Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MeanoPheno's Kweekhoekje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Haze smoker View Post
    Op goede grond en beetje grote pot hoef je die eerste weken echt niet te voeden
    Ik gok op overvoed of te nat
    Overvoed? Ik dacht eerder aan ondervoed. Te nat zal het niet zijn, ik zit stabiel op 28 graden, dag/nacht licht aan/uit. (Costa Blanca, Spanje)
    Canna terra professional aarde, welke volgende de website goed is voor de eerste 7 dagen.
    Heb alleen rootbooster en groeispul gegeven, maar zal dit niet doen bij de plantjes die ik nu heb.
    Rootbooster zit er al in, maar groeivoeding heb ik nog niet gegeven. Ikzelf vond ze er nogal hongerig uitzien na een week of 3-4, ondervoed, heb helaas geen foto's maar van deze kweek hou ik alles netjes bij hier.

    Het bewateren is een proces van de grond nat maken, en lekker laten uitdrogen, nat maken, lekker laten uitdrogen. Als ik het goed heb

    Bedankt iedereen voor jullie meningen en advies, het is heel erg geapprecieerd! Het lokale spul is van slechte kwaliteit en ik heb hier geen contacten, resultaat, ik dok 8euro per gram en rook een onsje per maand. Tijd dat er is een oogst uit dat kweekhok komt

    MeanoPheno
    Last edited by MeanoPheno; 4 September 2021, 08:47.
    ~MeanoPheno

    Comment


      #17
      Nou bij mij ging het water geven altijd mis tot ik digitale tensio meters heb gekocht
      nu is het per pot makkelijk nakijken hoe nat / droog ze echt staan
      je potten wegen met een weegschaal is ook een goede manier
      dan kan je er een pot zonder plantje bij zetten waarvan je weet dat die voldoende vocht bevat maar niet te veel
      tja die voeding das bij mij ook nog zoeken maar staan zat goede kweekverslagen hier op JD
      daar kan je al een beetje een idee van krijgen wat diegene met goede oogsten anders doen als jij

      Comment


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Haze smoker View Post
        Nou bij mij ging het water geven altijd mis tot ik digitale tensio meters heb gekocht
        nu is het per pot makkelijk nakijken hoe nat / droog ze echt staan
        je potten wegen met een weegschaal is ook een goede manier
        dan kan je er een pot zonder plantje bij zetten waarvan je weet dat die voldoende vocht bevat maar niet te veel
        tja die voeding das bij mij ook nog zoeken maar staan zat goede kweekverslagen hier op JD
        daar kan je al een beetje een idee van krijgen wat diegene met goede oogsten anders doen als jij
        Ik lees me helemaal krom de laatste dagen op dit forum!

        Tensio meter, klinkt interessant! Maar helaas, ik mag van mn vrouw niks meer aan dit kweekgebeuren uitgeven tot ik een oogst heb gehad. Tot nu toe, en ik geef dr volkomen gelijk, is het een grote geld&tijd verspilling.

        Gelukkig heb ik nog genoeg zaad om een paar keer te falen haha!

        ~MeanoPheno
        ~MeanoPheno

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Kunichika Fout! Quotes zijn soms heel handig. Als je bijvoorbeed op een klein stuk text wil reageren in een lang verhaal. Dan quote je dus ook alleen het stukje text waar jij op reageert.. Wat jij doet slaat echt wel alles aangaande quotes man.. Je kopieert gewoon hele posts die een halve pagina lang zijn, inclusief foto's etc.. Iedereen moet daardoor, 2x zoveel scrollen., 2x zoveel data downloaden, 2x zoveel skimmen, en dat terwijl je vaak maar 1 regel of zin toevoegt. Gewoon commenten is daarom veel beter en efficienter. Mensen hebben last van quotes, feedback die ik regelmatig zie/krijg als mod. Hou daar rekening mee a.u.b. We leven met zijn allen. IK heb net iets van 8 overbodige quotes van je moeten verwijderen, en als ik verder terug ga in je geschiedenis kom ik er vermoedelijk nog meer tegen.
          Mocht je het nodig vinden om het hier niet mee eens te zijn wil je je graag doorverwijzen naar dit topic. Daarin heeft de forumeigenaar het allemaal haarfijn uitgelegd. https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...quoten-citeren
          Ik wil niet hoeven handhaven op de forumregel "verkeerd/dubbel posten". Dus zorg dat het niet nodig is aub.
          Last edited by Nederhigh; 4 September 2021, 17:01.

