Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Apollo 10 LED eerste binnenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Apollo 10 LED eerste binnenkweek

    Korting op 420shop
    Last edited by TegridyRandy; 28 February 2021, 22:36.
    Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
    Jah, ik hou van planten.

    #2
    Heel veel succes zal je volgen.

    Comment


    #3
    Ik ben ook wel benieuwd Ik zet me stoel er bij succes

    Comment


    #4
    Die autoflower er tussen is niet handig he...
    Of is de rest ook autoflower ?

    Apollo...ze hadden die ook Hindenburg kunnen noemen
    Ik ben benieuwd, succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      nee, het is de enige, en idd niet zo handig, maar ik dacht ik test het en zie wel :p hoezo? zijn het disasters? en merci!

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Nee. Een autoflower moet op 18/6 of 20/4 van begin tot eind. Voor alle anderen moet je de verlichting op 12/12 zetten anders gaan ze niet in bloei.
      Dan krijgt de autoflower dus veel te kort licht.
      Ze gaat het wel doen hoor, dat is niet het probleem maar hetbresultaat van de af gaat een flink stuk minder zijn daardoor.

    • TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      Ja inderdaad, maar ik dacht is proberen en zien wat er af komt. ik ben benieuwd :p

    #5
    Ok, Ik heb het lang uitgesteld omdat ik soms wat tam ben ;D maar hier een update en het verloop van mijne eerste binnenkweek.
    Ik ben nu ongeveer een maand en een half bezig, ik noteer alles ook nog op papier, ik vind dat makkelijker dan op de pc of gsm een verslag te gaan schrijven, maar dan kan ik natuurlijk niet gaan kijken als het boek niet bij heb. En een boek geeft ook geen mening en hulp buiten wat geschreven staat natuurlijk. Daarom nu een zo compleet mogelijke aanvulling van de verlopen dagen!

    Volgens mij was de eerste lamp waar de eerste 2 zaailingen onderstaan niet straf genoeg. Waardoor ze een groeiachterstand hebben opgelopen, een beetje zoals het baasje ;D.
    Maar bon, maakt niet zo veel uit, ondertussen op 29/12 zijn ze stevig gegroeid. Ik Heb ook de eerste maand regenwater gegeven aan alle planten met het gedacht dat de ph wel goed zal zijn, fout gedacht dus nu blijkt. Na het meten bleek het een PH van 7 te zijn en niet rond de 6.5. Ik kreeg het vermoeden door verschillende problemen en had dit al in mijn serre ook gehad (toen had ik leidingwater gebruikt en nadien regenwater dat wel6.5 was). Dus als oplossing elke beurt gemeten. Afgezuurd naar 6.2.
    Dan stopte de problemen na de planten correct afgezuurd water te geven.
    Ok, dat was wat een samenvatting van de eerste maand.

    OP 30/11 eerste maal voeding gegeven aan de grotere planten, 4ml/L. Veel te veel natuurlijk! Amateur!
    Aan de 2 grotere planten elk 120ml gegeven met deze voeding.

    01/12 Dit was ik vergeten vermelden, ik was gestart met een Hps lamp,tijdelijk omdat mijn apollo 10 nog niet was toegekomen.

    03/12 Voeding gegeven aan de oudere plantjes 70ml+30ml water aangelengd.

    05/12 Zeker 1 week geen voeding -> cotylones geel
    Opletten voor verstopping!
    Lamp hoger gehangen. (niet genoteerd hoeveel, sorry!)

    06/12 Larry Bird Kush en Lemon Shining Silver Haze elk 50ml water gegeven
    LAMP hangt op 32cm van plant.Korte internodes, weinig strek!

    Foto's volgen! Tijd is op!
    Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
    Jah, ik hou van planten.

