Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

6 Afjes onder de schaduw van Mars

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


      #17
      WOENSDAG 21 APRIL
      Aantal Lichturen : 24


      Vandaag allemaal kopje boven

      20210421_225940.jpg 100 % Ontkieming dus!

      20210421_225838.jpg Begin van 6 nieuwe leventjes
      Lamp staat op 25% Op 70 cm
      Iedere 24u kleine watergift met Rhizo
      20210421_225844.jpg Good evening
      Last edited by Waterfall420; 21 April 2021, 22:20.

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        100 % score, lekker hoor. succes met watergeven in die joekels van potten. dat vind ik het lastigste van de kweek.

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Alzheimer Ja , idd. Potten staan eigenlijk goed nat nu, de toplaag is zaai en stek. Ik geef per etmaal 10ml rond het plantje. Zuinig beginnen

      #18
      VRIJDAG 23 APRIL

      Ontkieming start 17 april
      6 Dagen oud


      20210423_215512.jpgAltijd leuk 100% Ontkieming. Alhoewel ik hier en daar wat strek zie, lamp staat op de voorgeschreven 60 cm afstand en 30% power.

      Kleine teug water met Rhizo
      20210423_215544.jpg 20210423_215559.jpg
      20210423_215528.jpg
      Last edited by Waterfall420; 23 April 2021, 21:16.

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


        #19
        MAANDAG 26 APRIL
        Aantal lichturen: 21/3


        Na een 100% ontkieming en wat denkwerk heb ik toch besloten om een 21/3 cyclus te draaien.
        Ik geloof in het even recuperen en mss een betere wortelgroei?

        Klimaat OK
        22(65%)
        20(70@)

        10 Dagen na ontkieming

        Jonge zaailingetjes die gewoon hun ding doen. Genieten van de Zon.
        20210426_193436.jpg
        De aarde was volledig knijpnat en de potten wegen nog heel zwaar dus wateren doen we niet

        20210426_193505.jpg 20210426_193446.jpg
        Lamp staat op 60 cm afstand op 30% Aan power.

        Fijne avond

        Waterval

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


          #20
          WOENSDAG 28 APRIL

          12 Dagen na ontkieming20210428_194517.jpg 20210428_194436.jpg
          Drinken doen ze nog altijd van de vooraad van de natte aarde. Ze hebben 1 maal een heel kleine dosis Cannazymen gekregen op 20 ml pp.
          Rond het zaailingetje gegaan en goed laten trekken.
          De bodem was al ingezet met cannazym, maar Cannazym is blijkbaar maar 4 dagen actief na de eerste aanraking met water.
          De bodem zit ook goed vol met Rhizotonic dus die dienen we niet toe.

          De potten wegen echt nog zwaar.

          20210428_194503.jpg

          Verder zonnen voor de jonge wijfjes.

          De Liberty Haze ronde is trouwens heel goed gecured en smaak is veel beter dan 3 weken geleden
          Eigenlijk 10 keer beter! Een zeer zoete fruitige weed, is goed gewassen geweest. De assen zijn ook heel zacht en hij rookt heerlijk weg.

          Ik zit nog met ne vriezer vol knipafval dus zal moeten kijken om daar eens iets van te maken e.

          Fijne Avond!
          Waterval^^^

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Misschien lekker samen hash maken.

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            7bags lekker, er is 1 zak met olie achtige residue damn

          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Ik ben al ijs aant preparen in de diepvries!

          #21
          VRIJDAG 30 APRIL

          14 Dagen na ontkieming

          20210430_154350.jpg20210430_154414.jpg De verstrekkeling

          BTW, Zou ik de lamp al wat hoger zetten? Staat nu op 35.%, vraag me af wanneer ik naar 60 %mag ?
          Mars-Hydro-FC-3000-Dimming-Test.jpg Deze website hieronder schrijft bij autoflowers maar maximum 50% licht te geven op 45 cm afstand. Zou dit gegeven kunnen kloppen?

          50-dim-FC3000.jpg
          Kunnen AFjes hogere lichtwaardes niet aan? image_403190.jpg
          Last edited by Waterfall420; 30 April 2021, 15:58.

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Ik meen ergens begrepen te hebben dat tot 800goed is voor de bloei. Alles daarboven is goed voor bleach.

          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Maar ik zou in de bloei wel 100% geven. Raar gegeven lijkt me.

          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            @Kunichika

            Kan kloppen, op bepaalde amerikaanse grow sites kwam ik hier en daar wat tegen over het feit dat een AF meer uren licht krijgt. De PPF waarde ook lager mag zijn. Anders heb je idd volgens mij lightbleach.


