Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

☆ Takketoellies Tententuin ☆ Sensi en Barney ☆ 3 ronden - 1 tent!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    TAKKETOELLIES VOORGROEIKASTJE





    Ik moest toch nog een en ander doen in het kastje, dus .....

    20220104_141757.jpg

    Dit is dus het kastje, ik heb geen flits op deze tablet dus je kunt de afzuigslang niet zien gvd...
    Die loopt dus van bovenkant kastje naar onderzijde tent. Gat in de kast heb ik decoupeergezaagd, en dan een flens

    20220104_141823.jpg

    Alle wanden en plafond met folie bedekt en de kieren extra beschermd met wat dubbelle zwartwit bouwfolie. Er hangt ook een extra flap bouwfolie voor de deurkier, die heb ik nu dus op de kast liggen. Bodem met alu tape van de action afgedekt, is wat steviger en waterdichter.

    Ik was erg enthousiast geweest met de 7 gaten zaag; ik had er 12 in de bodem gezaagd
    Dat zijn die afgeplakte rondjes. 12 was overdreven en om lichtlekkage te voorkomen heb ik ze dicht gemaakt. Links zijn er drie open met een stuk plastic erover.

    Maar als ik eerlijk ben let ik totaal niet op de lucht invoer, de temp loopt alleen in de zomer echt hoog op. Dan zet ik ze wel open.

    20220104_141841.jpg
    110 watt tneon erboven en daarboven weer de uitgang met flens.

    Die tneon wordt dit jaar vervangen voor cosmorrow leds. Minstens zo goed en goedkoper in gebruik


    20220104_143948.jpg
    Zo staan ze er nu bij: de Bizkotti Mintz zijn beiden verpot. Ik heb ze extra diep verpot, drie nodes onder het zand. Mooiman


    20220104_143931.jpg
    Γ‰en van de Mimosa Orange Punch heeft toprot. Zo zou je dit toch ook kunnen noemen, niet? Groeipunt is in ieder geval verdort

    Weg ermee






    Grote Groeten!



    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Takketoelli hoe lang laat jij je plantje in het voorgroei kastje vanuit dat je zaadje omhoog is gekomen. En hoelang groei je nog voor in de grote tent? Of verschilt dat echt per plant en/je plek heb.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Was niks te zien aan de wortels, mooi wit

      Voorgroeikastje staat op 18/6, Tententuin op 12/12. Altijd. Nu moet dat sowieso, aangezien ik er planten bijzet als er al andere in bloei staan. Scheelt ook een hoop in kilowattjes als de lampen in de tententuin niet 18 uur aanstaan maar 12.
      Dus de dames gaan de grond in na ontkiemen in koffiefilter, dan ongeveer 5 weken groei. Als ze wat harder gaan eerder. Het komt erop neer dat zodra ik ze moet gaan trainen (lst) ze de tententuin ingaan.
      Dan 3 weken voordat ze in bloei staan, dus de hele cyclus tot bloei duurt dan 2 maanden

    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Okee dan goeie opzet op deze manier. Had ook mijn groeikastje even snel in elkaar gebeund om te proberen maar het werkt beter dan verwacht. Ook puur om te kijken of het grootste gedeelte van het voorgroei proces niet op 600 watt te hoeven doen in de toekomst op 16/8. Dus lekker ontkiemen en groter worden in het kastje dus. Lekker bezig man

    #77
    Goedenmorgen deze morgen vrienden en vriendinnen van de kweek!!





    Ik ben al vanaf 05.30 wakker vandaag, wordt een mooie lange zondag! Hele dag lekker voor mijzelf, dan blijf ik niet liggen rotten in bed. Hoe eerder ik opsta, des te meer jointjes ik kan roken.... hehehe



    VOORGROEIKASTJE

    20220109_074743.jpg​
    De beide Bizkotti Mintz heb ik dus van de week verpot naar 3,5 liter potten. Ze waren erg lang geworden, dus ik heb ze flink diep gepoot. Drie nodes zijn er onder de grond verdwenen. Das wel erg diep ja, we zien wel of het gaat lukken. Nu mogen ze wat groeien voor ze getopt gaan worden. Licht gaat zo uit dus ze hangen een beetje

    De stekken gaan goed, vooral de beide Big Buds. Leek wel alsof ze vanaf dag één al wortels had, heeft geen moment slap gehangen ofzo.
    De voorste stek is een Mimosa Orange Punch



    TENTENTUIN

    20220109_075002.jpg
    Alles is weer mooi groen en goed gevuld in de Tententuin. Mooi man.
    De rechterkant van de Tententuin is nu bezet door het "Zeven liter trio"
    Gezellig



    N13 KUSH
    20220109_075035.jpg
    Bloeiweek drie nu. Ze is iets te groen vindt ik, dus ik geef wat minder CalMag waar ook N inzit, iets minder bloeivoeding en wat meer PK. Zo haal ik het totaal N gehalte wat omlaag

    20220109_075055.jpg
    Toppen beginnen er Kushie uit te zien, dwz wat donkere pistels. Ze mogen wel wat dikker worden nu...