    Comment


    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Hoe oud zijn je plantjes ?
      Wat zijn nacht tepetuur en dag teptuur
      Wat is de Rv
      Welke voeding
      Hoe lang heb je ze op 18/6 gehad
      Hoe lang staan ze op 12/12


      Je geeft niet echt veel info na mijn idee

      Zaadlobben worden altijd geel niks om je zorgen over te maken sommigen beginnen Dan met voeden

    • TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      Bas Haze De plantjes zijn nu 52 dagen oud (de oudste) Dus de Larry Bird Kush en Lemon Shining Silver Haze. Honey Cream 35 dagen, Blueberry auto 31 dagen. Cheese en Monster 30 dagen. De gemiddelde temp is 20 graden, 17 graden minimum. 50% luchtvochtigheid. RV weet ik niet wat RV betekend :p. En ik voed Plagron vooral, ik zal dit er inderdaad ook bij vernoemen, ik ben nog aan het leren en schrijf het vooral in een schrift op. ze staan nog steeds op 18/6. Al redelijk lang, door vele problemen zoals vliegjes etc. Bedankt voor de comment, ik hou idd beter mij temp en LV ook dagelijks bij

    #6
    De meeste boeken die ik gelezen heb waren stripboeken
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      Hehe, ik vroeger ook veel, Jommeke en Urbanus!

    #7

    Comment


      #8
      buiten-2020, 2021, 2022
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


        #9
        Even proberen Fotos met data naast, Erna zal ik altijd MET foto's updates plaatsen. Ik Ben enorm Chaotisch en een warhoofd. Maar al doende leert men!
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
        Jah, ik hou van planten.

        Comment


          #10
          Een aantal weken geleden merkte ik kleine vliegjes op, na veel opzoekwerk en vergelijken had ik eindelijk door dat het om de varenrouwmug gaat.
          Dan de planten Veel te vaak bespoten, 5x in dezelfde week waardoor ze nu volgens mij een nitrogen toxiciteit hebben opgelopen.
          Daarna (enkele dagen later) heb ik ze allemaal geflushed om de wortels te reinigen.
          En op 02/01 heb ik beslist de planten gedurende 3-4 dagen geen water te geven zodanig dat de grond goed uit droogt en hopelijk zo de mugjes weg zijn.
          ik heb intussen wel de A.R.T.S. Bio-Granules besteld, moest het niet lukken door uitdroging. En om volgende keer preventief in de potgrond te doen. Stomme beesten.
          Ook had ik zand en kleikorrels geprobeerd als test bij 2 planten, maar aangezien dit eerder preventief is werkt het wel, maar het dood de bestaande uiteraard niet.
          Ik neem straks een duidelijke foto van alles.

          Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
          Jah, ik hou van planten.

          Comment


            #11
            www.fotoverkleinen.nl

            heb je het topic gezien waarvan ik een linkje heb staan onder al m'n posts ?
            Er zijn meerdere manieren om foto's te uppen
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • TegridyRandy
              TegridyRandy commented
              Editing a comment
              QnQ oei nee, ik heb wat geprobeerd tot het lukte. ik ga het eens lezen, zal handiger zijn :p

            #12
            Lemon Shining Silver Haze1.jpg Lemon Shining Silver Haze 58 dagen oud
            Larry Bird Kush.jpg Larry Bird Kush 58 dagen oud
            Honey Cream.jpg Honey Cream 39 dagen oud
            Blueberry Auto.jpg Blueberry Auto 35 dagen
            Cheese.jpg Cheese 34 dagen oud
            Monster Skittlez.jpg Monster skittlez 34 dagen oud.

            deze1.jpg deze4.jpg​

            Even een update.
            Temperatuur vandaag is 20°C
            RLV 47%
            Ik heb alle planten intussen verpot van 10L potten (air-pots) Naar 4x 20L potten (air-pots) En 1 Textiel pot van 15L.
            In Alle Substraat A.R.T.S granulaat vermengd tegen de varenrouwmug e.d.
            Enkel d blueberry auto heb ik in de 10L pot gelaten en ga ik ook zo laten.
            Ik heb intussen ook een Mars Hydro sp 3000 aangeschaft. De apollo heeft maar een beperkte lightspread en was eigenlijk al te klein.
            Nu is de tent goed belicht, ook veel kleurtemperaturen. In het algemeen ben ik vrij content met hoe het nu is.
            Ik denk eindelijk van de mugjes van af te zijn.
            Elke watergeefbeurt controleer ik de PH. Bijna altijd geef ik water met een PH van 6.2+6.3. Juist gisteren was het een PH van 6.7.
            Tentje nu
            deze2.jpg Tentje Nu.
            Attached Files
            Last edited by QnQ; 9 January 2021, 21:54.
            Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
            Jah, ik hou van planten.

