Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste ronde. 5x Amnesia Haze vanuit een stekje. 400/600watt HPS 1.2x1.2 rooftent.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Ze staan er mooi bij maar ogen wel wat dorstig!

    Amnees in volle bloei moet zuipen als een vis om tot volle potentie te komen en weinig voeding. Aan de bladeren te zien lusten ze wel meer water.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja elke dag is zeker niet nodig, ik geef soms ook om de twee dagen als de potten nog zwaar zijn. Elke keer een beetje zet nooit zo goed aan als wanneer je de plant zich om de twee dagen helemaal laat vol zuipen. Het eerste is net een dieet en het tweede is vetmesten en vetmesten is wat je ze wilt.

    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Thnx man ik hou je op de hoogte ga om de dag geven. 😁

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Goed kijken of ze alweer wat lusten, soms is om de twee dagen beter. Succes!

    #32
    Dag 49
    24 dagen voorgroei 16/8
    25 dagen bloei 12/12

    Plantjes zien er redelijk goed uit je ziet al aardig wat fluffies/toppies ontstaan. Je ziet over het gehele vlak hoog of laag wel wat bolletjes verschijnen. Had iets te veel water gegeven gister de satéprikker was nog redelijk vochtig vandaag. Dus heb ze 300 ml per plant gegeven. Ik geef ze nog steeds BAC Bloom stimulator BAC organic BLOOM en BAC organic PK Booster. Ze krijgen 1/4 tot 1/2 van de maximale hoeveelheid schommel altijd daartussen in.

    Temperatuur met de lamp aan 24-26 lv 40 tot 55%. Met de lamp uit 16-19 graden en lv 55-65%. Soms heb ik geen zin om vroeg me bed uit te gaan om de lucht van buiten dicht te zetten als me lamp om 8 uur sochtends uit gaat. Dan zakt hij nog wel eens naar de 16 dan zet ik hem later op de dag wel dicht tot de lamp weer aan gaat.

    Verder niet heel veel rare dingen gelukkig.


    Attached Files

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ze staan er mooi bij! Het zuipfestijn kan beginnen!

    • Nirvana
      Nirvana commented
      Editing a comment
      Gaat lekker hier ! Blijven gaan zo

    #33
    Dag 50
    24 dagen voorgroei 16/8
    26 dagen bloei 12/12

    Heb vandaag een paar kleine aanpassingen gegeven aan me tentje. Nu er toppen beginnen te komen is een beetje extra ventilatie altijd wel fijn. Ik had van een maatje een radiator fan gekregen 12v 0.55 watt. Deze heb ik onder me scrognetje geplaatst en 1 van de inkomende luchtbuizen eronder gelegt dat hij die lucht lekkerder verdeelt onderin. Gelijk me kleine monkey fan schoon gemaakt die was erg vies geworden. Die grote zwarte fan is al bijna overleden die start soms niet eens meer uit zich zelf op als ik de stekker er in doe. En het zenken word ook met de dag minder. Nog geen 5 weken oud. Zit toch veel chinese troep tussen.

    Heb voor de zekerheid een weggooi netje eroverheen gegooid. Omdat de meeste lange takken toch ver schuin onder het scrog netje breed gaan ipv hoog. Was ik bang als de toppen zwaarder worden dat ze misschien gaan hangen of zakken. Het kan nooit geen kwaad en ik kon hem redelijk makkelijk eroverheen gooien en een beetje schade vrij naar beneden drukken.

    In de pot heb ik een sate prikker gestoken en daarmee voel ik hoe nat ze zijn. Sommige voelde licht vochtig aan voordat ik ze water geef. Ik prikte voor de gein eens een prikker in de onderkant van de pot en daar kwam hij toch behoorlijk droog uit. Ik heb een aantal goeie weetjes gehoord over deze am plant hier op het forum dat ze toch wel veel meer water kunnen hebben dan ik ze geef. Dus ik heb ze nu 1.5 liter water met voeding per plant gegeven. En het water kwam net aan in de schaal eronder gelopen daar ligt nu een heel klein laagje in. En ik ga proberen om de dag te geven of miss wel om de 2 dagen ipv elke dag. Kijken of het werkt in mijn tentje. Ben benieuwd hoe ze er op reageren misschien even wennen voor ze maar het zal wel goed komen.
    Een maatje van me had 9 am stekken/planten staan die gaf van onder water altijd. Ook in een 1.20 tentje die gooide er gewoon 15 a 20 liter in de bak en dat om de 3 a 4 dagen. Dus zuipen kunnen ze wel met 2 a 3 dagen was hij leeg.