    BLUE SUNSET SHERBERT
    20220109_075020.jpg​
    Weekje jonger als de Kush. Ze zit ook vol met toppen, ik ben wel tevreden hoe ze groeien nu ik een tweede keer doe toppen. Dat houden we erin

    20220109_075029.jpg
    De kleinere toppen worden groter en de vier hoofdtoppen worden acht kleinere. Alles is wat meer gelijk dus, wat ook beter is tegen toprot. Die grote dikke toppen zijn in mijn Tententuin wat te rotgevoelig

    20220109_075115.jpg
    Heeft wat CalMag tekort volgens sommige bladeren. Ze krijgt dus wat extra



    MIMOSA ORANGE PUNCH
    20220109_075120.jpg
    De MOP is weer een weekje jonger als de Sherbert. Geen ballen meer gevonden, ze is hard aan het bloeien nu

    20220109_075146.jpg
    Trainen is ook klaar nu. Alleen nog voeden en oogsten



    BIG BUD
    20220109_075105.jpg
    De enigste in de Tententuin die nog wat training krijgt. Volgende week zal ze wel in bloei gaan
    Ben weer erg benieuwd naar dit wietje, die was de vorige keer erg lekker!


    20220109_075013.jpg
    Training gaat erg goed tot nu toe, alles mooi gelijk! Altijd weer een uitdaging met verschillende dames




    ZEVEN LITER TRIO

    20220109_075154.jpg
    De onderste is de Afghan frommel Skunk, de beide andere zijn Blue Sunset Sherberts. Deze drie dames laat ik nu verder gewoon gaan; geen training dieven snoeien niks. Ze zullen allemaal anders ontwikkelen wat wel leuk zal zijn om te zien

    Van boven naar beneden hebben we dus: ongetopt, getopt en frommel


    .... ....


    Alleen de Big Bud wordt nog getraind, dan zit de drukke periode er weer op voorlopig. Vanmiddag gaat de net geoogste Super Skunk de potten in en zal ik voor het eerst ooit mijn eigen wiet roken van een door mij gestekte plant. Stekwiet!!


    Lampen staan weer op 100%, lv en temp zijn ok...

    20220109_075214.jpg
    Mooi man






    Grote Groeten!



    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • DCKFACELVRS
      DCKFACELVRS commented
      Editing a comment
      Stekte ermee!

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Smoor ze....

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Je blijft zo wel lekker bezig toelli, de ene eruit en hup weer een nieuwe erin, mooi hoor, suc6 verder

    #78
    Goedenanvond vrienden en vriendinnen van de kweek!!




    Het is weer weekend. Minst leuke dagen van de week; niks op tv, veels te druk overal... maar goed dat het maar twee dagen duurt

    Nou, weer een weekje voorbij, weer vanalles gebeurd. Dit keer is er een duo bij gekomen




    VOORGROEIKASTJE

    20220115_202010.jpg
    Oeps... ik geloof dat er een paar dames wat dorst hebben...
    De Mimosa Orange punch stek in net midden gaat het niet redden denk ik, maar we zullen zien. De beide Big Buds halen het wel

    De beide Bizkotti Mintz stekken hebben het kastje verlaten




    TENTENTUIN

    20220115_202437.jpg
    Mooi he?


    Het gaat allemaal voorspoedig in de Tententuin! Het wordt wel steeds drukker


    N13 KUSH
    20220115_202612.jpg
    Overmorgen staat ze vijf weken in bloei. De toppen beginnen eindelijk een beetje te zwellen. Zijn echte Kushtoppen; de pistels zijn wat donkerder

    20220115_202621.jpg
    Volgende week dus start Green Sensation en stop CalMag



    BLUE SUNSET SHERBERT
    20220115_202529.jpg
    Staat overmorgen vier weken in bloei. De door magnesium tekort verkleurde bladeren worden almaar meer aangetast, maar het zet niet echt door op de rest van de plant. Mooiman


    20220115_202541.jpg
    Flinke toppenzee die ook flink aan het zwellen is! Mooiste dame van de Tententuin, gaat beter of harder als de Kush



    MIMOSA ORANGE PUNCH
    20220115_202630.jpg
    Dit weekend staat ze drie weken in bloei. Ze is nu uitgegroeid en de toppen zijn flink aan het zwellen, dat gaat bij haar een stuk harder als bij de rest!


    20220115_202638.jpg
    De bladeren beginnen een mooi donker randje te krijgen, hoort bij de soort



    BIG BUD
    20220115_202645.jpg
    Nog een paar dagen en ze staat in bloei. Ik heb de Blumat wat dichter gedraaid, ze hangt een beetje van teveel water. Training is voorbij!


    20220115_202459.jpg




    ZEVEN LITER TRIO
    20220115_202739.jpg
    Boven en midden de Blue Sunset Sherberts, onder de Afghan Skunk (onderste twee toppen). Ze zijn begonnen met drinken en dus ook flink aan het groeien. Ik geef ze al wat groeivoeding mee omdat ze verpot zijn naar een zeven liter pot ipv de normale elf. Minder grond dus minder voeding



    ZEVEN LITER DUO
    20220115_202748.jpg
    Er was plaats, ik had de potten en belangrijker nog; ik had de stekken. De beide Bizkotti Mintz stekken zijn vorige week verpot. Dit duo heeft geen blumats aangesloten, dus handmatig watergeven. Dat gaat problemen geven, Takketoelli is erg slecht in watergeven. Niet het watergeven zelf (), maar wat wanneer en hoeveel is nogal een dingetje. Daar kan de Mimosa stek over meepraten...


    .... ....

