Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

=- Tropical kush en banana kush (af) in de berging -=

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: =- Tropical kush en banana kush (af) in de berging -=

    Korting op 420shop
    Hoi aller beste jointje draaiers,


    Ik heb jullie hulp nodig...


    Iets langer dan een maand geleden vond ik samen met een vriend van me een zaadje in een veel te duur zakje tropical kush. We hebben het zaadje bewaard om te kijken of we er nog wat uit konden krijgen. Tegelijkertijd zijn mijn vingers zo groen, dat ik zelfs een cactus dood kan laten gaan, maar eigenwijs als ik ben heb ik internet erop na geslagen en ben het zaadje gaan ontkiemen. Wonder boven wonder kwam er nog wat uit ook.


    dus op naar de growshop om de hoek vol trots verteld over het gebeuren, en dat ik wat voeding zoek zodat hij lekker op de vensterbank grote dikke toppen kan maken. Nou daar kwam hij hoor, de beste man zei: die is volgende maand dood, want zo werkt het niet mevrouw, als je daar wat van af wilt halen dan heb je toch echt een tent en de hele mikmak nodig, kostenplaatje zou ik tussen de 700-1000 euro kwijt zijn. Gezien de huidige corona situatie waar ik in zit was die investering me net iets te gortig, maar ben nog steeds vastbesloten mijn nieuw gevonden, langverwachte hobby door te zetten dus… Uiteindelijk heb ik wat spullen bij elkaar gezocht en staan ze er inmiddels rustig in een tent met 18 uur licht p.d


    Had via goldseeds.nl nog 4 zaadjes besteld. 2 banana kush autoflower en 2 amnesia die ik een week later heb ontkiemd. De amnesia's zijn niet uitgekomen. De banana kush wel, helaas is er 1 onthoofd tijdens een iets te enthousiaste tuinier sessie. (Wat overigens nog steeds zeer doet) .
    In de tussentijd heb ik heel wat uurtjes op dit forum doorgebracht en ben er inmiddels achter dat ik vrijwel alles verkeerd heb gedaan. Nog een klein wonder, ze zijn nog niet dood, maar ik weet niet hoe lang dit nog duurt, aangezien ik geen idee heb wat ik nu moet doen...


    Extra info

    Tropical kush en banana kush autoflower zaadje (banana 1 week later ontkiemd)
    Ze staan sinds 4 dagen in een tent 1X1 meter
    1000w led lamp
    Elektrische bouwkachel omdat ze in een koude berging staan
    Buisventilator en filter zijn wel aanwezig maar nog niet aangesloten.
    Ventilator
    thermo/lv meter


    Wat ik verkeerd heb gedaan
    • Licht te ver weg daardoor zijn ze gaan stretchen
    • Te veel voeding gegeven, niet realiserend dat het voedingsschema vanaf de bloei geldt.
    • Water meteen uit de koude kraan gegeven
    • De 1e nacht in de tent van een droge lucht naar een lv van 90

    En vast nog veel meer waar ik nu even niet op kan komen.


    Nu even wat beeld bij dit sterke verhaal.








    Zijn m'n eerst geboren kindjes nog te redden? Of zeggen jullie, dit is echt een kansloos verhaal, trek de boel er maar uit en begin opnieuw. Verwacht sws geen top opbrengst, maar het zou toch leuk zijn als er nog iets vanaf kan komen, al is het maar 10 gram. Gaat om het idee


    Wat denken jullie?


    Groetjes Nachtbraker


    Last edited by Nachtbraker; 16 December 2020, 01:45. Reden: lettertype aangepast
    Grow with the flow

    #2
    Ik denk dat je tussen de kweekverslagen zit te posten en dat alles in bold vrij vervelend is om te lezen.

    Dat was het. Time's up.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Nachtbraker
      Nachtbraker commented
      Editing a comment
      Sorry QNQ dat was niet mijn bedoeling, niet gerealiseerd dat het in bold is overgenomen, (had het in open word 'normaal' getypt en gekopieerd) Simpel weg niet gezien, Ben niet handig met computers. Sorry!! heb het aangepast.

      Ik heb het in kweekverslagen gezet omdat ik toch hoop dat ik dit verhaal tot een goed eind kan brengen en er uiteindelijk een verslagje uit kan komen.Daarbij lees ik hier bijna overal dat je als new-bee kweek verslagen moet lezen, en als je advies wil je het beste een kweekverslag kan maken. Vandaar...

