Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

slaapmiddel op zolder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    zijn we weer. dagje niet kunnen kijken en krijgt er net een plant een groeischeut van 6 cm..
    compleet in de lamp gegroeid en flink verbrand.. de lamp 10 cm verhoogd en ik laat ze maar gaan zo. het is een raar rondje.
    IMG_5566.jpg

    2 liter water verdeeld over de planten want de tensios gaven 350-450 aan.

    per liter 2 ml bloom,2 ml top max, 2 ml grow, 0,5 ml calmag en 2ml bioheaven.
    IMG_5572.jpg IMG_5570.jpg IMG_5571.jpg

    bij alle dames zijn de onderste bladeren er slechter aan toe dan de hogere dus vandaar de voeding.

    het overkomt me allemaal een beetje. toch liever fems onder een netje denk ik. maar we gaan het zien.

    fijn weekeinde allemaal
    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Die onderste blaadjes is typisch AFjes. No worries. Wordt alleen maar erger. En dan is het oogsttijd.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Strekkende afjes , toch mooi in bloei , komt vast wel iets moois aan , die zie ik wel goed aandikken nog !

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ok gelukkig was al bang dat er sprake was van flinke tekorten van het een of ander.

      hopen dat ze wat aandikken ipv de lucht in schieten want mn kastje is maar klein

    #47
    Howdy stoners,

    net voor de lampen uit gaan even gekeken. de enorme hoogteverschillen moet ik morgen echt oplossen door de ukkies te verhogen..

    de dame met de verbrande top blijft maar groeien ..
    IMG_5584.jpg

    een aantal anderen begint vanaf onder rap te vergelen. zo vroeg in de bloei word ik daar toch wat nerveus van.
    IMG_5581.jpg
    een paar anderen lijkt het beter te doen:

    IMG_5577.jpg IMG_5578.jpg IMG_5579.jpg

    en deze vergeet dat ze toppen moet maken en staat daar maar te staan..
    IMG_5583.jpg

    voor mijn gevoel is het een rommeltje. ben er zelf ook te weinig mee bezig. het overkomt me een beetje, kan geen kloot meer onthouden. het frustreert wat.

    vanavond nog maar eens kijken of ze dorst hebben. ik wel

    fijne zondag allemaal. even kijken hoe Ajax een pak rammel geeft aan Utrecht
    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Ik zie ook dat je wat paarse stelen aan het blad hebt. Hoe is de temperatuur in de kast. Of is het misschien een magnesiumtekort?
      Check deze link eens:
      https://www.growweedeasy.com/cannabi...ium-deficiency

    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Ik zie ook dat je wat paarse stelen aan het blad hebt. Hoe is de temperatuur in de kast. Of is het misschien een magnesiumtekort?
      Check deze link eens:
      https://www.growweedeasy.com/cannabi...ium-deficiency

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      Prspctr goed gespot. dank je wel!
      Het zou kou kunnen zijn maar die kans is niet groot. het is altijd boven de 17,5 graad geweest. ideaal is het wat hoger natuurlijk maar dat lukt me niet wanneer de lampen uit zijn. ik heb ergens in dit topic linkjes geplaatst naar de plaatjes van de plantjes in volle glorie en daar zaten een paar ontzettend paarse dames bij dus ik hou het op genetica. zal zo nog even het linkje zoeken

      edit : dit is de link naar de dame rechts achterin die de lamp al voorbij is bijvoorbeeld:
      https://2fast4buds.com/seeds/lsd-25


      maar magnesiumtekort kan er ook bij komen idd. onder led moet je volgenss mij wat calmag bijgeven en dat doe ik pas sinds kort. dat zal even tijd vragen voor de resultaten daarvan zichtbaar worden
      Last edited by Alzheimer; 18 January 2022, 10:24.

    #48
    even een kleine update anders vergeet ik weer dat ik water gegeven heb.

    iets meer dan een liter verdeeld over de 7 dames. tensio op 350 en 175 dus geprobeerd de boel wat in evenwicht te brengen.

    volgens mij zijn ze vandaag 5 weken oud. geen nieuwe fratsen of bijzonderheden. morgen of overmorgen maar weer een slokje voedingswater want de vergeling onderin sommige planten zet wel door.

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


      #49
      zojuist na lampen aan een flinke plons voedingwater gegeven. ik schat 2 liter

      weer 2 ml bloom, top max, grow en bioheaven en 0,5 ml calmag per liter

      plantjes gaan heel wisselend. dit is de grote lsd met de top boven de lamp. maar er ontstaan meer toppen dus we zien wel.

      sommige dames vergelen onderin wel enorm. ze zijn pas 5 weken oud dus ze zijn nog niet eens op de helft ben ik bang. GEEN PANIEK!

