Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biologisch kweekje op herwonnen medium, bescheiden 2de ronde.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Rietslang

    Je doelstelling moet zijn om het verschil tussen dag en nacht kleiner te maken qua temperatuur.
    Aangezien de temperatuur, RV en het dauwpunt met elkaar in verbinding staan snap ik wel waarom je over het dauwpunt begint.

    Warme lucht kan meer vocht bevatten dan koele lucht daarom loopt je RV op zodra de lamp uit gaat. De temperatuur van het dauwpunt komt dan dichter bij de werkelijke temperatuur te liggen.

    Het enige wat je kan doen is ervoor zorgen dat het verschil in temperatuur minder groot wordt en dan dien je te testen, testen en nog eens testen.

    26 graden is mooi met 32% RV, maar als je dan idd terugvalt naar net aan 15 graden dan kan de lucht veel minder vocht bevatten, maar het vocht is er wel dus loopt de RV (flink) op en het dauwpunt dus ook.

    Het zou mooi zijn als je een goedkoop weerstationnetje kunt aanschaffen waarbij je temperatuur, RV en eventueel dauwpunt vanuit je luie stoel kunt volgen. Je noteert dan verschillende situaties zie voorbeeld.
    ohja en waar hangt je hydro meter? Met afdakje? In het licht? Tussen het blad? Zit er voldoende circulatie om die meter?

    Screenshot_20211111-140515_Gallery.jpg

    ik hou het ook even bij door deels hetzelfde probleem en wil geeeeen rottt..

    20211111_142354.jpg

    Comment


    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Graag gedaan

      Weerstation werkt via ik d8 433MHZ frequentie batterijen erin en gaan.

      Hang je meter dan los aan een draadje maar niet vol tegen bladerdek.
      Ik meet nu 25 op tophoogte met 42%, maar een andere meter naast de pot meet nu 20,0 en 57% dus je hebt ook in tent dan weer een soort plaatselijk microklimaat.

      Ik zou indien je dat aanschaft als de lamp uit is eens meten recht onder de lamp maar dan nipt boven het bladerdek. De thermometer beweegt dan in de wind lichtjes mee en is geheel in de vrije lucht waardoor je accuraat kunt meten. Werkt helaas niet met lamp aan dan zul je hem in de schaduw moeten hangen anders geeft ie een te hoge temperatuur aan en juist een te lage luchtvochtigheid bijv 27 graden en 35% terwijl het dan in werkelijkheid 25.5 en 43% is

    • Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Een weerstation, dat ik daar nooit aan gedacht heb! Bedankt voor de tip!

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Ja is ideaal tijdens een kweek. Iedereen meld hier wel altijd netjes temperatuur en RV, maar dat zijn wel altijd moment opnamen. Met een weerstation kan je je tent 24 uur per dag volgen. En eventueel de duurdere exemplaren zijn via een eigen website aan te sluiten en met allerlei tools via grafieken af te lezen met bijvoorbeeld het programma Cumulus wat dan vaak als gratis software bij de duurdere weerstations zit.

      4 tientjes heb je al wel een goedkope.

      Hier nog een goedkope met zelfs 4 aan te sluiten sensoren als

    #47
    Je bedoelt de wind door de afzuiging RickTerBoeg? De ventilator is gekoppeld aan de tijdschakelaar, dus die stopt wnnr nachttijd. Ik had al een oog laten vallen op de stations met verschillende sensors ja omdat de temp vh kamertje (waar de tent staat) + de buitentemp. ook wel interessant zijn.

    Hier hangt ie aan de ketting op tophoogte, het oldskool toestelletje op een denk ik wel redelijk gunstige plek maar zal eens meten in het midden onder de lamp ook zoals je aanbeveelt.
    20211111_220749.jpg

    Lamp aan:
    (temp een graad koeler maar dan ook frisser in huis, Rh iets hoger dan doorgaans)
    20211111_221427.jpg

    Lamp uit20211111_221356.jpg

    Om het verschil tussen dag/nacht temp te beperken kan ik:

    1) Ev de lamp iets hoger hangen, die hangt nu op 30cm met 400w, maar dan natuurlijk nadelig qua dieper gelegen toppen..
    2)Ofwel de afzuiger hoger maar dan de lv mee de hoogte in en bijverwarming vd kamer zelf is (nog) niet voordelig.
    34
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Cooltube ?..

