Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste binnenkweek: 1x White Widow auto - Mars Hydro ts600

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Ik heb verslag eens terug gelezen maar ik kan niet echt opmaken wat je aan voeding en additieven geeft. Je laatste verslag is van week 6 en daar geef je geen voeding, wat natuurlijk komt omdat je in Royal Mix kweekt. Je zit nu in week 9 dus je geeft al voeding en (misschien) additieven. Welke voeding en additieven geef je? Meet je de PH en EC? Allemaal zaken die niet duidelijk zijn. Dus je kunt niet zomaar zeggen (vragen) of 5ml voeding zoals Corleone1933 voorstelde te niet veel zou zijn (zelfs niet voor 'n autoflower) De hoeveelheid voeding heeft met 'n aantal zaken temaken.

    De aanvulling van die 1ml groei is voor 'n (althans ik denk dat Corleone1933 daar op doelt) stikstoftekort

    Comment


    #32
    Donboe

    Ik moest het wel vragen... Anders ligt het autistisch deel van mijn hersenen daar vannacht wakker van
    Heeft niets te maken met mijn eigen plant maar het kweekschema van Plagron.
    Als ik er vanuit ga dat ik een gewone plant zou kweken kom ik daar op 4ml.
    Maar autoflowers (en te oordelen aan de grootte van deze plant) hebben heel wat minder nodig dacht ik:

    2021-03-25 16_53_45-Maximale Opbrengst Met Autoflowering Cannabis - Royal Queen Seeds.png
    Bron

    Omdat de info inderdaad ontbreekt in het kweekschema geef ik deze graag nog even mee.

    Voeding en additieven
    -------------------------------
    Voorlopig geen.
    De RoyalMix is tot 6 weken voorbemest.

    2021-03-25 17_01_00-Royalmix. organisch kweken voor de hoogste opbrengst.png
    Bron

    Gebaseerd op mijn (foutieve) veronderstelling dat ik er bijna was leek water me voldoende.
    Ze staat nu 5 weken in bloei ongeveer dus... give or take 1 week... lijkt me inderdaad het moment
    daar om toch te gaan voeden. Waarschijnlijk wat te laat... want wat ik nu geef wordt pas binnen 2 weken opgenomen maar toch...

    pH en EC waarden
    ---------------------------

    Worden niet gemeten omwille van het volledig biologische kweken.

    2021-03-25 17_10_10-Royalmix. organisch kweken voor de hoogste opbrengst.png
    Bron

    Nawoord voor het nageslacht
    -----------------------------------------

    Je ziet dat ik veel screenshots van andere websites post.
    Niet dat ik me daar blind op staar maar je moet ergens beginnen en dit is mijn eerste binnenkweek.
    Ik heb dus nog geen referentie om al het bovenstaande te kunnen bevestigen... of ontkennen.

    vanaf morgen begin ik met voeden... want als ze zichzelf gaat beginnen verteren in een zoektocht naar voedingsstoffen
    denk ik niet dat ze de 5 weken gaat halen.

    Comment


      #33
      Hele wijse beslissing. Je zal binnenkort echt wel zien wanneer ze echt klaar is. Ik vond dat in 't begin ook allemaal maar heel gek. De bladeren zagen er niet meer uit. Dat kon toch niet goed zijn (dacht ik). Maar als je 't geduld op kunt brengen betaald het zich drie dubbel terug

      Comment


        #34
        Kan ook lastig zijn. Toen ik begon met m'n eerste kweekje heb ik talloze keren gelezen dat de onderste bladeren vrij snel en als eerst vergelen etc. Natuurlijk proces dacht ik... Niet dus, voedingstekort van heb ik jou daar.

        Verherfsting duurt nog wel een tijdje.

        Comment


          #35
          Is ook lastig TheBigDudeski maar over reacting, maakt dingen nog veel lastiger. Dan zit je niet meer alleen met 'n water overshot/tekort maar ook nog eens met een voeding tekort/overschot. Geduld, geduld, geduld.