    Geen getrain meer. Komende week vooral kijken hoe het groeit


    20220114_093855.jpg
    Van de week heb ik het afval van vorige kweek verwerkt tot olie. Minder al 1op1 verdunt. Manmanmanman wat wordt ik dÑÑr stoned van!! Niet normaal, die zijn goed gelukt (lees: zwaar geconcentreerd!!)
    20220115_214242.jpg
    Het zijn 10 tabletten geworden van meer als 70 gram potent afval. Dus dat is ff ongeveer 5 gram wiet ineens naar binnen werken.... BAM



    20220115_202453.jpg






    Grote Groeten!!
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Ik moet dat ook eens maken.. voor diezelfde familie weekenden.. waar ik helemaal niet kan blowen

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Das voor mij 2.5 plak spacecake.

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Zo die staan er goed bij in je Tent tuin. Mooie velt met Dames... En familie weekend drinken hun wel, vind dat allemaal zo bekrompen wel lekr vol gooien. Maar als er geblowd wordt staan ze vreemd te kijken en is het not dan...

    #79
    πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
    ​
    πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
    ​

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Toevallig nog een goed choco recept liggen Amigo?

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Kwata choco lekker op een pannekoekske om de wiet smaak te verdoezelen !!!

    #80
    Goed om te zien dat het hier gewoon door loopt
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Het gaat weer de goede kant op. Helaas weer een een tumor voor mijn vrouw, wel goedaardig deze keer dus een kwestie van opereren. Vader gestorven, had ik al een tijd geen conctact mee dus kregen een brief van het pensioenfonds 3 weken na overlijden. Best raar. Te druk op het werk, druk met de kinderen. Soms word je door het leven van achteren genomen en als je pech hebt gebeurt dat zonder glijmiddel.

      Maar we gaan gewoon door, stond hier alleen op een laag pitje, heb zelfs mijn verslag niet afgemaakt. De kweek zelf wel en ondanks dat ik er niet veel aandacht aan kon geven vanwege lichamelijke ongemakken bij mijzelf toch een lekker rokertje eraf weten te halen. Nieuwe ronde draait alweer een week of 3, 30/1 gezaaid.

      Hoe is het bij jou ?

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Damn, das kut zeg. Beetje teveel van het goede, ook met glijmiddel
      Sterkte ermee allemaal, ook voor de vrouw!

      Met mij gaat het wel, en anders doe ik wel alsof
      Ik heb besloten om het nieuwe jaar eens zonder medicatie te beginnen en het gaat tot nu toe verrassend goed. Ik hoop dat dat zo blijft, het scheelt ook in een hoop andere dingetjes.
      Alleen energie is echt belabberd, ik heb maar een stoel boven aan de trap gezet, kan ik direct ff zitten

      Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Waarom geen traplift?

      Of een lier.

    #81
    Goede avond vrienden en vriendinnen van de kweek!!





    Het is weer weekend
    Daar hou ik tegenwoordig totaal niet meer van, erg fijn dat het maar een paar dagen duurt. Alleen jammer dat het een wekelijks iets is

    Wel altijd het verslagbijwerkmoment, dus laten we maar beginnen!




    VOORGROEIKASTJE

    20220121_210313.jpg
    Huh??!
    Yup, ik heb de drie stekken eruit gegooid en de lamp uitgezet. De volgende ronde gaat weer uit zaad zijn en ik heb verder ook geen plaats in de Tententuin. Die ene slappe stek van vorige post had het wel gehaald trouwens. Net op tijd opgeknapt om samen met de anderen weg gegooid te worden




    TENTENTUIN

    20220121_210520.jpg
    Gaat voorspoedig in de Tententuin. Er was heel ff een lv uitschieter nadat de lamp in het voorgroeikastje uit was gezet, de hitte en droge lucht die uit het voorgroeikastje de Tententuin in gezogen wordt doet toch meer dan ik dacht. Nu maar weer ff de afzuiger hoger gezet, alles weer ok



    N13 KUSH
    20220121_210615.jpg
    Mooie dame met oranje pistels. De toppen worden iets dikkerder maar erg langzaam, ze zijn klein voor een bloeiweek zes. Is iets overvoed gezien de verbrande bladpuntjes en de donkere kleur. Toch heb ik haar van de week een kwart Green Sensation meegegeven, kijken wat dat met de topontwikkeling gaat doen

    20220121_210626.jpg
    Kushie!



    BLUE SUNSET SHERBERT
    20220121_210540.jpg
    Staat dit weekend vijf weken in bloei. Ze gaat erg goed de laatste tijd!

    20220121_210552.jpg
    Zijn mooie dikke vette trichtoppen aan het worden, mooiman




    MIMOSA ORANGE PUNCH
    20220121_210640.jpg
    Staat nu vier weken in bloei, erg mooie topontwikkeling!
    Er zit een lichte paarse schijn over de plant heen; de randen van de blaadjes en de onderzijden zijn mooi verkleurd. Hoort erbij geloof ik

    20220121_210648.jpg
    Mooiman



    BIG BUD
    20220121_210559.jpg
    De Big Bud staat een halve week in bloei ongeveer. Beloofd een mooie vrouw te worden!

    20220121_210605.jpg
    Zit al vol topjes, alleen hangen de blaadjes een klein beetje




    ZEVEN LITER TRIO
    20220121_210711.jpg
    De onderste twee toppen zijn van de Frommel Afghan Skunk, de rest zijn Blue Sunset Sherberts. De bovenste top is de ongetopte dame van de twee. Nog ff en ze staan in bloei!