            @kelderkastje

            Op groDiaries zie ik maar eene kweker die daadwerkelijk op 100% gaat op AF. Kvind er niet zoveel over terug. 100% zou betekenen dat er bijwel 8 a 900 ppf zou zijn door de ledsterkte. Wat mss kan leiden tot lichverbranding. Ik ben er echt een leek in. Ik probeer er wat van terug te vinden maar niet veel te vinden over de outputs en de goeie afstanden in leeftijd van de plantjes

          #22
          kelderkastje
          Kunichika

          Dit zijn de waardes op full power en 44.5 cm afstand met gewas. Een autoflower zou hier dus lightbleach op krijgen?

          Screenshot_20210430-205130_Samsung Internet.jpg Screenshot_20210430-205142_Samsung Internet.jpg
          Attached Files

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Geen idee. Mijn G bars en Cosmorrow leds hangen op 10 cm van de toppen. Maar dat kan daarmee.Die par en mol dinges, daar heb ik me niet zo in verdiept. Heb lampjes met goede waardes gekozen. En dan gezien wat kan. De producent gaf 15 cm aan.

            Maar licht is gewicht, is wel een vuistregel.

            Als ze verbranden heb je teveel licht. Beetje de gulden middenweg bewandelen met zonlicht als referentiewaarde. Als je lamp het gevoel van een lekker zonnetje op je huid geeft is het wel OK.

          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            kelderkastje ik las net je verslag van deze zomer geweest met je afjes. Ja mars hydro fc3000 is niet zo duidelijk in hun richtlijnen. Er staat in de manual zelfs een volgens mij universeel voor alle Mars lampen schematje volgens wattages. Op amerikaanse site lees je dan dat als men onder deze lamp AF kweekt je altijd optimaal belicht onder 120x120 ipv 90x90 omdat je de lamp zogezegd nooit op 100% kan zetten voot autos. Mss is het licht te sterk voor Ruderalis? Ik weet het echt niet. Een expert of iemand met ervaring met de fc3000 zou hier handig zijn. Maar bij kweekverslagen zie k ook nie veel erover.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Vraag Nederhigh, ons lampje in de duisternis.

          #23
          Nederhigh
          Denk je dat deze stelling kan kloppen?
          Screenshot_20210430-220243_Samsung Internet.jpg

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Maar aangezien mijn tent 120x120 is haal ik dus niet de waarden die deze testen aangeven. De wanden die reflecteren zijn degene die deze zogenaamde heat maps op tekenen. Op een video is te zien hoe het verschil zit tussen 90op90 en 120op120
            Dus maw die PAR waarden haal je aleen maar als je tentje effectief volledig recflecteerd inclusief je onderkant en dat ze ook 90 bij 90 zijn. De FC4800 is dan de betere kandidaat voor 120. Nuja roejen met de riemen die we hebben, al doende ondervinden

          #24
          Ja. De stelling hierboven klopt voor zover ik weet. lux geeft een volledig ander beeld bij hps dan led.
          vermoedelijk omdat led meestal een breder kleurenspectrum heeft. Dus meer bandbreedte, waardoor minder intensiteit nodig is.
          Maja, lux is sowieso een domme eenheid voor plantjes kweken.. Maja, PAR meters kosten snel duizend euries.. Dusja, dan maar lux .

          Maar wat is de vraag precies? Hoe hoog je de lamp hangt, en welk vermogen je daarbij ?
          Nou weet ik het niet specifiek over autoflowers.. Daar heb ik niet zoveel mee.
          Maar voor foto's wil je in het allerbeste scenario over je hele tentopperpvlak een ppfd van ongeveer 7/800 hebben. (zonder co2 etc..)

          De beste manier om dat te doen is door een lamp te hebben die ongeveer net zo groot is als je kweekoppervlak.
          Dan kan de lamp dicht op het gewas zonder hotspots te maken, en alsnog een goeie lichtverdeling te hebben. G-bars zijn daar een mooi voorbeeld van.
          Check post 9 van mijn led bouwverslag ff. Dat is ook een redelijk mooi voorbeeld. klik Ga daar ook een klein beetje in op lux naar PPFD en reflectieve wanden.

          In jouw geval is je lamp een stuk kleiner dan je kweekoppervlak. Om je hele oppervlak goed te belichten, moet je de lamp dus hoger hangen.
          Hoe meer afstand naar je gewas, hoe meer licht er verloren gaat... Dat moet je dan weer compenseren door de lamp op een hoger wattage te draaien, en dus verlies je wat efficiency.