            Comment


            • TegridyRandy
              TegridyRandy commented
              Editing a comment
              Remco echt e, die mogen wel nog feesten

            • Trichoompje
              Trichoompje commented
              Editing a comment
              LoL en wij maar thuis zitten !

            • Remco
              Remco commented
              Editing a comment

            #13
            HoineyCream 12 01.jpg Lssh 12 01.jpg
            Honey Cream: 42dagen Lemon Shining Silver Haze: 61 dagen

            Lbk2 12 01.jpg blueberry auto 12 01.jpg
            Larry Bird Kush: 61 dagen BlueBerry Auto: 38 dagen
            Monster 12 01.jpg Cheese 12 01.jpg
            Monster Skittlez: 37 dagen Cheese: 37 dagen

            Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
            Jah, ik hou van planten.

            Comment


              #14
              Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
              Jah, ik hou van planten.

              Comment


                #15
                In het water zit per Liter:
                4ml Grow
                0.5ml Calmag
                0.25ml pure zym
                0.25ml Power Roots
                0.25ml Green Sensation
                De Lemon Shining Silver Haze heeft nog 300ml water bijgekren De Larry 100ml water extra.
                Het voedingswater heeft een PH van 6.3 ;het extra gewone water is aan een PH van 6.2.
                Lemon Shining Silver Haze
                LBK1701.jpg
                Onze Larry ze (Larry Bird Kush)

                De Cheese Heeft 750ml Voedingswater gekregen. + 250ml Water aan 6.4PH
                Monster Skittlez 800ml voedingswater + 200ml Water aan 6.4PH
                Honey Cream 500ml voedinswater. + 300ml Water aan 6.4PH
                Het voedingswater is aan een PH van 6.5 en bevat als volgt: 1.5ml Grow
                0.5ml calmag
                0.25ml pure zym
                0.5ml Power roots
                0.25ml Green Sensation
                Alles aan een PH van 6.5

                Alle voeding is van Plagron enkel de Calmag is van Biobizz.
                Het water dat ik afzuur en gebruik is gewoon leidingwater, vroeger was het regenwater maar er zit een waterverzachter tussen nu en dat maakt het dus nog Baser dan het leidingwater. Jammer.

                Cheese1701.jpg
                Cheese


                Monster 1701.jpg
                Monster Skittlez


                HC1701.jpg
                Honey Cream
                Dan Blueberry Auto heb ik 500ml gewoon water(6.4PH) gegeven, zonder voeding, Maar ze staat er maar verlept bij Weet iemand hoe dit komt? moet ik toch voeding geven? Te weinig licht? te veel water? Ze leek vorige keer te veel water gehad te hebben, dus nu met 100ml verminderd en zien wat het geeft.

                Blueberry1701.jpg
                Blueberry Auto


                DeGang1701.jpg
                Groepsfotooooo
                Alee Gasten geniet nog van den tamme zondag!
                Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
                Jah, ik hou van planten.

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Waarom geef je geen groeivoeding ?

                • TegridyRandy
                  TegridyRandy commented
                  Editing a comment
                  Nirvana ik ben er direct mee gestopt! merci voor de tip, dan bestel ik een van dees sugar royal wel bij!
                  QnQ ik geef grow hoor :p het is niet duidelijk door het verschuiven van men tekst denk ik.

                • TegridyRandy
                  TegridyRandy commented
                  Editing a comment
                  QnQ of bedoel je bij de blueberry?
              Bezig...
              X