Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goedemorgen!

    Omdat de ontkiemingsratio van het Sensi zaad zo bedroevend laag is, heb ik te weinig zaailingen om een fatsoenlijke ronde mee te draaien. Aangezien ik de hydrokorreltent nog niet ontruimd had, besloot ik eergisteren de tien zaailingen + twee stekken nog een kans te geven.

    IMG_8280.jpg IMG_8277.jpg IMG_8278.jpg IMG_8279.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Wel mooi dat je het gewoon blijft proberen

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik wil alles geprobeerd hebben Bas Haze en zaailingen heb ik nog niet getest in dit systeem. En het lijkt er op dat die het veel beter doen!

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Succes weer 💪

    Hey maat ik zie soms een.lamp bij je voorbij komen met losse cobs op een frame gemonteerd.

    Is dat dit spul zelfbouw kit?
    https://www.rubol.nl/product-categor...500w-diy-kits/

    Ik heb hier wel oor naar maar kan weinig vinden welke kit voor welke spreiding is. Weet jij hier wat van af?

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Misschien heb je hier iets aan waar je kant en klare setjes kunt kopen. Ledstrips zijn goedkoper omdat die geen heatsinks nodig hebben.

    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      daar ben ik ook een beetje aan het kijken. als ik richting de 500 watt ga kom ik bijna op 500 euro uit ook. leg ik 100 bij heb ik een https://www.growland.nl/LUMii-Black-...chakelapparaat

      zit te denken deze te halen en me eigen lumatek er op te zetten. Anders leg je 80 euro bij en heb je een evsa van hun erbij. prijs kwaliteit en wattage spreken mij zeer aan.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Die LuMii Black is zeer scherp geprijsd maar heb je wel zoveel watts nodig? Ik kweek met 465 watt op 120 x 120 en dat is zat hoor.

    Heb je nu 1 laagje korrels onder de steenwolblokken gedaan ?
    Bij alle andere kweekjes op hydrokorrels die ik gezien heb is dat het geval .
    Last edited by atmosphere1; 7 September 2022, 18:36.

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja.

    Goedenavond kweekvrienden en vriendinnen.

    Na vele mislukte pogingen denk ik dat ik dan eindelijk kan zeggen dat er een begin is gemaakt.

    IMG_8287.jpg IMG_8286.jpg IMG_8285.jpg IMG_8288.jpg IMG_8289.jpg IMG_8293.jpg IMG_8292.jpg IMG_8290.jpg IMG_8291.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik kijk net nog ff aan hoor



    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Door de bedroevend lage opkomst van het Sensi zaad heb ik toch te weinig materiaal dus besloot ik de hydrokorrels nog een kans te geven. Om uit te sluiten of het met zaailingen wel lukt. Zoals het er nu uitziet zullen enkele het wel redden maar vind ze alweer enorm traag groeien.

    🤔suc6 èé
    🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

    👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      De bak ligt toch wel een pietsie schuin?

      En gootjes passen ook korrels in.

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Door verdamping van water ? of door de nootjes ?

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      @Repp die gootjes passen inderdaad korrels in en als ik die er in doe zullen ze mee terugkomen en de toevoer verstoppen. De tafel staat inderdaad een beetje schuin, maar helaas niet de goeie kant op. Maar goed, dat is nog wel aan te passen. atmosphere1 door het water dat in de gootjes blijft liggen en waar de lamp op schijnt. En aangezien ik elke drie uur vloed krijgt het water geen kans op op te drogen met alg als gevolg.

      Maar goed, als gezegd het ziet er toch beter uit dan ik vanochtend even dacht. Maar ja, het is al zo vaak fout gegaan dat ik daar ondertussen al een beetje van uitga natuurlijk.

    èé - 🤯 - èé

    Zede ni best da ge die borrel nootjes
    gewoon de vuilbak in
    kiepert !!