          De mars hydro fc3000 op 120x120 is indd niet optimaal.. Ik vraag me af of je een goeie PAR map gaat kunnen vinden op internet die je een mooie richtlijn geeft.
          Koop een lux meter, of download een lux meter app op je telefoon. Die zijn niet super precies, maar het kan toch een aardige indicatie geven.

          Probeer je hele ruimte zo dicht mogelijk bij de 25000 lux te krijgen. Dat is heel grofweg een aardige richtlijn.. Dus in het midden niet meer dan 30000 lux, en aan de randen zoveel mogelijk overhouden.
          Ik denk dat het bijna niet te doen is in jouw situatie.. Maar vermoedelijk 60cm hoog, op 100% vermogen ofzo.
          Zaailingen kunnen overigens ook gewoon de volle bak licht hebben. Het is alleen dat ze het niet perse nodig hebben.

          Zou je lamp sowieso op 100% gaan draaien. Omdat je lamp eigenlijk net iets te karig is voor 120x120 ga je elk beetje licht nodig hebben.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Nederhigh. Dat is een heel mooi stukje , zeer duidelijk. Dank u

          #25
          Ben niet zo technisch, kwam dit tegen op YouTube
          deze app is voor iPhone en naam is veranderd van Korona naar Photone.
           

          Comment


          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Hehe Korona was achteraf niet zo gepast eh. Ben benieuwd. Op android is dit natuurlijk lastig.. Elke telefoon heeft mogelijk weer een ander type sensor, die andere waardes doorgeven etc..

          #26
          En deze voor android
           

          Comment


          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Je hebt zelfs een PPFD meter app voor android zie ik. Die luxmeter app is op mijn telefoon verassend accuraat vergeleken met mijn echte lux meter. Wijkt hier en daar 2/300 lux af. Maar dat is niet schokkend ofzo.. Die app heeft vooral moeite onder de 500 lux bij mij.

          #27
          ZONDAG 2 MEI

          16 dagen na ontkieming

          Het licht op 100% doet hun duidelijk veel goeds in tempo van de ruderalis genetics in deze AFjes
          Ze gaan lekker
          Ik meet met de lux app ongeveer overal rond de plantjes rond de 25.000, in de hoeken is dat er maar 12k
          Lamp hangt op 60cm
          Klimaat Goed
          26.7(55%)
          19.4(70%)
          20210502_185018.jpg Drinken doen ze nog altijd van de natgezette aarde ik dacht dat er al meer water uit de pot ontrokken zou geweest zijn maar blijkbaar nog niet...
          20210502_185024.jpgNu vooruit gaan ze wel. De ene wat sneller dan de andere. Enzymen staan klaar de klimatseren op de lichte bodemverzadiging van 100 ml pp met 2.5 ml enzymen.


          Ik merk wel op dat HPS voor mij wel precies explosievere groei deugt. Ik was al aan het twijfelen om evt een 250 watter HPS er nog bij te hangen omdat ik nog plaats over heb links of rechts. Het jammere is het afstandsverschil dat maar 25 cm mag bedragen. Zijn er peepz die al eens de combinatie hebben geprobeerd ?
          THX
          Evening Waterval^^^

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Oke maat

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            De hps is dan meer voor het rood en de stralingswarmte.

          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Ja, ik heb het menens al mensen zien combineren

          #28
          WOENSDAG 5 MEI

          19 Dagen na ontkieming

          20210505_090207.jpg 20210505_090216.jpg Bijna 3 weken ver sinds ontkieming en we hebben al "plantjes" Drinken doen ze nog steeds van hun kluit. Ik heb enkel nogmaal enzymen toegediend in hele verdunde vorm

          Vandaag gaat ook 1 Wedding Cake in een pot van 14L om in de veranda te laten groeien/bloeien

          Grtz

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Ah, AFjes.... ik heb het hier niet over AFjes maar Gefemd, excuseer
            Dat heb ik soms door al die verslagen die ik volg

            Nee, dan doe je het nu super; niet verpotten bij afjes, flink vol en lang in het licht vanaf de start!

          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Mijn AFjes staan nu ook in een voorgroeitent met eerst 40 en later 66 watt. Als ze richting bloei gaan verhuizen ze naar een kastje met 100 tot 190 watt.

            Alzheimer kan ook voorgroeien onder 50 watt en er telkens 50 bijdoen tot 150.

            Momenteel wissel ik Fems en AFjes af. Maar kan zo wel 6a 7x per jaar oogsten is het plan.