      IMG_5590.jpg

      mooi mooi mooi:
      IMG_5588.jpg IMG_5587.jpg IMG_5589.jpg

      minder mooi en de top verbrand
      IMG_5591.jpg
      nog zo'n aparte, bijna geen top te zien ook:
      IMG_5592.jpg

      en een ukkie in de hoek. staat al op verhoging maar die moet duidelijk nog een stukkie hoger
      IMG_5594.jpg

      ze lijken wel wat minder te hangen dus of ik heb de watergifte iets beter in de vingers of ze wennen aan mijn fratsen.

      fijne avond mensen.

      morgen weer wietchocolade maken. heb een maand lang best goed geslapen op een paar repen choco met een beste hap wiet erdoor

      Attached Files
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Die vergeling, dat kan beter. Plantjes hadden ook voller mogen zijn. Maar is zeker niet zorgwekkend. Kijk naar de toppen! Daar moet de focus liggen.

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja ik hoop door flink bij te voeren de vergeling te stoppen en de toppen wat aan te dikken.

        volgende keer toch weer een net er in want ik vind het
        maar een bende

        Takketoelli ik zal even zoeken maar ik had gewoon geactiveerde wiet door au bain marie gesmolten chocolade gedaan.

        gevonden. gemalen wiet gevacumeerd in zak en uur gekookt. (alternatief voor wiet in oven, stinkt nogal)
        ik had alleen meer wiet dan in recept.
        https://www.zamnesia.nl/blog-hoe-maa...hocolade--n204

        ik had de tip van Sykes. de berichten met tips zocht ik terug maar zijn nu leeg. ik zie op het forum wel vaker lege berichten, die dan verdwenen zijn
        Last edited by Alzheimer; 19 January 2022, 08:24.

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Alzheimer er is ergens iets fout gegaan op het forum waardoor er wat lege berichten rondzwerven.. Als je een leeg bericht tegenkomt, mag je de rapporteer knop gebruiken. Ons hardwerkende mod-team herstelt ze dan

      #50
      toch maar even in een bericht want anders kan ik de comment straks niet terugvinden.

      omdat decarboxyleren in de oven nogal sterk ruikt doe ik dat anders:
      gemalen wiet in een vaccumzak die tegen kokend water kan. (heb ik toevallig liggen vanwege bbq hobby). de zak wiet hou ik een dik uur onder in een pan zacht kokend water.
      dan de wiet er uit en weer wat losmaken. door vacumeren en verhitten is het een beetje een plak geworden.

      disclaimer.. ik weet niet of de wiet goed geactiveerd is door dit verhitten of dat het al beter helpt slapen omdat het oud is. schijnt dat thca door verhitting thc wordt maar door ouderdom ook omzet in slaapmiddel

      daarna hang ik een 2e pan in die pan kokend water en smelt in de bovenste pan een paar repen chocolade.
      door de pan chocolade niet direct op het vuur te zetten voorkom je dat de chocolade zo heet wordt dat de smaak veranderd. ik geloof dat je dit liever niet boven de 60 gr wilt laten gaan.

      de fijngemalen en geactiveerde wiet roer ik door de gesmolten chocolade en als alles goed verdeeld is giet ik de hele zooi op bakpapier. na tijdje zet ik dat in de koelkast en als alles hard is kan je voorzichtig een stukkie proeven.

      eerste keer heb ik de wiet door de grinder gehaald. ik deed nu meer en dus was me dat teveel werk. heb de wiet dus met de hand verkruimeld en de takjes verwijderd.

      ik ben deze keer 50 gram wiet aan het verdelen over 600 gram chocolade. ik moet nog even kijken of ik het ' eerlijk' verdeeld krijg wanneer ik ze alle drie in 1 x smelt. anders doe ik de repen 1 voor 1 .

      daarna heb ik chocolde met 8 gram wiet per 100 gram chocolade. dat is fors meer dan de vorige keer dus ik neem vanavond een klein blokje en hoop dat ik deze week nog wakker word.

      ondertussen heb ik iets te vaak mijn handen afgelikt tijdens het verkruimelen en verwerken van de wiet want ik ben helemaal knetter nu

      de repen bleken 180 ipv 200 gram . nu dus kleine 10 gram wiet per 100 gram choco en aan het resultaat te zien had ik het wat fijner kunnen malen en wat meer chocolade kunnen gebruiken. maargoed. ik eet het niet voor de smaak of de lol maar om te slapen.

      ff afkoelen in de oven en daarna de koelkast in. als het koud is kan ik het mooi portioneren. ben benieuwd.

