Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spider Farmer SF1000 in een 60x60x140 kweekverslag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ziet er mooi uit! Ik volg

    Comment


      #17
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #18
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #19
          Dag 36!

          De afgelopen dagen gebeurt er zo enorm veel, en ook snel!

          De dames groeien als kool, en morgen of overmorgen gaan ze op 12/12 (eerst aanpassen aan lst van vandaag)

          IMG_20210614_124211.jpg

          Ik ben ook van plan om een scrogg netje op te hangen, iemand tips wanneer ik daar het beste mee kan beginnen?

          IMG_20210614_124222.jpg

          Temperatuur:
          RV: 39 - 60%


          Verschilt uiteraard gedurende de dag

          Momenteel krijgen ze alleen nog bio grow 1.3ML per liter. Daar komt binnenkort verandering in!

          Ze drinken wel steeds meer, ze zitten nu allemaal op ruim 300ML per dag.

          ​​​​​
          IMG_20210614_125423.jpg IMG_20210614_124324.jpg
          Attached Files

          Comment


          • Highrider
            Highrider commented
            Editing a comment
            "Scroghoogte" 20cm vanaf de pot.
            Heb hem hier op 30cm hangen, maar dat vind ik voor het mooie dus net iets te hoog. Alles er tussen in is opzich mooi lijkt me.

            Als je plantje op scroghoogte is.. hang je het net op en ken je beginnen.

            Plantenclips om je meisjes vast te zetten aan het net is ook wel handig

          • Fuego
            Fuego commented
            Editing a comment
            Dat is dan ongeveer nu zal even kijken waar ik die clipjes kan halen!

          #20
          Als je wilt gaan scroggen lijkt me het verstandig dat je het netje nu ongeveer erover spant. Als je dadelijk op 12/12 zet krijgt ze groei spurt en kun je haar onder het net binden blijven

          Comment


          • Fuego
            Fuego commented
            Editing a comment
            Top, ik zal morgen het netjes spannen, en dan gaan ze vanaf morgen ook op 12/12. Anders groeien ze de tent uit straks

          #21
          Dag 38

          De dames staan nu sinds gisteren op 12/12, en het scrognetje moet nog binnen komen.

          Nu zag ik vanochtend dat de plant links achter wat gele puntjes heeft op de bladeren. Ook zit er op 1 blad een paar stippen. Ik heb gekeken wat het kan zijn, maar weet het niet zeker.

          Planten staan op 6 maanden voorbemeste potgrond van de lidl. Momenteel krijgen ze 1.33 ML biobizz grow per Liter. Gemiddeld drinken ze 250-300ml kraanwater per dag per plant. De lichtbron (spider farmer SF1000) hangt op 35 centimeter.

          Hieronder een paar foto's


          IMG_20210616_191339.jpg IMG_20210616_191351.jpg
          IMG_20210616_192127.jpg

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Die stippen kunnen gemorst voedingswater zijn, en die gele puntjes durf ik ni zeggen, mss stikstoftekortje maarze zijn mooi groen anders he.

          • Fuego
            Fuego commented
            Editing a comment
            Ze zijn inderdaad heel mooi groen, misschien iets te veel voeding zou ook nog kunnen, moet het maar even aankijken. Gemorst voedingswater kan zomaar, mors nog wel is wat haha

            Zie het ook alleen bij de critical, bij de northern Lights is niks te zien

          #22
          Dag 45

          Gaat lekker met de dames, nog steeds heeft de critical een beetje last van verbrande bladpuntjes ( waar ik de herkomst niet van snap nog).

          Ik ben toch maar niet gaan scroggen, omdat ik dit momenteel gedoe vind, omdat de planten er dan niet meer uit kunnen.
          IMG_20210624_162454.jpg

          Verder doen de planten het lekker, ze staan iets langer dan een week op 12/12 nu, en het lijkt zelfs alsof de eerste bloeiverschijnselen zichtbaar beginnen te worden!!

          Luchtvochtigheid en temperatuur schommelen nog steeds tussen de 23-28 graden en 40-60%
          IMG_20210624_162429.jpg
          Ik ga ze vandaag nog even bijknippen aan de onderkant, zodat de lucht er beter door kan waaien IMG_20210624_162441.jpg

          Dan ben ik benieuwd naar de toekomst, ze hebben nog ruimte om verder te strekken in principe.

