Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 x white widow onder HPS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat denken jullie van deze als verwarming? Past perfect in mijn kastje. Zou hierover ook een laag zand leggen en folie....


    https://www.tuinadvies.be/tuinwinkel...saAt1nEALw_wcB

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Hee riet vraagje hoeveel wat is jou tube-heater, 150w? En waar heb jij die staan of hangen. Bij mij staat hij in het midden van de tent, dus de 4potten staan er om heen. Wat dus de kant waar de tube staat word het 22graden en aan de andere kant 18graden ongeveer. Nu komt mijn vraag. Zou het schadelijk zijn als de ene kant van de grond warmer word dan de buitenkant?

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Iemand zei dat je ze niet allemaal mag afdekken, is dit een afdekbare ? Heb ergens een 60x60 cm zien staan met thermostaat voor die prijs , of lager nog . Ik zoek ff op... edit , niet terug te vinden sorry. Denk dat het ali moet geweest zijn.
      Last edited by Wesley pipes; 16 December 2021, 17:16.

    • Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Ik zal voor de warmtekabel en zandbodem gaan, lijkt mij de goedkoopste en degelijkste oplossing

    Dag 93: dag 73 12/12 *66 dagen bloei*

    Vandaag geen water. Normaal gaat er morgen weer 1tje om. Kan nu even niet anders wegens tijdgebrek maar ze zijn toch al iets rijper.

    Attached Files

    Comment


      We leren toch bij heb ik de indruk...

      Vorige kweek 20 dagen VS huidige kweek 20 dagen.
      Hier zit een gelukkig man!
      20 dagen was de grootste op de foto na wat gekloot met de rest.

      ​​​​​​Vorige kweek: potten niet goed ingewaterd, power Roots meegegeven vanaf week 2. Plagron growmix.

      Deze kweek: potten deftig ingewaterd met ph6,2 water en 3 weken met rust gelaten. Slechts 2 keer power Roots meegegeven die achteraf bekeken eigenlijk overbodig is.
      En 20 dagen sneller op 12/12
      opbrengst zal ongeveer hetzelfde zijn denk ik maar dit in 25 dagen minder!
      Op naar de volgende!
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Goed bezig

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Lamp hetzelfde gebleven ook ? Ik had ook zeer snelle groei en dacht vooral dat het de lamp was, maar het is een combo van verbeteringen die het hem doen he. Nice !

      • Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Dank U! De lamp iss hetzelfde gebleven. De hele setup zelfs...enkel goed ingewaterd en geen power Roots meegegeven.

      Dag 94: dag 74 12/12 *67 dagen bloei*

      De kogel is door de kerk! Of beter gezegd, de schaar is door de kast!

      Deze kweek heeft me 180 gr (nat gewicht / 5) opgeleverd. Dit is dus 30 gr meer in 31 dagen minder! De 2 grootste toppen wegen (ook omgerekend) 13 en 12 gr
      Mijn weekend kan niet meer stuk!
      De ene plant kon zeker nog wat langer (de rest eigenlijk ook) maar de kast moet tegen woensdag leeg zijn om eraan te werken. Daarom heb ik deze appart in de kast gelegd zodat ik ze kan gescheiden houden van de rijpere planten. Ook deze die ik eerst afgedaan heb ligt al een week in een doos te drogen en reeds geproefd. Lekker wiet alleszins en ondanks het vroege oogsten toch wel lekker high .

      Een paar foto's van de "knakjes" erbij...er is nog werk aan mijn Croptechniek

      Volgende week maak ik een soort "bouwverslag" . Dit zal niet echt uitgebreid zijn maar de beginnende kweker zal er wel iets aan hebben
      De kast is wel al half gebouwd maar nog lang niet afgewerkt dus ga ik dit hier ook delen.

      Ik wil jullie alvast heel erg bedanken voor jullie interesse in mijn verslag en jullie input!

      Een oprechte DANKJEWEL!
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 7 photos.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Hee zors wat is het totale gewicht droog dan ben wel benieuwt

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Ow 180gram per plant nat bedoul je ?

      • Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        180 het in totaal, grootste was 55gr.

      Ik begin volgende week aan de werken aan de kast.
      ​Voor de geïnteresseerden onder jullie is hier alvast een linkje.
      ​​​​​​https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-80x80x180-hps

      Comment


        Eerste plant zit nu al bijna een week ik potten.
        goeie smaak maar er zit niet veel op...was te verwachten al had ik toch wel iets meer gehoopt.
        Les geleerd, nooit meer te vroeg oogsten omdat je niet meer kan wachten! Deze kweek lag het natuurlijk iets anders.

