Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste binnenkweek: 1x White Widow auto - Mars Hydro ts600

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Iemand die misschien meer kan zeggen over die vergeelde bladpunten en zeer donker groene bladeren?
    Ik maak me wat zorgen.

    Comment


    • Pieremegoggel
      Pieremegoggel commented
      Editing a comment
      Hoe hoog hangt je lamp?

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Gele bladpunten = overvoeding

      Even rustig met of geen voeding. Trekt wel recht.

    • Pieremegoggel
      Pieremegoggel commented
      Editing a comment
      Zeer donker groene bladeren = te intens licht
      Maar jij zal ongetwijfeld gelijk hebben

    #17
    Pieremegoggel dat staat allemaal in mijn kweekverslag Nee de lamp werd meteen van 48cm (voorgeschreven door fabrikant) verhoogd naar 60cm. En de 2 laatste waterbeurten waren gewoon water zonder voedingsstoffen. Hopelijk loopt het niet mis nu.

    Comment


      #18
      Kunichika

      Ik dacht dat AFs te gevoelig waren om fan leaves weg te halen.
      Gezien ik wat in spanning zit met die vergeelde bladpunten wil ik er niet onnodig stress op zetten.
      Ik zou dat overigens enkel doen in de vegetatieve fase maar... tegen mijn verwachtingen in zie
      ik enkele dagen tekenen van bloei... een soort van voorbloei denk ik.

      voorbloei.jpg

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Je hoort daar verscheidene berichten over, als ik op YouTube kijk en al die yanks bezig zie zal het wel meevallen die stress.

      • Echelon
        Echelon commented
        Editing a comment
        Indd heb ze ook al bezig gezien. Met de blote hand plukken dat het een lust is Ik dacht gisteren nog in mezelf... goh dan ziet mijn plant er nog wel een pak beter uit

      #19
      Gewoon doen wat je zelf het beste acht: gele bladpuntjes: de een zegt te veel water en de ander verteld je dat 't juist te weinig is. Of misschien wel te veel voeding of misschien is je PH waarde wel te laag?

      Wat ik hier op JD heb geleerd is dat niemand echt een antwoord op jou vragen heeft. Het zijn richtlijnen. Ik maak me niet echt druk meer om gele bladpuntjes of wat dan ook. Ik heb 'n aantal kweekjes gedaan met de zelfde strain, het zelfde Kweekschema, dezelfde additieven etc. Maar iedere keer kwam ik andere problemen tegen. Dus ik probeer zelf aanpassingen te maken en tot op heden is dat altijd goed gelukt. Meerdere meningen kunnen je ook verwarren.

      JUST A TOUGHT

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Da's een feit.ja, elk kweekje is anders. En de plantjes trekken meestal wel.recht.

      #20
      WEEK 6
      -----------

      KWEEKVERSLAG

      2021-02-27 13_24_43-KweekSchema.xlsx - Excel.png


      Ze is definitief naar de bloeifase gegaan. Had het niet zo snel verwacht.
      Het probleem van de diepgroene blinkende kleur en gele bladpunten is niet erger geworden.
      Het stopzetten van de voeding, hoe miniem ze ook was (slechts 1/3de van wat plagron aangeeft op hun site ) was een goede beslissing denk ik.

      Gisteren de 4 grootste fan leaves die andere in de schaduw zette verwijderd.
      Ga ze nu een weekje laten bekomen en dan opnieuw herbekijken.

      En inderdaad die airpots hebben de neiging iets te fanatiek water af te drijven.
      De helft van je waterbeurt loopt er langs de zijkant integraal terug uit
      Niet dat het zo erg is, liever te weinig dan te veel water voor een autoflower, maar het staat wat haaks met hun mooie marketing die ze beloven.

      white37 (Large).jpgwhite39 (Large).jpg
      white41 (Large).jpgWhite42 (Large).jpg

      Comment


        #21
        En nu?

        Comment


          #22
          Ja het is stil aan de overkant, op vakantie of er is iets fout gegaan of hij heeft hem al geoogst, wel een beetje vroeg maar als je niks te roken hebt, je weet nooit.​​​
          buiten-2020, 2021, 2022
          Hydro-met afjes-2022

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Er zullen inmiddels wel aardige toppen op zitten, maar das nog niet te roken.
            Ik ben ook benieuwd naar het vervolg ...

          #23
          QnQ
          kelderkastje
          Corleone1933

          Sorry voor het lange niet-posten.
          Ziehier mijn totaal nutteloze excuses:
          1. Druk op het werk (jawel beste schoonfamilie ik heb een job!)
          2. Die bloeifase is zo saai en test het geduld op de proef
          3. Ik dacht niet dat iemand mijn kweekverslag hier echt aan het volgen was

          Een schema ga ik niet posten.
          Enkel een korte samenvatting

          Week 7
          ----------

          Niet veel bijzonders te melden.
          Lange, witte bloeiharen.
          Ik ben vanaf hier de foto's meer beginnen focussen op de knoppen.

          white44 (Large).jpg

          Week 8
          ----------

          Ik moet echt goed de foto's van de week er voor bekijken om verschil te zien.
          Waar het in de groeifase als een speer leek te gaan, gaat het nu tergend langzaam.
          Toch vormen zich de eerste trichomen zich.