      Ik heb er echt over nagedacht, jammer dat het niet de goede gedachtes waren. Excuus

    #3
    • Hoi nachtbrakertje, alle gedachten zijn collectief, het is niet jij die de gedachten hebt, in feite gedachten komen en gaan in bewustzijn. De gedachte komt hier ook op dat je er hoe dan ook wel je best voor gedaan hebt en zie ik zeker wel minstens een 10 grammetjes vanaf komen en hetgene je ondertussen leert is meer waard dan dat..
      • Je hebt wzl 50% kans op een mannetje de regulier betreffende, moet je es in de gaten houden als die erg sterk groeit en wat de strek betrefd ja dat is zo maar ik zou ze ngmls en dieper (tot onder de eerste lob'blaadjes') planten. Veel succes en vraag maar raak, ben hier trouwens ook nog om te leren
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Nachtbraker
      Nachtbraker commented
      Editing a comment
      Hoi Rietslang, haha juist die gedachtes Ik ga ze nog wat meer aarde geven, had ze al een paar centimeter ingegraven, twijfelde of het nog verder kon. Die twijfel is nu weg

    #4
    Succes met je hobby

    Comment


    • Nachtbraker
      Nachtbraker commented
      Editing a comment
      Thanks!!

    #5
    Welke lamp, welke voeding, temperatuur en lv.

    De kush is waarschijnlijk fem, maar er is kans dat het een hermafrodiet word.

    De autoflower gaat binnenkort in de bloei.

    En ja, er is hoop, ze krijgen denk ik teveel water, maar ik zie geen overvoedings verschijnselen, en de lamp moet misschien lager.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      O, en potten tillen, zwaar is geen water en licht dus wel.

    • Nachtbraker
      Nachtbraker commented
      Editing a comment
      Wanneer zou die in de bloei gaan rreppellsteeltjam?
      Potten tillen gaat redelijk goed, ze hebben gewoon al die tijd te veel gehad, toen voelde ik amper verschil. Nu is dat wel een stuk duidelijker

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Nou dat is het leuke, kan 3 tot 8 weken duren vanaf ontkieming, ligt aan een heleboel factoren, die per zaadboer en soort verschilt.
      Op 20/4 krijgt ie in elk geval genoeg licht, maar in de bloei kan ie binnen 6 weken klaar zijn, dat is al eens gebeurd met een auto.

    #6
    Thanks voor het aanpassen.
    De "problemen" die ik zie zijn het licht, de plantjes zijn wat gestrekt dus hou de lamp zo laag mogelijk. (zodat ze er nog geen last van hebben natuurlijk)
    Welke led heb je precies ?
    Ik zie een paarse, dus die 1000W is meer iets waarmee ze adverteren dan dat het echt 1000W is.
    Dat wil niet zeggen dat je er niet onder kan kweken, maar het is de oude generatie led.

    Het zaadje uit de wiet komt van een hermafrodiet.
    Er is grote kans dat deze vroeg of laat ook herma wordt, dus dat is een kwestie van afwachten.
    Man, vrouw, herma...dat kan er allemaal uit komen bij bagseed, maar de kans op weer een hermafrodiet is het grootst.

    Een autoflower heeft van begin tot eind zolang mogelijk licht nodig.
    Het moet niet, maar hoe langer licht, hoe beter ze ontwikkelen.
    Bij een fotoperiode soortje (de bagseed) werkt dat niet.
    Die moet je na een paar weken op 12 uur licht en 12 uur donker zetten, anders gaat die niet in bloei.
    Zie je het 'probleem'?
    De autoflower kan ook wel mee op 12/12 dan gaat die ook wel bloeien, maar die gaat het een stuk minder goed doen dan.

    Zou je alleen autoflowers hebben, dan zou je de verlichting op bijvoorbeeld 22 uur licht en 2 uur donker kunnen zetten.
    Dan blijft de temperatuur ook stabieler en heb je misschien geen kachel nodig.

    10gr is niet zo erg, als het dan maar 10gr kwaliteit is, maar meestal is het voornamelijk blad en takjes wat je overhoudt na drogen als het niet goed lukt allemaal.