    ZEVEN LITER DUO
    20220121_210722.jpg
    Twee Bizkotti Mintz. Beide dames hebben een hoofdtop en twee zijtakken, dat is alles. Handmatig watergeven gaat tot nu toe wel, ik geef ze een halve liter met een klein beetje groeivoeding, morgen voor de tweede keer


    20220121_210729.jpg
    Geen hermaverschijnselen bij alle 7 liter dames tot nu toe, das goed nieuws. Is voor mij toch een bevestiging dat de andere hermas door lichtstress kwamen, die lamp moet gedimd worden als er dames de Tententuin ingaan. Ik dim de lampen zoveel dat het op het oog gelijk is met het voorgroeikastje, laten we zeggen 50%. De tweede dag ga ik dan op 75% zitten, derde weer 100%


    .... ....



    Rustige periode. Vorige week filter vervangen, heeft er zowat twee jaar opgezeten. Dat werd dus tijd, maar geen geurtjes ofzo. Wordt ook tijd om eens een beoordeling van de Super Skunk te geven van laatst. Die is goed man!!

    20220121_213533.jpg
    Verder heb ik voor het eerst eens een lading choco's gemaakt. Laatste keer dat ik die gegeten heb was ooit op 2 Mavo huiswerkbegeleiding... 30 jaar geleden


    20220121_213743.jpg
    Uurtje terug een klontje gegeten, erg lekker. Die voel ik er op dit moment flink inhakken!
    Lastig om mij op dit geouwetyp te concentreren, maar ik typ wel veel merk ik....hehehe
    Samen met de olie kom ik er wel; laat dat familieweekend maar komen!


    20220121_210532.jpg

    Tijd voor nog een choco en een joint en een biertje



    En nog een foto
    20220121_210742.jpg






    Grote Groeten!
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Amateur, meer oefenen :p

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Morgen weer

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      haha nice. ja ik had het kleiner moeten maken. daardoor proefde ik de eerste keer ook bijna niks en eet ik nu voor mijn gevoel happen pure
      wiet

    #82
    Goedenavond vrienden en vriendinnen van de kweek!!





    Weekendje verder weer, ging vanzelf. Energie is weer een klein beetje terug, nu nog het goede weer. Waar is die zon toch gebleven?? Gisteren was ie er effe, nu weer verdwenen....
    Waait een goeie hier



    VOORGROEIKASTJE
    20220129_211520.jpg
    Er is weer leven in het kastje! Het is eindelijk gelukt een Jack Herrer te ontkiemen, dat is in het verleden 2x mislukt. Ben erg benieuwd naar deze dame, maar dat ben ik eigenlijk wel met alle dames

    20220129_211524.jpg
    Vandaag opgekomen

    De rechter is een Black Harlequin. Mits ze opkomt...
    Dat is een 1op1 thc-cbd dame
    Geen idee waarom ik die gekozen heb; dat moet een goeie joint geweest zijn die ik bij het bestellen rookte toendertijd....

    Er zit thc in dus je zou er stoned van moeten worden. Het 'Black' gedeelte komt van de Black Domina, dat is kwa uiterlijk nog altijd mijn mooiste dame ooit, en effect was ook erg goed. Afwachten!




    TENTENTUIN
    20220129_211824.jpg
    In de Tententuin gaat alles okiedokie. Alles staat in bloei nu, toch een mooi gezicht. Sommige dames lopen alweer aan het eind, en dat is ook aan de kleurtjes te zien




    N13 KUSH
    20220129_211923.jpg
    Over een paar dagen is ze zeven bloeiweken oud. De boer zegt 7-9 weken, en op het oog is ze er ook echt klaar voor. Blaadjes beginnen ook te verkleuren nu

    20220129_211928.jpg
    Het valt mij wat tegen hoe de toppen ontwikkeld zijn, ze zijn best iel. Ruiken doen ze wel goed!!

    Ik zet haar deze week op spoelen, ik denk nog één vaatje voeding morgen, dan water. Dan alleen nog wachten op een amberalert





    BLUE SUNSET SHERBERT
    20220129_211901.jpg
    Prachtige dame, mooie zilveren toppen! Staat dit weekend zes weken in bloei. Heeft haar eerste Green Sensation gehad dus laat het gezwel maar beginnen! Ook zij heeft volgens de boer 9 weken nodig, dus ze mag nog een maandje. Dat belooft wat!

    20220129_211914.jpg
    EΓ©n grote trichjes zee, lijkt wel een Silver Haze. Geur is heerlijk!




    MIMOSA ORANGE PUNCH
    20220129_211947.jpg
    Potverdorie wat is dit een mooie dame zeg!! Erg mooie paarse tinten, bladeren worden ook steeds donkerder

    20220129_211956.jpg
    Veel pistels, ze staat nu vijf weken in bloei. Krijgt van de week haar eerste Green Sensation en haar laatste CalMag




    BIG BUD
    20220129_211934.jpg
    De Big Bud staat nu anderhalve week in bloei. Ze heeft wat issues, al weet ik niet echt wat. De bladeren blijven een beetje slapjes hangen en sommigen zijn aan het verkleuren. Ze krijgt wat extra N deze week

    20220129_211940.jpg
    De topjes groeien wel gewoon door...