          Comment


          • Fuego
            Fuego commented
            Editing a comment
            Ja dat zeker, zijn ook al een stuk gestrekt sinds ze op 12/12 staan!

          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Ik vermoed te weinig voeding icm met teveel licht waardoor die gele puntjes ontstaan. Had ik zelf ook.

          • Fuego
            Fuego commented
            Editing a comment
            Dat zou zomaar kunnen hoor! De bladeren zijn wel heel mooi groen. Ook staan ze op voorbemeste aarde en ik geef ze de aanbevolen hoeveelheid voeding. Ik zal ze is iets meer geven, en kijken wat het verschil is. Het is biologische voeding, dus het zou niet een enorm probleem moeten zijn

          #23
          Dat strekken gaan ze zeker nog wel doen, ziet er goed uit, suc6
          buiten-2020, 2021, 2022
          Hydro-met afjes-2022

          Comment


            #24
            Je kan ze ook ipv scroggen zelf wat sturen door middel van ze wat horizontaler te laten groeien, harinkje de grond in of met wat draad wat naar beneden te binden. Plantjes zien er goed uit

            Comment


              #25
              dag 47

              Het is zover!! Vandaag de eerste echte bloeiharen gezien
              IMG_20210626_144159.jpg

              Vanaf vandaag ook biobizz bloom en biobizz topmax toegevoegd aan het voedingspatroon.

              1ml bloom, 1ml Top max, 1 ml grow krijgen ze nu per liter.

              Ze strekken wel enorm zoals verwacht, dus de afzuiging zal komende week naar buiten moeten waarschijnlijk!

              Dit is even een kleine update, komende dagen even kijken hoe het gaat!

              IMG_20210626_144153.jpg
              IMG_20210626_144206.jpg

              Comment


                #26
                Dag 49

                Wat groeien ze goed! Ik ben eigenlijk wel een beetje verbaasd tot nu toe m.b.t. de voortgang van de dames. De bloeifase is inmiddels echt begonnen en ze strekken nog mooi door. Wellicht is het niet eens nodig om de afzuiging buiten de tent te plaatsen, maar dat moet ik even aankijken.

                De geur is eigenlijk ook nog niet aanwezig, en ik ben wel benieuwd wanneer dat komt.


                IMG_20210629_113454.jpg

                De northern lights rechtsonder gaat het minst hard van allemaal tot nu toe, maar ook daar zijn de topjes zich aan het ontwikkelen.

                Het valt me ook erg mee met de verkleurde bladpuntjes waar ik de afgelopen week mee kampte.


                IMG_20210629_113548.jpg
                IMG_20210629_113534.jpg

                De temperatuur en luchtvochtigheid zijn nog steeds hetzelfde als voorheenqua voeding krijgen ze nu:
                1ml biobizz grow per Liter

                1ml biobizz bloom per liter
                1ml biobizz top max per liter

                ik geef ze rond de 250ML water per plant per keer. Ligt een beetje aan hoeveel ze nodig hebben. Ze krijgen ongeveer 1.25 liter per week per plant ongeveer.

                IMG_20210629_113642.jpg IMG_20210629_113647.jpg
                Zoals op bovenstaande foto's te zien is, heb ik de dames aardig gesnoeid aan de onderkant, zodat de plant zich focust op de bovenkant (weten jullie uiteraard).

                De takken die echt boven de rest uit gaan steken, die ga ik nog wat naar beneden trekken, zodat alles min om meer op gelijke hoogte komt!

                Comment


                • lankie
                  lankie commented
                  Editing a comment
                  zien er goed uit

                #27
                Dag 52

                De dames groeien mooi door, ik heb het idee dat het strekken nu een stuk minder wordt.


                Ik zie wel dat de luchtvochtigheid wat te hoog is, hij zit rond de 65% de laatste paar dagen. En met de lampen uit rond de 75% zelfs. Ik zit te kijken naar een dehumidifier als oplossing hiervoor.




                Nu zag ik vandaag dat er wat kleine vliegjes in de tent rondvliegen, ik denk dat dit de rouwvarenmug is, is het noodzakelijk om deze te behandelen met aaltjes? Of zou het met iets minder water geven ook verholpen kunnen worden?

                Comment


                • Kunichika
                  Kunichika commented
                  Editing a comment
                  Nog minder water geven, je heeft maar mijn mening al minimaal(wel voldoende hoor) je kunt beter zo'n vliegenstrip aanschaffen als het er maar een paar zijn . Zo'n luchtonvochtiger helpt maar minimaal, ik zag bij een ander verslag, diegene kreeg je tomaat 5% omlaag. Maar je kan het altijd proberen

                #28
                Dag 56!



