Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 x white widow onder HPS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dag 80: dag 60 12/12 *53 ​​​​dagen bloei" Dus normaal nog 11 dagen te gaan.
    Max temp 25 min 13
    Max LV 77 min 41

    Vandaag weer dagje vasten.



    Bij deze Kunichika de afmetingen van mijn hoogste toppen. De 60cm (ongeveer) is vanaf de potrand gemeten maar zoals je ziet is de aarde wat gezakt...dus ong 60 CM
    Ook een foto van de "knakjes"...ze zien er niet echt uit, zeker die ene niet met die top die helemaal plat ligt, maar het help ze wel in toom te houden, had ik dit niet gedaan hing mijn lamp waarschijnlijk tegen het plafond . Heb die ene ook zelfs 2 keer geknakt maar aan de top te zien...niks aan de hand denk ik dan. Gelezen dat croppen een stress reactie opwekt waardoor de toppen dikker worden. Als dit nu bewezen is weet ik natuurlijk niet maar ik weet wel dat het een goeie en "gemakkelijke" (mits wat oefening, hen ook nog maar begonnen hiermee bij mijn vorige kweek) techniek is om ze laag te houden en toch de kweektijd kunnen beperken, iets wat je me scrog niet kan want de tijd is sowieso langer door snoeien Ed.

    Heb wel gedieft ook in het begin van de bloei..
    ​​​​​
    Tijnie82 een foto van mijn kap staat er ook bij.
    Heb voor heel deze set zo'n 70 euro betaald dus het is maar een gewone VSA en een hamerslagkapje
    Attached Files

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Thanks krijger

    • Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Haha, graag gedaan

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Ow ja zie het nu pas haha
      Ja ik had een spiegelkap maar dacht heb ik wel eerder mee gedraait maar niks speciaals en kijk bij reflector kappen die ik nu heb maar
      35eu maar toch 95 %reflectie dus hoop op een mooi verschil dit x zoals het er bij jou uit ziet doe je dat ook niet hehe

    ​Dag 81: dag 61 12/12 *54 ​​​​dagen bloei" Dus normaal nog 10 dagen te gaan.
    Max temp 24 min 13
    Max LV 71 min 41

    Net even trichomen bekeken en de streefdatum zal er dus niet ver naast zitten. Ook zal ik dit kweekje niet langer rekken dan nodig want ik heb nog wat werk aan mijn kast. Ook een beetje spijtig van het magnesium tekort op het einde maat ik kijk om nog een plagron flesje bij te kopen... gebruik nu toch niet veel meer als ik op deze manier kweek dus dat kan er wel bij...weet wel de naam niet meer, green sensation heb ik al maar het is nog een ander product, ben het even kwijt.



    Attached Files
    Last edited by Zors; 6 December 2021, 18:28.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Het idee van suiker toevoegen aan je bodem is om het bodemleven te voeden, niet je plant, die kan er niks mee.
      Planten nemen geen suiker op, ze produceren hun eigen suikers.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Wel inderdaad, maar de uitleg van mij was kort door de bocht , het zijn aminozuren die zorgen voor droogtestress, waardoor ze meer hars aanmaakt, en de bodem voedt ook waardoor smaak verbeterd, ff linkje want ik kan het niet uitleggen . Natuurlijk is het geen suiker uit de keukenkast , en voor mij werkt het goed.

      "Best buds! De held Green Sensation en zijn sidekick Sugar Royal" https://www.plagron.com/nl/grow-topi...en-sugar-royal

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Van mijn aardekweekjes herinner ik me dat Sugar Royal fijn spul is... Green Sensation heb ik op aarde nooit gebruikt en nu op Hydro zie ik er geen toegevoegde waarde in, denk dat ik voor de volgende ronde beter een PK13/14 aanschaf. De tekorten lijken namelijk vooral hierin te zitten.

    ​Gisteren even geen update...

    Dag 83: dag 63 12/12 *56 ​​​​dagen bloei" Dus normaal nog 8 dagen te gaan.

    De bruine bloeiharen nemen stilaan de bovenhand dus gaan ze mss zelfs dit weekend al om. Dit omdat ik dan ook meer tijd heb en dit graag op mijn gemak doe.
    Attached Files
    Last edited by Zors; 7 December 2021, 20:51.

    Comment


      Dag 84: dag 64 12/12 *57 ​​​​dagen bloei" Dus normaal nog 8 dagen te gaan.