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Het is niet optimaal, maar het kan ook weinig kwaad als je met hps kweekt.
      Met led krijg je bij lamp-aan/uit nog weleens vochtopbouw in de toppen maar als je met hps de fan een uurtje langer laat draaien na lamp-uit dan heb je daar geen last van.
      Bij lamp-aan warmt het ook sneller op met hps, en de combi met fan zorgt ervoor dat er nauwelijks vocht in de toppen gevormd wordt.
      Oke, niet optimaal dus, maar als je voldoende ventileert kan het weinig kwaad.
      De nachten van 14-15 graden zullen wel zorgen voor extra trichomen en das dan weer een voordeeltje.

      (btw. er staan op JD wel wat topics over de VPD (Vapour-pressure deficit))
      Last edited by QnQ; 12 November 2021, 08:20.

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Erg nice man deze opwerping, wist niet dat hier een hps en led een verschil maakt qua dauw. Dan probeer ik het ev vrlpg zonder bijstoken en steek de stekker vd ventilator op de tijdsklok in de plaats vd Heattube, een uurtje extra geprogrammeerd. Ideaal zou idd zijn zoals RickTerBoeg adviseert als het verschil in temp beperken, maar dit is tuurlijk wel iets goedkoper manier met ev extra trichomenaanmaak, njammie ..

    #48
    Za 13 nov.Cheese vormt wel lekker:
    20211113_100514.jpg 20211113_100744.jpg

    GirlScoutCookiesimage_422785.jpg
    20211113_100520.jpg
    Maar nen echte hele vetten wordt het niet, zoals we hier en mss ook jullie zeggen

    Naar binnen gebracht en gefimde NorthernLights wordt wel een vette, maar dat duurt nog langer :frustrated: ngmls omdat geen smileys:
    20211113_100509.jpg


    Morgen opnieuw maan in waterteken, dan pas krijgen ze opnieuw te drinken (na 4 dagen) de dag daarop krijgen ze iets mee te eten, met hun 2-wekelijks lepeltje Bacto, dit werkt als een aspirine volgens Sannie en nodig voor een gunstig behouden bodemleven samen met oa de melasse in de BAC Bloom.
    Ze krijgen er nu 2ml/L en 1/6de scheut guano en krijgen elk ongeveer een 0,3L te drinken de meiden.

    Ohjah ik maakte eindelijk het rooster wat meer lichtdempend, toch risicovol zo lang te wachten ondanks minder sterk indringend zonlicht.
    Hopelijk geen ballen, zaad en bananen meer..!!

    Met een kleine zij-opening moet het de klus wel klaren zonder stress hopelijk:
    20211113_095957.jpg 20211113_100018.jpg

    Vreemd bij mij piekt de lv niet wnr de tent wordt geopend, mss omdat ze in een klein (warmer) kamertje staat en had er nooit aan gedacht om het gemiddelde te bereken van die waarden.
    Een 30-40% wnr de hps brandend, 60-70 wnr uit maar leuk een constant overzicht te hebben met logboek, nice tip voor het eerst

    :bye: :bye:
    Ngmls dank iedereen voor het meedenken, wordt gewaardeerd!

    Cat♡



    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik denk dat het vetter wordt dan je denkt; die toppen zien er super compact uit

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment

    #49
    Dagje verder..
    heb me der gisteren na lamp aan es een uurtje bij gezet met de tent half open, en de deur van het kamertje gesloten en stel zoals gedacht vast dat

    de Rh gestaag daalt tot een 35-40%, (in een uurtje ging het van 73 naar een 50%, uiteindelijk vnmrgn 35%. Redelijk hoog 73% maar ik heb er sinds gisteren in de kamer erna een paar wasjes hangen
    de kamers worden wel dagelijks lang genoeg geburpt.

    Veel ups en downs zijn er dus niet, enkel vanelks 1 met regelmaat;
    oplopend/lamp uit, en dalend/lamp aan.
    Ik laat er nu een uurtje langer de ventilator draaiende, en heb ook de klok een half uurtje voor `lamp aan ingesteld. Aangezien sommigen het ding dag en nacht aanhebben kan dat zeker wel geen kwaad of wel,
    als ze daar mss van schrikken zo plots in het donker weet ik het graagof mss gewoon totaal onnodig?