    Ze staan er niet uitmuntend bij, maar dit kan nog wel goed komen hoor.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Nachtbraker
      Nachtbraker commented
      Editing a comment
      Thanks QnQ! Ja ik begrijp het, ik ga me op de banana kush richten, omdat die de grootste kans heeft om een vrouwtje te worden, heb het lichtschema ook aangepast naar 22/2 Komt mooi uit, want ook dat had ik verkeerd gedaan met m'n eigen schema. (goh je verwacht het niet)

      ** Even alle gekheid op een stokje, ik ga je voor hopelijk de laatste keer (openbaar) m'n oprechte excuus aanbieden...
      je wilt niet weten hoe veel topics ik heb gelezen, dan ben ik aan het zoeken (in m'n hoofd) wat het allemaal betekend, en dan kom jij met een korte bondige tekst, die
      het voor mij in 1x duidelijk maakt.

      Vanmiddag, zo gelukkig zat ]ik de reacties door te lezen, en extra blij was dat je toch de moeite hebt genomen om me toch te adviseren, en nog presteer ik het, om iedereen in dit topic te antwoorden, behalve jou... (alsof je dat niet hebt gezien) Hoe dan??(je was de eerste, maar dat is niet door gekomen (ik heb er verder niet opgelet). Dit voelt gewoon niet goed, en al helemaal tegen iemand die zo veel moeite doet om dit zooitje ongeregeld in het gareel te houden. Sorry QnQ, Oprecht.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Haha, no problem hoor, daar hoef je niet wakker van te liggen, dat doe ik ook niet

    #7
    Ik heb de indruk dat ze in het begin erg hebben afgezien en lang en smal zijn geworden, maar dat ze gaandeweg beter verzorgd werden. Ik zou de aarde wat aanvullen zodat je nog wel deftig water kan geven (dus niet helemaal tot bovenaan de pot aanvullen), maar dat ze toch wat dieper in de grond staan (vooral onderaan zijn ze erg smal). Misschien de lamp een beetje dichter en genoeg, maar vooral niet te veel, water geven.

    Luister maar vooral naar mijn collega's, want ik denk dat die een pak meer ervaring hebben.

    In ieder geval veel succes!

    Comment


    • Nachtbraker
      Nachtbraker commented
      Editing a comment
      Dat heb je goed gezien, en dat ga ik zeker doen

    #8


    Toppers!!

    Thanks voor alle info en bemoedigende woorden

    Heb de lamp 45 cm boven de plant gehangen en de potten bijgevuld en het lichtschema aangepast, naar 22 uur licht en 2 uur donker.
    • Het is een dualchip ledlamp Full spectrum 120W. De uitstraling is 1000W (zeggen ze). Verwacht er niet veel van voor die prijs.
    • Voeding is een beginners setje van Plagron
    • Aarde is moestuin aarde van de hornbach, ik heb op de bodem van beide potten hydrokorrels gedaan.
    • De temperatuur is 22 graden, en de lv staat de laatste 2 dagen op 59% maar is net terug gezakt naar 45% de temperatuur is een beetje aan de lage kant toch?
    Hoeveel water geef je normaal per keer per plant? Ik had het in het begin in een sproeier gedaan met de voeding erbij, en daar denk ik +/- 50 ml per plant gegeven, in de kleine potten. De bovenlaag nat gesproeid. De laatste 2 dagen heb ik alleen water gegeven. Ongeveer 250 ml per plant (grote pot) Had juist het idee dat ze nog te droog staan omdat ik de aarde ook niet heb nat gemaakt voor het mengen met perliet. Maar dat is dus niet het geval?

    Vandaag heb ik niets gegeven

    De eerste foto’s waren van voor het bijvullen, de andere van erna.


    Grow with the flow

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Je had beter wat spaarlampen van de action kunnen kopen, had je nu een mooier plantje gehad.

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Nou dan hopen dat je met de kerst wat centjes krijgt, kin je die mooi spenderen aan een goeie en dan bespaar je je binnen 4maanden een hele hoop bij de shop. Ik hoor van vrienden die toch wel graag de duurdere weedjes roken dat er in de shops in Limburg tenminste niet veel lekkers te krijgen is. Je word er wel stoned van maar smaak is oom heel wat. Ik houd zelf ook wel van een lekker weedje maat kan het niet zo heel goed verdragen. Ik ben met een lekker hippie-weedje al tevreden.