    Tot nu toe gaat het allemaal wel redelijk gelukkig maar het blijft spannend loop 6x per dag erheen om toch even te kijken

    Attached Files
    Last edited by Monkey Man; 17 January 2022, 21:57.

    Comment


    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Lamp 600 watt monkey fan 16 watt heb altijd maar 1 fan aan staan en nu die kleine 0.55 watt erbij softbox er stond op 22 watt maar dat lijkt me sterk ik denk 60 watt ong vol vermogen. Voorgroei kastje 2x 14 watt. Om en nabij de 710 watt met de lamp aan. Ik heb eens zitten rekenen als ik een 465 watt led er boven hang die een 1.20x1.20 oppervlakte kan belichten scheelt me dat maar 10 euro per maand. Dus daar ga ik ooit eens over nadenken. Maar echt opschieten doet dat ook niet. Tips zijn welkom gelukkig heb ik er nu cv en hoef ik niet electriche te verwarmen.
      Dure hobby helaas 😕 ik ben net begonnen nu de energie prijzen zijn gestegen. 😅
      Last edited by Monkey Man; 18 January 2022, 08:32.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      de wiet prijzen zijn ook gestegen helaas word alles duurder mag ook wel een wat goedkoper worden zou wel eens fijn zijn

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      de plantjea zien dr mooi uit ga zo door dat het dikke knuppels mogen worden

    #34
    Dag 52
    24 dagen voorgroei 16/8
    29 dagen bloei 12/12

    De planten hebben nu om de dag 1.5 liter water per plant gekregen met voeding. Gister 1.5 liter gegeven en ze lijken er aardig goed mee om te kunnen gaan. Toch als ik een sate prikker onder in de pot steek door een van de gaten aan de zeikant. Merk ik dat die heel erg droog uit komt. En de sate prikker boven in de pot voelde vandaag redelijk vochtig maar niet doordrenkt. Daarom heb ik ze na de 1.5 liter van gister vandaag nog een slokje extra gegeven van 0.5 liter om toch die pot tot helemaal onder nat te krijgen. Vanaf nu wil ik ze om de dag water gaan geven ipv elke dag heb het gevoel dat de pot nu beter nat word tot onder in de pot zonder ze te dan elke dag een water gift van 0.6-0.8 L.

    Dus thnx Hork voor je advies hierin dat haalt nu toch een beetje me wateronzekerheid weg toch durven te geven af en toe.

    Verder ben ik begonnen met BAC Final Solution mee te geven. Volgens me schema moet ik daarmee beginnen in de 5e week bloei.

    BAC Final Solution zorgt voor een snelle fermentatie van alle afvalstoffen rond de wortel/wortelharen. Door het stimuleren van bepaalde groepen micro-organismen zullen deze enzymen gaan produceren.

    Deze enzymen zorgen ervoor dat afvalstoffen als chloor (Cl) en natrium (Na), aanwezig in leidingwater, worden gebonden. Deze (schadelijke) afvalstoffen hebben dusdanig geen invloed meer op de EC bij de wortel. Uw gewas heeft alle mogelijkheden om de bruikbare elementen van BAC PK Booster op te nemen. Dit product is ook zeer geschikt voor het opwaarderen van uw substraat. Altijd koel bewaren en bij deze biologische producten geen enzymen meer gebruiken!
    Dosering :
    6 ml per 10 liter water.
    Meegeven in de 1e week groei en de 1e en 5e week bloei.

    Dit is voor mij als beginner een heel fijn voedings starterspakket van BAC bij deze manier van voeden hoef ik geen ph en ec waardes te meten. Tot nu toe heb ik op een paar gele puntjes op de bladeren na een aardig mooi groen blad aan elke plant zitten. Zit nu in begin week 5 bloei en heb gelukkig nog geen hele gekke bladeren gekregen ik denk mede door deze manier van voeden. Uiteindelijk zullen we er achter komen na het oogsten of dit een fijne manier van voeden is of je een lekker wietje er aan overhoud met een redelijk aannemelijk volume natuurlijk.
    Verder krijgen ze nog organic bloom, bloom-stimulator en organic pk booster bij elke water gift

