Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goedemorgen. Het 90liter vat was op zo'n 10-15 liter na leeg. Heb het terug aangevuld tot de rand met kraanwater en Floranova bloom toegevoegd en daarna de pH naar 5.7 gebracht met Dutch pro pH min. Tot mijn spijt zag ik dat ik de rits van de tent vergeten was helemaal af te sluiten. Nou ja, het is niet anders.

    IMG_0232.jpg
    Wat opvalt is de de Afghani Home planten op de tweede rij nu de dikste toppen hebben. Het beeld wordt vertekend door de foto maar ze zijn ongeveer net zo dik als een pH min pen. En dat in week 5 van de bloei!

    IMG_0232.jpg IMG_0231.jpg
    Attached Files
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Ziet er mooi uit

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      de lamp hangt echt wel net boven de kopjes !! mooi man mooi da is hie dik in orde !!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dank u heren!

      Remco ja heb de lamp er altijd heel dicht op!

    3 x is scheepsrecht.

    Ik word nou vanochtend weer door Silas op mijn vingers getikt omdat ik wat foto's toonde in Atmo zijn topic van een direct 12/12 kweekje en het er zestig zaailingen waren. Het ging zo goed maar dat was veel te veel schreef Silas me. Het ging zo goed? 5 is ook verboden hoor. Hoe ironisch dan dat Atmo er ook zestig heeft en daar niks van gezegd wordt.

    Zo'n dubbele moraal heb ik een broertje dood aan dus bij deze draag ik niet meer bij aan dit forum. Dit topic mag dicht.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Ik dacht ik stuur eerst een pm om te overleggen....en dan wordt er zo op gereageerd!
      Als ik je een straf had gegeven dan had je volledig gelijk gehad, maar nu ligt de bal toch echt bij jouw kant.

      Leren negeren heb je iig niet geleerd, dat vergt nog wat werk. Dat gedreig van jouw staat mij helemaal niet aan.
      Inhoudelijk heb je helemaal gelijk.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Maar waarom moet die kerel nou altijd alles bepalen dan silas je bent hoe dan ook fout 1 plant of 100 zolang het voor eigen gebruik is

      Maar je hebt toch 0 procent te zeggen wat wij doen of willen doen

      En een voorkeur heeft die wel de een mag alles en de andere mag niks kan dr geen andere moderater komen denk dat er wel flauw van zijn van die gast

      Die maakt van ze moderater iets te sereus werk als je iemand op de vingers tikt ja die is net zo fout als met 1 plantje dus ja

      Snap het probleem niet wij nemen toch zelf het risico om kweekjes te draaien en volgens mij is die zelf ook niet vies van een paar plantjes meer die silas

      K ken de man slecht maar hoor dr ook niks goeds over

      Hork lekker door gaan maat

    • Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Je mag blij zijn dat er nog een moderator is op JD!

    Hork mij hier niet alleen laten ,we snappe elkaars humor 😝🤟

    Comment


    • Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Welke Humor

    Silas dezelfde humor dat u probeert maar gaat u niet af .....

    Comment


      Jullie mogen zelf bepalen wat jullie vinden van mijn PM aan Hork.

      Hej Hork,

      Het ging zo goed, man.

      Maar nu ga je te ver...60 zaailingen

      Ik ga de foto's verwijderen waarop te veel planten staan.

      Silas​
      Dat laatste heb ik nog niet gedaan. Omdat Hork en ik in het verleden met hetzelfde probleem zaten ging het een tijd goed.
      En afgesproken dat hij zijn foto's anders moet nemen. En hij weet dat, maar houdt zich van den domme

      Ik heb dus weer eens veels te veel aandacht geschonken aan iemand die dat totaal niet verdient.
      Veel gestelde vragen over het forum
      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL
      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door Silas View Post
        Jullie mogen zelf bepalen wat jullie vinden van mijn PM aan Hork.



        Dat laatste heb ik nog niet gedaan. Omdat Hork en ik in het verleden met hetzelfde probleem zaten ging het een tijd goed.
        En afgesproken dat hij zijn foto's anders moet nemen. En hij weet dat, maar houdt zich van den domme

        Ik heb dus weer eens veels te veel aandacht geschonken aan iemand die dat totaal niet verdient.
        Beter niet versturen en zeker niet in een topic waar iemand ook 60 zaailingen heeft. Dat snap je toch zelf ook wel? Dat vind ik vrij storend maar genoeg er over.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Silas
          Silas commented
          Editing a comment
          Eindelijk tot inzicht gekomen En zo wil je verder en is het weer wachten totdat Hork weer iets vindt wat hem niet zint.
          Dan gaat pushen, dreigen en een totaal gebrek aan begrijpend lezen heeft. Om nog maar te zwijgen over je tact.

