagrowbijka pteniet
        Attached Files
        Last edited by Kweetniet; 30 December 2020, 02:06.

        Comment


        • KwekerKwak
          KwekerKwak commented
          Editing a comment
          Gaat echt als een tierelier of niet, beginnen als huese struiken te worden

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Wat vervelend dat die ontvochtiger niet werkt. Zou toch moeten dan? Hij staat wel met de achterkant tegen de wand aan. Ik weet niet of hij aanzuiging nodig heeft. Totaal geen verstand van Mar ne zou het kunnen proberen. Correct me if i am wrong

        • Botanicus
          Botanicus commented
          Editing a comment
          al een geluk is kapitein Wally ook van de partij om Kweetniet bij te staan mocht het al nodig zijn

        #24
        Ik volg je ook. Je dames staan er goed bij

        Comment


          #25
          Verslag dag 41-45: Problemsolving...

          Vorige week was het probleem hier, plobreem daar. En zoals Mr Kukeleku vroeger altijd zei : Een probleem lost ge pas op als het zich voordoet.
          Dus was het deze week een weekske volgens Jean Luc zijn regime.

          De luchtvochtigheid is ok. Waarschijnlijk had luchtontvochtiger niet genoeg toevoer van lucht in de tent, heb hem dan maar in de kamer waar de tent in staat gezet en problem fixed. Luchtvohtigheid schommelt tussen de 50 -70 %...al zal dat wel niet voldoende zijn voor als ze in bloei gaan...maar da zijn zorgen voor de volgende regering...euh...binnen een paar weken

          Onzen plakboek op ons prijsbeest heeft zijn werk gedaan...tak saved, hangt er nog wa zwabberig bij maar de tak blijft groeien, problem fixed. (close ups volgen)

          De Ph meter doet zijn werk ook goed. Had nog een overschotje van het vorige water (waar ik naar schatting ph- bijgedaan heb) en bleek dat ze 4 dagen lang ph 2.9 water gezopen hebben, ajajaj. Mijn schatting zat er dus mijlenver naast Maar ondertussen weten we dat op 1 jerrycanneke van 10l water enen keer mijn pipetteke (wat een plezant woord ) van 1 ml met ph- moet voorzien om 6.2 ph te bekomen. Als mijnen volgende ph meter kapot ga zullen ze me niet meer liggen hebben...
          Ondertussen drinken de dames dus al 4 dagen plat kraantjeswater met ph-. Aangezien de bladeren nog steeds gele kanten vertonen ga ik ze vanaf nu beteke cal/mag beginnen meegeven.
          Met alga grow en zo nog tweetal weken wachten....tegen dan mogen ze in bloei en zit ik hier met mijn twee liter alga grow...tegen dan mag er bloom bij....heb ik die dus voor niks gekocht...mag bij mijn andere 43 aankopen dak voor niet gedaan heb.

          Soit, ondertussen doet er zich een luxeprobleem voor...

          Wat doe je hiermee?
          20210105_002040.jpg 20210105_002056.jpg 20210105_001926.jpg

          5 planten die min of meer gelijke hoogte hebben en eentje die er mijlenver bovenuit steekt.
          Omdat de takken de rand van de pot bereikt hadden en ik dus niet verder in de breedte kon sturen dacht ik drie dagen geleden, ipv de lamp 10 cm boven de grootste (en 30 boven de andere) te hangen hang ik ze nu eens op hoogste niveau zodat ze moeten vechten voor wa licht en dus wa zouden strekken. Heeft beetje gewerkt...ze zijn de laatste drie dagen meer dan anders in de hoogte geschoten....maar het verschil met die grote is nog groter geworden =(

          PS... is dit normaal?
          Ik geef ze nu 2 l water om de andere dag. En op het moment dat ik ze water geef staan die ph meters tussen 500-700.
          Ik zie hier andere in hun kweekverslagen op dit moment 250 ml/500 ml geven...en mijn dames vragen om liters...
          Last edited by Kweetniet; 5 January 2021, 01:36.

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Plantjes staan in alle geval opmerkelijk jeugdig

          • Kweetniet
            Kweetniet commented
            Editing a comment
            Silas : nee, wil eerst de kleine nog 10 tal centimeter groter, dan switchen en tesamen scrognet hangen (op ongeveer 70 cm boven de grond)
            Rietslang : jeugdig...kan het nog cryptischer...

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Met jeugdig bedoel ik fris of vitaal, gezond ogend vol jeugdigheid maar ik probeer volgende x iets cryptischer als je dat wilt ja..

          #26
          Welkom in t cabardouchke van Kweetniet.
          Waar al je zintuigen geprikkeld worden van kop tot teen, voor een relaxed moment of net dat ietsje meer.

          Op minder dan 500 km van afrit 93 van de ring rond Brussel, parking achteraan en discretie verzekerd.

          En dan hier de dames : (part 1)

          Amnesia 2?
          Ouderdom : 48 dagen sinds aanmaak, 46 sinds geboorte, 25 dagen sinds verpotting
          Grootte (van kruin tot wortel ) : 55 cm
          Figuur: Slank
          Etniciteit: Aziaat

          Klein maar fijn. Voor de GFE.
          Heeft als ergste geleden met mijn ph gefuck en mijn eenmalige overvoeding, maar ondanks de kleinere pot heeft ze de meeste andere dus goed kunnen bijhouden.