    Heb nog enige leverings problemen met me voorgroei tentje als het goed is volgende week moet hij binnen komen. Dus tot nu toe is het een beetje onhandig in het voorgroei kastje. Om eerlijk te zijn verzorg ik ze niet heel goed. Ik geef ze eigelijk voornamelijk een beetje water. Soms is het lastig zo een klein potje voeding af te meten als je maar een heel klein beetje nodig heb. En de potgrond heeft ook voeding voor 6 dagen ongeveer. Als die nieuwe tent binnen is kan ik het ook prettiger indelen en dan zal ik het ook meer aandacht geven. Nu me grote planten met die final solution zijn begonnen geef ik het de white widow en de kleine ak47 spriet ook mee. Heb de ak47 vandaag in een grote pot gedaan. Tijdens het overpotten zag ik niet veel wortel dus vandaag ook netjes weer begonnen met root stimulator enzo. De white widow is nu 5.5 week oud en de ak47 1.5 week bijna van deze 2 wil ik een keer stekken snijden kijken of dat een beetje netjes wil lukken dus ik zal ze toch nooit in de bloei zetten dus laat ze lekker door groeien zonder te toppen.

    Nog iets minder dan 5 weken nog te gaan tot nu toe wat een mooi proces ben blij dat ik een kijkje kan nemen in deze wereld zoveel informatie en mooie verslagen. Vond het 18 jaar geleden al leuk om met buitenplanten bezig te zijn. Nu ik er weer opnieuw mee bezig ben herinner ik me weer hoe leuk wereldje het eigelijk was met plantjes en hoe iedereen er soms mee bezig is.



    Attached Files
    Last edited by Monkey Man; 23 January 2022, 20:28.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Met lightmix en 3,5 liter potten heb je tot de bloei geen voeding nodig. Na 5 weken verpotten en op 12/12 zetten, op het moment dat de bloei start (na acht weken) begin ik pas met voeden.

      Dat is de belangrijkste reden voor keuze potgrootte; komen ze uit met de voeding in de grond. Als je in de groei voedingstekorten krijgt moet je wat grotere potten nemen.

      Tegenwoordig plaats ik mijn zaadjes direct in de 3,5 liter, stekjes eerst in stekpotjes

    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Takketoelli ooohw dus zoveel is er dan nog niet mis gegaan op een beetje meer aandacht en rootstimulator na dan. Laat ze nu ook lekker doorsukkelen tot ik dat voorgroei tentje heb. Dan worden dit 2 stekkenplanten als het lukt. En dan komen ernaast 9 nieuwe zaailingen voor ronde 2

    #35
    Kleine doseringen voeding met een spuitje afmeten !!


    IMG_3126 3 kopie.jpg


    Remco.
    🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

    👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

    Comment


    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Bij die grote planten doe ik het wel netjes met spuitjes. Ik kan me voedingswater 2 dagen maar bewaren als ik maar 100 ml water nodig heb bij me zaailing is het 1ml op 10 liter water root stimulator lastig af te meten. Heb het een beetje laten gaan. Als ik zaailingen ga maken voor de volgende run ga ik het zeker netjes bijhouden. Want die planten moeten knallen.

    #36
    Oorspronkelijk geplaatst door BudBox Pro XL R View Post
    Dag 52
    24 dagen voorgroei 16/8
    28 dagen bloei 12/12

    De planten hebben nu om de dag 1.5 liter water per plant gekregen met voeding. Gister 1.5 liter gegeven en ze lijken er aardig goed mee om te kunnen gaan. Toch als ik een sate prikker onder in de pot steek door een van de gaten aan de zeikant. Merk ik dat die heel erg droog uit komt. En de sate prikker boven in de pot voelde vandaag redelijk vochtig maar niet doordrenkt. Daarom heb ik ze na de 1.5 liter van gister vandaag nog een slokje extra gegeven van 0.5 liter om toch die pot tot helemaal onder nat te krijgen. Vanaf nu wil ik ze om de dag water gaan geven ipv elke dag heb het gevoel dat de pot nu beter nat word tot onder in de pot zonder ze te dan elke dag een water gift van 0.6-0.8 L.
    Goed bezig! Kennelijk lusten ze nog wel een slokje meer ook! Zelf geef ik Amnees in de volle bloei drie liter per plant om de dag, of om de twee dagen en zelfs dan komt het er niet eens altijd onderuit.
    Dus thnx Hork voor je advies hierin dat haalt nu toch een beetje me wateronzekerheid weg toch durven te geven af en toe.
    Graag gedaan, ben blij dat ik kan helpen!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #37
      Dag 54
      24 dagen voorgroei 16/8
      31 dagen bloei 12/12