    €$€ $ €$€


    😊 Time is money man 😊






    Remco.
    🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

    👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Vanwege het gedoe met de borrelnootjes is het vertrouwen gedaald tot het nulpunt en ditmaal ben ik dientengevolge wat te gauw geweest in mijn oordeel. Zonet heb ik nog even gekeken en denk toch wel dat het nu recht komt. Het ziet er in elk geval goed genoeg uit om het weekend nog aan te zien.

    Waarom gooi je die borrelnootjes niet rechtstreeks in de grote bak zonder die rode bakken en zet daar je blokken tussen, wel zorgen voor een beetje afloop zodat al je water er weer uitloopt, ik had geen alg op mijn bodem, mijn blokken kwamen ongeveer 5 cm boven de korrels uit, maar een keer vloeden per dag met die kleine plantjes want die blokken blijven lang zat nat, de blokken worden wel een beetje groen maar als de plant wat groter is en de blok geen licht meer vangt sterft de alg ook, wortels genoeg onder de korrels, 20220429_154234.jpg is zo wel een langdurig project maar de aanhouder wint, suc6.
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    Voor de volledigheid zijn hier de foto's van zonet.

    IMG_8300.jpg IMG_8304.jpg IMG_8301.jpg IMG_8302.jpg IMG_8303.jpg IMG_8305.jpg In mijn optiek zeker reden genoeg om het weekend nog even aan te zien, wat jullie?

    En ook nog even een foto van de groene shit.

    IMG_8306.jpg
    Lekker dan die zooi terug te krijgen in het vat, maar een voordeel: het scheelt voeding!

    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      nieuwe voeding horks alg organisch

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      t'zen mooi zaailingen , en die smurrie is maar een vieze bedoening , afdekken gaat niet zeker ??

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Tijnie82 goedkoper dan alg-a-mic van Biobizz!

      Remco denk je dat ze het gaan redden?
      Afdekken is een goed idee, ik had het zelf kunnen bedenken! Dank je!

    Het gaat spannend worden. Wat Corleone zegt is zeker waar , zorg voor niet te natte blokken , water zat in die dingen.

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Niet te nat is lastig, als er meer zaad ontkiemd was had ik de nootjes vermoedelijk niet eens meer een kans gegeven. Idealiter zou ik direct willen zaaien in de korrels maar ben bang dat de zaadjes wegspoelen.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      denk als je wil ontkiemen tussen de nootjes gaat lastig worden heb al wel.eens gezien dat iemand het deed planten na ontkiemen in koffie filters met een beetje lange wortel tussen de nootjes gedaan en laten gaan lijkt me niet heel makkelijk maar het kan wel

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zo deed vaperke het die altijd met succes kweekte op de nootjes te oordelen aan zijn verslagen hier. Maar dat is voor mijn huidige ronde toch te laat en als dit ook weer mislukt probeer ik het niet weer.

    Vanavond heb ik veertig liter voedingswater in de lekbak gekiept (Ec 1.4 en pH 5.2) en een netje boven de veertien Sinaasappeltjes op steenwol gespannen. Tevens heb ik de cobs wat feller gezet zodat er nu in totaal zo'n 870 watt uitkomt.

    IMG_8309.jpg IMG_8310.jpg IMG_8308.jpg
    Eigenlijk heb ik dus alweer genoeg gedaan voor vandaag, mooi dat het over dik tien minuten alweer morgen is!

    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dank u!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      870?
      Netjes, maar met de helft zou ook nog kunnen. Ik meen dat je ergens geschreven hebt je zorgen te maken over energiekosten? Ik moet waarschijnlijk dat gaan doen, kosten halveren door lampen te dimmen

      Echt een mooi veldje

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Indien ik halveer draai ik wel de helft minder vaak, want de helft minder wattage op dit oppervlakte resulteert in enorme strek.

      Dank je!

    De planten op aarde zijn aan dag twee van de vierde week op 12/12 begonnen.

    IMG_8311.jpg IMG_8312.jpg
    Het wateren via boven bevalt me niet goed meer, de lichtere planten hebben allemaal dorst gehad doordat ik de drinkbehoefte niet goed kan monitoren. Mogelijk is dit voorlopig mijn laatste kweek op aarde.

