Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x RQS Critical Fem SCROG onder Spectrabox BB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 4x RQS Critical Fem SCROG onder Spectrabox BB

    Korting op 420shop
    Daar zijn we weer !

    Terwijl het laatste van de vorige ronde ligt te drogen gaan we gewoon weer verder!, gezien de voorraad niet perse nodig maar het kweken werkt therapeutisch en daarom gaan we wat nieuws ( voor mij dan ) proberen.. Scrog.

    Waar werk ik mee ?

    80x80x200 garden highpro magnum
    4x/2x spectrabox bb 200
    20w monkey oscilerende fan
    silent 125 met 360 filter
    begin met 0.18l potten maar wordt uiteindelijk 4x 18l
    plagron grow mix
    plagron terra bloom
    plagron green sensation
    plagon pure enzym
    Plagron lemon kick
    Atami Cal/mag

    Zondagmiddag 23mei begonnen om de zaadjes die ik een beste tijd terug eerder al een keer van RQS kado heb gekregen te ontkiemen, ik had er 8 liggen en dacht ik gebruik ze gewoon allemaal en zie wel wat er van komt.

    Omdat ze al een tijdje in de kast lagen dacht ik die komen zeker niet allemaal op.. 24uur later 7 staartjes te zien euh.. dat word anders het extra tentje van 60x60 erbij gebruiken die nu als droogtent fungeert, had ik even wat langer overna moeten denken voordat ik begon

    Zojuist 2 stuks die er aan toe waren in 0.18l potjes gestopt, gespoeld met 100ml water van ph 6.4 en pure zym erbij, 3 stuks extra gespoeld en een gaatje voor een zaadje ingemaakt want ik denk er morgenvroeg wat extra nodig te zijn.

    Ik twijfel nog over het aantal lampen.. of 4x de bb en dan gedimd ( vanwege verwachte temperaturen in de kamer in de zomer ) of 2x en dan voluit ( maar deze lijken niet perfect de hele tent te belichten )

    Scrognet wil ik zelf gaan maken van 25mm pvc buis met touw gespannen, hier heb ik zeker nog vragen over maar zal het hele proces stap voor stap beschrijven zodat een ander hier misschien ook wat aan heeft, hopelijk

    Beetje bij beetje zal ik hier wat gaan posten.

    En even wat fotootjes.
    Attached Files

    #2
    Zo'n 36 uur nadat de zaden tussen de watten zijn gelegd zijn ze alle 8 uitgekomen.

    Lampen hangen op 80cm en branden op 50% net als de afzuiger.
    Attached Files

    Comment


    • Sensonic
      Sensonic commented
      Editing a comment
      Heel benieuwd naar hoe dat scroggen gaat gaan! We volgen mee... Succes!

    • Sykes
      Sykes commented
      Editing a comment
      Thanks !

    #3
    Ik ben ook heel erg benieuwd naar dat scrog systeem. Ik volg zeker mee en succes man

    Comment


      #4
      Neem dat groene tuingaas, dat werkt zoveel gemakkelijker!!

      Comment


        #5
        ik zou ook voor dat groene tuingaas gaan
        buiten-2020, 2021, 2022
        Hydro-met afjes-2022

        Comment


          #6
          Rreppellsteeltjam en @ corleone1933 , thanks voor de tip ! 50mm zou goed moeten zijn als maat als ik het goed lees toch?

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            5/10 dacht ik, kom je makkelijker doorheen.
            En langs de kant omhoog, handig voor binden.

          #7
          Ik had 7 bij 10 liggen en heb daar een draad tussengespannen.

          20210526_200232.jpg
          buiten-2020, 2021, 2022
          Hydro-met afjes-2022

          Comment


            #8
            Ik weet waar ik naar moet zoeken ! Bedankt.

            Comment


              #9
              27-5

              Er is leven gedetecteerd!

              7 jonde dames hebben zich laten zien.

              Hoogte vd lamp naar de dames is van 80cm naar 50cm gegaan en de ventilator is aangegaan.
              Attached Files

              Comment


                #10
                Het begin is al goed, dit gaat helemaal goedkomen suc6
                buiten-2020, 2021, 2022
                Hydro-met afjes-2022

                Comment


                • Sykes
                  Sykes commented
                  Editing a comment
                  Laten we het hopen er kan nog veel misgaan natuurlijk haha.

                  Thanks !

                #11
                30-5

                We hebben 1 uitvaller maar daar staan wel 7 vrolijke dames tegenover.

                Nu wachten tot de eerste wortels onder uit de potjes groeien en dan gaan we overpotten, leek me handig om nog 1 x een tussenstap te doen voordat ze naar de 18l potten overgaan.

                Toppen.. dat is toch pas iets om te doen als ze in hun eind pot staan ?
                Attached Files

                Comment


                • Sykes
                  Sykes commented
                  Editing a comment
                  Snap ik, wou de vraag alvast gesteld hebben voordat het zover is.