          Edit: Niet meteen wanneer de blaadjes 'n dag wat afwijken denken dat je wat fout hebt gedaan. Er zijn genoeg factoren die dat kunnen veroorzaken. Ik heb nu 4 plantjes staan waarbij een sommige blaadjes sinds vandaag wat gekke tekenen vertonen maar dat moet geen rede tot onrust zijn. Althans dat vindt ik
          Last edited by Donboe; 25 March 2021, 18:21.

          Comment


          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Inderdaad. Zolang te toppen maar.goed.gaan.

            Mooi groen blad is optimaal. Maar ja, plantjes denken daar indoor wel eens anders over.

          • Donboe
            Donboe commented
            Editing a comment
            Is ook zo kelder. Maar volgens mij gaat het meestal fout omdat mensen in paniek allemaal veranderingen gaan toepassen

          #36
          Het is inmiddels wel duidelijk Echelon dat de meeste zaadboeren (boerinnen) niet altijd even eerlijk zijn over de groei/bloeiduur (zaad tot oogst) van de autoflowers. Toen ik daar de eerste keer (en nog 'n aantal keer) hier op JD op werd gewezen nam ik dat toen niet echt serieus, maar later kwam ik er achter dat het inderdaad klopte. Ikzelf denk inmiddels (misschien is dat al wel eens besproken) dat de weken die ze noemen van zaad tot oogst eigenlijk de bloei weken zijn net zoals FEM's ook 'n aantal bloeiweken hebben. En als ik aan m'n 2 laatste 2 kweekje AF denk, klopt dat ook ongeveer.

          QnQ had het over nog 'n week of 5 dan zou ik voeding gaan geven op basis van de voeding voor die week volgens het Plagron kweekschema.

          En oh ja. Gewoon lekker slapen hoor vannacht. Gaat helemaal goed komen

          Comment


            #37
            DonboeQnQ zou het van hieruit nog 3 weken zijn.
            Dat spreek ik niet tegen maar toch een kleine update vandaag al:

            Ik heb wat opzoekwerk verricht dat eventueel kan helpen te bepalen wanneer de trichomes aangeven dat ze rijp is:
            Genetica: Critical+ Auto X White Widow
            Soort: Vooral sativa
            Als ik het correct heb zoeken we dus melkachtige trichomen en ong. 50 - 70% bruine pistels?
            Deze zijn op korte tijd danig toegenomen, liggen er als wit zand op, de geur is sterk toegenomen en bij de minste aanraking plakt alles harder dan het gebit van Mr Bean bij het bezoek aan de tandarts.

            Enkele foto's met zowaar de goedkoopste zakmicroscoop die we online konden vinden:

            1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg

            In my Humble Opinion:
            - ong. 50% bruine pistels
            - De trichomen zijn nog wat te helder. Hier en daar zijn ze al melkachtig maar het is ong. 50-50.

            Voorstel:
            -----------
            nog 2 weken laten rijpen maar... dat wilt dan ook zeggen stoppen met voeding geven en spoelen?
            (deze post in gedachte houdende)
            Last edited by Echelon; 31 March 2021, 20:39.

            Comment


              #38
              Mooie foto's (en trichomen). Ik zelf zou nog heel even doorgaan met voeding (weekie of 1 of 2 of zo) en dan alleen water. Waarom? Gewoon m'n gevoel. Trichomen zijn nog wel erg helder

              Comment


                #39
                buiten-2020, 2021, 2022, 2023
                Hydro-met afjes-2022

                Comment


                  #40
                  Week 13
                  ------------


                  Een kleine update.
                  Ze krijgt ondertussen al een tijdje terug voeding en dat lijkt zijn vruchten af te werpen.
                  Het vergelen is zo goed als gestopt en al bij al ziet ze er vol en gezond uit.