    • Nachtbraker
      Nachtbraker commented
      Editing a comment
      Inderdaad kunichika, dat is helemaal waar. Ik zit gelukkig dicht bij een goeie shop, maar daar gaat het ook langzaam achteruit. Hippy wietjes zijn ook heerlijk, bij mij gaat het in periodes, dan weer zwaarder dan weer lichter.
      Misschien tijd om te wisselen, zal wel tegoeden komen als ik deze eindelijk kan verpulveren

    #9
    Hang dan maar gelijk die bloei lamp erboven
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • Nachtbraker
      Nachtbraker commented
      Editing a comment
      Yes zojuist gedaan

    #10
    Goede avond jointjedraaiers,

    Het gaat de goede kant op met m'n spruitjes, ze staan er iig een stuk gelukkiger bij dan vorige week. En lijken de mishandelingen die ik ze heb aangedaan te overleven.

    Eigenlijk heb ik niet veel gedaan... 1 dag geen water gegeven, toen weer te veel, toen weer niets. Wat een geklooi, gebruik vanaf nu een kleinere gieter... Ja zo makkelijk kan het zijn

    Op jullie advies de andere lamp erboven gehangen. Geen idee wat het is, er staat niets op. "Het moet een goeie zijn" Het licht wat er vanaf komt is wel een stuk prettiger en een stuk makkelijker om foto's mee te maken, dus dat is iig 1+ hopelijk volgen er snel meer.

    Ik heb het lichtschema op 20/4 gezet, met als theorie dat dat voor de tropical prettiger is, en het voor de banana niet veel uitmaakt. Is dat wat?zal ik nog steeds alleen water geven of mag er inmiddels wel wat van voeding bij, zo ja wat dan?

    De Tropical (foto 2) pot is wat zwaarder, er zijn nog natte plekken op het aarde, (van eergisteren). Dacht die nog maar even te laten. Al ziet het er verder wel droog uit.

    de Banana kush is van 17 november, hoe lang duurt het voor ik kan zien of het een vrouwtje is
    Attached Files
    Grow with the flow

    Comment


      #11
      Gaat de goede kant op
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #12
        Rreppellsteeltjam, Dank voor al je info! Nog even over het licht, je zei eerder dat ik beter een paar spaarlampen had kunnen kopen, ze stonden onder 1 spaarlamp, wilde ze te verwennen met deze lamp. Maar dat is dus niet het gelukt? Een spaarlamp is effectiever dan deze? Of zijn het dan bv 3 spaarlampen(omdat je zei een paar)? Het is sws voordeliger qua stroom lijkt me?
        En een echte dure ledlamp is weer beter dan meerdere spaarlampen? Heb ik er iets van begrepen?

        Verder laat ik me verassen hoe en wanneer het gaat bloeien, weet wel dat dit m'n eerste en laatste autoflower is

        Grow with the flow

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Qnq heeft een hps spiegelkap, heeeelemaal volgehangen met spaarlampen, en ipie had/heeft een scheepskist met een lading spaarlampen.

          En dat is beter dan die eerste lamp!

          Effe afwachten wat deze doet.

        • Nachtbraker
          Nachtbraker commented
          Editing a comment
          slimpie had die vraag voor dat ik de nieuwe lamp op hing moeten stellen die andere heb ik terug in de doos gedaan voor deze hebben we nog een klein beetje hoop..

        #13
        Hier een plantje van een buurkweker onder discolicht, spaarlampen waren beter geweest, deze is al maaaaaanden onderweg later kwam er zelfs een tweede bij
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Nachtbraker
          Nachtbraker commented
          Editing a comment
          Oi oi oi, hoop dat ik een iets beter discolicht heb uitgekozen. Moet haast wel heb jaren disco ervaring.

        #14
        Deze namaak lampen zijn gewoon te zwak .

        De lichtkleur (spectrum) is een andere discussie.

        spaarlampen kunnen wel maar zetten veel energie om in warmte = niet rendabel.