    HET ZEVEN LITER TRIO
    20220129_212009.jpg
    Staan gezellig in bloei sinds begin vorige week. Verder weinig over te melden, ik doe er ook niks aan. Wel gemakkelijk zo. Onder de Afghan Skunk, boven en midden de beide Blue Sunset Sherberts




    HET ZEVEN LITER DUO
    20220129_212013.jpg
    Tot nu toe gaat het handmatig watergeven mij goed af. De beide Bizkotti Mintz krijgen ongeveer 300 ml per dag nu, in de praktijk 600ml om de andere dag. Staan sinds gisteren in bloei!

    20220129_211350.jpg
    Watergift hulpstuk


    20220129_211855.jpg




    .... .... .... .... .... .... .... .....




    Tis een prachtige Tententuin deze ronde, Takketoelli is tevreden. Enigste minnetje is dat de 7 liter dames wat hoog worden.
    Nog een maandje en we zitten weer aan de knipknip. Veels te vroeg want ik heb mijn vorige oogst nog niet op, hehehehe
    Het is wel een lekkere periode nu, gewoon niks te doen. De tent is deze week maar 2x open geweest; de vaatjes staan buiten de tent dus alleen ff het 7 liter duo checken.


    20220129_211834.jpg


    Ik moet nu echt opschieten met dat Super Skunk rookverslag, want die is bijna op nu. Laatste pot staat nu op tafel. Heerlijk wietje







    Grote Groeten!!
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Het is een beetje uit noodzaak geboren, ik heb erg weinig energie. Nu hoef ik steeds maar maximaal 2 planten te verpotten, oogsten, knippen enz. Ook maar steeds 1 zak grond nodig en weinig grondafval per keer.
      Je moet dan wel een voorgroeikastje hebben.
      Nadelen zijn schoonmaken; je kunt niet effe de hele tent inspuiten met chloor ofzo omdat er altijd dames instaan. Filter vervangen was ook wel lastig maar te doen

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Zeer mooie tententuin !

    • rookpuur
      rookpuur commented
      Editing a comment
      Lekker verslagje weer. Top

    #83
    Nou, hier is dan



    20220130_110021.jpg

    Mijn Super Skunk rookverslag, jawel
    Ik ben ondertussen alweer aan de laatste pot bezig, ik blijf terugkomen op deze wiet ondanks de keuze uit vier soorten momenteel. Het is echt een heerlijk wietje, een echte Skunk! Super gewoon




    20220130_110040.jpg

    Nu ben ik dan ook een echte Skunk liefhebber, maar eerlijk gezegd begrijp ik niet goed dat die nauwelijks wordt gekweekt. Zal wel te 'gewoontjes' zijn. Ik rook nu 30 naar wiet ongeveer, en als ik op zoek ben naar de enige echte wietsmaak van vroeger kom ik altijd op Super Skunk en Jack Herrer uit. Sensi! De Skunk zaadjes kosten ook nog eens een fractie van de normale prijzen, al helemaal in vergelijk met de absurde Jack Herrer prijs!


    20220130_110059.jpg
    De wiet zit bom en bomvol met trichjes. Als ik met mijn -7 oogjes zonder bril kijk kan ik ze met gemak bekijken, ik heb geen microscoop nodig. Ik zie dan complete velden vol amber!!
    Deze top is nog niet schoongemaakt, er zit enorm veel tussenhaakjesafval aan deze Skunk. Die verzamel ik apart deze keer, zo goed is ie

    20220130_110401.jpg

    Dit is bovenstaande top schoongemaakt. Plakt enorm


    20220130_110348.jpg
    Er komt dus flink wat tussenhaakjesafval vanaf, dat wordt een Super Super Skunk IJshash!!


    20220130_110034.jpg




    Het is dus een perfect Skunkje geworden, heerlijke smaak, lekkere stoned, goede geur.... alles goed gewoon. Het beste is de smaak, dat is de reden waarom ik steeds weer een Skunkpot uit de kast haal

    Deze wiet is mijn eerste stekwiet, en ze is beter dan de wiet van haar moeder. Dat is het verschil in klimaat dus, en mam was iets te vroeg geoogst





    Vijf stonetjes, kan niet anders! Ik denk dat ik mijn beoordeling moet indelen in verschillende categorieΓ«n want bijna alles is vijf stonetjes de laatste tijd...
    Tja, hulp van dit forum, ervaring en vooral de keuze om alleen nog maar voor goede zaadboeren te kiezen maakt goede oogsten!!


    Oh ja:
    Roffeltromrofdetromgeroffeldetrom:

    104 gram!


    Voor een stek die niet getopt was super gewoon, maar....
    Dat was dus wel het gewicht mΓ©t het tussenhaakjesafval en zoals jullie gezien hebben is dat erg veel. Aan de andere kant zou je dit zo zonder problemen kunnen roken, erg potent

    Ik schat dat minstens tweederde rookwiet is, rest wordt ijshash





    Grote Groeten


    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Wij hebben dezelfde smaak, liefst Indica voor het lichamelijke effect en wat zwaardere, aardse smaakjes. En ze moeten goed stinken

    • TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      Alzheimer als je een suggestie wilt voor een slaapwietje, Gorilla Breath van humboldt ;D
      En Takketoelli miljaar da ziet er goed uit! en klopt op de blaadjes zit veel amber, perfect te roken!