          20210105_224813.jpg 20210105_224835.jpg 20210105_224959.jpg 20210105_224950.jpg

          Gelato 2 :

          Ouderdom; 48 dagen sinds conceptie, 46 dagen sinds geboorte, 29 sinds verpotting
          Grootte; Kem et gemeten, maar niet genoteerd, en kweetetnietmeer En Big Mama wordt niet graag gestoord, dus laat ons zeggen tussen de 1 en 100 cm
          Figuur; Met rondingen
          Etniciteit: Afrikaans

          Een dame met stevige roots (maar k zijn de foto blijkbaar kwijt van de roots die er langs de onderkant van de pot doorkwamen) en met pak aan.
          Gisteren per ongeluk bijna laten vallen....tzou mijnen besten dag niet geweest zijn.
          En tis bijna gedaan met mijn kinnekes uit de tent te pakken, nog een centimeter of tien groeien en tis tijd voor het scrognet....en ik weet nog altijd niet wat ik met die supergrote gaan doen. Soit, we zijn hier voor de dames ullen fotoshoot.
          20210105_012154.jpg 20210105_012208.jpg 20210105_012235.jpg 20210105_012247.jpg 20210105_012324.jpg 20210105_012256.jpg

          Gelato 1:

          Ouderdom: 48 dagen sinds bevochtiging, 46 dagen sinds geboorte, 29 dagen sinds verpotting
          Grootte: Idem dito gelato 2
          Figuur: Gezet
          Etniciteit: Amerikaans

          Deze dame is een echte desperate housewife. De grootste dronkaard van de klas...en het is niet enkel water dat ze graag opslurpt.
          Voor een pijpreiniging groot of klein moet je bij gelato zijn

          20210105_215537.jpg 20210105_215611.jpg 20210105_215625.jpg 20210105_215621.jpg

          De andere drie ulle fotoshoot is voor morgen, de fotograaf is een beke moekes
          Attached Files

          Comment


          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            De grootste dronkaard wil ik wel reserveren , wa gaat me da kosten voor 5 min. ??

          • Kweetniet
            Kweetniet commented
            Editing a comment
            Brain damage

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            haha inderdaad Brain Damage

          #27
          Welkoop, Ali.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #28
            Kweetniet Heb jij bepaalde trainingstechnieken toegepast? Grtz

            Eerste keer FEMS onder LED
            Indica Medisch rondje van Barneys

            Comment


            • Kweetniet
              Kweetniet commented
              Editing a comment
              Toppen en LST.
              Toppen, de meeste twee keer, de twee kleinste slechts 1 maal.

              LST....begonnen met draad en klem om de takken aan de fabric potten te binden...maar vlug overgeschakeld naar tentstaken om de takken over de hele pot te spreiden.

            #29
            20201218_190940.jpg

            Comment


            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Idd, vandaar de mooie ronde vorm met die 4way lst

            #30
            Zoals beloofd hier de andere drie dames ulle fotoshoot.
            Terwijl dak fotograaf speelde gauw nog eens coiffeur ook gespeeld en hun coupeke wa bijgeknipt.

            Tzal de laatste keer zijn dak ze uit hun tentje kunnen nemen heb.
            Na het lezen van verschillende verslagen is er de schrik ingeschoten (alhoewel 5 van de 6 nog maar 50-55 cm zijn) en zien dat sommigen ook 7 gallon bags gebruiken en hun scrognet op 40 cm hoogte plaatsen...zal ik zondag ook maar switchen (wou eigenlijk nog een weekske wachten) maar wil niet dezelfde fout als zovelen maken en hoogtegebrek hebben (zeker aangezien ik maar tentjevan 180 cm hoog heb).

            Scrognetje op 55-60 centimeter hoogte zal het worden dan...maar das een werkske voor zondag...
            Scrognetje al gereedgepakt.
            20210107_224914.jpg

            Godverdoemen he, waarom kan ik er met mijn poten ook niet afblijven als er zoiet nieuw toekomt.

            20210107_225250.jpg

            TADA!

            Amnesia 1 :

            Ouderdom : 50 dagen sinds bewateren, 48 dagen sinds geboorte, 31 dagen sinds verpotten
            Grootte : TE GROOT
            Figuur: Rijzig
            Etniciteit: Russisch


            Deze rijzige dame die reeds in haar jeugd aan de LST zat, heeft zich daarna herpakt en heeftnog in het russich olympish team basketbal gespeeld.


            Heb er godverdomme juist 15 cm langs den bovenkant afgesneden en ze is nog meer dan 10 cm langer dan de rest....

            20210107_222626.jpg 20210107_222606.jpg
            20210107_222641.jpg 20210107_222536.jpg 20210107_222517.jpg 20210107_222649.jpg


            Zodat de dames zich toch niet zouden vervelen hebben we ze ondertussen van een drankje voorzien.
            20210107_223619.jpg 20210107_223703.jpg

            En voor de dames mag het ietske straffer zijn.
            Kweetet, iets te warm, maar dees was den tweeden batch en daar heeft maar een plant van gedronken, de rest blijft staan veur manana, kan het wa chambreren.

            Critical 2 :

            Ouderdom: 50 dagen sinds conceptie, 48 dagen sinds geboorte, 27 dagen sinds verpotten
            Grootte: Just gepast, en tis just gepast
            Figuur: Breugheliaans
            Etniciteit: Vloams

            20210107_223724.jpg 20210107_223808.jpg 20210107_223808.jpg 20210107_223838.jpg

            Critical 3 :

            Ouderdom : 50/48/31
            Groote; Just gepast
            Figuur: Breugheliaans
            Etniciteit: Vloams

            Tweelingzusje van Critical 2

            Ons vast trio pakket

            20210107_224543.jpg 20210107_224604.jpg 20210107_224626.jpg 20210107_224620.jpg

            Voila!
            Volgende update zal veur zondag/maandag zijn. Dees weekend opt programma dus: Overschakelen noar 12/12 en scrognet installeren.
            Attached Files
            Last edited by Kweetniet; 7 January 2021, 22:47.

            Comment

            Bezig...
            X