                  1617565251941.jpg1617565251945.jpg

                  Nog enkele pogingen tot fotos van de trichomen.
                  Mij lijkt het alsof er meer en meer melkachtige tussenzitten.
                  Hier en daar zelfs al een amberkleurige.
                  Misschien nog een weekje tot oogst?

                  1617565251960.jpg1617565251983.jpg1617565251974.jpg

                  Comment


                  • Gijsch
                    Gijsch commented
                    Editing a comment
                    Misschien nog 2 weekjes?

                  • Corleone1933
                    Corleone1933 commented
                    Editing a comment
                    Dat denk ik ook, eerder twee weken als een week

                  #41
                  You're killing me here!

                  2021-04-05 11_04_45-1ste binnenkweek_ 1x White Widow auto - Mars Hydro ts600 - Cannabis Forum.png

                  Comment


                    #42
                    Of nu, als je een lekkere crispy high wilt.

                    Comment


                      #43
                      Oorspronkelijk geplaatst door kelderkastje View Post
                      Of nu, als je een lekkere crispy high wilt.

                      Comment


                      #44
                      It's called Mescaline, and it's the only way to fly...
                      Bij deze nog enkele foto's, we gaan toch echt stilaan de laatste week in, nietwaar? NIETWAAR?!

                      (Medium).jpg2.jpg3.jpg4.jpg

                      Maar het noodlot heeft toegeslagen.

                      De vloek van de Witte Weduwe!
                      Wat is de vloek van de Witte Weduwe?
                      Simpel.
                      Men neme persoon X.
                      Persoon X is met zijn 37 winters nog aan de jonge kant maar 6 jaar geleden met sporten moeten stoppen wegens spierpijnen (stijfheid tot dagen na een training).
                      De afgelopen jaren werden gevuld met kinesisten, chiropractors, fysiologen, dry-needling, massages (zonder happy ending), Atlas behandelingen, voetreflexologie, kaarsen in de oren,...maar de pijn bleef.
                      Slapen en eten zat er pas terug in na de dagelijkse joint.
                      Nu werd er 2 weken geleden bij het zoveelste onderzoek (fysische geneeskunde) toch iets verdacht gevonden ter hoogte van het bekken en... een heupprothese dringt zich op.
                      Dat is zozeer het probleem niet, zij het wel de anesthesie en de vorige ervaring van persoon X waaruit duidelijk is gebleken dat het beter is om toch geruime tijd voor die narcose geen wiet meer te gebruiken.
                      Zodus... Tegen dat de Witte Weduwe van persoon X eindelijk klaar is voor consumptie kan hij er waarschijnlijk niet eens van genieten.
                      To be continued on 22/04...

                      Comment


                      • Remco
                        Remco commented
                        Editing a comment
                        laatste week ?? denk het niet die mogen nog wel effe !!

                        Hak en breek werk , Morfine pleisters - werkt-t bij mij , t'is dat of pijn lijden in mijn geval !!

                        In ieder geval beterschap

                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Dat blijft wel goed eh...en heb je hard nodig bij het herstel.

                      • kelderkastje
                        kelderkastje commented
                        Editing a comment
                        Wens X sterkte!

                        En thc en anesthesie is een dingetje. Ook bij de tandarts.

                        + je wiet is beter gerijpt.

                      #45
                      Remco

                      Bedankt en... ben je heel zeker dat het nog een tijd nodig heeft?
                      laatste week ?? denk het niet die mogen nog wel effe !!
                      Ik zie toch al stukken neig met amberkleurige trichomen
                      en zou het spijtig vinden om te laat te oogsten maar misschien zijn mijn foto's niet zo goed

                      1.jpg2.jpg

                      Comment


                      • Remco
                        Remco commented
                        Editing a comment
                        Is wel een groot verschil met de vorige foto's , troebel en oker , oogsten zou ik zeggen !!
                    Bezig...
                    X