    GirlScoutCookie de sparkelmeisjes worden almaar bleker, desalniettemin flink aan het opbouwen and shining:
    20211114_100651.jpg 20211114_100726.jpg

    Zamnesia's Kaas:
    20211114_100715.jpg

    20211114_100739.jpg
    Voor de rest een luie zondag met konijneneten vreten en ergernissen checken en tuurlijk ,
    chill toch?
    Te chill als jet mij vraagt
    Leuke zondag gewenst

    Just be
    20211114_110435.jpg
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Erg goeie vraag, ik laat een uurtje na lamp uit draaiende, Q zijn tip.
      Ben zelf van idee ze verder wat rust willen snachts.

    • Freedom1984
      Freedom1984 commented
      Editing a comment
      Dus na een uurtje licht uit ventilator uit?
      Staat deze dan ook op een schakelklok?
      Indien ik dit zou doen, moet ik kastje openen na uur donker,..
      Wat ook niet echt goed is?
      Even over nadenken

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Uhu gewoon in een extra stopcontact met timer, in het geval je met HPS kweekt, temp en vochtigheid swingt.

    #50
    za 27 nov.

    Bloeidag nr 54
    Temp. bedraagt 14,2 <-> 25,5
    (dit te grote verschil wordt opgevangen door de zwenkventilator een uurtje langer te laten zwenken)

    ​​​​WorteltempWaterdamp; lamp on : 29%, lamp off: 59%,
    lekker nog dus

    GirlScoutCookies, de meid wordt lekker geil en geurt maagdelijk zoet, en kruidig fruitig bijna maar der blaadjes worden wel erg donker en hangend.
    Watergift zit prima maar de dames werden ondertussen en onder maan in water wel opgepomt met Guanothee, bio rietsuikermelasse en BacBloom.
    Oja onder volle maan ook een dikke scheut wormenpercolaat.

    20211127_100138.jpg 20211127_100206.jpg 20211127_100158.jpg

    Cheese:
    20211127_100202.jpg 20211127_100147.jpg

    Klein plantje GSC​​​​​2 met van in het begin geel blad maar ze blijven stevig zitten.
    Vormen er toch wat topjes boven de enkele groene blaadjes.
    20211127_100210.jpg

    Prijsbeest NorthernLight met wel een nice opbrengstje in wording dankzij een fim handeling:
    20211127_100153.jpg

    Totaaloverzichie:
    20211127_100218.jpg
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


      #51
      Lekker regendagje later weeral;

      Was vergeten tonen, een close-up van het dikste Zamnesia's Cheese20211128_101250.jpg 20211128_100452.jpg

      GSCookies heeft dan weer (een heel eindje ond) opgekruld suikerblad
      maar ook wel wat kanoblad toegegeven, alhoewel soms zie je toch ook soms de blaadjes wat kano vormen naarmate afbloei
      Ze gaan net de zwellingsfase in
      Klein maar fijn
      20211128_100435.jpg 20211128_100439.jpg 20211128_100429.jpg
      20211128_100543.jpg


      Noorderlichtje is een 3-tal weken achter maar beloofd reeds groots
      20211128_100528.jpg

      lazy chilling loving day to all en niets
      20211125_101306.jpg
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


        #52
        Za 4 dec8 weken pruikjesbloei:

        Beginnend met het bloemenmeisie Zamnesia'sCheese20211204_100441.jpg

        Het KoekenMeisje ernaast gaat lekker hard paars. Door de eerdere eveneens verkleuring
        -ik blijf er bijna hartstikke zeker van dat dit te wijten valt aan te overvloedig gepleur met biologische uitvloeier, vraag me dan ook af of het raadzaam is de aarde her te gebruiken maar de 15cm toplaag wordt er zoiezo uitgejost-
        geeft het er een extra dimensie aan:
        20211204_100433.jpg

        NorthernLight die een 3-4 weken achterstaat in bloei maar 0 verkleuring zoals het steeds (van begin tot einde) was met Sannie zijn 4-stappenplan methode.
        Der topn ogen reeds even dik als de bijna afgebloeide:
        20211204_100500.jpg

        Voorbeeld met rechts (erg lekker gaande) groene NorthernLight, gele Cheese en paarse GSC,
        en nog een jointje geel en groen langs achter.

