Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste ronde. 5x Amnesia Haze vanuit een stekje. 400/600watt HPS 1.2x1.2 rooftent.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: Mijn eerste ronde. 5x Amnesia Haze vanuit een stekje. 400/600watt HPS 1.2x1.2 rooftent.

    Korting op 420shop
    Goeie dag lotgenoten

    Na jaren lang twijfelen is het er nu toch een keer van gekomen een tentje op zolder. ik heb 15 jaar geleden altijd buitenplantjes gehad en af en toe over een aantal mensen hun schouder mee kunnen spieken in hun tentje. Helaas beschik ik niet over de meest comfortabele ruimte om een hoge 2 meter tent neer te zetten ivm met me schuinte dakbeschot. Na lang zoeken en kijken en rondvragen ben ik uitgekomen bij de BudBox Pro XL R Kweektent Zilver 120x120x180 cm. De zolder is niet helemaal goed geisoleerd dus heb hem een keer met noppenfolie met alu laag ingepakt tegen alle tocht en 2cm dik tempex er nog tegen aan gezet. Dus de temperatuur kan nog wel eens schommelen.


    Deze heb ik uiteindelijk bij budbox zelf besteld die leverde 3 weken sneller dan raja.

    Een aantal spullen heb ik van een bekende kunnen overnemen waardoor de keus makkelijk gemaakt was om nu te beginnen.

    De uiteindelijke opsteling:

    1.2x1.2x1.8 tot en met 1.4 meter hoog in het vierkant daarna schuin naar 1.8 meter.
    500m3 mdf softbox afzuiger
    600m3 filter
    Fancontroller van Cli-mate 5 stappen 2.5A(wereld apparaatje)
    600 watt Philips SON-T PIA Plus 600W 220 E40 MASTER
    600 watt lumateck evsa dimbaar.
    BAC biologische voeding:
    5x Amnesia Haze stekken van de stekkenboer (Ik wou de eerste keer makkelijker starten volgende ronde een keer op zaad)
    Aarde plagron lightmix
    5x18 liter pot

    De stekken heb ik vandaag opgehaald en gelijk ingespoten met Ecostyle Promanal-R ter preventie van ongedierte. Even uit laten dampen en toen gelijk gepot.

    Ik heb er zin in mensen ben heel erg benieuwd.

    Ivm met me hoogte wil ik ze toppen en lst doen. Me lamp kan vanaf bovenkant pot maar op 1.3 meter dus word erg spannend allemaal met een AM plant. Volgende ronde ga ik voor een meer indica vanwegen de beperkte hoogte.

    Tips zijn welkom.












    Last edited by Monkey Man; 6 January 2022, 19:16.

    #2
    Hier de opstelling!!!!!!
    Altijd fijn om het ook te zien.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Ziet er netjes uit goed voor mekaar gaat vast een mooie ronde worden

    #3
    Succes!

    Potjes hadden voller gemogen.

    Comment


    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      ik kan nog 2cm bijgooien zonder problemen. Of lekker zo laten en de volgende keer maar wat voller beginnen?

    #4
    Opstelling ziet er goed uit, het enige wat ik van stekken weet is dat de meeste ze hier in 3verschillende beestjesdodende subtansies dompelen. Om zeker te zijn dat er niks het sprayen overleefd. Succes gewenst met je eerste binnenkweek, ik ben ook bezig met de eerste en heb al een paar vrij grove fouten gemaakt.

    Comment


    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Het is 1 grote leerschool elke kweek zeker van wat ik hier allemaal voorbij zie komen bij elk kweekverslag. Komt veel bij kijken erg spannend en daarom uitdagend. Ik had een oplossing gekocht tegen ongedierte en helemaal zeiknat gespoten van alle kanten. Over 7 dagen doe ik het nog een keer het mag om de week. ik ga het 2 a 3 keer doen denk ik.
      Misschien dat mensen dit goedje aanmaken en dan gewoon dompelen ipv sprayen maar dat het wel het zelfde goedje is.

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Geen idee, maar lijkt.me wel verstandig dat je het een paar keer herhaald.

    #5
    Me eerste nacht gedraaid de lamp staat aan van 16:00 tot 8:00. Met de lamp aan heb ik geen temperatuur problemen dan zit ik rond de 23 graden en lv van 70%. Net voordat de lamp uit gaat zet ik de inkomende verse lucht vanaf buiten dicht en laat ik hem vanuit me zolder aanzuigen. Op zolder is het met koud weer toch 14 graden.

