Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 4x mango lassie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik zit nog ff te twijfelen, bij de andere planten zit ook zo'n "bal" op bijna lle oksels. Maar daar komt een pistletje uit. Ik kijk het even aan.

Comment

Ze ontwikkelen zich naast de calyxen.
      De mijne stond 1week in bloei.
      Op 24u tijd van bultje naar dit
      Attached Files
      "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

Comment

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Je zegt een bultje maar ik zie daar niks uitkomen, als dat het geval is dan heb jij ook Herma. Maar de k dat het idd klopt dat zich een bultje moet vormen en daar Pistel uit gaat komen

• Krisdc
        Krisdc commented
        Editing a comment
        Klopt wat je zegt.. Dit was idd een herma en is op aanraden van onze medekwekers onmiddellijk uit kast gehaald. (Is een foto van men vorige ronde)

Deze ballen waren volgroeid maar nog zonder stuifmeel.

Volgend mij is het bultje op de foto juist de calyx.

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Als je ff googeld vind je genoeg foto's van calixen en ballen en hun verschillen. Dan moet je er toch uit kunnen komen wat het nu is.

Geen idee, ben geen bioloog. Ik constateerde een kleine bal op verscheidene plaatsen op een plant. Die plant loopt 4dagen achter met de rest. Dus de andere plantn zijn iets eerder in de bloei geschoten. Nu zie ik op de iets oudere planten een Pistel uit de bal komen. Maaaarrrrrr bij de jongere plant zag ik ineens ballen in de oksels. Het kan dus zijn dat ik gewoon te vroeg aan de bel heb etrokken en een bal met een jonge calyx verwar omdat de jonge calix nog geen pistletje vertoont.

Dit zal de komende dagen gaan uitwijzen. Komt er in 2dagen geen Pistel uit dan is het naar mijn mening een bal.

Conclusie: wellicht ben ik te vroeg aan het stressen

Comment

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Annuleer laatste bericht, ik heb via de verwarmingsbuizen vernomen dat het 100%ballen zijn. Direct een pincet besteld, die heb ik niet in huis. En dan even de planten wat natspuiten en ballen plukken.

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment

Het is waarschijnlijk de lichtstress geweest wat de Hermans heeft veroorzaakt op dit moment zie ik het alleen op 2planten. Maar niet bij elke tak, ik ga de ballen gewoon zo snel mogelijk allemaal verwijderen. Zou dan moeten lukken en wat ik ook via de verwarmingsbuizen heb gehoord dat het stuifmeel zo instabiel kan zijn dat het geen problemen zou kunnen opleveren voor de rest van de kweek.

Comment

• QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Dat laatste is apekool. Als je een herma in de tent hebt, dan heb je straks wiet vol zaden, simple as that.
        Een hermafrodiet blijft ook de hele bloei nieuwe bananen in de toppen vormen, dat blijf je niet voor met een pincet.

Maar is het een herma?
        Ik zie maar 1 bericht hierboven ergens, met twee foto's.
        Je zegt dat ze op verschillende plekken zitten?
        Zelfde vraag als takki; Kun je meer foto's plaatsen van de diverse plaatsen en ballen?
        Zitten ze niet alleen op plekken waar je getopt hebt ofzo?

De een zegt dit de ander dat, maar nogmaals ik denk dat ik gewoon te veel stress. Ik zie nu uit meerdere vermeende ballen toch pistels komen. Ik krijg er alleen geen strakke fotos van gemaakt omdat mijn camera niet meewerkt. De eerdere foto's heb gemaakt door de vermeende baltakken te verwijderen en op tafel te fotograferen. Q ik heb maar een keer getopt dus daar zit helemaal niks. Waarschijnlijk zijn net gewoon jonge calix en. De foto's hieronder zijn niet erg scherp maar wellicht kunnen jullie er wat mee. Ik hoop gewoon dat er pistels uit de ballen komen die er nu zitten dan weet ik het zeker. Want uit ballen die opengaan komen geen pistels maar stuifmeel toch of ook pistels?
      Screenshot_20211026-151816~2.png haartje uit "bal"
      DSC_1507~2.JPG haartje uit bal DSC_1495.JPG

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ik denk dat je vrouwtjes hebt hoor. Zeker ben ik niet maar blijven checken he .

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Mannelijke bal zit aan een steeltje en geen pistel, vrouwelijk geen steeltje en bloeihaartjes oftewel pistel

• Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Heb dat ook nog gehad maar dan met af's...ook even gepanikeerd maar het is uiteindelijk toch wel goed gekomen.

Ja ik begin er ook steeds meer te denken, er is nog een vermeende bal, inderdaad zonder stengel waar Cor het over heeft. Die ik in de gaten ben aan het houden voor dat er een pisteltje uit komt. En hier en daar toch een paar er af geplukt.

Hieronder een foto van jou het onder het maaiveld uitziet, het lijkt wel of een of andere muhajedin boobytraps heeft gelegd met al die draadjes.

