Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoeveel hoger komt uw rockwoll uit met het waterlevel?

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Als de metselkuip van 90l vol is, staat het bijna volledig onder water, maar 1/3 is genoeg.

    Ik blijf erbij..........800W zo dicht op jonge stekken is echt TE. Ik wacht tot je weer ellende krijgt stuk eigenwijs

    Comment


    • Martin1970
      Martin1970 commented
      Editing a comment
      jij weet beter...

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Martin, Ben jij niet z’n paragnost van rtl4 van paar jaar terug?

    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Hoe moet ik beter weten?

    Ondertussen gaat de volautomatische eb- en vloedkweek met de acht Super Skunk en een Jack Herder lekker verder! Voor de volledigheid: ze staan op steenwol in 11literpotten. Nou ja, volautomatisch is ook niet helemaal waar, ik kijk om de vijf dagen wel even of de metselkuip al bijna leeg is. Zo nee, rits ik de tent weer dicht. Ben in 2 minuten klaar, net seks! En als ik de metselkuip moet bijvullen (om de acht dagen ongeveer) moet ik wel helemaal de slang aan de kraan klikken, die in het vat leggen en de kraan opendraaien. Vervolgens nog voeding toevoegen en meten weet je wel! Pas na 10 minuten werk kan ik weer aan me pik sjorren! Nee, bio is toch gemakkelijker dan!

    IMG_8811.jpg IMG_8810.jpg IMG_8809.jpg IMG_8812.jpg IMG_8807.jpg Hoe lang ze nog mogen? Geen idee, heb niks bijgehouden deze ronde. Dus zolang ze nog zuipen (en niet rotten) mogen ze van mij nog wel even blijven.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Tja ik durf zo realistisch te zijn dat een vrouw die haar moeder verlaat om iemand, jou ook verlaten zal. Kusjes en trek het je niet aan.

    • Martin1970
      Martin1970 commented
      Editing a comment
      blad staat niet goed en er zit viezigheid op het blad. Ruk je nou ook al in je tent?

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      😂😂.

    Martin1970 als ik 800 watt op jonge stekken zou zetten hadden ze allang niet meer geleefd. Dat staat ook nergens. Heb je stront in je ogen misschien of blind van het vele rukken?

    Boven de stekken hangt 400 watt en ze doen het uitstekend. Leer ervan in plaats van de betweter uit te hangen. Geen praatjes maar plaatjes.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Kunichika niks lucky aan mijn kweekstijl, Luke!

    • Martin1970
      Martin1970 commented
      Editing a comment
      "En de Ammies zijn begonnen aan dag twee van 12/12. De lamp hangt laag en brandt bijna op maximaal wattage"

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ik bedoel de repliek van Martin, in de bovenstaande ben wat kort van stof.😆

    Deze 'jonge' stekken hangt 800 watt boven en er dicht op, ze hebben het er maar zwaar mee!

    IMG_8815.jpg IMG_8814.jpg IMG_8816.jpg Ja, ik zal de lamp maar dimmen en hoger hangen, dat zeggen de mannen die er verstand van hebben en zelf nooit wat laten zien. De dag dat ik naar stuurlui aan wal luister prik ik persoonlijk mijn trommelvliezen stuk met een breinaald!

    En de jonge stekken waar volgens sommigen 800 watt boven hangt creperen onder mijn eigenwijze bezielende leiding! Ik geeft de pijp maar gauw aan de professionele kweker zonder ervaring genaamd Martin! Die laat al niks zien sinds 1970! Dát zijn de gasten waar we veel van kunnen opsteken. Je moest je de ogen uit de kop schamen!

    IMG_8813.jpg Zo en de bitches terug op negeer, op planeet Venus en krijg de penis.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      O, calmag niet vergeten dan.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Bij uitzondering heb ik ook een keer op hem gereageerd, maar hij staat alweer op negeer.

    • Martin1970
      Martin1970 commented
      Editing a comment
      je weet het allemaal beter......maar hebt nog geen ronde goed volbracht....jammer

    HÉ, toevallig wel ikke die ©martina zo benoemd heeft HÈ!!!!!

    Comment


    Hork ik heb een beetje rondgekeken in dit topic erg mooi allemaal
    zijn dit de amnesie haze x white widow stekken ?
    mooi soortje die je heb van Amnees

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Het is dat ik geen stekken nodig ben anders zou ik ze wel voor je bestellen. Denk je nou echt dat je stront krijgt voor een paar stekkies? Laat je niet gek maken joh! Het ergste dat kan gebeuren is dat ze niet aankomen en jij je geld kwijtraakt.

    • Ricotico97
      Ricotico97 commented
      Editing a comment
      Heb ook me eigen stekken ma zo een Amnees stekkie is welkom heb nog geen haze soortje en amnees van 9/10 weken kan ik een ander soortje weg doen

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ammie is nog immer razendpopulair, maar om haar echt te laten floreren is veel lezen en leren!!