      Nog even naar de trichomen gekeken.
      Er zitten al "bruine" tussen, meeste zijn al melkwit buiten nog enkele doorzichtige.
      Deze gaan dus dit weekend om!
      Ben benieuwd


      ​​​
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.
      Last edited by Zors; 8 December 2021, 21:03.

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ik ook, ziet r goed uit he ! Nog tlaatste duwke

      • Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Dank U

      Dag 85 dag 65 12/12 *58 ​​​​dagen bloei" Dus normaal nog 7 dagen te gaan...maar ze gaan zaterdagavond om

      Vandaag even geen water om dan morgen de laatste waterbeurt te krijgen.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      Last edited by Zors; 10 December 2021, 10:02.

      Comment


        Update gisterenavond...

        Dag 86 dag 66 12/12 *59 ​​​​dagen bloei"

        Hun laatste halve liter water gekregen.
        Morgen is het oogstfeest
        Attached Files
        Last edited by Zors; 11 December 2021, 00:12.

        Comment


        • Freedom1984
          Freedom1984 commented
          Editing a comment
          Oppassen met te vroeg oogsten,..
          Heb ik ook al voorgehad,..
          Heb je een lichte buzz, voor eventjes,..
          Trichomen goed checken

        Weet je dat zeker ze staan nu 45dagen in de bloei, als het zo is dat er 3weken voorgroei worden geteld. Maar je voorraad is zeker op je haha

        Comment


        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment

        Dag 87: dag 67 12/12 *60 dagen bloei*

        ​​​​​OK, net even deftig in de kast gekeken en dankzij jullie raad ook beslist om dan toch morgen niet te oogsten...
        ok, planten zien er niet uit, voorraad op, nog werk aan kast, te vroeg beginnen spoelen blijkbaar (al vind ik dat beter dan te laat).
        ​​​​​​de ene linksvoor is wel al redelijk rijp denk ik maar de andere 3 kunnen wel nog dikker worden.
        probleem is dat ik alles moet drogen in deze kast...
        Nu, deze is toch de "minste" denk ik dus gaat deze mss iets te ver gaan naar hetgeen ik wens maat tot daar.
        De andere 3 zullen dit wel compenseren
        Attached Files

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Als je dagen wil uitsparen , kan je mss anders drogen ? Ik heb wedryer bv. , of een mini hokje maken ?

        • Mamasyl
          Mamasyl commented
          Editing a comment
          Heb je geen keukenkastje , paar linten om de middenplank spannen en stel gordijnhaakjes of kleine knijpertjes hang je ze mee op, duertje wel iets tussenplakken zodat ie niet 100% afsluit . Elke dag keer of 2 even met deurtje wapperen, werkt hier prima.

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Werkt prima keuken kastje droog ik meestal ook in met klein koolstof filtertje en is makkelijk ook voor voorgroeien alleen lampie dr bij in hoppa

        Dag 88: dag 68 12/12 *61 dagen bloei.

        Er heeft er toch 1 tje moeten aan geloven!
        Deze was toch iets voor op de rest dus aangezien mijn voorraad al een tijdje op is, en ik telkens weer moet gaan kopen...voor de bijl ermee!
        De andere dames laat ik nu nog even rustig verder bloeien. Elk weer een 700ml water PH 6,2.
        Heb deze wat ontdaan van dode bladeren die er bijna vanzelf afvallen.
        Heb ze ook wat moeten stutten met wat elektrische kabel en een pvc buisje want de ene vooraan viel bijna om door het gewicht van de hoofdtop.

        De oogst: 186 natte grammen dus gok ik op zo'n 35 gr droog waar ik uiteraard al heel blij mee ben aangezien dit de minste van de 4 was

        Onderaan de plant was er ook iets wat ik nog nooit gezien heb...net een soort mutatie, voor mij vreemd.

        Ook een foto van de kluit. Ziet er volgens mij niet slecht uit.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 12 photos.
        Last edited by Zors; 11 December 2021, 18:31.

        Comment


        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Dank U! Laat ons hopen

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Heel mooi Zors... die hps lampen blijven toch knallen he

        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Dank U! Idd, hopelijk enkel figuurlijk :-p

        Dag 89: dag 69 12/12 *62 dagen bloei*

        Planten krijgen het zwaar te verduren, toppen vallen om ​​door het gewicht op de relatief kleine stengels. Ik zal ze moeten stutten, morgen kijk ik wat ik kan doen.
        ​​​​​​
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 4 photos.
        Last edited by Zors; 13 December 2021, 16:44.