          Dan ben je veel meer dan een Hork

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ditmaal was je een hork tegen mij maar laten we er maar over ophouden.

        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          verstandig 👍🏼👍🏼

        Heb zonet een bong gerookt op advies van PH donner en toen bleek die olifant verdomd een mug!!

        We bevinden ons in week 5 van de bloei en bijna week 6.

        IMG_0240.jpg IMG_0238.jpg IMG_0239.jpg IMG_0241.jpg
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          t'go snel eddy èé

        • Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Godverdomme mooi godverdomme!

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Ziet er goed uit maat

        Nagenoeg alle zaadjes waren ontkiemd met de koffiefiltermethode. Gisteren heb ik ze in steenwol blokjes gedaan en dit is de opkomst.

        IMG_0243.jpg De koffiefiltermethode werkt goed. Het enige dat ik er nadelig aan vind is dat je het ontkiemde zaadje moet planten. Die stap zou ik liever overslaan. Dat de zaadjes zo goed ontkiemen in een koffiefilter ligt niet aan het materiaal van het koffiefilter maar aan het water dunkt mij. Zaadjes 12 uur laten weken in water en wat dieper in natte steenwol blokjes planten moet ook prima werken lijkt me. Dan kan ik de stap overslaan die ik graag oversla. Het proberen waard.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ja het ontkiemen in een koffiefilter gaat super, maar als dat net zo goed gaat in een steenwol stekblokje (bijvoorbeeld ook in een plastic zak of met een kap op de kweekbak) heeft dat mijn voorkeur omdat het poreuze worteltje dan niet zo snel beschadigt of afbreekt.

        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          ook nen goeden avond èé

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dank je en insgelijks!

        Ik leg zaadjes altijd eerst 24u in glaasje water, dan duw ik ze kopje onder en geef ik ze nog eens 24u. De meeste zaadjes zijn dan al ontkiemt en degene die dat nog niet zijn leg ik in een nat wattenschijfje, zelfde principe als zo'n koffiefilter.
        Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          parakweker zo doe ik het ook altijd, alleen die 2de 24 uur laat ik achterwege.

        • CobyBE
          CobyBE commented
          Editing a comment
          Shiiit die penwortels gaan gemakkelijk stuk? Hallo nieuwe angst bij men volgende ronde xD

          Maar ik doe ook zoals Remco, elke dag paar x kijken dus ben er altijd rap bij als de staartjes komen piepen

        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Ik gooi ze bij eerste tekenen al in de aarde is kost baar genoeg

        Goedemiddag.

        IMG_0291.jpg
        Heb een verdachte top afgeknipt die me aan het rotten leek. Of het ook echt rot is moet nog blijken, heb 'm te drogen gelegd dan weten we het gauw genoeg. Hoe dan ook een verontrustend voorteken.

        IMG_0286.jpg IMG_0289.jpg
        De softbox van 700m3 blijkt onvoldoende om de vochtige lucht uit de Gorilla dr120 te krijgen. De flensmaat van 160mm is ook te klein. Na deze ronde maar een grotere afzuiger en slangen aanschaffen. Om de schade te beperken en de temperatuurverschillen binnen te perken te houden zal ik de lamp 's nachts laten branden i.p.v. overdag. Dus vannacht krijgen de planten 24 uur donker en dan gaat morgenavond de lamp weer aan.

        IMG_0287.jpg IMG_0285.jpg
        De twee dikste toppen zijn Afghani Home van Sensi. Als die verrotten ga ik huilen!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Sinds k 50 cm slang heb aan de afzuiging heb k nog niet boven 55 % gehad hier voor met lange slange van de afzuiging bijna constant tegen de 70% aan

          Zo zie je maar hoeveel invloed het heeft

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dat is een heel verschil inderdaad maar ik heb mijn slang al op het korst dus kan daar niks meer mee winnen. Ik denk dat dikkere slangen een hele verbetering zullen zijn maar mijn afzuiger is voor 160mm. Welke flensmaat heb jij?