          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            kelderkastje, ik zag dat je verschillende kweekverslagen hebt maar moet ze eens doornemen

          #29
          DONDERDAG 6 MEI

          20 Dagen na ontkieming

          20210506_092530.jpg Zit met twee probleem gevallen
          Goudkleurige/Bruine vlekken op de bladeren

          Screenshot_20210506-102553_Gallery.jpg Screenshot_20210506-102600_Gallery.jpg Alle 3 Wedding Cake Auto zijn nu aan het ontkiemen voor evt uitval...

          Ik kan maar aan 1 oorzaak denken, die cannacure Spuitbus. Het blijft heel lang kleven en dat heeft hier wss voor verbranding gezorgd...?

          Grtz Waterval

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Nee enkel deze twee. De Cannacure is eigenlijk preventief , er zit wat magnesium in en het spul kleeft ook.Ook varenrouw en tripsen kunnen niet tegen het goedje. Ik zag het na het toedienen dat er een glans op het blad bleef hangen. Ze hebben na het toedienen 3 uur duisternis gehad en in twee dagen tijd is het zo geworden. Ik dacht al dat er iets niet juist was. Nou ja we zien wel wat ze nog geven

          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            oh ja ik zie dat je dat wekelijks preventief kan spuiten idd. als ik google op cannacure vind ik een post uit 2013 van QnQ

            die plak ik hieronder even want verbranding ligt bij niet goed sprayen idd op de loer :

            ---------

            Re: plantje bespuiten met cannacure

            Volgens Canna :

            Als je CANNACURE gebruikt, is het van groot belang dat je de juiste spuitmethode aanhoudt.
            Als je de plant namelijk niet overal raakt, kunnen de plagen en schimmels toch overleven.

            Een aantal aanwijzingen om CANNACURE goed te spuiten:

            1. Spuit de plant goed nat.
            Sommige schimmels of plagen zitten alleen op de boven- of juist de onderkant van het blad. Daarom is het verstandig dat je de bladeren zowel aan de onderkant als aan de bovenkant bespuit.
            Zo ben je er zeker van dat je alles hebt geraakt.

            2. Zorg ervoor dat je druppels niet te groot zijn, want dan loopt de plaag er gewoon tussendoor. Ook bij een te mistige nevel krijg je geen goede dekking.
            Zorg daarom voor dunne druppels die een mooi dekkend en dik laagje geven, zodat de plagen er goed aan vast kunnen blijven plakken.
            Als je op je handen spuit en je voelt geen druppels, dan weet je dat je een te mistige nevel hebt. Je plant moet dus echt druipen van het vocht.

            3. Moet je langer spuiten, dan is het gemakkelijker en beter om de navulfles van CANNACURE aan te maken in een spuitfles met spuitlans.
            Een spuitlans heeft meer bereik en meer druk. Dit maakt het gemakkelijker om ook onder de bladeren te spuiten.

            4. Spuit nooit midden op de dag omdat dit ervoor kan zorgen dat je bladeren verbranden. De druppels fungeren namelijk als een soort brandglaasjes.
            Daarom kun je de plant het beste een half uur voordat je lamp aan gaat bespuiten. Zo kan de CANNACURE een beetje opdrogen voordat de lamp op volle kracht aanspringt.
            Een buitenplant kun je het beste een half uur na zonsopkomst besproeien met CANNACURE. Midden in de nacht besproeien is niet verstandig, omdat de plant dan te lang nat blijft.

          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Sterven zullen ze nu ook niet meteen doen maar tis idd iets eigenaardigs. Ga die wedding cake's er toch moete bijzetten voor evt uitval

          #30
          ZATERDAG 8 MEI

          22 Dagen na ontkieming

          Zoals je ziet staan de 3 Huwelijkstaarten er ool bij gezien we rekenen op eventueelen uitval of/en slecht weer start ik ze ook op onder de lamp.


          Vandaag
          20210508_103046.jpgGisteren

          20210507_085607.jpgLinksonder is gewisseld met ondermidden

          Plantje oogt niet gezond, blijft klein en heeft allemaal roestkleurige spikkels.

          Grtz!
          Geniet van de regen
          Waterval☆
          Attached Files
          Last edited by Waterfall420; 8 May 2021, 11:15.

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            linksonder en middenonder bedoel je? je hebt de beschadigden nu in de midden gezet? was je gestopt met die cannacure waarvan je denkt dat het de oorzaak is? komen er nieuwe plekjes bij?

          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Ja dat dus Ja cannacure slechts 1 maal gedaan. Die eene groeit nog goed door maar die andere gaat heel langzaam

          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            nou als er niet meer vlekjes bijkomen dan zal het wel loslopen toch? ze blijven wel wat achter idd, maar " het is onkruid" zeiden ze dan tegen mij nadat ik ze bijna vermoord had met onthardt water
        Bezig...
        X