    Ook nog even bij de dames op steenwol gekeken en of die hun nieuwe netje kunnen waarderen.

    IMG_8313.jpg IMG_8315.jpg Volgens mij wel! En zoals te zien is zijn de meeste rode stengels ook aardig bijgetrokken.

    IMG_8314.jpg

    En de cobs hangen pas waterpas als de waterpas waterpas hangt!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      tot dat je om een reden de spullen snel moet afbreken dan zit je wel met een probleem

      had het in het begin van me ronde komt woningbouw ineens van we moeten perodiek onderhoud doen en we moeten overal zijn dus de planten snel weggehaalt en tentje omgeruimt en 2week later alles weer opgezetn anders een boel problemen gehad als ik het niet snel kan opruimen

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dat is een heel goed argument Tijnie82 vind ik! Bij ontdekking wordt hier de uithuiszettingsprocedure meteen in gang gezet en bij meer dan vijf planten kan ik maar verkassen.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik heb twee van die tuinstoelkisten gehaald, daar past alles zo in. Ik hoef alleen maar de stammen door te zagen en de planten in zakken te vrotten. Rest zit binnen een uurtje in die kisten

    Bij de little in de aanbieding, hydrokorrels 10 liter voor E2, deze zijn behoorlijk schoon!

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      die heb ik ook ja zijn goede heb ze niet eens gespoelt en bij de planten buiten gedaan niks mee aan de hand

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Na het spoelen toch een handvol troep, maar die van de j umbo zijn erger en duurder (6).

    Goedemorgen.

    Ik zou het weekend afwachten met de borrelnootjeskweek maar er gebeurt niks dus heb ik de stekker er vandaag al uitgetrokken. Van de zaailingen was er slechts een die een heel klein beetje wortel had geschoten en bij de rest zijn helemaal geen wortels meer te zien. Voorts blijft het ook onverminderd warm in de tent, ik krijg het amper onder de dertig graden terwijl de afzuiger van 700m3 constant voluit draait. En dat met een led lampje van nog geen 500 watt. De eb- en vloedtafel blokkeert 90% van de luchtstroom onderin en pas als ik de tent openrits koelt het af.

    Dat kan misschien ook mede voor de problemen zorgen. Hoe dan ook, dit wordt 'm zo niet en ik heb ondertussen genoeg geld verkwist hieraan. Zal morgen alles opruimen. ben er voorlopig wel even klaar mee.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      👍🏼👏

    Nog even resumerend want al ben ik er klaar mee, mijn gedachten plagen me nog wel.

    Natuurlijk is het voor de hand liggend om de hydrokorrels de schuld te geven, maar vaperke kweekt voor zover ik het kan beoordelen op dezelfde korrels en met succes en anderen die zijn voorbeeld volgden gebruikten voor zover mij duidelijk ook dezelfde hydrokorrels die het tuincentrum verkoopt en eveneens met succes. Ook fungeert mijn systeem hetzelfde als dat van vaperke dus in mijn optiek kan het niet aan de hydrokorrels liggen, al hoe voor de hand liggend dat ook mag lijken in mijn setting.

    Waar het vermoedelijk aan ligt is dat ik de stekken en de zaailingen te vroeg in hydrokorrels heb gezet, want vaperke begon steeds met zaailingen die hij extern had voorgegroeid en al een gigantische bos wortels hadden en bij mijn eerste poging had ik immers twee stekken met een bos wortels die wél goed begonnen.

    Het volgende staat op de agenda: ik zet een actieve inblaas op de inlaat om de warmte er beter uit te krijgen. En ik ga veel langer extern voorgroeien alvorens de zaailingen in de eindpotten gaan. Zodoende bespaar ik stroom en vergroot ik de slagingskans. Of het tegen die tijd weer nootjes worden weet ik nog niet, het vele vloeden vind ik namelijk een behoorlijk nadeel gezien de alggroei.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      De lucht moet wel over de plantjes ja, maar een fan is dan al genoeg.