    De minimale temp is met lamp uit helaas 14 graden geweest. Heb nu op een tijdklok een 500 watt straalkacheltje 15 minuten per uur aan staan om toch op de 18 graden te zitten. Mocht ik er niet uitkomen met de minimale temp. Gaat er boven toch een stuk plafond open gesloopt worden en een cv leiding naar zolder dit wil ik als laatste optie gebruiken.

    Vandaag ga ik naar de bouwmarkt isolatie foam halen en me softbox van buiten inpakken hoor hem toch een beetje brommen in de nacht. (Een normaal iets je haalt het brommen vaak weg met duurdere fan controllers hoorde ik)

    Dag 1 en nog velen te gaan
    try And find out and discover

    Op de foto waarder met de lamp aan.


    Attached Files

    Comment


    • Honky tonk
      Honky tonk commented
      Editing a comment
      Ik heb hier een kweekverslag gelezen waar het ook 14 15 graden was geweest. Die heeft toch goeie opbrengst gehad. De k dat kacheltje niet recht nodig zijn

    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Honky tonk ja precies heb al vandeweek een cv leiding naar boven getrokken en een radiator opgehangen dat scheelde iets gelukkig. En wat je zegt sommige lijken ondanks de lagere temperaturen soms helemaal geen problemen te krijgen. En alsnog een leuke oogst. Ben erg benieuwd wat het hier doet. 😁😁😁

    #6
    Begin is gemaakt, ziet er proper uit, de kou is een probleem op het moment in een niet goed geisoleerde ruimte, suc6 met je kweek, kom wel af en toe even spieken.
    buiten-2020, 2021, 2022
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


      #7
      Hier nog een kleine update van me eerste ronde. De dames logeren hier nu 4 nachten. Geen van alle lijkt heimwee te hebben.
      3 van de 5 stekken zijn goed en snel aangeslagen en daar zit aardig wat groei in. De andere 2 groeien wel gelukkig maar op hun eigen tempo.

      Tot heden geef ik alleen maar root stimulator en final solution van BAC. Door deze biologische voeding hoef ik me leidingwater niet te controleren. Mooi te starten als beginner.

      Biologische Final Solution

      BAC Final Solution zorgt voor een snelle fermentatie van alle afvalstoffen rond de wortel/wortelharen. Door het stimuleren van bepaalde groepen micro-organismen zullen deze enzymen gaan produceren.
      Deze enzymen zorgen ervoor dat afvalstoffen als chloor (Cl) en natrium (Na), aanwezig in leidingwater, worden gebonden. Deze (schadelijke) afvalstoffen hebben dusdanig geen invloed meer op de EC bij de wortel. Uw gewas heeft alle mogelijkheden om de bruikbare elementen van BAC PK Booster op te nemen. Dit product is ook zeer geschikt voor het opwaarderen van uw substraat.

      Ik draai in dit voorgroei stadium op 400 watt. Lamp in nacht 1 op 70 cm en dag 3 en 4 op 50 cm. Het idee was de lamp in deze periode 40 a 50 cm erop te houden gehele voorgroei periode.
      hebbeen bevochtiger er in staan lv met lamp aan schommelt tussen de 62 en 82%.

      De temperatuur met lamp uit is soms tussen de 16 a 18 graden. Heb een straal kacheltje elk uur 15 minuten aanstaan boven op de tijdklok als de lampnuit is. En voor de lamp uitgaat doe ik de verse lucht van buiten dicht. En dan laat ik hem uit de zolder ze lucht pakken met me Luik op een kier scheelt 10 graden 4 graden buitenlucht of 15 graden lucht van zolder. Puur om me temp niet onder de 16 te laten komen.

      stekje 6 zit nog in het ziekenhuis is nog niet dood zitnin de couveuse in een startblokje.

      Wat is jullie mening om wat meer uit deze opstelling te krijgen had miss meer potten gemoeten of meer dan 18 liter en andere soort als ik niet hoog wou. Ik wil lst doen toppen miss een scrog.
      heb me laten informeren bij de growshop doe gewoon 5 stekken 1e keer lekker makkelijk en probeer ze levend te houden en ga ronde 2 pas rommelen. Achteraf miss niet beste om een gevult tentje te krijgen. Maar okee 1e ronde try and findout. Ik wil wel langer voorgroeien in me topen lst periode om laag en breed te gaan.

      Hier zijn de schatjes na 4 nachten:

      Attached Files
      Last edited by Monkey Man; 30 November 2021, 13:14.

