Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweede ronde met Bruce Cookies, Runtz en Buttercream Gelato

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Tweede ronde met Bruce Cookies, Runtz en Buttercream Gelato

    Korting op 420shop
    Linksonder Bruce Cookies 1, onder Bruce Cookies 3, rechtsonder de Runtz, in het midden Bruce Cookies 1 en bovenaan het Buttercream Gelato-plantje.

    Het is de bedoeling dat ik deze tweede ronde in tent 1 aanmerkelijk sneller afwerk dan mijn eerste ronde, die, vooral door mijn grote onervarenheid, liefst 135 tot 140 dagen duurde. Nu wil ik na niet veel meer dan 100 dagen klaar zijn met groeien en bloeien. Dit vooral om de komende zomer ook alvast van genoeg verzekerd te zijn.


    Ik ga de meiden dan ook alleen maar toppen en pas maar een klein beetje LST toe, zoals ik bij de Blackberry Cake-plantjes in de eerste ronde ook heb gedaan. De vier grootste meiden heb ik gistermiddag getopt. Hier een close-upje van Bruce Cookies 1:
    IMG_20210304_095110.jpg
    Last edited by Pafdaddy; 6 March 2021, 12:27.

    #2
    Lekker bezig, aparte soortjes maar wel smakelijk. Jammer dat we de groepsfoto niet kunnen zien

    Comment


      #3
      @ Kunichika Ik zie die groepsfoto zelf wel hoor, gek genoeg. Hier anders een nieuwe poging:

      IMG_20210304_095027.jpg Rustig aan!



      Pafdaddy

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Nu zien we ze wel, ziet er verschillend uit. Mooi man

      #4
      IMG_20210306_091045.jpg ​​​​​. ..en zo vanmiddag na de verhuizing...
      IMG_20210306_151146_1.jpg Bruce Cookies 1 (linksonder) staat als enige in een groeizak (15 liter), voornamelijk omdat andere potten nog niet vrij waren. Bruce Cookies 2 (rechtsboven), de Runtz (rechtsonder) en het Buttercream Gelato-plantje (linksboven) staan alle drie in een plastic tien liter pot. Bruce Cookies 3 krijgt hetzelfde onderkomen.

      Het zou mooi zijn als ik de meiden over een week of drie op 12/12 kan zetten, om op schema te blijven om binnen 100 dagen klaar met deze kweek te zijn. Maar ik zet ze pas in bloei als ze daar echt klaar voor zijn.

      Zo dit was het weer voor even beste medekwekers,

      Rustig aan!


      ​​​​​

      Pafdaddy

      Comment


        #5
        Hallo luitjes,

        Op dag 19 van mijn tweede ronde lijken Bruce Cookies 1 en 2, de Runtz en het Buttercream Gelato-plantje goed te gedijen in de eindpotten met Pafdaddymix. Twee dagen na het overpotten zijn ze alle vier alweer een stuk gegroeid:
        IMG_20210308_185130.jpg De derde Bruce Cookies is een week jonger. Ik ga haar na de vierde node toppen en ik top haar daarna ook niet meer. Zo kan ze haar achterstand in hoogte wellicht nog wat inhalen. Met die andere vier meiden krijg ik de tent ook al wel vol, denk ik, al juich ik ook deze tweede ronde niet voordat ik de eerste wiet verkruimel ​​​​​​.

        Rustig aan!



        Pafdaddy

        Comment


        • Canaboid
          Canaboid commented
          Editing a comment
          Staan er mooi gezond bij.
          Zijn ook flink gegroeid afgelopen dagen!
          Gaat lekker zo

        • Pafdaddy
          Pafdaddy commented
          Editing a comment
          Thanks! Canaboid Ja, ze groeien lekker

        #6
        IMG_20210311_090049.jpg ​​​​​En bij deze even wat portretfoto's, van eerst Bruce Cookies 1:
        IMG_20210311_090149.jpg Runtz:
        IMG_20210311_090143.jpg ​​​​​​Bruce Cookies 2:
        IMG_20210311_090156.jpgButtercream Gelato:
        IMG_20210311_090154.jpg En Bruce Cookies 3:
        IMG_20210311_090201.jpg De zaailingfase is veel voorspoediger verlopen dan tijdens mijn eerste ronde. Fijn om te zien!