    Goedemiddag.

    Niet zo lang geleden was ik nog de mening toegedaan dat je onder led het beste laat kunt schakelen, maar ik kom daar schoorvoetend op terug! Jawel, want nu ik zie hoe mijn twaalf Neesjes groeien, denk ik zelfs dat de klok wel drie dagen eerder naar 12/12 had gekund. Dus wanneer het ideale moment van schakelen is, hangt af van de genetica.

    IMG_8820.jpg IMG_8821.jpg Alsof ze nooit ontbladerd zijn nietwaar? En let wel, ik zeg absoluut niet dat je hiermee de beestjes weg krijgt!

    IMG_8822.jpg De plaatjes zeggen het! Voor de sceptici nog even een kiekje zonder ledlamp.
    IMG_8826.jpg

    Een kenner ziet nu al dat dit een leuke ronde wordt! Daar is geen glazen bol voor nodig!

    En de stekken onder ondertussen 550 watt maken het goed!

    IMG_8827.jpg IMG_8828.jpg Met her en der een beestje overweeg ik sterk ook ditmaal te ontbladeren. Voorgroeien mag beduidend langer met deze genetica, dus economisch gezien kan je het beste Ammie of een andere snelgroeier in je hok of tent hebben.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Worden alle growshops gesloten? Waarom?

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Door vreemde regelgeving in Nederland. Derhalve ben ik blij dat je het meeste ook bij een tuincentrum kan halen.

    • Martin1970
      Martin1970 commented
      Editing a comment
      growshops worden
      niet gesloten....laat je niet gek maken
      En @Belladonna......wat je in het echie niet bent......wie heeft mij dan geblokkeerd? Ikzelf heb er 4 op negeren gezet. En die Hork interesseert mij niet. Rappen kan hij ook niet
      Last edited by Martin1970; 10 December 2023, 10:00.

    Ik heb even teruggebladerd wanneer de acht Super Skunk stekken en een Jack Herder fem op 12/12 zijn gegaan en dat was 24 oktober. Dus daardoor weet ik dat de voorlaatste dag van week zes 12/12 vandaag is ingegaan.

    Eem een paar kiekjes met de lamp uit.

    IMG_8831.jpg IMG_8834.jpg IMG_8835.jpg

    Ze mogen nog wel even. Ik laat ze zo lang mogelijk staan want hierna moet ik noodgedwongen opdoeken.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Gegevens van een firma 6 jaar?

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Van blowen wordt je paranoia 😀
      Iedereen die stroom jat moet gewoon hard aangepakt worden. Stelen doe je niet, punt.
      Dan ben je sowieso ook geen hobbykweker meer, dus daar heb ik niks mee.
      Wij zijn hobbykwekwrs, als het goed is, en daar wordt niet op gejaagd zogezegd. Het zijn de brote jongens, de koffiesjop leveranciers die ze willen pakken. Die hebben dagelijks een hoeveelheid nodig die ik in een jaar kweek.

    • Zabuza
      Zabuza commented
      Editing a comment
      Ik zou denken dat er wel een computerprogramma ff kan scannen op patronen in stroomafname. Maar dat zijn op zich dan weer privé gegevens zeker? En daar moet dan speciale toestemming voor zijn om te controleren. Paranoia of ver denkend 😀

      Voor buitenteelt zou ik eerder stuifmeel verspreiden dan ze om te hakken. De boeven in de waan laten dat ze dik zullen oogsten maar net niks ja! Iets van blowen en fantasie ...

    Goedemiddag beste mensen.

    Heb gister en vandaag de stekken in de grote tent ook gedefolieerd oftewel ontdaan van het blad. Daarna heb ik ze behandeld met pyrethrum. Geen leuke klus en ik zou willen dat ik me die moeite kon besparen. Echter is dat met stekken en het hergebruiken van je medium bijna onmogelijk want daar krijg je gratis een plaag beestjes bij. Indien steenwol niet zo belachelijk duur was zou ik domweg elke ronde overnieuw beginnen. Gezien mijn geringe uurloon is het voordeliger om de bladeren er af te trekken. Heb de dames ook meteen maar fatsoenlijk gediefd, ik was nou toch bezig en is het ook eens andersom.

    Wat is een fototopic zonder foto's? Het fototopic van een Hork zo zit de vork in de steel en de steel in de vork!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Soep eet je met..

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Lepel

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Goed zo!

    Comment


      We zijn in week zeven beland en de Super Skunk en 1 Jack Herer dames drinken nog steeds goed, al heb ik wel de indruk dat het minder begint te worden.

      IMG_8848.jpg
      Ben tevreden over de genetica, de toppen zijn keihard maar het is de eerste keer met deze stekken en dat merk je. Zo heb ik wat te vroeg geschakeld, iets dat me een tweede keer met dezelfde genetica zo snel niet gebeuren zal.

