Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik heb een kweek op hydro gestart, het gaat redelijk. Moet nog even mijn draai vinden, nog nooit met hydro gewerkt. Bevalt wel goed, geen gesleep meer met aarde. Is ook nergens meer een shop open hier in de buurt dus kon ook nergens meer light mix krijgen.
Mijn PH meter was oud en moest vervangen worden dus in het begin wat achterstand en voedingstekort maar nu gaat het beter. Heb 2 freebie zaadjes gezet, 1 is geëxplodeerd, de ander blijft klein en wilt maar niet in bloei schieten. Lamp staat sinds 12/2 al op 12/12. Denk dat ik haar eruit gooi, ze is al bijna overwoekerd door de andere dame.
Ben bang dat ik met een kweekverslag de boel jinx en het mislukt, soort van kwekersbijgeloof
Gisteren het vat weer aangevuld en begonnen bloeivoeding toe te voegen. Ec 1.4 en pH 6.0. 20250316_092845.jpg20250316_092935.jpg20250316_092944.jpg
Vraag van de dag. Hoe kan men op een inert medium de planten groen houden met een lagere Ec dan menigeen op aarde hanteert?
Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.
Een belangrijk verschil is dat kokos nagenoeg inert is. Een lagere ph komt dus feitelijk zo bij de plant terecht. Dat is dan ook een van de redenen dat kokoskweken vaak vergeleken wordt met hydrokweken. In aarde vertrouwen we op de biologische voeding die door chemische reacties de ph reguleert. Zou je onbemeste aarde gebruiken en minerale voeding vermoed ik dat er niet eens een heel groot verschil zou zijn tussen aarde en kokos buiten het feit dat kokos wat sneller uitdroogt. Probleem met aarde wat ik heb is dat de toplaag vaak zodanig uitdroogt dat handmatig bewateren geen optie meer is of ik moet er dreft aan toevoegen om de oppervlaktespanning te breken.
Kokos is niet nagenoeg inert maar volledig inert. En inderdaad kan je op light-mix precies zo kweken als op kokos, het kan zelfs met kokosvoeding. Wanneer de voeding uit de aarde is opgegeten is dat ook een inert medium geworden.
Comment