        Allen bij bloeiweek 8 nog steeds aan het oppompen met BAC Bloei,
        zwellen moeten ze de krengen
        dat er toch wat te roken valt..:
        20211204_100454.jpg 20211204_100451.jpg
        Vandaag bij het Perigeum niets, wordt het een rustdag voor zowel plant als mens niet voor ik ben Dat ik ben, Dat is altijd uitgerust
        Damn it goeie TropicalHaze gescoord, pureder Consciousness
        20211121_185317.jpg Blessings




        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


          #53
          zo 12 dec.
          9 weken bloei.

          TempWortel-
          temp
          Rv: 29 <---> 55%

          Rijping evolueert traag bij de Cheese, bloeihaartjes verkleuren amper waardoor gebrek aan nieuwe calyx, en uiteindelijk geen te vette, mager topjes.

          Wordt een risico het medium te gaan hergebruiken.
          Zeker wil ik der wat hooggeplaatst zaad uit de zakken van niemand minder dan oa Sannie en mister LR2 himself in die potten gooien, moeten we toch wat zeker zijn van ons stuk, en risico's proberen uitsluiten

          20211212_140315.jpg 20211212_100448.jpg

          Wietzaadjes hun GirlScoutCookies, beloofd wel lekker:
          20211212_100439.jpg
          maarja tuurlijk geen monsteroogst, is niet te verwonderen als je de planten er ziet bijstaan.

          Maar wordt met goeie aanpak hopelijk goedgemaakt, een volgende (hopelijk niet al te bescheiden) rondje.



          Prijsbeest whitelabel's NorthernLights op zen Oldscools way, uitsluitend de 4 stappen met 1 (met opzet) gemiste handeling,
          geen geklooi!
          20211212_100453.jpg wel een paar gedeeltelijk verkleurde schutbladeren
          Moet nog een week of 3

          De ander plantjes 2GSC en Cheese20211212_162751.jpg
          Last edited by Rietslang; 12 December 2021, 15:45.
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Ik denk aan een te groot uitvloeigeklooi, en het fenomeen gebeurt doorheen de kweek.
            Is er een nog een andere manier dan om'm te nemen?

          • Mamasyl
            Mamasyl commented
            Editing a comment
            Het loopt op het einde he.... en ik zie jou ook al in gedachte bezig zijn met de volgende haha, ik ook !!! Die N-Light ging hier ook op z,n best ! Moet alleen even zoeken op fox-tailes die kende ik nog niet .

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment

            Ja hoor mama ik kan niets anders dan ermee bezig zijn te zien aan dit toekomstig oogstje
            Het eerste kweekje werd in februari gestart wat een maand te vroeg was nu dus nog vroeger maar de bevochtiger en extra verwarming staat klaar voor de youngsters, als opnieuw hopen op geen rot als het vochtig wordt naar de zomer toe.
            Hmmz mss houd ik de beste zaden dan wel voor het laatste naar het najaar toe :cigar:

          #54
          za 18 dec.
          11:11


          Bloeidag 75

          Temp: 15,5 <-> 25,5
          Bodemtemp: 18,5<->22,2
          Lv: 35<->63

          Cheese, geel maar eindelijk min of meer lekker aan het worden. Ik wist dus niet dat (door 1 of ander mankement of overdose) ook de bloeitijd kan worden uitgerokken,
          deze staat nu 10 weken en eindelijk aan het afrijpen. Trichomen worden pas clouderig, effe bloeihaarstagnatie die blijkt gepasseerd, raar maar dan ook een vreemd rondjemet teveel geklooi, Sannie zegt het ookvolgens hem het moeilijkste aan organisch kweken is eraf blijven
          maar goed Cheese dus:
          20211218_100420.jpg

          Ik zag der geregeld een klein groepje vliegjes klooien, nu zijn der verdikke overal kleine witte eitjes te vinden en het zijn geen mugjes maar klein wit vliegjes, de bedoeling het medium te hergebruiken maakt het daarmee (buiten de plantrariteiten) een groter risico.
          20211218_100454.jpg

          GSC blijkt extra knapperig en geurt heerlijk, is in principe al klaar met net alle trichomen zaadwit, een paar amber op de suikerblaadjes.
          Alhoewel het gisteravond een uitmuntend oogstmoment was, toch besloten ze een weekje langer te doen.
          Northernlights moet toch nog een paar weken dus wrm de boel es niet wat extra doperig maken:
          20211218_100425.jpg

          NorthernLights met 49 dagen bloei:
          Met de verkleurde schutbladeren, ook hebben de andere bladeren (net als bij de andere planten) een geel en uitgedroogd uitzicht, te wijten aan het biologische rietsuikermelassegeklooi.
          Volgend rondje geen extra toevoegingen of risico's
          20211218_100439.jpg

          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Hmm zo niet bekend met die beestjes.. Hoop dat de hellepoort dicht blijft!