        ​​​​​Tot de volgende update!

        Rustig aan!



        Pafdaddy

        .

        Comment


          #7
          Hallo luitjes,

          Op dag 24 van mijn tweede ronde met drie Bruce Cookies-plantjes, een Runtz en een Buttercream Gelato-plantje zijn de dames weer lekker gegroeid

          Hier ter illustratie eerst een groepsfotootje van de meiden:
          IMG_20210313_191643.jpg Ik heb de vier grootste plantjes bovenin toch voor een tweede keer getopt. Zo kom uiteindelijk tot zo'n 16 hoofdtoppen per plant, zo is de bedoeling. Bruce Cookies 2, omdat ik haar na de tweede node heb getopt, tot 12 hoofdtoppen. Zie hier bijvoorbeeld de Runtz nu:
          IMG_20210313_191651.jpg Middels een klein beetje LST probeer ik de vertakkingen al een beetje te manipuleren,.tot ze onder het SCROGrek gaan. Hier een kiekje vanuit een andere hoek:
          IMG_20210313_191714.jpg Ik had trouwens typisch een gevalletje van 'Fuck I Missed', zie bovenstaande foto, maar ik vind dat helemaal niet erg

          Met Bruce Cookies 1...
          IMG_20210313_191935.jpg
          ...en het Buttercream Gelato-plantje...
          IMG_20210313_191956.jpg ​​​​​gaat het ook picobello!

          Over Bruce Cookies 2 en Bruce Cookies 3 heb ik het de volgende keer wel weer

          Het is nu eerst tijd voor belangrijkere zaken (​​​​​​)

          Rustig aan!



          Pafdaddy


          Comment


            #8
            Hallo luitjes,

            Op dag 29 van mijn tweede ronde met drie Bruce Cookies-plantjes, een Runtz en een Buttercream Gelato-plantje zijn de grootste vier planten aan het herstellen van de tweede keer toppen. Maar voordat ik het daarover ga hebben, eerst een groepsfotootje van de meiden (links onder Bruce Cookies 1, linksboven Buttercream Gelato, midden Bruce Cookies 3, rechtsboven :Runtz en rechtsonder Bruce Cookies 2):
            IMG_20210318_093205.jpg

            Na het voor de tweede keer toppen van de vier meiden ben ik ze nu een beetje aan het trainen, om zodoende de vertakkingen goed te verdelen en de toppen zoveel mogelijk op gelijke hoogte te laten komen. Hier de eerste werkzaamheden aan de Runtz:
            IMG_20210318_094514.jpg ​​​​​
            En zie hier de Runtz van boven:
            IMG_20210318_093323.jpg ​​​​​De andere meiden reageren eveneens goed op de topping plus LST. Hier in willekeurige volgorde Bruce Cookies 1...
            IMG_20210318_093356.jpg ​​​​​​...Buttercream Gelato (2)...
            IMG_20210318_153204.jpg ​​​​​​...en Bruce Cookies 2...
            IMG_20210318_093531.jpg ​​​​​​Ze zien er nu nog een beetje bossig uit, maar ik verwacht dat de vertakkingen vanaf nu wel verder uit zullen waaieren. Zoals ik het nu zie zet ik ze over een dag of tien in bloei, rond dag 40. Dan zit ik op zich nog redelijk op schema om mijn tweede ronde binnen 100 dagen af te ronden. Ik denk echter nu al dat het eerder 110 dagen wordt. Ik heb inmiddels geleerd dat de planten vanzelf laten zien wanneer ze naar de kapper willen. Daar kun je geen aantal dagen op plakken.