      De dames krijgen nu ongeveer 6 dagen 1.5 liter om de dag en heb ze 1x een extra shotje van 0.5 liter erbij gegeven om de pot eens beter nat te krijgen tot onder. Ze lijken het er erg goed op te doen deze manier van water geven. Of het komt door het stadium waar de plant zich in bevind of de nieuwe manier van water geven maar er zit een goeie groeispurt in de toppen de laatste week. Vandaag hebben ze 1.7 liter gekregen.

      Temperatuur met de lamp aan 24-26 lv ongeveer 37-55%. Met de lamp uit toch 1 zakker gehad 14.5 had de klep niet dicht gedaan van de inkomende buitenlucht. Verder rond de 16-19 met de lamp uit en lv 50-68%.

      Ik zat een beetje toppen te bekijken en soms zitten een aantal lage toppen erg dicht tegen elkaar aan dus ik ga vandeweek wel met een stukje touw de tent in zodat ze iets meer ventilatie ruimte hebben. Ik had wel erg plakkerige handen nadat ik even tussen de bladeren ben gaan graven om te kijken of er geen gekke dingen uit het zicht gebeuren.
      Gelukkig kreeg ik daar een beetje hulp bij in de tent. Iemand die het even van dichterbij kan bekijken.

      Ben een beetje weze beunen om een lamp te maken voor me voorgroei tentje. Zat te denken een mooie lamp te kopen maar ik had best nog veel troep liggen waarmee ik een heel eind kan komen.
      Heb een oude spijkerkap gepakt en daar 4 fittingen op gepopnageld en daar draai ik dan die spaarlampen in 14watt kleur 865 is dus 6500 graden Kelvin voor de groei. Moet er nog een paar bij halen 3 euro per stuk en die fittingen waren 1.40 per stuk en misschien schroef ik er in het midden ook nog wel 1 of 2 fittingen bij als ik meer licht nodig heb. Misschien werkt het helemaal niet maar goed genoeg om te laten groeien lijkt me. Als die plantjes in het kastje wat ik nu heb al groeien er mee moet dit ook wel lukken.

      Foto's zijn net voordat de lamp aan ging. De bladeren hangen er dan best ok bij dacht ik.

      Attached Files
      Last edited by Monkey Man; 23 January 2022, 21:17.

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        He-le-maal toppie
        Goed dat je er rekening mee hebt gehouden

      • Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        kroket altijd welkom tips en tricks en advies als het gaat om veiligheid. Je ziet soms zulke enge kastjes of tenten voorbij komen met losse draden en stekkers.

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Nou ben ik wel iemand die graag moeilijk doet over de elektra hoor Maar altijd met een goede bedoeling

      #38
      Dag 57
      24 dagen voorgroei 16/8
      34 dagen bloei 12/12

      We zitten nu precies op 5 weken en 1 dag nog ongeveer 4 weken te gaan met deze stekken. Ze gaan nouwelijks tot niks meer de lucht in merk ik staan al eventjes stil. Vorige week zag je de top bijna met de dag dikker worden. Nu gaat het iets langzamer maar nog 4 weken te gaan dus ze hebben nog even om zich te bewijzen wat ze waard zijn

      Ik geef ze nu iets meer dan een week om de dag 1.5 liter per plant. Tot heden gaf ik elke watergift voeding mee. Op me schema en flesjes staat kan bij elke watergift meegegeven worden. Toch zie ik langzaam wat blad verkleuren gele punten en iets naar beneden krullend. Maar het geel trekt veder het blad in voornamelijk bij wat oudere gele bladeren maar nu ook bij wat nieuwe blad boven in de toppen.Het is nog niet schrikbarend maar wel een aandachts puntje. (hahahah een geel puntje vooral)
      20220126_200010.jpg
      Deze valt nog mee maar je ziet er wel iets gebeuren!
      20220126_195919.jpg
      Je ziet het bij nieuwe bladeren ook al een beetje gebeuren.