        Zat sowieso met een deadline en zou aan deze kweek niet veel aandacht geven. Na de 2 de "testkweek" in dit onafgewerkte kastje was het tijd om eraan te beginnen. Daar ik nu in verlof ben voor een goeie week was het de moment.

        Vanavond gaan de 3 laatste planten ook in potten.
        net even geproefd van deze die ik appart te drogen had gelegd, omdat ze minder rijp was dan de andere 2, en het smaakt al veel beter.

        Straks nog eens proeven van deze die het rijpst waren.

        Ondertussen zijn de weken al volop aan de gang!

        Ik zit toch met de gedachte als dit kastje nu beter zou werken, wat het wel zal doen denk ik, om toch maar mijn sgrognetje dat ik gemaakt heb maar nog nooit gebruikt heb toch maar eens te installeren bij de volgende kweek, ben er nog niet uit.

        Deze zal ik hopelijk begin januari kunnen start, sowieso januari!

        Een verslag komt eraan! Wees opnieuw zeer welkom!

        Bij deze een link naar de werken in uitvoering.


        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-80x80x180-hps

        Attached Files
        Last edited by Zors; 23 December 2021, 20:35.

        Comment


          Voila, alles in bokaal...en zo is het zaailing kastje ook weer nuttig
          u ziet van links naar rechts, de loser met gelukkig slechts 1 punt, om dan naar de nr 2 te gaan die alleszins heeeeel wat beter is om te eindigen met...jawel 3 potten met, nu al zonder kuren, heerlijk wiet! Dit maakt deze kweek voor mij een succes! Al was dit deze sowieso al mijn grootste oogst ooit ik blijf ervoor gaan, niets die zaliger is dan je eigen voorraad kweken!
          Attached Files

          Comment


          • Honky tonk
            Honky tonk commented
            Editing a comment
            Is uw wiet al zo snel droog, op de verwarming gelegd ofzo? De echte smaak komt pas na een dag of 10, tenminste dan is het chlorofyl pas verdwenen. En kan het echte curen beginnen

          • Zors
            Zors commented
            Editing a comment
            De wiet is nog niet helemaal droog maar droog genoeg om in potten te steken. Dat van die smaak weet ik maar had er alles geen hoofdpijn van. Als ik droog in mijn kast met de afzuiger aan is het meestal in een dag of 5 droog. Deze keer heeft het wel de laatste 2 dagen in een verwarmde ruimte in een kartonnen doos gedroogd

          • KnetterMug
            KnetterMug commented
            Editing a comment
            Mooi voor raad...

          Volgende ronde zal knallen worden!
          Attached Files

          Comment


          • Zors
            Zors commented
            Editing a comment
            Ik heb deze kweek ook dozen gebruikt...op zich geen probleem maar als je 2 stiefdochters in huis hebt met een leeftijd waarop ze dingen al beginnen te "kennen" is het echt niet ideaal dat de geur in een bepaalde kamer 'niet te harden is. In de zomer kan ik gerust drogen in mij m'n kot buitne

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Ik denk Rreppell bedoelt om voor te groeien, een (bananen)?doos ipv een voorgroeikastje of tent. Ben ook nog op zoek om een paar weken eerder te starten maar werk toch graag en ook bij de start met een minimum v luchtverversing ipv een afgesloten kast of doos.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Grotere doos en led tl verlichting rietslang, voor te wortelen.

          Rietslang bij deze foto's van het "voorgroeikastje", eerder zaailing kastje.gewoon een kastje uit de kringloop winkel, even wat radiator folie, de goedkoopste met wat duimspijkers.
          Deze kweek heb ik deze ook de groeilamp (110w tneon) nog even in de grote kast gehangen en ze in hun 9cm potje in de grote kast gezet. De bedoeling is wel als mijn grote kast op orde staat ik daarin kan drogen en ondertussen nieuwe Zaalingen kan opstarten.

          Nog even de cirkel rond proberen te krijgen
          Waarmee ik wil zeggen, kast in orde, voedingslijn volledig, dus met cal mag en pk13-14.
          Zodanig ik mijn voorraad kan voorzien van kweek naar kweek en terwijl het droogt in de kast, de nieuwe zaailingen al groeien. Nog werk aan de winkel maar ik heb er een goed oog op, deze kweek toch wel 30 gr mee gescoord enkel door het degelijk inwateren alleen al. Voor de rest was alles hetzelfde...nee, niet helemaal, nu was het met goedkope dcm grond en de vorige keer met dure aarde.