            ​​​​​​Bruce Cookies 3, die een week jonger is dan haar zussen, doet het eveneens goed. Kijk maar:
            IMG_20210318_154920.jpg
            Last edited by Pafdaddy; 23 March 2021, 12:55.

            Comment


              #9
              Hallo luitjes,

              Op dag 32 van mijn tweede ronde met drie Bruce Cookies-plantjes, een Runtz en een Buttercream Gelato-plantje verloopt de groeifase zeer voorspoedig. Zie ze hier vanmorgen met zijn vijven in tent 1 staan (ik had de drie GFOG's voor de gelegenheid even verwijderd):
              IMG_20210321_093047.jpg Nog even ter info: Bruce Cookies 1 linksonder, linksboven het Buttercream Gelato-plantje, rechtsboven Runtz, in het midden Bruce Cookies 3 en rechtonder Bruce Cookies 2.

              Jullie zien dat de ruimte al behoorlijk gevuld is. Ik hoop ze over maximaal een dag of acht in bloei te kunnen zetten, als de dames in tent 2 dan tenminste uitgebloeid zijn en daar de GFOG'S terecht kunnen. Ik ben nu, na de tweede keer toppen een weekje geleden, vooral bezig om de planten met behulp van tierips uit elkaar te trekken, voordat ze onder het ScrOGrek gaan. Dat lukt imo wel aardig.

              Zie hier bijvoorbeeld BrC1:
              IMG_20210321_093120.jpg
              Hieronder staat een afbeelding van de nog bijzonder bossige BrC2:
              IMG_20210321_093129.jpgIMG_20210321_093140.jpg Hier de Runtz:
              IMG_20210321_093146.jpg En zo staat het Buttercream Gelato-plantje, nu al bijna groter dan haar bejaarde zus in tent 2 (​​​​​​), er nu bij:
              IMG_20210321_093151.jpg Ik merk nu ook hoe belangrijk het is dat je de meiden vanaf het begin van de groei genoeg licht, genoeg voedingsstoffen en ook genoeg liefde moet geven. En niet te vergeten veel rust en niet teveel water. Je moet ze juist dwingen om te groeien. Het lijkt erop dat ik die balans tussen licht, voeding en behandelwijze nu voldoende heb gevonden. Zowel de zaailingfase als de groeifase zijn (tot nu toe) veel voorspoediger verlopen dan in mijn eerste ronde. Ik heb kortom geleerd van mijn eigen stommiteiten in de eerste ronde

              Goed, genoeg gezever voor even beste medekwekers,

              Het is tijd voor belangrijkere zaken (​​​​​​)

              Rustig aan!



              Pafdaddy
              Last edited by Pafdaddy; 23 March 2021, 12:45.

              Comment


                #10
                Mooie planten, ziet er goed uit.
                buiten-2020, 2021, 2022
                Hydro-met afjes-2022

                Comment


                  #11
                  Hallo luitjes,

                  Op dag 36 van mijn tweede ronde met drie Bruce Cookies-plantjes, een Runtz en een Buttercream Gelato-plantje heb ik de vijf meiden, die nu definitief verlost zijn van de drie GFOG's, onder mijn zelfbouw SCROGrek geplaatst. Ik moest dat rekje overigens nog wel wat repareren, want die viel van narigheid uit elkaar

                  Zo zagen mijn deernes er vanmorgen nog uit zonder rekje:
                  IMG_20210325_101256.jpg En zo ziet tent 1 er nu uit na de schoonmaak,.repareer- en bouwwerkzaamheden:
                  IMG_20210325_113755.jpg
                  Het meeste werk voor deze tweede ronde in tent 1 is nu wel gedaan. Ze mogen de komende week lekker tegen het rek aan gaan groeien en dan 'flip' ik ze naar de bloeifase. Zoals ik het nu zie, duurt dat nog een dag of vijf.