                IMG_20210706_141250.jpg

                Nu zag ik deze verschijnselen bij de critical, ik heb even gekeken wat het zou kunnen zijn, maar vind dit nog lastig om te bepalen, omdat alles op elkaar lijkt.

                Ze staan op 6 maanden voorbemeste grond, en krijgen 1 keer per 3 dagen 250 ml kraantjeswater met biobizz grow 1ml p liter, biobizz bloom 2 ml per liter, biobizz top max 1ml per liter.

                Het kan ook zijn dat dit normaal is bij deze soort, maar heb niet de ervaring nog om daar een uitspraak over te doen, als iemand het weet krijg ik graag tips!

                Verder vind ik het mooi om te zien dat er ook al trichomen op de bladeren komen! Hier onder een aantal foto's van het geheel IMG_20210706_141210.jpg IMG_20210706_141336.jpg IMG_20210706_141324.jpg IMG_20210706_141245.jpg

                Comment


                • Kunichika
                  Kunichika commented
                  Editing a comment
                  Je zegt het zelf al in principe, ze staan in 6maanden voorbemeste grond. En daar voeg jij nog extra voeding aan toe, tijdje geen voeding geven zal wel helpen.

                • Fuego
                  Fuego commented
                  Editing a comment
                  Dat idee had ik zelf ook al inderdaad, maar dank voor je reactie! We gaan het proberen, en zo doende leert men.

                  Ik had zelf geen idee hoe ik die voorbemeste grond moest beschouwen namelijk, maar op zich spreekt het wel voor zich. Volgende keer beter opletten.

                #29
                Dag 61

                De groei van de toppen gaan gestaag door, en eigenlijk is er aan de planten weinig veranderd m.b.t. de vorige post. Ik post ook niet elke dag, omdat er niet altijd even veel te melden valt.

                Vorige keer benoemde ik het blad probleem dat ik heb met de critical, na tips en onderzoek, heb ik de afgelopen 5 dagen geen voeding meer gegeven. Even kijken wat het resultaat daarvan gaat zijn.


                IMG_20210711_195210.jpg

                De temperatuur is nog steeds onveranderd: 18-27 graden En de luchtvochtigheid schommelt tussen de 36-65%

                Ik zag nog wel dat een paar topjes wat bruine bloeiharen hadden, is dit normaal in deze tijd van de bloei? Of moet ik ergens rekening mee houden of me juist zorgen maken. Hier onder een foto:


                IMG_20210711_195158.jpg

                Ik hoop dat het een beetje goed te zien is!

                Verder hieronder nog wat foto's van hoe alles erbij staat!


                IMG_20210711_195239.jpg IMG_20210711_195205.jpg IMG_20210711_195247.jpg IMG_20210711_195138.jpg IMG_20210711_195101.jpg

                Attached Files

                Comment


                • Sjenk
                  Sjenk commented
                  Editing a comment
                  Over die bruine haartjes hoef je je denkelijk geen zorgen te maken. Dat kan al gebeuren als je per ongeluk een topje hebt aangeraakt volgens mij. Heb wel nog een vraag voor je aangezien ik redelijk dezelfde setup heb. Staat je lamp nog steeds op 35cm en je geeft geen extra calcuim als voeding toch?

                • Fuego
                  Fuego commented
                  Editing a comment
                  Oow top, dan gaan we het meemaken!

                  Lamp hangt inderdaad nog steeds op 35 cm en ik geef idd geen extra calcium!

                #30
                Dag 66

                Even een update!
                Sinds vorige week had ik even geen voeding meer gegeven, omdat er sprake was van overvoeding. Echter worden de bladeren nu geel her en der sinds ik gestopt ben met voeding geven. Heb dus toch maar weer voeding gegeven!

                IMG_20210717_114029.jpg
                De luchtvochtigheid is wel iets te hoog momenteel door het weer van buiten. Tussen de 45-70% momenteel.
                ​​​​​​temperatuur zit steady tussen de 18-26 graden.

                Verder doen de dames het erg goed, elke dag zie ik de toppen dikker worden!

                IMG_20210717_114042.jpg IMG_20210717_114038.jpg

                Comment

                Bezig...
                X