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      TegridyRandy thnx! gelijk ff gekeken. zou wel uitdaging worden in mn lage kastje want het wordt een joekel van een plant las ik. maar idd hele goede recensies. ik noteer hem

    #84
    Wiet, chocolade en watergeefhulpstukken! Was weer een zeer smakelijk en leerzaam begin van de dag!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Laat zich prima stekken in ieder geval

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja en ook prima rookwaar!

    • Fuego
      Fuego commented
      Editing a comment
      Sensi heeft ook gewoon goede prijzen voor de zaden πŸ‘Œ

    #85
    Goedenavond vrienden en vriendinnen van de kweek!!






    We zijn weer een weekje verder in de Tententuin.
    Sommige dames staan aan het prille begin, anderen aan het begin van het einde, of zijn niet eens begonnen...


    VOORGROEIKASTJE
    20220205_203701.jpg
    Links de Jack Herrer, rechts een Northern Light.
    Yup, de Black Harlequin heeft het kastje verlaten. Ze was te diep gepoot of gewoon een slecht zaadje ofzo, verder dan een worteltje kwam ze niet. Dus een Northern Light van Sensi erin gedaan en die is sinds vanmorgen bovengronds. De Jack Herrer is nu een weekje oud



    TENTENTUIN
    20220205_203943.jpg
    Veel kleurtjes in de Tententuin. Ook veel hoogteverschil ineens


    N13KUSH
    20220205_204039.jpg
    Staat vanaf gisteren op spoelen. Ze is nu bijna acht weken aan het bloeien. Nog een weekje of twee en we gaan weer aan de knipknip

    20220205_204058.jpg
    Mooie donkere toppen, maar niet zoveel trichjes en ze hadden echt wel wat dikker mogen zijn. Maakt ze alvast goed kwa geur!



    BLUE SUNSET SHERBERT
    20220205_203956.jpg
    Gaat erg goed, krijgt nu nog een weekje voeding ongeveer. Ze is nu zeven weken aan het bloeien

    20220205_204004.jpg
    Veel toppen die allemaal zowat dezelfde afmetingen hebben

    20220205_204028.jpg
    Bom en bomvol trichjes, niet normaal meer!!




    MIMOSA ORANGE PUNCH
    20220205_204129.jpg
    Erg mooie donkere dame met enorme knuppelwiet! Ze is echt een van mijn mooiste dames ooit!


    20220205_204135.jpg
    Ze staat nu zes weken in bloei, ze krijgt van de week haar eerste Green Sensation dosis. Dan mag ze nog wat meer gaan zwellen




    BIG BUD
    20220205_204106.jpg
    Deze dame heeft wat voedingsissues, maar niks echt spannends. Ze is wat bleekjes en laat wat blad vallen. Bloeiweek vijf start bijna

    20220205_204113.jpg
    Maar de toppen ontwikkelen zich goed, dus veel pas ik kwa voeding niet aan. Ze heeft 2x wat extra N gekregen en ze krijgt iets meer CalMag dan normaal



    ZEVEN LITER TRIO
    20220205_204146.jpg
    Ik geloof dat ze eindelijk uitgegroeid zijn, dat werd wel tijd. Gaan wel lekker, alleen begint de Afghan Skunk wat CalMag tekort te vertonen. Iets meer geven de komende tijd dus



    ZEVEN LITER DUO
    20220205_204150.jpg
    Deze twee worden een beetje te groot, ik heb de lamp maar wat verplaatst. Geen zin om die nog hoger te hangen maar misschien moet ik wel

    Deze twee hebben teveel N gekregen zo te zien.... erg donker en er begint wat blad te krullen.
    Tja, handmatig voeden he, dat gaat gewoon niet goed bij Takketoelli .
    Staan nog geen week in bloei en de perikelen zijn al begonnen, dat beloofd wat.
    Die Blumats zijn wat dat betreft een zegen, echt.
    Komende week alleen PK ofzo. In ieder geval minder N


    .... ....



    20220205_204222.jpg

    Het is wel een relaxte periode nu, ik ben alleen de vaatjes aan het vullen en aan het genieten. Beetje jammer van het verschil in hoogte maar dat was ook wel te verwachten met ongetrainde dames.
    Tijd voor een nieuwe joint,





    Grote Groeten
    Attached Files
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      weer wat geleerd . thnx!

    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      netjes toch een beetje hoogte verschil is geen ramp bij jou zo te zien. Hoeveel liter potjes gebruik je?

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      De stekken staan in 7 liter, de rest in 11 liter

    #86
    Goedemiddag vrienden en vriendinnen van de kweek!!!





    Zonnetje schijnt eindelijk weer, dat geeft direct goeie zin!
    Ik heb ondertussen ook goeie zin in de lente alhoewel we nauwelijks een winter gehad hebben. Volgens mij heeft het geen enkele dag gevroren overdag. Nog ff en we kunnen probleemloos jaarrond buiten kweken...




    VOORGROEIKASTJE
    20220212_215043.jpg
    Er is weer een dame bijgekomen in het kastje, leuk man.
    Links de Jack Herrer, midden een Northern Light en rechts een Master Kush

    20220212_215047.jpg
    Twee weken,

    20220212_215049.jpg
    één week en

    20220212_215052.jpg
    twee dagen jong




    TENTENTUIN
    20220212_220642.jpg
    Schitterende Tententuin!! Ben natuurlijk bevooroordeeld tot en met maar dit is een van de mooiste veldjes tot nu toe vind ik zelf. Je moet alleen ff je hoofd een beetje schuin houden om het allemaal wat recht te zien...