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Ik had maar rond 125 mm hoe groter de slang des te minder weerstand

        Van de nieuwe lichting zaadjes zijn een vijftal niet opgekomen dus de koffiefiltermethode gaat hier de deur uit. Nu heb ik 14 stuks in totaal, een aantal dat zich vrij lastig laat verdelen over een oppervlakte van 120 x 120 cm wat het formaat van de lekbak is. Ik heb het nu zo maar mocht iemand een betere suggestie hebben dan houd ik me aanbevolen.

        IMG_0293.jpg
        Het medium zijn steenwol slabs die in vieren gesneden net niet in deze opbergkorven van de Action passen. Met twee slabs kan je negen korven vullen dus is dit lekker goedkoop kweken. Waarom heb ik ze niet gewoon op slabs geplant? Dat is omdat ik de planten dan nog kan verplaatsen desgewenst en doordat het water nu van 5 kanten i.p.v. 3 de slab penetreert is de irrigatie ook beter. Wanneer je van onderen vloedt drijven de planten alleen bij de eerste keer inwateren een klein beetje maar eenmaal nat wegen ze een kilo of 5 per stuk en helemaal droog worden ze nooit weer tot de oogst aangezien de plant dan doodgaat.

        IMG_0292.jpg In deze set up werk ik met drie afzonderlijke armaturen met ieder een driver die drie cobs aanstuurt dus de planten komen nooit zonder licht te zitten. Het wattage kan ik opschroeven van 0 tot 125 watt per cob ongeveer maar hoe feller hoe minder efficient. Een van de drivers begint te kutten dus die moet ik vervangen, maar even zoeken op MP voor een 2e handsje.

        Twee van de drie armaturen branden op 150 watt en hangen hoog. Doordat het cobs zijn is de footprint kleiner als die van mijn d.i.y. ledstriplamp. Maar cobs hebben wel weer dezelfde stralingswarmte als hps, zeker als je het wattage flink opschroeft. Dus ledkwekers die hps missen: kijk eens naar cobs. Ik heb de mijne 2e hands gekocht van een kweker die nogal ruim in de slappe was zat en wel toe was aan het nieuwste van het nieuwste voor nog geen fractie van de prijs. Dat was echt enorm boffen, ben er wel helemaal voor naar 'Luisteren' gereden maar goed dan heb ie ook wat. Hen die me horen weten waar dat leg.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Ah da's dus die grotere maat, is die ook effectief 1.2x1.2 want heb precies zo'n tent dus wil wel weten of die zou passen in precies 1.2x1.2

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Je kan ook z’n flextrey kopen die heb ik ook volgens mij 40€ bij cityplants

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Elkwazizi hij is inderdaad precies 120 x 120.

        Vanochtend nog meer rot ontdekt tot mijn spijt en de betreffende toppen er uitgeknipt. Heb een actieve inblaas gemaakt met mijn reserve afzuiger van 500m3 om de te krappe afzuiger van 750m3 te compenseren. Heb momenteel de grootste van de twee voluit draaien omdat ik maar een variac heb die nu tussen de kleinste zit. Dit maakt zo echt teveel kabaal dus vanmiddag maar even langs de growshop om een dimmer. De klok staat nu 7 weken op 12/12 en een dag dus te vroeg om te oogsten. Als het zo doorgaat oogst ik volgende week sowieso die gigantische Afghani één toppen anders vrees ik dat die wegrotten.

        Zo kan een hele mooie probleemloze kweek toch nog een vervelend staartje krijgen. De lv is hier buiten ook zo gigantisch hoog dus een ideaal klimaat voor rot en zelfs als je vanbinnen aanzuigt wordt die lucht ook almaar vochtiger.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Dit is misschien wel iets voor jou en ook stil, https://www.airsain.nl/eeese-otto-13...BoCOg0QAvD_BwE, en maar 145 watt.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Thanks!

        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Ik heb een trotec, het lekslangetje zit in de vloedbak:
          TROTEC Luchtontvochtiger TTK 53 E --> die heb ik toen wel voor een pak minder gekocht (140€) en die draait volcontinu tijdens de bloei eigenlijk. je kan er zelf opzetten welke LVH je wilt en die doet de rest zelf. Wel meer warmte natuurlijk! LV gaat dan zelden boven de 50%
          Ding gaat verassend goed mee
          Hier nog wat modellen die misschien beter betaalbaar zijn:
          https://be.trotec.com/shop/nl/machin...size_range_idx[0]=%3E+50+m%C2%B2&room_size_range_idx[1]=41+-+50+m%C2%B2
          Last edited by Elkwazizi; 16 July 2023, 18:15. Reden: Meer links

        Goedemiddag.