Verder heb ik getracht de takken zowat op de juiste hoogte te krijgen, dmv paperclips half uit een getrokken te hebben en ze om de hoofdstam en zijtakken geklemd te hebben. De plant rechts achter moet flink omhoog gezet worden maar door mijn chronische blessure(zo noem in het maar) lukt me dat even niet. DSC_1508.JPG
      DSC_1510.JPG DSC_1512.JPG

Comment

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Planten zien er goed uit maar denk dat je wat teveel voeding geeft, veel gele puntjes aan de bladeren

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ik geef altijd iets minder dan de aanbevolen hoeveelheid, die bladpuntjes geel komen volgens mij doordat ze de eerste weken veel te dicht tegen de lampen aan stonden. De planten groeide maar vergeten de lamp hoger te hangen. Op dit moment hangt ze nog op 45cm. Als de planten elke dag een cm groeien dan ga ik de lamp laten hangen, want die 12inch wat mars aangeeft is dan nog lang niet bereikt

• Canaboid
        Canaboid commented
        Editing a comment
        Staat er mooi bij man

Er zijn ook vrouwelijke ballen ben ik achter gekomen tijdens mijn 3de ronde binnen.
        Je kan best even wachten tot het wat verder ontwikkeld is.
        Dan kan je het veel beter zien.
        Stuifmeel komt er nog niet uit mocht het mannelijk zijn.

Bij mij zat het toen voornamelijk tot aan de onderzijde van de takken.
        Tot ongeveer het midden van de tak, bovenkant schoon.
        Werden hele kleine vrouwelijke topjes.

Mocht het wel mannelijk zijn en het zijn er niet al te veel kan je zo ook weghalen.

Comment

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Die word nog elke dag geblazen bij de Menenpoort, er is een organisatie opgericht die dat nog elke dag verzorgd.

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ken je Tardi?

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Geen idee wie dat is?

Tardi is een striptekenaar, die geroemd wordt over zijn WO1 strips:

20211028_202956.jpg

​​​​​​​Echt goed!

20211028_202950.jpg

Vooral deze

20211028_203002.jpg

Ze zijn allemaal erg goed. Aanrader!!

​​​​​​​
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Erg stoer, daar ga ik eens meer over opzoeken!! Thanks

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ambulance 13, Edelweiss, Moeder Oorlog, 14-18, Kindsoldaat, Oorlog van de LuLu's.... ook erg gaaf, vooral de eerste 4

Ik zit te denken om de tube-heater uit te zetten, omdat de planten in de bloei een iets lagere temperatuur fijn vinden. Op het moment is het mee de lamp uit 20graden dat zal dus zonder de heater 17graden zijn. Is dit een goeie zet of denken jullie van niet?
      Screenshot_20211029-122059.png

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Meningen zijn verdeeld denk ik, al gehoord van mensen die zweren bij constante temp. En anderen die dat verschil van 5 graden Moeten hebben. Ik ga me er niet over uitspreken , vind ik moeilijk. Vroeger ging ik ook bijverwarmen, fans en bevochtiger gebruiken, nu niks meer , gaat ook en scheelt wat opt einde vd maand.

Als ik de tuupp uitzet word de temp in de potten lager. Zou ik zo de herfst kunnen nabootsen? Die 5graden verschil ik nacht dag temp vind ik niet zo belangrijk

Comment

Vandaag weer alles beetje gelijk getrokken en de achterste plant ook eens wat opgekuist te hebben. Kwam ik de bonenstaak weer tegen die loopt nu in een soort S van beneden naar boven. Ik was het al helemaal vergeten, die was anders veels te hoog geworden., Ik merk dat ze iets meer water nodig hebben dan wat ze nu krijgen. Heeft even geduurd voor ik dat door had, het water geven an sich.

Ik ben overigens wel blij dat ze niet zo groot worden. Als ik de lamp op 100% wil hebben staan dan heb ik nog 30cm over . Ze zijn nu 45cm en hoop dat ze wel nog wat groeien maar dat gaat nog wel lukken. worden dat lijkt me ook hoog genoeg btw. Of een ander soort led licht, hogere tent.

Ik kwam nog een interessante video tegen van een xtrme armatuur. Met goeie informatie maar ook hoe je met een hogere par-waarde etcera etcera betere opbrengsten en krijgt.

DSC_1507.JPG DSC_1508~2.JPG DSC_1509.JPG

​​​​​​

Comment

• Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Eerste kweek? Dan ben je echt wel heel goed bezig!

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Dat goeie valt toch wel mee, eerst goed inlezen en afkijken bij andere. Je kan zonder ook maar iets hierover gelezen beginnen maar dat gaat 9van de 10 keer niet of minder goed. Zo heb ik zelf de fout gemaakt om de lamp niet hoger te hangen terwijl de plant groeide. Met als gevolg lightburn. Gelukkig na veel dingen uitgesloten te hebben kwam ik daar achter. Da's best een cruciale fout. Ben dus nu beetje huiverig om de lamp op de laagst aangegeven hoogte te hangen. Maar ze hangt nu op 40cm en 30os het laagst. Ik laat ze nu gewoon tot 33cm eronder groeien dan kijk ik wel ik de lamp nog 3cm omlaag doe. Dus ja goed, nee echt niet

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Je bent pas een expert als je alle mogelijke fouten ooit gemaakt hebt

N

Comment

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          De nachtperiode is van 0300 tot 1500 en met de lv valt het reuze mee ik had ze hoger verwacht. Maar ik verwacht met al het herfstweer wat gaat komen dat het vaak tegen de 70% of daar over heen gaat geraken.

Mooi veldje hoor en gezonde planten! Lekker bezig!

Zelf denk ik dat 17 graden aan de koude kant is in de nacht, maar ben benieuwd of jij ook verschil gaat kunnen merken.
        Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Dan laat in de tube heater lkkr aan staan.

Screenshot_20211030-140210.png Screenshot_20211030-140143.png
        hier even grafiekje van de temp. en lv. Leuk apperaatje zo via bleutooth

Comment

Bezig...
        X