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Nee hoor ik duw gewoon op het knopje citaat. Als moderator bent dan ben je geen sturmbahn-fuhrer. Op deze manier kweek je nieuwe forum-mitglieder naar je hand. So arbeitet das nicht. Je verwijderd mijn berichten zomaar. Als ik dat wil doen dan ben jij niet degene die ze zonder reden mag verwijderen ik heb geen scheldwoorden of iets gebruikt. Ik denk dat jij geen geschikte moderator bent als je zomaar dingen verwijderd. Elimineer de quote knop dan beter, daar is hij toch voor. Als sommige mensen het irritant vinden dan lezen ze het toch niet. Dit slaat echt helemaal nergens op. Mondkapje op mondkapje op

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Kunichika onzin. Dit zijn gewoon de regels, en dat zijn ze al vanaf 2009. Als mod is mijn taak om die regels hand te haven, zo simpel is het. Q haalde als mod letterlijk elk citaat weg, ik ben daar wat makkelijker in. Als jij je te goed voelt om je aan de regels te houden kan het ook anders eh. Jouw keuze.
          Die vergelijkingen van je raken trouwens geen kant nog wal, en zijn mega ver gezocht. Alles wat ik je vraag is om rekening te houden met anderen, ik heb dit jaar 4 klachten ontvangen over jouw persoonlijke quote's. De maat is een keertje vol, en nu krijg je van mij commentaar. Daar tegenin gaan is gewoon dom, en gaat het voor jou alleen maar erger maken.
          Edit:- 4 quotes/andere voorvalletjes drama dinge, overlast meldingen.
          Last edited by Nederhigh; 11 September 2021, 08:58.

        #19
        Gorilla Zkittlez heeft wat lightburn van een paar dagen geleden, moet nog wennen aan de dimmer en afstand. Momenteel 75cm, 75%.

        Amnesia Auto en Purple Kush Auto waren ontkiemd, dus die heb ik in een 3L pot gedouwd. Iets te klein, maar zal het wel zien. Die 3 kleintjes rechts zijn Kritical, Lemon Kush, en Green Poison, photo's.

        Dr is nog vanalles aan het ontkiemen, maar heb er ondertussen twee die na 4+ weken nog niet open zijn. Glookies&Lemon Haze. Helaas.

        Wie van jullie heeft m'n aansteker gejat?!

        ~MeanoPheno

        ​​​​​​​
        Attached Files
        ~MeanoPheno

        Comment


          #20
          Ow vandaar dat ik 2 aanstekers heb liggen

          zou je niet eerst kijken dat je er een paar voorbij de 3a 4 weken oud krijgt voor je meer gaat ontkiemen?

          straks heb je of 10 zaailingen of al je zaad op

          afhankelijk van hoe lang je voorgroei t kan je met 2 of 4 planten de tent ook wel volkrijgen

          Comment


          • MeanoPheno
            MeanoPheno commented
            Editing a comment
            Meer zaad, meer risico verspreiding, zat ik te denken!

          #21

          Comment


          • MeanoPheno
            MeanoPheno commented
            Editing a comment
            Dat is het plan deze keer. Vooralsnog alleen ph-water, enkel een beetje rootbooster bij het eerste water!

          #22
          Attached Files
          ~MeanoPheno

          Comment


            #23
            Weer een dag verder, net elke dame 50ml ph water gegeven.
            Licht gaat aan om 22:00!
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.
            ~MeanoPheno

            Comment


            • MeanoPheno
              MeanoPheno commented
              Editing a comment
              Die is eraf, foto was van een minuutje daarvoor. Toch bedankt voor het advies. Is alleen maar nodig bij stekken, toch? Omdat die nog geen wortels hebben?