      Doe iets aan die box en 150 meter slang, dat zal zeker helpen.

      En de inlaat zal het voor de afvoer ook stukken makkelijker maken.

    Jammer man! Had je graag zien slagen met de hydrokorrels.

    Zoals eerder gezegd het ligt ook echt niet aan de korrels of waar deze gekocht zijn. Heb ze persoonlijk ook overal al wel gekocht en hydrokorrel is hydrokorrel.. zit enkel verschil tussen hoe schoon ze uit de zak komen. Het extreem goed wassen vd korrels is altijd nodig heb je al wel ondervonden.

    nu.jpg newstartings_cr.jpg IMG_3748.jpg hier hangt maar 35w aan led.. stroom besparing vinden ze ook fijner als gelijk de volle mep erop.

    je kan ook prima gelijk van start met een stek plug in de hydrokorrels, daar zou ik het niet zoeken. Het is enkel wel zaak dat je zorgt dat het voedings water wel bij je stek plug komt en je wortels wel water ontvangen.

    In je huidige opzet met de speciekuip als reservoir en met die maat vloed bak kom je niet veel hoger als 6-7cm meer water zit er simpelweg niet in je reservoir. Alle hydrokorrels daarboven zit er enkel voor de sier en zullen mee werken aan het sneller uitdrogen van de korrels die nog wel wat water kregen. Zet je vloed bak ook schuin zodat al het water weg loopt naar je res zo zul je die alg groei grotendeels voorkomen.

    Nu is het de laatste maand ook echt warm geweest en dat heeft je ook echt niet geholpen... temperaturen ver over de 30 vindt geen 1 stek of zaailing lekker.. en als je reservoir water zo hoog oploopt in temp zul je eigenlijk ook wel iets moeten ondernemen.. want het bederft dan snel. Je kunt of afkoelen wat een dure optie is en niet nodig perse. Goede bacteriën toevoegen zoals die bedoeld voor in een vijver... of je kan nog met H2O2 of chloor aan de slag.

    dat je ec/ph meter niet erg nauwkeurig meer werkte zal ook wel niet geholpen hebben denk ik zo.

    ergens las ik nog over een 700m3 afzuiger wat vermoed ik een softbox zal zijn? Ding is dat er in een softbox een ventilator word geplaatst die op zijn best 700m3 lucht kan verplaatsen, nu bouwen ze deze in een kist met de nodige isolatie tegen het geluid, dit neemt ook veel van de snelheid en luchtverplaatsing weg van wat de ventilator oorspronkelijk kon verplaatsen. In de praktijk komt het er op neer dat de gemiddelde softbox ongeveer nog maar de helft doet van wat er beloofd werd een 350-400m3 in joun geval.. wat opeens een beetje mager is voor die 500-800w led die er hangt.


    zoals gezegd had je graag zien slagen! mn gebrabbel ook niet bedoeld als lullige harrie die het beter weet, meer een observatie en opsomming van puntjes die me opvielen.


    succes verders! en benieuwd of je nog eens een korrel kweek aangaat

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ophangen aan tentrubbers of bagage spinnen om trillingen tegen te gaan.

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Als je met die hydrokorrels geen zaailingen kunt kweken met direct veel licht dan ga ik daar liever niet op kweken, duurt te lang , geef mij maar die mini hydrokorrels.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Het ligt niet aan de hydrokorrels denk ik, sterker nog daar ben ik ondertussen vrij zeker van. Doordat alles nieuw is, van de tent tot aan de tafel tot aan het medium zijn er eigenlijk te veel mogelijke zwakke schakels geweest. Daarbij kwam ook nog de hittegolf waardoor het niet opviel dat het klimaat niet in orde was en ik begin het zo zoetjes aan in die hoek te zoeken. Onvoldoende aanvoer van verse lucht terwijl de borrelnootjes de schuld krijgen.
Bezig...
X