                  Zo, dit was het weer even beste medekwekers.

                  Het is nu tijd voor belangrijkere zaken (​​​​​​)

                  Peace!



                  Pafdaddy


                  Comment


                    #12
                    Hallo luitjes,

                    Op dag 39 van mijn tweede ronde met drie Bruce Cookies-plantjes, een Runtz en een Buttercream Gelato-plantje zijn de meiden bijna toe om op 12/12, te worden gezet. Hier traditioneel eerst een groepskiekje:
                    IMG_20210328_090019.jpg ​​​​​​Ze groeien de laatste dagen echt centimeters per dag. De Runtz (rechtsachter) en het Buttercream Gelato-plantje (linksachter) hebben qua hoogte het SCROGrek al bereikt of hier en daar al overstegen.

                    De Runtz is door de Low Stress Training al mooi uitelkaar gewaaierd - >
                    IMG_20210328_101254_edit_45785296075304.jpg Het is nu wachten tot alle vertakkingen dezelfde hoogte bereiken. Ik wil de hoofdcola's allemaal zoveel mogelijk licht geven in de bloeifase. Nu is het nog net wat te vroeg, denk ik. Wel maakt ze haar eerste pistols aan. De voortekenen wat betreft het geslacht lijken goed:
                    IMG_20210328_085002.jpg En ook het Buttercream Gelato-plantje heeft al een aantal mooie 'budsites' ontwikkeld:
                    IMG_20210328_090121_edit_46677464252772.jpg De drie BrC's zijn wat kleiner van stuk, maar het zijn wel hele stevige en sterke plantjes. Zie hier bijvoorbeeld het 'takkenstelsel van BrC1:
                    IMG_20210328_085911.jpg En bij deze BrC1 van boven:
                    IMG_20210328_090110.jpg

                    Met haar zussen gaat het ook de goede kant op. Zie hier de nog steeds bijzonder bossige BrC2:
                    IMG_20210328_090057.jpgIMG_20210328_090137.jpg
                    Ik kijk de ontwikkelingen nog een paar dagen aan van de meiden in tent 1. Zodra de drie BrC's het SCROGrek hebben bereikt dan zet ik ze, na 24 uur in het donker, op 12/12. Stel dat is over twee dagen dan heb ik de groeifase van liefst 82 dagen van de eerste ronde met de helft verkort tot 41 dagen. Tel ik daar de bloeifase op dan zit ik nu op een schema van zo'n 120 dagen. Maar goed, ik plak er verder geen datum op. Ik bekijk het van dag tot dag. Dat werkt tot nu toe het beste voor mij

                    Goed, dit was het weer voor even beste medekwekers,

                    Zodra ze op 12/12 gaan dan meld ik mij wel weer

                    Peace!



                    Pafdaddy







                    Attached Files

                    Comment


                      #13
                      Hallo luitjes,

                      Op dag 42 van mijn tweede ronde met drie Bruce Cookies-plantjes, een Runtz en een Buttercream Gelato-plantje heb ik de meiden vandaag (1-4-2021) op 12/12 gezet. Dit na 24 uur in het donker te hebben gestaan, een ruwe manier van HST die ik in mijn eerste binnenkweek met succes heb beproefd. Cookies Gelato 1, Cookies Gelato 3 en Blackberry Cake 2 stonden toen na 12 dagen al te bloeien.