            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Juist, stekken nemen het vocht op door het blad omdat ze nog geen wortels hebben, plantje met kap in de aarde wordt een oventje dus zogauw het plantje boven is het kapje eraf, suc6 verder

            • MeanoPheno
              MeanoPheno commented
              Editing a comment
              Thanks Corleone! Nee, het is niet de bedoeling dat ze de gegrild worden ^^

            #24
            Eergisteren dat aanzuiggat dichtgemaakt, en de verse aanvoer via een tube aan de onderkant laten komen. Het voorgemaakte gat zit in een slechte hoek waar geen verse lucht is, de tent kan niet anders geplaatst worden. Met dat gat open schiet het overdag tot 30, nu al stabiel op 28, desondanks het warmer is buiten.

            Tijdens de bloeiperiode laat ik allicht de verse lucht van boven komen, omdat mijn verse lucht fris is, en naar beneden zakt. Tegenover koude lucht vanonder inzuigen.. dan circuleerd het slechter door de hele plant? Warm gaat omhoog, koud omlaag.

            Heeft er iemand al eens geexperimenteerd met koude lucht van bovenaf binnen laten komen? Niet recht onder de filter natuurlijk, dan is het voor de vogeltjes buiten!

            Ik ga pitte! Larry OG & Rainbow Truffles are knocking me out.
            ~MeanoPheno

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Gewoon buis naar onder laten lopen, er zijn ook platte rechthoekige luchtbuizen voor te vinden, dan effe filter buiten en binnen afzuiger er op, en je trekt alles zo naar binnen zonder stof en beestjes.

            #25
            Wat doen we met deze Auto Purple Kush? Laten doorgroeien of voorzichtig opensnijden?
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.
            ~MeanoPheno

            Comment


            • MeanoPheno
              MeanoPheno commented
              Editing a comment
              Ja precies. Laat maar lekker groeien!

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Die gaat wel flink achterstand oplopen.
              De lobblaadjes zijn erg belangrijk in het begin.

            • MeanoPheno
              MeanoPheno commented
              Editing a comment
              Ik denk dat ik geluk gehad heb, QnQ, vooralsnog gaat ie lekker!

            #26
            Update-je
            Attached Files
            ~MeanoPheno

            Comment


              #27
              Auto's hebben 50ml gehad, Photo's 100ml op PH6.3

              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 3 photos.
              Last edited by MeanoPheno; 9 September 2021, 22:21.
              ~MeanoPheno

              Comment


                #28
                Ik zie wat minimale (zo begint het) vergeling in de 3 photo's. LemonKush, Kritical, Green Poison.
                Voor die kleine potjes heb ik ''Canna Terra Professional'' (GEEN PLUS) aarde gebruikt. Op hun website staat ergens dat er genoeg voeding in deze aarde zit voor 7 dagen, wat vorige week ergens was.
                Kan dit de rede voor vergeling zijn? Ik heb ze tot nu toe 3x water gegeven, ze zijn een dag of 11 oud, laatste keer water was gisteren, altijd op 6.3

                Heb ze nu net allemaal in een 11L pot geknald, met royalmix (bloeiperiode) in de onderste helft, en BioBizz allmix (wat genoeg voeding zou moeten bevatten voor 3-4 weken groei).
                Ik ben niet van plan al te lang voor de groeien.

                Het licht staat op 75cm hoogte, op 60% sterkte. Mars Hydro TSW 2000. Dus lightburn zal het ook niet zijn waarschijnlijk?

                Kan er geen foto bijgooien, telefoon niet bij de hand, maar om 22:00 post ik weer!
                ~MeanoPheno

                Comment


                • Haze smoker
                  Haze smoker commented
                  Editing a comment
                  Ja kan de lamp
                  Ook op 25% zetten en ze er een 30 cm
                  Boven hangen

                #29


                ik weet het straks maar toch

                Comment


                  #30
                  Bladverkleuring. Magnesium tekort?
                  Attached Files
                  ~MeanoPheno

                  Comment

                  Bezig...
                  X