      net in een opwelling de hele pan uitgelikt dus het kan me ook geen fuck meer schelen allemaal


      IMG_5595.jpg
      Last edited by Alzheimer; 19 January 2022, 12:59.
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        bedoul er meer mee zoals wiet boter maken dan gebruik je ook alleen de werkzame stoffen

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja kan ook hoor. maar de eerste keer choc maken smaakte prima. effect was alleen te gering dus ik dacht een sterkere te maken ipv enorme hap chocolade te nemen. hierin ben ik doorgechoten. maar ik slaap er op en het is maar een hapje dus no problem

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Ik vind chocola met daim altijd erg lekker.. Misschien kan je de wietkruimels wel zo bewerken met karamel dat je een soortgelijke lekkere crunch krijgt

      #51
      als je echt goed wil slapen ronde met amnesia of iets van haze lig je elke dag nokkie in bed en ben je sochtens als je wakker word nog steeds stoned

      Comment


        #52
        of een beetje pure wiet vapen werkt ook goed

        Comment


        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ja moeilijk het verschilt per persoon. ik denk dat een lang afgebloeide indica voor mij het beste werkt. mar afwisseling om gewenning te voorkomen is ook belangrijk. haze zet ik op de lijst maar levert volgens mij meer een high dan een stoned

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Wiet langer bewaren zou cbn gehalte verhogen . Oude wiet is daarom beter , was het eerste dat ik las.

        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ja klopt, mijn citral van ronde 1 is nog niet op want deed weinig voor me . die zit nu grotendeels in de choco

        #53
        even de administratie bijwerken. was mn bedoeling om pas vanavond, na 'lampen aan' weer wat voedingwater te geven maar toen ik zojuist even keek stonden de tensios boven de 400. dus even 1,5 liter verdeeld.

        vanavond kijken of ze nog dorst hebben en anders schuift dat door.
        kan ik de ukkies mooi nog even proberen te verhogen want dat zou het bepalen van de juiste lamphoogte nogal vergemakkelijken.

        prima geslapen op een klein hapje chocolade en 1 vulling in de mighthy trouwens
        mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

        Comment


          #54
          vandaag eindelijk de hoogteverschillen een klein beetje aan kunnen pakken. lijkt nog nergens op maar in ieder geval iets beter..
          IMG_5603.jpg

          dik 2 liter voedingswater gegeven met per liter 3 ml bio grow en 3 bio heaven, 2 bloom, 1 topmax en 0,5 calmag

          de uk in de hoek:
          IMG_5608.jpg
          de sativa eend in de bijt:
          IMG_5607.jpg
          de lsd:
          IMG_5612.jpg
          cookie:
          IMG_5610.jpg
          IMG_5606.jpgIMG_5605.jpg IMG_5604.jpg

          het blijft een puinhoop, maar het is weekeinde
          Attached Files
          mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

          Comment


            #55
            En als je ze eens flink water geeft?

            Comment


            • Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              ik denk dat twee liter echt best veel is hoor. ik probeer om de dag te geven om ze ook rustig droog te laten trekken maar dat vinden ze te lang zo lijkt het. dus momenteel is het de ene dag een liter water en de andere dag dus twee liter voedingswater. ach ik doe maar wat

            • Zabuza
              Zabuza commented
              Editing a comment
              Wat is de max temperatuur?

            • Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              sorry Zabuza ik zie je vraag nu pas.
              temp is tussen 17-26 maar meestal tussen 18 en 25

            #56
            Nou dan doe maar wat, haha

            Comment


              #57
              die lsd ziet er niet zo fris uit appart gezicht dat dat sommige planten zolang zijn
              de tensio meter zecht vanzelf waarneer je moet water geven ja als je te veel geeft zie je het op de tensio wel weer zal vast iets met voeding zijn miss

              Comment


              • Alzheimer
                Alzheimer commented
                Editing a comment
                ja die enorme verschillen maken het lastig. maarja allemaal dezelfde planten levert één soortje op en wanneer ik daar toevallig niet op slaap heb ik niks.

                rare dame idd die lsd. maar als de toppen die ze heeft nog wat opvullen ondanks die vergeling, wordt het nog wel wat

              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Ondanks de vrouwtjes hun oortjes laten hangen vind ik ze best wel wat levenskracht en gezondheid uitstralen, daar komt heus wel wat af.