      20220126_205635.jpg
      Maar voornamelijk op bladeren die al wat ouder zijn en soms niet helemaal lekker onder de lamp meekomen. Een beetje de aparte/buitenbeentjes bladeren.







      Als ik lees oogt het het meeste op overvoeding en te hoog stikstof gehalte. Dat stikstof gehalte lees ik krijg je ook erg donkere en glimmende bladeren van. Ik heb al weken last van een aantal erg glimmende bladeren die wat omlaag hangen. Dit in combinatie met het nieuwe water geven waarbij er soms 1.5-1.8 liter per 2 a 3 dagen krijgt met voeding. Dus dit allemaal bij elkaar lijkt mij het meest neigen naar dit probleem.

      https://www.cnnbs.nl/stikstofoversch...0natte%20bodem.

      Gister moest ik toch voeding halen dus heb bij de growshop me verhaal ook verteld. En die zeiden dat ik met de BAC voeding helemaal niet met elke watergift mee hoef te geven. Ik volg gewoon me schema waar staat bij elke water gift. als ik bijvoorbeeld 1-3 ml op 10 liter gaf ik altijd 1-1.5 ml tot 2 op 10 liter dus zat nooit hoog met me waardes.

      Vandaag hebben ze om het probleem een beetje te remmen maar even 1 liter per plant gekregen zonder voeding en me laatste keer final solution. Zal morgen even kijken of ik ze nog een beetje extra geef. Anders ga ik gewoon weer verder met 1.3-1.6 liter per 2 a 3 dagen. En dan zal ik heel rustig weer beginnen niet met elke water gift weer voeding te geven tot me oude hoeveelheden alleen niet meer met elke beurt.

      LV lamp aan 39-55% LV lamp uit soms tot de 68%. Temperaturen redelijk constant nog. Echt een top fan controller van Cli-Mate regelt het systeem als een baas. Hoef nooit meer wat af te stellen altijd rond de 24-27 graden met de lamp aan. Ik zuig met 160 mm slang af en met de lamp aan gaat er 2x 160 in 50/50 buiten en binnenlucht in en altijd de 80mm van het voorgroeikastje staat altijd open. Lamp uit alleen 160mm binnelucht en de 80mm voorgroeikastje.

      Nadat ik me AK47 heb overgepot en stiekem weer een stuk aardiger voor der ben geweest werpt ze vruchten af. Lampje wat dichterbij plus de root stimulator en de nieuwe voeding van de lightmix plagon doet ze werk. ze is nu 2 weken en 1 dag jong ongeveer.

      De white widow is 6 weken dacht ik hou het niet echt bij. Ze is al veel te groot voor het kleune kastje dus die trekt erg krom naar de lampen die kunnen helaas niet hoger.
      20220126_220908.jpg
      Het is daarom niet de meest mooie plant niet echt goed voor gezorgd ook. Komt in de nieuwe grotere voorgroei tent wel.
      Denken jullie dat ik van deze tak al een stek kan snijden?



      20220126_200300.jpg 20220126_215823.jpg
      Licht uit licht aan verschil onder de rokjes







      Omdat onder de lager gelegen toppen boven het scrog net soms best een beetje druk is ben ik bang dat er miss wel wat toprot kan komen dus heb die langwerpige fan altijd aan met de lamp uit die geeft een heel rustig windje onder het rokje. De LV ligt daar rond de 62% met lamp uit afgelopen dag.

      Erg spannend maar heel bruut
      Attached Files
      Last edited by Monkey Man; 31 January 2022, 13:10.

      Comment


        #39
        dat zijn flinke boomen aan het worden

        Comment


          #40
          Dag 65
          24 dagen voorgroei 16/8
          41 dagen bloei 12/12

          Ik kwam er net achter dat het tellen van me bloei dagen niet helemaal klopt bij me verslag. Heb even terug zitten rekenen en ze staan 12/12 vanaf dinsdag 21 december. Ze staan nu precies 5 weken en 6 dagen.