          White50-1 (Large).jpgWhite52-1 (Large).jpg
          White55-1 (Large).jpgWhite56-2 (Large).jpg

          Week 9
          ----------

          Probleem
          !
          Een zijtak is door het gewicht beginnen inscheuren aan de stam
          Het idee om alle knoppen op die tak te verliezen is genoeg om een man huilend aan een kweektentje te laten staan.
          Het was als een zwaar ongeval, zolang je niet kijkt is het misschien minder erg dan het lijkt.

          Gelukkig kwam mijn vrouw binnen en zij heeft de tak gespalkt en op verschillende plaatsen ondersteund.
          De dagen daarna waren spannend maar... Hij lijkt voorlopig niet af te sterven.


          White59-3.jpg White62 (Large).jpg

          Week 10
          ------------

          De pistels worden oranje.
          Er komen toch wat meer trichomen en de de onderste bladeren gaan stilaan in herfstmodus.
          Ik denk dat de laatste weken er aankomen.
          De toppen plakken harder dan sokken die je aandoet in een tropisch zwembad nadat je je handdoek bent vergeten
          en de geur is, met uitzondering van Top Shelf in Toermalijn, ver boven wat de shops in het zuiden vandaag de dag te bieden hebben.

          Weet iemand of alles er nog wel normaal ziet?
          Hieronder een 108 megapixel foto (54mb)

          https://easyupload.io/o0t3hu


          Attached Files

          Comment


          • TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment
            Gaat mooi! Slijp de hakbal maar alvast. Het is voorbij voor je het weet.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Waarom slijp jij je gehaktballen?

          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Ik zelf vind mijn gehaktballen ietwat scherp het lekkerst.

          #24
          Geduld is 'n schone zaak en je hebt geluk met zo'n meedenkende vrouw.

          Kan niet meer fout gaan toch

          Comment


            #25
            Die mogen nog wel een tijdje, die mogen nog lekker aandikken, goed naar de trichomen kijken en dan gaat het zeker goedkomen, suc6.
            buiten-2020, 2021, 2022
            Hydro-met afjes-2022

            Comment


            • Donboe
              Donboe commented
              Editing a comment
              Richt right he's bloody well right

            #26
            Yuuup..ziet er lekker uit hoor, maar ze moeten inderdaad nog wel even.
            Ze bloeien krap 3 weken, dus ga nog maar een week of 5 op je handen zitten.

            Ghehe...nja, je hoeft niet elke dag te updaten, maar na een week of twee geen nieuws wordt ik meestal wel nieuwsgierig bij de kweekverslagen
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #27
              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Ze bloeien krap 3 weken, dus ga nog maar een week of 5 op je handen zitten.
              1616660224353 (Large).jpg

              1616660224349 (Large).jpg
              1616660224344 (Large).jpg

              Comment


                #28
                Die 5 weken die QnQ aangaf kun je met een gerust hart aanhouden, je zult er later blij om zijn. Ziet er nog veel te jong uit. Het is nog veel te vroeg om nu al te spoelen (alleen water geven). Gewoon voeding blijven geven. Als je niet zeker bent gewoon af en toe een duidelijke foto plaatsen. Er zijn hier genoeg pro's die heel veel uit een foto kunnen halen

                Comment


                  #29
                  IBloeivoeding geven en 1 ml groeivoeding toevoegen, dus als je normaal 5ml per liter geeft 4ml bloei 1ml groei toevoegen, de plant is nu de bladeren aan het leegtrekken daarom worden ze geel of ze staan veels te nat, even checken met sate prikker, maar te nat verwacht ik niet met die airpots, suc6.
                  buiten-2020, 2021, 2022
                  Hydro-met afjes-2022

                  Comment


                    #30
                    Oorspronkelijk geplaatst door Corleone1933 View Post
                    IBloeivoeding geven en 1 ml groeivoeding toevoegen, dus als je normaal 5ml per liter geeft 4ml bloei 1ml groei toevoegen, de plant is nu de bladeren aan het leegtrekken daarom worden ze geel of ze staan veels te nat, even checken met sate prikker, maar te nat verwacht ik niet met die airpots, suc6.
                    Te nat staat ie zeker niet maar de foto is genomen na water te geven... en bij die airpots durft er langs de zijkant wel eens een fontein te ontstaan.
                    Vandaar de mess op de grond.

                    5ml lijkt me bijzonder veel voor een autoflower? En... puur uit interesse en mijn autisme maar... waarom de 1ml groei?
                    Ik was dus inderdaad al beginnen spoelen omdat ik dacht nog een week of 2 te gaan.
                    Ik zal regelmatig een foto van de toppen posten.
                    Last edited by Echelon; 25 March 2021, 13:16.

                    Comment

                    Bezig...
                    X