              • Alzheimer
                Alzheimer commented
                Editing a comment
                dank je Rietslang ik hoop dat je gelijk hebt

              #58
              zijn we weer..

              vandaag een liter water verdeeld over de 7 dames. niet teveel, dan kan er morgen wellicht weer wat voedingswater bij. vandaag even de paar slechtste blaadjes in beeld gebracht.
              dat geeft dus een slechter beeld dan het werkelijk is, vandaar eerste even een totaalplaatje om te laten zien dat er ook ong wel groen is te bespeuren en de toppen wat beginnen dicht te groeien
              IMG_5614.jpg

              close up word je er niet vrolijk van maar als gezegd, het valt in het geheel wel een klein beetje mee.

              IMG_5619.jpg IMG_5618.jpg IMG_5617.jpg IMG_5616.jpg IMG_5615.jpg IMG_5620.jpg

              fijn weekeinde allemaal
              mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

              Comment


              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Focus op de mooie topjes, niet het lelijke blad.

              #59
              vandaag weer voedingswatertijd. tensios tussen de 400 en 500 dus toch maar weer twee liter erbij. calmag even overgeslagen. wel 3 ml bioheaven en biogrow. en 2 top en 2 bloom. dit alles per liter

              de blackberry van moonrocks kleurt mooi paars. wel is ze ergerlijk klein en naast de hoofdtop valt er weinig bruikbaars te bespeuren.

              IMG_5627.jpg
              dit is de purple domina. een hoofdtop die nog erg leeg is en de andere topjes zijn ook de moeite niet waard

              IMG_5629.jpg
              mn sativa experimentje midden achterin de kast: de amnesia haze. doet het gemiddeld lijkt me zo

              IMG_5625.jpg
              de LSD25 achterin. staat in een grote pot en heeft waanzinnig veel toppen vergeleken met de rest. dan te bedenken dat de hoofdtop amper licht heeft gezien omdat ze weken lang boven mn lamp was gegroeid..
              ben heel benieuwd wat dat gaat worden:

              IMG_5624.jpg

              voor de lsd staat in de andere grote pot de aut cookie van buha seeds. jammer dat ze niet wat groter is geworden want toppen zijn er wel. ziet er goed uit verder volgens mij:
              IMG_5623.jpg
              dan verstopt in het midden van mn kast, de fat monkey van anesia seeds: lijkt wel ok te gaan ook
              IMG_5626.jpg

              en ten slotte de afghan. ze staat op een ondankbaar te krap plekje en ik sta iedere keer weer in dubio of ik haar niet gewoon weg moet kieperen. lijkt niks bruikbaars af te gaan komen. voorlopig he voordeel van de twijfel voor haar
              IMG_5628.jpg

              nog even een totaalplaatje omdat ik toch bezig ben:

              IMG_5630.jpg

              ik zie de eerst verbrande bladpuntjes verschijnen dus vanaf nu voorzichtiger met de voeding. ik moest voor mijn gevoel even een beetje gas bijgeven vanwege de vergeling die toesloeg.

              dat was hem weer. fijne avond
              Attached Files
              mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

              Comment


              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Mooie collectie, voor elk wat wils . Hopelijk de juiste soorten voor jou ook ertussen he . Kan je kastje vol goeie slapers kweken !

              • Alzheimer
                Alzheimer commented
                Editing a comment
                daar gaan we voor. 😁

              #60
              even de administratie bijwerken.
              gister niet gekeken bij de planten. juist wanneer ik er aan denk is de lamp uit en later weer vergeten..
              nu net voor de lampen uit gaan zag ik de tensios op ruim 600 staan. dus maar snel 2 liter water zonder voeding erbij gekiept. misschien niet slim net voor het slapen gaan maar ik schrok nogal van de hoge scores en het hangende blad.
              IMG_5636.jpg IMG_5635.jpg IMG_5637.jpg

              wanneer de lampen vanavond weer aan gaan blijf ik op mijn handen zitten en morgenavond bij ' lampen aan' gaan we kijken of er nog voedingwater gewenst is. ik vind het maar lastig. auto's en dan zoveel verschillende soorten. eigenlijk niks voor mij.

              mgoed. we zijn ruim 6 weken op weg, dus wellicht al halverwege.
              mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

              Comment


              • Alzheimer
                Alzheimer commented
                Editing a comment
                bloeien ze dan echt zo kort dan joh? ik moet wel slaapmidel hebben he. dus veel amber. maar drie weken zou heel fijn zijn, hoewel er dan nog heel wat moet gebeuren met die toppen. ben benieuwd. ik geef morgen geen druppel, dan kan er overmorgen weer wat voeding bij

              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                4 10literzakken was makkelijker geweest. Weekje langer kan altijd, maar nog 6 weken gaat niet nodig zijn lijkt me.

              • Alzheimer
                Alzheimer commented
                Editing a comment
                ja goed idee voor de volgende. 4 wat grotere. hoewel de lsd nu ook al erg hoog gekomen is. thnx
            Bezig...
            X