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Als je vijf planten overhoud, 1 in het midden en vier eromheen, na week of 3, 4 net erboven en alles wat door het net komt terugtrekken onder het net,
        net 2/3 vol overschakelen naar 12/12, suc6

      • Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Ik heb me veel ingelezen en bekeken op internet over de kweek. Maar zonder enige keer binnen gekweekt te hebben moet je het gewoon ervaren ook. Daardoor heb ik me een beetje te veel laten leiden door wat de growshop zei. En eigenlijk te weinig naar me eigen intutie geluisterd. 9 potten of 5 grotere potten ect ect

        Ook hier leer je weer van niet alles klakkeloos overnemen wat ze in de growshop zeggen.

        Thnx voor het advies lijkt me ook een goede optie om er toch meer uit te halen.
        Last edited by Nederhigh; 16 February 2022, 11:34.

      #8
      Subke , succes mooie setup!
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #9
        Knappe Setup hier, met die Philips SON-T PIA Plus 600W 220 E40 MASTER lamp heb ik vorige winter gekweekt en dat is nogal een knaller van een lamp! Gebruik je een EVSA? Ik zou mss toch je systeem nog voorzien van een autoblusser of MABO, aangezien HPS toch altijd wel een hoge belasting is op je net.
        Veel succes, nu je nog kan zou ik ook meteen voor een SCROGnet gaan. Het kan echt moeilijk foutlopen en je kan veel hogere opbrengsten en hardere toppen mee halen door de verdeling van egaliteit op je bloemenveld.
        image_400412-1.jpg

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Thnx man. Me bladeren kreeg ik niet lekker groen en sommige een beetje hangen. Even zitten lezen kan te maken hebben met lamp te laag.
          Thnx.voor de info

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Als ze 3 weken oud zijn mag je al naar 600 watt gaan maar op 65 cm starten en geleidelijk dalen naar 60. Licht is gewicht

        • Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Nice thnx voor je advies. Dacht zelf ook zo iets eerst toppen 1 a 2 x een beetje lst vanwegen me hoogte. Groeitijd van 3 a 4 weken en dan gas erop met 600.

        #10
        Deze heb ik welk merk weet ik niet. Had deze gekregen dus dacht draai er een ronde mee kijken of het wat is. Werkt het niet kan ik altijd nog voor een betere gaan.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

        Comment


          #11
          Omdat ik toch wel een fan ben van die voorgroei hokjes of kleinere ruimtes om stekken/zaad te laten groeien erg handig als je 2 a 3 weken kan snoepen. Had ik zelf een hele primitieve budget manier gevonden om dat te maken of na te bootsen.

          Een oud kastje waar ik 2 leds in ga plaatsen en de binnenkant bekleden met reflecterende folie. Gat erin en een 60mm slang me tent in voor wat afzuiging indien nodig.
          Dit zijn de leds: https://www.lumeri.nl/catalog/produc.../category/160/

          Pure tryout

          Ik ga een zaadje bestellen en over een tijdje een stek van me plant afsnijden even kijken of het werkt. Zo ja dan was ik voor 20 euro klaar.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 4 photos.

          Comment


            #12
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #13
              Goeie dag mede kwekers.

              Me eerste weekje Indoor kweken zit erop. Vandaag staan ze 9 dagen op 18/6.
              Als de lamp aan staat heb ik totaal geen problemen met de temperatuur en LV. Temperatuur schommelt per dag verschillen tussen de 21 en 25 en de LV tussen de 65% en 82%. Met de lamp uit dat is van 08:00 - 16:00 zakt deze bijna elke planten nacht wel tot 14.8 en 17 graden. Zelf als ik elk uur 15 minuten een straal kacheltje laat aanslaan. Dus het idee om toch een cv kachel naar boven te brengen begint nu wel heel erg te kriebelen.

              In de eerste 4 dagen dat de stekken bleven logeren zag je er 3 van de 5 die een stuk sneller waren aangeslagen en groeide beduidend sneller. Na 7 dagen merkte je dat ook de laatste 2 de smaak te pakken hebben. Alsnog steken 2 stekker er met kop en schouders boven uit.

              De 1e 7 dagen heb ik geen groeivoeding meegegeven alleen wortelstimulator en final solution. Toch merkte ik dat de oudere bladere van de stek toch een stukje losser hingen dan de nieuwere gevormde bladeren. Met sommige bladeren toch een beetje naar beneden gekrulde bladeren en soms een lichte gele vertekening er in. Heb soms express een dagje geen water gegeven of heel weinig omdat ik bang was ze over te bewateren. Een soort save day voor als ik ze perongeluk helemaal aan eht verzuipen was en of ze zouden veranderen in het blad. toch merkte ik niet echt veel verschil soms leek het dat het blad iets strakker begon te staan.
              Vanaf dag 8 ben ik groeivoeding gaan meegeven 2/3e van de aanbevolen dosering.
              Ondertussen zit ik al aan ventilator nr 3 Wat zit daar een troep tussen. heb nu een monkey fan 16w staan. deze heb ik wat hoger opgehangen en waait net boven en tegen de planten aan. Dus niet volgas naar de plant toe. Maar ze wiebelen lekker rustig in de wind.