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Als je kan opslaan in blauwe vaten fzo ? Na eenhalf jaar , wat openzetten , geen beesjes meer. Wolluis mss? Witte vlekken op de oksels ook.

          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Goed om eens te zien wat je de bodemtemperatuur is bij verschillende mensen. Je verwarmd de bodem niet met een tube of kabels en of iets dergelijks hè?

            Je zegt in eerdere post dat het niet vette toppen worden. Ik ben er nu bijna van overtuigt, dat als je met led kweekt zonder verwarming. Of dat je temperuurr daardoor te laag is. Dat je dan beter gewoon op hps kan kweken, aangezien jou toppen toch vetter zijn als de mijne met je minimum temperatuur van 15graden. Dus met de stralingswarmte wel rond de 25zit. Goed bezig man

          #55
          Iets of iemand zit hier met de updates, bij nader inzien met de verslagen te pleurislijen!
          Wil ik net de samenstelling checken vh eerste kweekje, een geluk deze is nog te lezen, wat voor de rest weggeknipt werd. Bericht eronder bij de nrml gezien uitgebreide benoeming vd soortjes werd het herleidt tot 1 enkele zinhet vrltste bericht hier werd ook een gans stuk eraf gekankerd

          Zo is de zin voor een nieuw verslag meteen over.
          Oa BlueBerryHeaven van Sannie en LR2 zijn zaad kwam aan de beurt alhoewel als het geen gefeminiseerd zaad is lijkt me wel wat roekeloos bij een binnenkweek of hoe pakken jullie dat aan?

          Screenshot_20211127-184046_Chrome.jpg
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Ik zie ze met reguliere zaden meestal meer zaden zaaien als dat ze planten willen.. Daarna gewoon alles laten groeien, en als men ze in de bloei zet, is het duimen dat er genoeg vrouwelijke planten tussen staan.. De mannen worden direct verwijderd als ze hun geslacht laten zien, vóórdat ze hun stuifmeel loslaten..

          • Zors
            Zors commented
            Editing a comment
            Das klote, ik gebruik net mijn vorige verslagen om te kijken wat ik fout of goed gedaan heb.

          • Nirvana
            Nirvana commented
            Editing a comment
            Dat zou wel heel jammer zijn.
            Ik lees de laatste tijd ook meer van die berichten.. misschien eens een mailtje sturen naar Jointjedraaien.

            Voor de rest ziet alles er hier weer verrukkelijk uit ! En voor benieuwd naar dat zaad van LR2

          #56
          Effe oldscool gaan..
          20211223_203953.jpg
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • Nirvana
            Nirvana commented
            Editing a comment
            Zalig ! Echt hebbedingen die boekjes. Zo heb ik er ook wel een paar.
            Vette rol platteau ook ;-D

            Groet

          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Idd da is wel zeker nostaaalgie

          #57
          Wo 5 jan.

          Oogsttijd onder Bloemdagen, bij stijgende maan in Waterman!
          Vandaag welgeteld 12 weken volle bloei GirlScout:
          (afgekeken werkt wel erg handig moet ik zeggen)
          20220105_232039.jpg

          De witte vliegjes zijn met een redelijk aantal maar het blijft wel stabiel is de indruk, hopelijk keren ze niet terug een volgende kweekje:
          20220105_233500.jpg 20220105_233256.jpg 20220105_233538.jpg

          Beslist het kort te houden kan er niet veel weggesodemieterd worden !
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Volgens mij is witte vlieg geen hardnekkige, als je alles goed schoonmaakt ben je er vanaf. Laten we het hopen in jeder geval

          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Witte vliegeeen? bweh, kill the beasts

          #58
          Er waren hier geen muisjes

          Andere topic niet kunnen vinden.
          Veel gestelde vragen over het forum
          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL
          "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

          Comment

          Bezig...
          X