    Veel verschillende kleurtjes, hier en daar wat bladprobleempjes maar erg mooie toppen overal!
    En deze week is oogsttijd!!



    N13 KUSH
    20220212_220401.jpg
    Oogstklaar, vanavond gaat ze de tent uit, anders morgen. De bladeren zitten helemaal vol met amber trichjes, ik schrok er een beetje van
    De toppen zelf zitten ook goed vol amber. Dit is de eerste keer dat de aangegeven bloeitijd van de zaadboer (7-9 weken) overeenkomt met de werkelijkheid, best bijzonder. Ze is negen weken nu

    20220212_220518.jpg
    Toppen zelf zijn wat ieltjes, zeker in vergelijk met de rest. De Big Bud bijv is vier weken oud en heeft nu al net zo'n dikke toppen als de Kush. Maar ze ruikt echt heerlijk, ik verwacht hier kwa smaak veel van




    BLUE SUNSET SHERBERT
    20220212_220504.jpg
    Gaat deze week op spoelen. Is bijna oogstklaar, is nog wachten op amber. Ontzettend mooie dame en recordhoudster trichjes. Acht weken oud nu

    20220212_220509.jpg
    Niet-nor-maal hoeveel er op zitten!!




    MIMOSA ORANGE PUNCH
    20220212_220438.jpg
    Dit zijn verreweg de mooiste toppen die ik ooit gekweekt heb! Veel paarse tinten en overal een zilveren trichjesrandje. Lijken wel roosjes!!


    20220212_220611.jpg
    Knuppelwiet, je ziet nu al dat de toppen enorm compact zijn. Ze is nu zeven weken oud. Krijgt van de week nog één dosis Green Sensation, dan nog een weekje voeding voor ze op spoelen gaat




    BIG BUD
    20220212_220430.jpg
    De Big Bud is een favoriet wietje, en ik herken de groei ondertussen. De pistels worden hier en daar lichtbruin, toppen beginnen al te zwellen en een herkenbare geur. Was echt verassend, herkende ik meteen


    20220212_220531.jpg
    Ze heeft wel al wat bladprobleempjes, maar niks spannends. Ze krijgt wat extra CalMag
    Vorig verslag zei ik dat ze vijf weken in bloei stond, wat niet klopt. Ze staat nu vier weken in bloei...




    ZEVEN LITER TRIO
    20220212_220450.jpg
    Onderste twee toppen Afghan Skunk, rest is Blue Sunset Sherbert. Ze hebben allemaal een calmag dingetje, het is toch wat anders voeden in een 7 liter pot. Ik ben denk ik te laat gestart ofzo

    20220212_220624.jpg
    De BSS toppen beginnen nu al te lijken op de toppen van hun moeder! Bijna 3 weken oud




    ZEVEN LITER DUO
    20220212_220455.jpg
    Twee Bizkotti Mintz. Ik was eff gestopt met voeden en minder N omdat ze zo donker waren. Maar het blijkt een heel donker soortje te zijn, dat was ik ff vergeten.... dus maar weer snel gestart met de normale voeding.
    Handmatig bij deze twee, en niet te hard typen, maar het gaat mij tot nu toe best goed af. Twee weekjes oud



    .... ....



    20220212_220705.jpg

    Negen soortjes staan er op het moment, twee dagen tot negen weken oud en alles ertussen. Dat is een erg leuke manier van kweek! Er is altijd wel wat te doen maar nooit teveel. Leuk man
    Deze week dus aan de knipknip!! Kan ik mijn luisterboek afluisteren

    20220212_220656.jpg







    GROTE GROETEN!!
    Attached Files
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Potdorie wat een dikke toppen! Niet te hard mee gooien tijdens het knippen, denk aan de porseleinkast!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt samen!!

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Succes met knippen en balletjes draaien van je schaar

    #87
    lekker lekker de hede gij goed gedaan kerel , der gaat inderdaad wel iets uit komen , zet de weegschaal zal maar klaar !èé!
    πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
    ​
    πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
    ​

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt Remco!

      Ik gok op 80 gram ongeveer

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      80 gr ?? Ge gaat verschieten

    #88
    Goed bezig amigo ! Succes met knippen, fijn zo in etappes. Ik doe ook geen monstersessies meer, doe iedere dag 1 dan blijft het leuk.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Exact hombre!

    #89
    Gaat echt lekker bij jouw, jongens wat een toppen, suc6 met de knip Toelli
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt!

    #90
    Goedemorgen vrienden en vriendinnen van de kweek!!





    Daar zijn we weer met de tussenstand, laten we maar direct beginnen




    VOORGROEIKASTJE

    20220219_215344.jpg
    Van links naar rechts de Jack Herrer, midden de Northern Light en rechts de Master Kush. Leuk om het verschil te zien, nog leuker hoe hard ze gaan. Volgende week kan ik de Jack Herrer al gaan toppen denk ik

    20220219_215349.jpg
    Drie weken,

    20220219_215351.jpg
    twee weken en

    20220219_215355.jpg
    één week oud. Of jong


    TENTENTUIN

    20220219_215528.jpg
    De oogst is begonnen! De N13 Kush heeft de tent verlaten. Het is woendag geworden, dus ze is nu nog aan het drogen. Ik denk dat ze morgen de potten in kan. Net een jointje van een eerder geoogst topje gerookt, Kushie!!