        Of je koopt een mars hydro lampje ?
        Niet duur en in verhouding goede resultaten.

        gled 150 ?
        Iets duurder denk .

        of een hps .

        en van al deze vind je tig verslagen

        Comment


        • Nachtbraker
          Nachtbraker commented
          Editing a comment
          Hi Fruttella, Thanks, Sorry, hier ben ik nog met de bananakush aan het stoeien, maar in m'n hoofd ben ik de amnesia in mn nieuwe (nog niet bestaande) kweekkast in de bloei aan het zetten
          Ik probeerde te begrijpen wat ik allemaal had gelezen. Maar waar ik het voor vroeg is om in een aparte hok in de kast ontkiemen en voor groeien. De marshydro, heb ik een plekje voor gereserveerd in het bloei hok, of ik moet tegen die tijd zelf iets kunnen bouwen

        #15
        Dus als ik het goed begrijp, wil je met een standaard spaarlamp voorgroeien ?

        Dan kan ik je al vertellen dat 1 spaarlamp weinig oppervlakte van je plant bedekt en zeer zwak is . (Planten strekken te hard)

        En als je je dames een goede sterke voorgroei wilt geven in een apart hok , .... dan heb je al 2-4 tal spaarlampen per plant nodig .
        En dan gaat er veel te veel verloren aan warmte ipv licht .

        dan kan je beter voorgroeien in je bloeihok onder die toekomstige mars hydro .

        maar , proberen is leren !

        ps : spaarlampen warm wit 2700 kelvin (is zowat de standaard) is beter voor te bloeien .

        voorgroei is beter met koud wit

        groetjes



        Comment


        • Nachtbraker
          Nachtbraker commented
          Editing a comment
          Aaaahh thanks, er valt een puzzelstukje op z'n plek. Dat was een idee, maar als ik het goed begrijp kan ik beter led-strips (koud wit toch?) erboven hangen dan spaarlampen. Hoe minder warmte er vanaf komt hoe beter, ze staan al op kamertemperatuur. Belangrijk is zo min mogelijk geluid, hoef niet te bezuinigen op materiaal, maar wel op de energie rekening. Dat is het idee tot nu toe
          Of is de marshydro of een andere goeie dimbare ledl-amp ook zuinig als hij gedimd is?


          Voor de bloei gebruik je toch sws je beste lamp omdat ze dan het beste licht nodig hebben om de toppen te maken?

          Tussen het grootbrengen van deze 2 probeer ik een beetje inzicht te krijgen wat de beste opties voor de kast, om apart te groeien en bloeien en waar ik langere tijd plezier van heb. Beetje voordelen en nadelen af te wegen om goed beslagen ten ijs te gaan

          Voorlopig vliegt het nog alle kanten op

        • Fruttella
          Fruttella commented
          Editing a comment
          Met een paar ledstrips heb je al wel een betere lichtspreiding .
          Het verbruik hangt af van hoeveel watt de lamp is , je kan lampen in verschillende wattages verkrijgen .
          Dus ja je kan energiezuinige en dimbare lampen kopen of maken .
          Denk er wel aan : licht is gewicht
          Een plant doet aan fotosynthese en daar is licht een belangrijk onderdeel van .
          Als je je dames te weinig licht geeft zullen ze niet voldoen aan je verwachtingen.

          En voor de bloei gebruik je idd een goede lamp .

          Voorgroei dan ? Is dat niet belangrijk?
          Dan worden wel korte dikke stammen gevormd en nieuwe groeipunten .

          Een goede sapstroom door de plant etc.

          Ik hoop dat je er wat aan hebt , ik heb dit verslag al 2 keer moeten lezen om het wat te begrijpen.
          Je was toch in een tentje aan het kweken, hoe is het daarmee ?
          Misschien nog is een foto?
          Grtz

        • Nachtbraker
          Nachtbraker commented
          Editing a comment
          Hi Frutella, Dank je, daar heb ik zeker wat aan! En ja voorgroei is zeer belangrijk, ik had begrepen dat het licht in de groei een mindere rol speelt, dat dat pas belangrijk werd in de bloeitijd vanwege het lichtspectrum dat ze dan nodig hebben. Daar kwam het idee vandaan. Inmiddels begrijp ik volkomen dat ze in alle fases het beste licht nodig hebben. Ben nog steeds aan het stoeien met mn tent, het klopt gewoon echt, je leert zo veel van alleen doen. ga nu mn update plaatsen. Thanks again!! Groetjes
      Bezig...
      X