      IMG_8851.jpg IMG_8847.jpg IMG_8849.jpg En nogmaals Jack Herer.

      IMG_8850.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Indien verversen nodig is, vul dan eerst de tank met alleen kraanwater en schraap de wanden schoon. Meet je Ec en die is dan vermoedelijk alreeds te hoog. Weinig voeding is essentieel voor een recirculerend systeem en een lage pH want anders wordt het een vieze bende.

        En wees spaarzaam met additieven, dat is voor eb en vloed niet geschikt want verhoogt de Ec en zie vorige punt. Moet je regelmatig verversen dan adviseer ik met klem een alternatieve kweekmethode.

        Kijk maar eens naar mijn kweektafel, die is droog en schoon terwijl er 1 keer daags gevloed wordt.

      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Mja die green sensation laat mijn Ec veel stijgen als het aantal ml/l aanhoud zodat er bijna geen ruimte meer is voor de A en B voeding.

        Ik probeer ook lager in Ec te gaan en pH van 6.2 in bloei. (5.8 in groei)

        De blaadjes beginnen er minder mooi uit te zien in bloei.

        Nuja ik vraag me dan af hoeveel van die green sensation geef ik dan best? Nu is het 1ml per L.

        Nuja toch bijna knippen zolang de toppen maar lekker vol thc en compact zijn met een lekker smaakje (ik mis wel wat aan gewicht hierdoor).

        Ook bij mij is het irritant dat ik mijn waterbak niet kan van onder mijn planten kan doen omdat die er rechtstreeks op staan.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Hoeveel Green Sensation durf ik niet te zeggen, maar als de bladeren toch geel worden geef je het onnodig. Voor mijzelf is de richtlijn qua voeding minimale ophoping aan de wand en de vloer van de metselkuip. In de praktijk komt dat neer op Ec 1.3 met af en toe een uitschieter naar Ec 1.5. Elke keer wanneer ik hoger ging hoopte de voeding zich op in het vat.

      De Amnezen staan twee weken in bloei en ik had wel ietsje eerder mogen schakelen. Dat terwijl ik al veel vroeger geschakeld heb dan ik zou doen met andere genetica. Kun je nagaan wat een groeikracht Ammie bezit! Vandaag hebben ze allemaal 3 liter voedingswater gehad (Ec 1.4 en pH 6.0) en ze stikten van de dorst. Had wel een dag eerder gemogen. Ik geef het nog steeds langs boven zolang ik het kan zien (met een gieter in een pvc-buis)

      IMG_8853.jpg IMG_8855.jpg IMG_8856.jpg IMG_8854.jpg Doordat ik alle blad verwijderd heb, moesten ze herstellen maar als gezegd had ik wel eerder kunnen schakelen, dus dat kost hooguit drie dagen extra voorgroei.

      En de stekken in de grote tent herstellen goed van het ontbladeren. Hier zit geen Amnees bij dus is langer voorgroeien wel wenselijk.

      IMG_8852.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Als je stekken in bloei gaan, dan krijgen ze te weinig uren licht per etmaal. Een moeder houden kan maar kost extra ruimte en tijd en die schoonhouden is echt lastig.

      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Stonden 24/24 onder een 30w tl lamp. Wel geen voeding, mooi geworteld.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dan was het ook geen bloei maar tonen van geslacht.

      De wind staat gunstig - goeie tip PH donner - de snitch buurman is vandaag aan het werk en week acht van de bloei is ingegaan. Dus ik heb toegeslagen en vanochtend geoogst. Volgens Seedfinder heeft Super Skunk 48 dagen bloei nodig en dat hebben ze zeker gehad. Misschien hadden ze nog wel een week gemogen maar dan zitten we midden in de kerst en is iedereen thuis. Voorlopig noodgedwongen de laatste in deze tent, want ze gaan de woning verduurzamen. Wanneer ze precies komen weet ik niet maar ondertussen zijn ze al bezig bij de buren een huis verderop. Reken maar dat ik geen kweek meer kan volbrengen voor ze hier moeten zijn.
      IMG_8861.jpg IMG_8863.jpg


      IMG_8862.jpg IMG_8864.jpg

      Het wordt een leuke oogst aan het gewicht van de planten te voelen!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • PH donner
        PH donner commented
        Editing a comment
        Bij oogsten kan ik altijd al aan het gewicht van de planten voelen of het een leuke oogst wordt idd

        😉

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja absoluut, zodra je ze afknipt en omdraait weet je genoeg!

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ziet er goed uit, geniet ervan

      Heb gisteren de Ammies nog eens getopt her en der.

      photo_2023-12-20_13-51-38.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Gij zult wel het best weten😉leermomentje voor mij

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ga je deze ronde nog wel kunnen volbrengen denk je?

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        NewNoobie ik zie het als noodzakelijk kwaad want anders moet ik de lamp hoger hangen.

        Bo$wachter dat denk ik wel ja!
    Bezig...
    X