              De bedoeling is om met dag 11 12 of 13 de eerste te toppen.

              De lamp Draait nog op 400 Watt. dag 1 en 2 op 65 cm dag 3 en 5 op 55 en de rest van de dagen 45 - 50 cm nu ben ik van plan ze zelf naar de 40-45 cm te laten groeien en vanaf dan me lamp mee te laten stijgen met de plant.

              Vanochtend net dat de lamp uit ging heb ik ze voor de 2e keer bespoten tegen spint en andere ongewilde gasten.

              Het gebroken stekkie had helaas geen andere plek dan in de tent zelf dus heb hem uit nood maar in de coveuse gelegt in de tent. Me experimentele budget groeikastje ben ik bijna klaar mee vanaf volgende week ga ik er een zaadje in proberen te ontkiemen en kijken hoe de groei verloopt. Express een White Widow zaadje gedaan extreem makkelijke en sterke plant.

              Hier een aantal fotos van de plantjes op dag 9 18/6. Graag hoor ik wat advies over het blad of wat je er van vind. Al deze fotos zijn van dag 9
              PS: ik heb naambordjes gekocht om de planten te nummeren kon helaas geen stift vinden vanochtend. dus vanaf volgende keer hebben ze allemaal een naam of nummer maakte het volgen van de planten een stuk makkelijker.
              Attached Files
              Last edited by Monkey Man; 5 December 2021, 11:07.

              Comment


              • Nirvana
                Nirvana commented
                Editing a comment
                Als de potgrond van de rand komt , geeft dat meestal aan dat ze te droog staan.
                Ze zien er ook wat dorstig uit, vind ik.

              • Monkey Man
                Monkey Man commented
                Editing a comment
                Als ik water geef geef ik bijna o.8 tot 1 liter verdeelt over 5 potten. Soms iets minder ik dacht miss zelfs teveel dat ze daarom gingen hangen. lastige dit als beginner

              • Monkey Man
                Monkey Man commented
                Editing a comment
                Nirvana. Ik ben bij dag 8 begonnen moet groei voeding. En ik heb iets meer water gegeven even een lekkere slok extra. De volgende dag waren ze zeker 4 cm hoger. Iets te voorzichtig geweest denk ik met wateren.

              #14
              Vandaag heb ik de plantjes voor het eerst getopt net na de 3e noot . Ze staan nu precies 12 dagen in de voorgroei.

              Altijd eventjes spannend de eerste keer. Ik merkte wel dat de aftakkingen niet altijd naast elkaar zitten vanuit stek. (Dat de ene aftakking 2 a 3 cm hoger zit soms ipv op gelijke hoogte wat ik bij zaad vaak zie in de verslagen)

              Na dag 7 groeien ze ineens een stuk sneller per dag zie je positieve veranderingen.

              Me mini budget groeikastje is ook al klaar. Ben nu n White Widow zaadje aan het ontkiemen om het voorgroeikastje te testen.

              Deze week na een hoop gesloop en geklus heb ik nu ook een cv radiator op zolder geplaatst. Afgelopen planten nacht is de temperatuur naar 13.8 gezakt. Hopelijk is dit voor de laaste keer nu er een kachel staat.

              Je gelooft het of niet ik ging vandeweek een kerstboom halen bij de bouwmarkt. Zie ik voor de ingang in een grote bloembak een rol met 30 meter waslijn liggen. Dit is een teken van de grow goden. Bouw een scrog net hahaha. Vandeweek maar eentje in elkaar beunen dus
              Attached Files
              Last edited by Nederhigh; 24 December 2021, 14:24. Reden: Bericht herstellen

              Comment


              • Honky tonk
                Honky tonk commented
                Editing a comment
                Snap het niet hps licht is toch gewoon wit licht, of ja dit een voorgroeikastje?

              • Monkey Man
                Monkey Man commented
                Editing a comment
                Dat kastje is een proef voorgroei kastje voor zaden en stekjes met led kweeklampjes. En die potten die je ziet staan gewoon in de grote tent met hps.

              #15
              Mooi kastje !!!

              En suc6 met uw zelf bouw scrog net
              πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
              ​
              πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
              ​

              Comment

              Bezig...
              X