Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tayco's kweekverslagje amnesia,autoblueberry,automazar

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    tayco's kweekverslagje amnesia,autoblueberry,automazar

    Korting op 420shop
    na heel wat problemen ben ik eindelijk kunnen starten met mijn kweekje.ik heb gekozen voor amnesia plantjes omdat ik deze al een langere tijd wou kweken.ik had gisteren 24stekjes geplant maar vandaag waren er helaas al 8gestorven.gisteren heeft trouwens mijn 600w vsa het begeven zodat ik nu even genoodzaakt ben om met mijn 400w vsa en lamp even verder te doen.hier zijn enkele fotos van mijn opzetje en ook enkele fotos van sommige plantjes die nog in kritieke toestand zijn.zouden deze kunnen overleven of denken jullie dat het verloren moeite is?DSCI0017.jpgDSCI0007.jpgDSCI0013.jpgDSCI0010.jpgDSCI0016.jpgDSCI0018.jpgDSCI0008.jpgDSCI0015.jpgDSCI0005.jpgDSCI0009.jpgDSCI0014.jpgDSCI0012.jpgDSCI0006.jpggrtzz

    #2
    Re: 1ste verslag 16 amnesia plantjes

    leuk dat je n topic maakt,eens kijken hoe t gaat.
    verder kan ik je vertellen dat de zaailingen in je tent die hoge lv minder nodig hebben dan die slappe stekken van je.
    mijn advies geef een goed water rondom de stekplug.en nevel ze flink vochtig,probleem van je stekken is de lv.zet daar dan maar die bokaal om of fabriceer met huishoud folie een tentje eromheen.verder ,moet de lamp ongeacht t wattage in dit stadiumminstens 1 m hoog hangen ,geen ventilator of inblaas direkt op je stekjes.en dan zul je zien dat sommigge zich herstellen.
    grtz

    Comment


      #3
      Re: 1ste verslag 16 amnesia plantjes

      de folie truck werkt echt.gewoon wat stokken in je potten zetten en folie erop leggen.afen toe goed vernevelen onder de folie en naa een dag of 6 kan het eraf.

      Comment


        #4
        Re: 1ste verslag 16 amnesia plantjes

        ik heb die plastieke flessen over degene gezet wat slecht uitzagen en deze middag toen het licht terug aan ging stonden ze mooi recht terug.merci voor de tip.

        Comment


          #5
          Re: 1ste verslag 16 amnesia plantjes

          stekken moet je de eerste dagen regelmatig besproeien,aangezien ze nog niet zo veel wortels hebben.n zaadplant groeit gelang zn wortelstelsel,n stek is aan gewezen op zn overlevingskracht en aandacht van de kweker.dus n dag of 2 regelmatig besproeien,en lekkere vochtigge omgeving doen wonderen.eens ze aangeslagen zijn mag je lv dalen.
          grtz

          Comment


            #6
            Re: 1ste verslag 16 amnesia plantjes

            ind 2 dagen sproeien, je mag het ook met wortel simulator vermengen, om de mogelijk stress wat het plantje heeft tegentegaan,
            en amnesia zeker 1 mooie soort, wel rekening houden met je hoogte,want voor je het weet staan ze pal tegen het dak aan haha.

            veel succes
            stafford

            Comment


              #7
              Re: 1ste verslag 16 amnesia plantjes

              nu had ik een vraag zo een rooster onder je potten is dat noodzakelijk of gaat het ook best zonder?

              Comment


                #8
                Re: 1ste verslag 16 amnesia plantjes

                DSCI0019.jpg na een paar angstige dagen zijn de meeste stekjes er toch goed bovenop gekomen maar nu krijg ik het volgende probleem sommige hebben enkele gele blaadjes en de puntjes beginnen op te krullen.wat zou de oorzaak kunnen zijn ?de lamp hangt op 1meter ik geef water met ph 6.2 met enkel wortelstimulator en besproei de plantjes voorlopig 2a3keer per dag.grtz

                Comment


                  #9
                  Re: 1ste verslag 16 amnesia plantjes

                  vandaag zagen ze er toch al weer een beetje beter uit.heb de gele verbrande blaadjes verwijderd.maar meestal waren dat degene die geknipt waren bij het stekken.en denk ook door het sproeien dat ze daardoor een beetje verbrand geweest zijn.wat me het meeste zorgen baart nog is dat bij sommige de pas ontstane kleine blaadjes drek verschrommpeld zijn mss ook door het sproeien?vandaag zijn er trouwens 3nieuwe telgjes bijgekomen in de kweekruimte 3autoflower blueberrys.ze waren vandaag eindelijk ontkiemt en hebben nu de jonge ladys gejoined in hun stulpje.

                  Comment


                    #10
                    Re: 1ste verslag 16 amnesia plantjes

                    na een dag of 3 ,4 gaat t meestal zichtbaar beter.ze hebben even tijd nodig om te wennen.
                    als je de temperatuur zo rond de 25 graden is zou je evt kunnen bijvoeden dmv bladvoeding.
                    grtz

                    Comment


                      #11
                      Re: 1ste verslag 16 amnesia plantjes

                      hoi allemaal weer tijd voor een update.heb vandaag elk plantje apart gemeten en zo voor ze nu even tegoei in de gaten te kunne houden.de meeste stekjes hebben zich goed herpakt maar toch zijn er nog sommige waar ik voor vrees of ik er mee verder ga.DSCI0032.jpgDSCI0026.jpgDSCI0020.jpgDSCI0036.jpgDSCI0029.jpgDSCI0023.jpgDSCI0037.jpgDSCI0035.jpgDSCI0033.jpgDSCI0030.jpgDSCI0028.jpgDSCI0024.jpgDSCI0019.jpgDSCI0021.jpgDSCI0034.jpgals je kijkt naar nr8 deze ziet er echt niet goed uit en de verse blaadjes krullen steeds op.

                      Comment


                        #12
                        Re: 1ste verslag 16 amnesia plantjes

                        DSCI0069.jpgDSCI0054.jpgDSCI0056.jpgDSCI0058.jpgDSCI0066.jpgDSCI0068.jpgDSCI0061.jpgDSCI0043.jpgDSCI0041.jpgDSCI0039.jpgDSCI0051.jpgDSCI0048.jpgDSCI0045.jpgtevens heb ik fotos van mijn blueberrys gemaakt en van enkele gasten die even op bezoek zijn .waaronder mijn vrienden silver haze,arjans haze1,hawain snow en strawberry haze.

                        ik ga ze nu nog een weekje onder 18u licht houden en dan kijken hoe het zit.grtzzzz

                        Comment


                          #13
                          Re: 1ste verslag 16 amnesia plantjes

                          volgensmij ben je een hazefanzou als je duidelijke groei ziet ze niet telang op 18 uur licht houden,anders wordt het wel erg druk daar.

                          Comment


                            #14
                            Re: 1ste verslag 16 amnesia plantjes

                            yoyo hier ben ik weer.wil jullie even laten weten dat mijn stekjes nu echt hard aant gaan zijn .heb ze maar in de bloei gezet want als ik zo hoor groeit die amnesia nog lekker hard door de eerste weken.weet iemand hoe groot deze ongeveer worden ?ze zijn nu ongeveer 25cm.grtzz

                            Comment


                              #15
                              Re: 1ste verslag 16 amnesia plantjes

                              met een foto zeg je meer,maar t zullen flinke dames worden
                              grtz

                              Comment

                              Bezig...
                              X