          Als je de afmetingen van het kastje wil, kan ik dit gerust meten voor je. Werkt perfect. Dubbele bodem, pc ventilator met 2 standen. Staat in verwarmde ruimte bij mij dus heb ik daar geen koude problemen met mijn zaailingen.​​​​​​
          Attached Files

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Thanks je moeite en uitleg Zors,
            Dezelfde lamp heb ik klaar en de afm wss een 40x40 ong met de potjes vergeleken maar heet dat ook een pc ventilator?
            Ik dacht dat daarmee zo een kleintje bedoeld werd om de hardware te koelen, en een dubbele bodem waarvoor is dat goed als het kastje niet op de grond staat? De originele deurkast heb je eraan gelaten en eveneens bekleed wss maar krijg je het ding ook volledig lichtdicht?

          Even een mss ambetant vraagje...

          Maar hoe komt het dat Kanuchika gebanned is?
          vond dat vreemd vreemd voor iemand die toch wel positief actief was op dit forum...of heb ik iets gemist?

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Positief actief??? Dan lees jij duidelijk niet al zijn posts.. (Geloof me, mis je ook niet veel aan want meestal off-topic en dus ook waarschijnlijk de reden dat ze hem eruit gekinkeld hebben voor een paar dagen). Die kerel schittert van pure jaloezie blijkt wel uit zijn laatste post. Zelfs over de kleur van mijn forum-naam (ik heb een betaald abonnement) denkt hij het zijne.... Als die gast eens de forum-regels zou lezen en zich zou verdiepen in het kweken van planten in plaats van continu mensen op de huid te zitten zou hij wellicht best nog wel eens een waardevolle aanwinst kunnen zijn. Maar als je iemand cowboy noemt omdat hij meer uit kan/wil geven aan de hobby dan hem gaat het volgens mij niet heel goed. En dan als tegenargument aanhalen dat ik mijn ex kutwijf noem... Het is maar waar je de vergelijking trekt maar ik ben blij dat hij even opgerot is. Ja, actief was hij zeker.. Maar dan met kijken waar de moderators iets doen wat hem niet zint en op ieder topic waar gedrag vertoond wordt waar hij in het verleden eens op aan is gesproken reageren met ... maar waarom krijgt hij geen ban en ik wel.. ja dan zet je een kwade toon. Zal wel wederom geen permanente ban zijn maar ik hoop van harte dat hij die wel krijgt als hij zo door blijft gaan..

          Fijne kerst iedereen! ​​​
          Attached Files

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Nou inderdaad... jij ook

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Ook fijne dagen Zors

          Je bent leuk bezig met je 2 rechter handen. Ziet er netjes uit!

          De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

          Comment


          • Zors
            Zors commented
            Editing a comment
            Dankuwel!

          Met kerst steken we de lichtjes aan! ​​​​​​

          Fijne kerst gewenst aan iedereen!
          Attached Files

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Erg nice basis voor een 4-tal monsterplantjes

          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Mooie kast geworden zo 👍

          • Zors
            Zors commented
            Editing a comment
            Dankuwel!

          Rietslang de dubbele bodem is om een luchtdichte inlaat te hebben, de ventilator die je ziet liggen is niet de afzuiging... bij deze enkele foto's ter verduidelijking. De doos zet ik boven de ventilator en op een kier om deze ook lichtdicht te maken. Allemaal wat diy maar het werkt.
          Attached Files

          Comment


          • Zors
            Zors commented
            Editing a comment
            Blij dat het duidelijk is het is eigenlijk zo simpel als wat om te maken ook. Succes met de bouw!

          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Dat is wel een leuk diy kastje

          • Zors
            Zors commented
            Editing a comment
            Dankuwel!

          Nog eens ik het zand gespeeld vandaag

          Even proefdraaien nu... spannend.

          Aan het denken welke soortjes de eer zullen hebben deze keer

          NIeuw verslag komt er de eerste weken aan!
          Ik kijk er alvast naar uit om aan deze kweek te beginnen! toch wel een beetje trots op mezelf!

          Linkje voor de geïnteresseerden...

          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-80x80x180-hps
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.

          Comment


          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Heel proper. Nooit meer koude voeten

          • Zors
            Zors commented
            Editing a comment
            Idd, dankuwel!
        Bezig...
        X