                      ​​​​​​Voordat ik vanmorgen het licht weer aandeed, had ik reeds een nieuwe lamp opgehangen. Na ruim vier maanden wachten, kwam gisteren dan eindelijk de door mij gewilde Mars Hydro FC3000 binnen, die eerder niet leverbaar was. De meiden waren tevens blij met de nieuwe aanwinst. Nog meer licht. Hmmm, lekker! Zie ze hier staan:
                      IMG_20210401_105720.jpg Met name de toppen van de Runtz en het Buttercream Gelato-plantje komen al boven het SCROGrek uit. Hier de Runtz:
                      IMG_20210401_114803.jpg En bij deze het Buttercream Gelato-plantje:
                      IMG_20210401_114810.jpg De drie Bruce Cookies blijven tov van hun medebewoonsters in tent 1 nog wat achter in de groei. Wel zijn het hele stevige plantjes. In de bloeifase maken ze vast nog wel een groeispurt mee. Met name BrC1 heeft een mooie, bijkans symmetrische structuur van boven:
                      IMG_20210401_114817.jpg BrC2 blijft vooralsnog een 'bushy girl':
                      IMG_20210401_114832_edit_41968430538908.jpgIMG_20210401_114829.jpg Ze vertoont zoals jullie kunnen zien hier en daar wat licht verbrande puntjes op de bovenste bladeren. Dat is voor mij een teken om het even wat rustiger aan te doen met het toevoegen van BioGrow, hoewel ik haar maar een beperkte dosis heb gegeven. Voorlopig maak ik mij verder nog geen zorgen.

                      Ik hoop dat de meiden de komende week of weken mooi in bloei schieten. Voorlopig lijken de voortekenen goed voor een mooie en smaakvolle oogst over een week of tien, elf. Ik blijf ze dus goed in de gaten houden

                      Peace!



                      Pafdaddy







                      Last edited by Pafdaddy; 1 April 2021, 13:22.

                      Comment


                        #14
                        Hallo luitjes,

                        Op dag 44 van mijn tweede ronde met drie Bruce Cookies-plantjes, een Runtz en een Buttercream Gelato-plantje staan mijn deernes nu twee dagen op 12/12. Het lijkt er op of ze de boodschap hebben begrepen om zich op te maken om te gaan fleuren en geuren. Hier een groepsfotootje van vanmorgen even nadat ik het licht aandeed:
                        IMG_20210403_144525.jpgIMG_20210403_145840.jpg En zie hier de top van wat verderaf:
                        IMG_20210403_144539_1.jpg ​​​​​​De kleine, gedrongen en bossige Bruce Cookies 2 heeft alleen voorlopig nog wat hulp nodig om in de buurt van haar zussen en nichtjes, wat hoogte betreft:
                        IMG_20210403_145325.jpg

                        Over de andere meiden de volgende keer vast meer ​​​​​​

                        Rustig aan!



                        Pafdaddy

                        Comment


                          #15
                          Vrolijk Pasen luitjes,

                          Op dag 46 van mijn tweede ronde met drie Bruce Cookies-plantjes, een Runtz en een Buttercream Gelato-plantje staan ze nu vier dagen op 12/12. Zo stonden de meiden er vanmorgen bij toen ze net hun oogjes openden:
                          IMG_20210405_150458.jpg In een heel lang verhaal heb ik nu niet zoveel zin (​​​​​​), maar ik wilde jullie toch even laten weten dat die gesupercropte top van de Runtz zich goed heeft hersteld. Dat is volgens mij ook een teken dat de Runtz een sterke en ook vergevingsgezinde strain is. Zie hier in het midden onderin de afgelopen dagen gemolesteerde cola:.
                          IMG_20210405_102225.jpg Op Bruce Cookies 2 na (rechtsonder) staan mijn deernes al tegen of zelfs boven het SCROGrek. BrC2 blijft een geval apart. Kijk maar:
                          IMG_20210405_102218.jpg
                          Ik probeer haar de komende dagen nog wat te LST'en om haar nog wat breder te laten worden. Daarna mag ze flink in de hoogte gaan groeien

                          Voor de rest gaat alles toppie


                          ​​​​​Rustig aan!



                          Pafdaddy
                          Last edited by Pafdaddy; 6 April 2021, 10:41.

                          Comment

                          Bezig...
                          X