        Comment


        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Van pk 13-14krijg je keiharde knuppels van beter dan met green sensation

        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Ok, bedankt!

        Ik zou mijn volgende kweek ook plagron pk13-14 meegeven. Weet iemand wanneer je dit, en hoelang je dit moet geven? Kwestie van in te schatten welke hoeveelheid ik moet aanschaffen.

        Alsook calmag maar dat heeft plagron niet, dan maar een ander merk, iemand suggesties?

        Of is die calmag dan weer niet meer nodig? Ik zie het bos door de bomen niet meer met al die voedingsmiddelen ik ben begonnen met plagron grow en Bloom. Dan is daar green sensation bijgekomen en dan nog later power Roots, iets wat ik deze kweek niet (of bijna niet) gegeven heb en mijn planten waren 2 keer zo snel even groot IVM de vorige kweek dus die power Roots...
        Nu zou ik dus nog de pk13-14 toevoegen maar ik denk dat dit ook het magnesium tekort niet zal oplossen dus moet ik dus toch nog iets van cal mag toevoegen?

        Last edited by Zors; 12 December 2021, 20:08.

        Comment


        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Pk 13 geen je ook ongv 3tot 4weken voor de oogst mee

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Pk 13-14 van plagron is vanaf week 4 tot einde bloei hoor. Andere merken doen maar 1 weekje.

        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Ok, bedankt!

        Dag 90: dag 70 12/12 *63 dagen bloei*

        Max temp 27 min 15
        Max LV 83 min 40

        Vandaag elk zo'n 500 a 700 ml PH6,2-water.

        Ik kijk eventueel morgen om ze te stutten.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 4 photos.
        Last edited by Zors; 14 December 2021, 16:31.

        Comment


          Dag 91: dag 71 12/12 *64 dagen bloei*

          Vandaag weer vasten.
          Nog even geduld en ze gaan er ook uit...
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.

          Comment


          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Mooie Bananevormige top!!

          • Zors
            Zors commented
            Editing a comment
            Haha, idd

          Dag 92: dag 72 12/12 *65 dagen bloei*

          Vandaag elk zo'n 700ml PH 6,2 water.

          Sowieso ten laatste tegen volgende week woensdag moeten ze eruit. Het zou kunnen 1 voor 1 naargelang ze rijp zijn. Ik zal nog vlug een droogdoos maken. Vroeger nog gedaan en werkt perfect. Liever drogen in de kast natuurlijk maar de tijd dringt omdat in het kerstverlof mij kast wil in orde zetten.

          Der is nog wat werk aan...
          nl. Afzuiger verplaatsen zodat filter horizontaal hangt en de uitlaat zonder bochten is en heel kort.

          Kast dichtkitten met silicone.
          Radiator folie tegen de wanden, zodat dat tentzeil eraf kan.
          Eventueel der rest nog schilderen.

          Plafond 10 cm verhogen, aangezien de afzuiging toch aan de zijkant gaat hangen heb ik die extra 10 cm niet nodig aan de buitenkant.

          Een soort warmtesysteem maken om de potten warm te houden. Wat of hoe ben ik nog niet uit.

          Ook de elektriciteit wat degelijker installeren en het gtools schakelrelais plaatsen.

          Nog wat werk voor de boeg dus, ook zou ik reeds mijn volgende zaailingen in dezelfde periode opstarten.

          Het worden drukke dagen
          ​​​​​
          ​​​​​
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 5 photos.
          Last edited by Zors; 16 December 2021, 17:46.

          Comment


          • Freedom1984
            Freedom1984 commented
            Editing a comment
            Mooie toppen!

          • Zors
            Zors commented
            Editing a comment
            Dankuwel!

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Wit plastic reflecteerd meer, en effe warmtemat bij de bouwmarkt halen.

          Mss komt er wel een bluemat irrigatiesysteem bij.
          Heb daar geen ervaring mee maar dit ziet er wel gemakkelijk uit, nooit meer teveel of te weinig water...
          Al vraag ik mij af hoe je dit dan doet met voeding Ed, mag dat reservoir gewoon enkele dagen met hetzelfde water blijven staan? Komt dit water niet slecht? Ontmengt die voeding niet?

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Goeie vraag hoor, maar voeding kan verstopping of kristallisatie veroorzaken waarbij ze doorstromen.

            Takketoelli kan je wijzer maken.
        Bezig...
        X