    N13 KUSH
    20220219_215635.jpg
    .......



    BLUE SUNSET SHERBERT
    20220219_215614.jpg
    Staat sinds een paar dagen op spoelen. Er zijn nauwelijks amber trichjes, ze zal nog wel een weekje nodig hebben, misschien wel twee. Is nu 9 weken in bloei

    20220219_215620.jpg
    Ze ziet er heel geel uit, maar onder al dat geel zit nog erg veel groen. Ik ga van de week wat blad weghalen zodat de onderste toppen wat meer licht krijgen en het laatste groen opvreten. Heb ik bij de N13Kush ook gedaan alleen wat laat, weinig effect. Nu dus wat eerder


    20220219_215627.jpg
    Trichjesbommen




    MIMOSA ORANGE PUNCH
    20220219_215726.jpg
    Orange zal wel de smaak zijn denk ik dan, anders had ze wel Mimosa Purple Punch geheten.
    Maar Mimosa Orange Purple Punch klinkt niet slecht, dat bekt best lekker...

    20220219_215737.jpg
    Bloeiweek acht nu. Ze staat ook op spoelen, ik zag toch al flink wat amber. Is wel lastiger te zien bij een paars soortje! Dat amber verdwijnt in het paarse. Trouwens bijna niet te zien die kleuren, dat ligt aan mijn baggere tabletcamera

    20220219_215741.jpg
    Enorm compacte knuppelwiet die je nog ziet zwellen! Nu de Kusk weg is ruik ik haar het meest, zoet!!




    BIG BUD
    20220219_215709.jpg
    De buds worden weer big hoor, yup!! Deze blijf ik om de zoveel tijd zetten, net als de Super Skunk. Echt een fijn wietje

    20220219_215714.jpg
    De toppen zien er exact uit als de vorige keren, dat belooft weer een mooie oogst te worden!
    Ze is nu vijf weken oud dus ik ga starten met de Green Sensation en stoppen met de CalMag

    Ik kan nu dus ook weer een nieuw plantje gaan zaaien, wordt weer een Skunk!




    HET ZEVEN LITER TRIO
    20220219_215757.jpg
    Onder een Afghan Skunk, rest is Blue Sunset Sherbert. Bloeiweek vier.
    Bladproblemen zijn nu duidelijk te zien bij alle drie de dames. Dat doet toch sterk vermoeden dat ik gewoon te laat ben begonnen met starten voeding.
    Geen ramp, ze zijn extraatjes en ze halen het wel

    20220219_215806.jpg
    De toppen van de Sherberts gaan weer erg hard, dat worden weer trichjesbommen!

    20220219_215811.jpg
    De Afghan Skunk valt wat tegen, maar ze is dan ook een misvormde dame (frommelwiet). Alles wat eraf komt is meegenomen



    HET ZEVEN LITER DUO
    20220219_215825.jpg
    De beide Bizkotti Mintz zijn net als de Mimosa Orange (Purple) Punch paars aan het worden. Beide zijn van Barney's, en als je op hun site kijkt naar de foto's van de wiet is dat ook de bedoeling. Toch een rare keuze van Takketoelli om voor paarse soortjes te kiezen, maar ik verbaas mijzelf wel vaker....

    Ik zie nu al dat het knuppelwiet gaat worden, alleen niet zo'n grote toppen. Zijn ook stekken he.
    Drie weekjes in bloei nu



    .... ....



    Het worden weer leuke weekjes! Af en toe een plantje oogsten, af en toe er eentje bij....
    Hier en daar wat stekken van trekken...

    De Jack Herrer wil ik vooral gaan stekken, omdat ie zo goed is en ook zo f%$ing duur. Ik heb ze op zwarte vrijdag gehaald dus 50% korting, maar evengoed.
    Stekken zijn wel leuk, maar het levert een zwakkere versie van de moeder merk ik. Alles is kleiner dunner zwakker minder.... daar ga ik wat aan proberen te veranderen.
    Ik ga ze veel langer laten voorgroeien, flink terugtoppen en in elf liter potten zetten. Zal wel flink lastiger worden met trainen, wat ik ook voor het eerst met een stek ga doen

    ​​​
    20220219_215547.jpg

    Nou, genoeg geouwetypt!





    GROTE GROETEN!!
    ​​​​​​​
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Kijk ! Ik kijk even hoe het uitpakt bij jou, dan bestel ik regulier zaad en wie weet houd ik een moedertje en ga ik daarvan stekken maken.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik maak er ook twee stekken van, de beste scheuten die ik na toppen wegdief gebruik ik daarvoor

      Regulier heb ik ff aan zitten denken, vooral omdat ik eens zaad wil maken.
      Een Sensi Farmi of een Barnies Sensies soortje lijkt mij wel wat


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Schijnt toch net iets sterker te zijn. Aangezien ik de laatste ronde ook weer een banaantje ergens heb gemist en zaadjes tussen de toppen heb gevonden wil ik het nog eens met regulier zaad proberen. Is me eerder ook goed bevallen, meestal haal je de mannen er al tussenuit tijdens de voorbloei.
Bezig...
X