        Door de kachel in de actieve inlaat te laten blazen heb ik de lv naar een aanvaardbare waarde gekregen.

        IMG_0295.jpg Nu moet ik nog even monitoren wat het temperatuurverschil is als de lamp uit is. Dat mag niet meer dan 8-10 graden uit elkaar liggen om dauwpunt te voorkomen en dan zou het niet meer verder moeten rotten. De twee dikste toppen kunnen van binnen al wel verrot zijn, dat weet ik niet.

        IMG_0297.jpg IMG_0296.jpg De enige manier om dat uit te sluiten is om ze te oogsten en ze bevinden zich in week zeven van 12/12. Mocht er dus geen rot in zitten, dan baal ik weer dat ik ze te vroeg geoogst heb. Zien jullie verdachte plekjes?

        Verder is de tank weer bijna leeg, ik zit echter even met de vraag of ik die nog wel helemaal wil vullen i.v.m. mogelijk reeds aanwezige rot.

        IMG_0298.jpg Het plan dat ik heb opgevat is de dikste toppen oogsten in week acht van 12/12 i.v.m. rot uitsluiten/stoppen. Dus volgende week. En de dunnere vaak minder rot gevoelige toppen er aan laten zitten. Want ook al denk ik dat het klimaat nu wel goed is, weet ik niet waar al rot aanwezig is en of dat ook doorgaat. Een duivels dilemma!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Ik trek altijd eens aan de blaadjes, als er rot zit dan komen ze zo mee zonder weerstand want het begint bij de stammetjes.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          So far so good!

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Als je die dikke toppen nu al oogst heb je dr sws niks aan om van te roken veels te jong nog

          Maar de lv bij de potten is laag maar je wil de lv ook weten vlakbij de koolstof filter is die daar ook hoog heb je zo je koolstoffilters kapot

        Net even goed gekeken en de twee grootste toppen wat opengetrokken maar kon gelukkig niet meer rot ontdekken. De lv is nu ook mooi met 46% dus ik laat de planten voorlopig nog even staan.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Exact, ik sleur de verdachte toppen eruit en inspecteer ver weg van de tent. De rest hou ik dan wel extra in de gaten en trek aan de blaadjes

        • Highrider
          Highrider commented
          Editing a comment
          Vooral de blaadjes trekken die naar boven krommen met de punt

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Zal zo nog eens kijken of ik wat ontdek! Spannend in de verkeerde zin!

        Goedemiddag.

        Wegens andere bezigheden kom ik niet zo vaak toe aan mijn topic bij te houden als dat ik zou willen. Edoch hier zijn we weer!

        IMG_0321.jpg IMG_0323.jpg
        Sinds ik de kachel voor de inblaas heb gezet heb ik geen rot meer gezien en zie ook geen verdachte plekken of blaadjes. Hoewel het geen garantie is dat er ook werkelijk nergens iets rot, vind ik vooralsnog geen reden om nog meer toppen vroegtijdig te oogsten. De dikke Afghani planten vertonen ook geen verdachte plekken en de ene begint wat te foxtailen. Zonet nog aan een paar blaadjes getrokken maar ook die laten niet los. Pas als ik geoogst heb zal ik gerust zijn, maar daar wacht ik nog even mee. Of zien jullie iets op de foto's waarvan je zegt, dat vind ik verdacht?

        IMG_0320.jpg IMG_0322.jpg
        Heb het watervat nog eens aangevuld, vermoedelijk voor de laatste keer deze ronde. Ik wil namelijk niet eindigen met een vat vol bloeivoedingswater. De Uruzgan lijkt overigens veruit het minst op te gaan brengen. Ik denk dat ik die genetica de deur uit doe. Over een of twee dagen begint week 8 van 12/12. Dus minstens nog 2 weken.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Hoever zitten uw hoogste toppen van uw lamp?
          Last edited by NewNoobie; 18 July 2023, 16:36. Reden: Typfout

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          De allerhoogten groeien er zelfs tegenaan, wat niet ideaal is uiteraard want daar verbranden ze. De rest 3-5 cm vanaf de lamp zoiets.
      Bezig...
      X