                • Corleone1933
                  Corleone1933 commented
                  Editing a comment
                  Toppen wordt meestal gedaan als de plant 5 tot 6 nodes heeft en dan terugtoppen naar de 3e node en de onderste node verwijderen, ligt eraan hoe groot je tussenpot nog wordt en met een tussenpot heb je ook weer minder groeivoeding nodig omdat er weer voeding in de aarde zit, maar ze kunnen vanuit dit potje ook direct in de eindpot, de keuze is reuze.

                • Sykes
                  Sykes commented
                  Editing a comment
                  Duidelijk , hoeft dus niet perse in de eindpot.

                  Ik wou ook overpotten ivm voeding in de grond om zo geen groeivoeding hoeven te gebruiken

                #12
                Temp zit tussen de 22 en 30 graden met de lampen op half vermogen, lv tussen de 35 en 45 met de afzuiger op halve kracht met licht uit en op 100% als er 28graden gemeten word.

                Kan iemand een afzuiger aanraden met ingebouwde thermostaat? Mijn huidige is tot 340 maar lijkt te weinig te zijn met deze temperaturen.

                Onderaan de potjes zijn her en der al kleine worteltjes te zien, ik zie dat als goed nieuws ! Nog een weekje wachten en dan overpotten denk ik.
                Attached Files

                Comment


                • Corleone1933
                  Corleone1933 commented
                  Editing a comment
                  Deze misschien https://www.growland.nl/Buisventilat...imaatregelaar-, wanneer de bladeren de potrand voorbij gaan zou je kunnen overpotten en dat is bij jou wel al het geval.

                • Sykes
                  Sykes commented
                  Editing a comment
                  Ik ben niet echt goed met zoeken op het internet maar jij komt direct met iets aan wat beter is dan wat ik tot nu toe heb gevonden ! Deze ziet er interessant uit en staat op het verlanglijstje ! Bedankt

                  Overpotten ben ik zojuist mee begonnen.

                #13
                Na anderhalf week ben ik begonnen met het overpotten!

                De 5 mooiste zijn over gegaan naar 0.6l potten en de 2 minste naar 3.0l potten, deze komen in de vensterbank te staan over zo'n 2/3 week.

                Temp 20/29 lv 40/55

                Nog steeds alleen water met pure zym en afgezuurd naar 6.5
                Attached Files

                Comment


                • Corleone1933
                  Corleone1933 commented
                  Editing a comment
                  Ze zijn wel goed geworteld maar ik had ze allemaal in 3 literpotten gezet die in die 0,6 liter potjes kun je volgende week weer verpotten en iedere keer als je verpot staan ze even stil, ze groeien goed, suc6

                • Sykes
                  Sykes commented
                  Editing a comment
                  Dan hebben we in ieder geval een mooie vergelijking!

                  Dit waren helaas alle kleine ronde potten die ik had.

                  De 0.6 potjes zullen waarschijnlijk naar 3.15l vierkant verpot worden als het zover is.

                • Corleone1933
                  Corleone1933 commented
                  Editing a comment
                  Gaat heus wel weer goedkomen.

                #14
                Het lijkt zeker goed te komen

                Dagje later en ze voelen zich alweer op hun gemak.
                Attached Files

                Comment


                • Sykes
                  Sykes commented
                  Editing a comment
                  Ben zelf ook meer dan tevreden over de lampen, kan er meer dan 1 op 1 mee draaien.

                  2 leek toch iets te weinig voor het formaat tent.

                • Corleone1933
                  Corleone1933 commented
                  Editing a comment
                  Geven ze ook aan, de bb200 is voor een oppervlak van 40x40 cm dus heb je er 4 nodig voor jouw tent.

                • Sykes
                  Sykes commented
                  Editing a comment
                  Waar ik ze besteld heb ( tot nu toe al mijn lampen ) gaven ze 60x60 aan vandaar.

                  Ik zal nooit anders gebruiken dan spectrabox led.

                #15
                Weer wat water gegeven en idd de dames in de 3l potten lijken zich toch het fijnst te voelen !

                temp 30/20 lv 55/40

                Ook hoop ik over een week of 2 weer wat purple Queen klaar te hebben, vorige keer ben ik vergeten te decarboxileren voordat ik er olie van had gemaakt deze staan in 60x60 met 2x 180w spectrabox 10 dames in 3.15l potten.
                Maar zelfs zonder het in de oven te doen kon ik er goed op slapen dus ik ben al helemaal benieuwd hoe dat straks gaat !
                Attached Files

                Comment


                • Corleone1933
                  Corleone1933 commented
                  Editing a comment
                  Zijn ook al mooie big fat ladies, de laatste loodjes, kunnen ze nog wat aandikken.
              Bezig...
              X