          Zoals jullie de vorige keer hebben kunnen zien begin ik kleuren in me tentje te krijgen die je liever niet wil. Als beginner is dit soms even schrikken/stress momentje. je probeert van alles te lezen en vragen aan mensen te stellen waaraan dit kan liggen. Vorige week was ik bij 1 growshop die zei gelijk overvoeding dus heb ze 3 dagen alleen water gegeven en even minder dan normaal. Afgelopen weekend was ik wat spullen halen bij de andere growshop en liet daar de fotos zien van me plant en daar zeiden ze dat ik veelste weinig voeding heb gegeven.
          Ik grow organic en heb me laten vertellen dat je met organic voeding helemaal niet snel kan overvoeden dat je dan erg goed je best moet doen. En omdat ik altijd express laag in me voedings waardes zat zeiden ze daar ga maar veel hoger in je voeding zitten en je organic pk booster bijna op ze max in deze fase. het duid ook erg op een stikstof overschot vanwege de hele donker groene bladeren en sommige hangen een beetje met een heel erg geel puntje. Dat gele puntje had ik al vrij vroeg en ik heb altijd gedacht overvoeding. Maar overvoeding geeft een bruin verbrand puntje heb ik me laten vertellen.

          Een stikstofoverschot bij het kweken van wiet kenmerkt zich door het volgende:
          • Bladeren worden donkergroen van kleur.
          • Vertraagde bloei.
          • Zwakke stengels.
          Blad ziet er zwak uit, bladeren hangen naar beneden.

          Dit zijn wel een aantal dingen die ik terug vind bij me plantjes. Of wat denken jullie? (fotos blad zie je in de vorige post)




          Na weken wachten is hij er dan eindelijk SECRET JARDIN DARK PROPAGATOR 90 REV 4.0 - 90X60X98CM


          20220129_172520.jpg
          Het past allemaal net aan maar het werkt even een stuk makkelijker dan het oude nachtkastje.
          Ik moet vet vaak bukken en op me knieen werken en heb al aardig wat bulten op me hoofd omdat ik constand me hoofd stoot.

          Maar alles voor de grow

          Mocht iemand me oude kastje willen hebben mag je hem gratis komen ophalen anders gooi ik hem bij het grofvuil!!!

          (woon een stukje van Amsterdam vandaan)




          20220129_170245.jpg 20220129_170331.jpg 20220129_171838.jpg 20220129_171859.jpg
          Nu ik wat meer de hoogte in kan heb ik de White widow gelijk overgepot. Deze is nu ongeveer 7 weken oud. Sommige nodes van de plant zitten erg ver uit elkaar omdat hij in het begin soms veelste weinig licht heb gehad. Goede wortel partij (dat mag ook wel na ong 7 weken

          Bij de growshop hadden ze een hele mooie aanbieding van een groeilamp.

          Voorgroeilamp: Lumii EnviroGro 2x24watt

          Dit is even een stuk netter en veel meer licht intensiteit dan de spaarlampen en de plant zal hierdoor ook mooier groeien en sneller.



          20220129_171848.jpg 20220129_171844.jpg
          Nadat ik laatst de ak47 heb overgepot en weer lekker een beetje aan het vertroetelen ben en nu ook beter kan zonnen. Zie je dat hij gelijk een stuk sneller groeid en er netter begint uit te zien. Bij deze zitten de nodes ook een stuk dichter bij elkaar




          De grote tent heb ik 5 dagen geleden 0.5 L water gegeven per plant omdat de aarde nog erg vochtig was. 4 dagen ook alleen 1 liter water. 2 Dagen geleden ben ik weer voeding gaan geven Organic bloom en stimulator en Organic pk booster bij elkaar 1.5 liter per plant. Waarvan de bloom op de helft van de waardes en de organic pk booster 4/5 van de maximale hoeveelheid. De 2 rechter planten krijgen 1x per week royal sugar van plagon. En nu hopen dat de bladeren niet lichter worden. Ik probeer nu ook vol te houden 1.5 liter per 2 a 3 dagen ik kijk het altijd even aan hoe vochtig de aarde is aan de hand van me sateprikkers. Het blijft toch een lastig dingentje als beginner het water verhaal

          De temp lamp aan 24-26.5 lv 38-52%
          De temp lamp uit stiekem toch weer 1x naar de 15.5 gezakt had de buitenklep niet optijd dicht gedaan en de lv 52-65%.


          De bladeren hangen miss iets wat slap op de foto's maar heb heel stiekem voor een keertje gewoon foto's gemaakt terwijl ze nog lang geen licht kregen.
          Dus zo staan ze er bij als de lamp 6 uur uit is.

          20220131_123707.jpg 20220131_123713.jpg
          Je ziet hier her en der een aantal bladeren verkleuren het is bij 2 van de 5 iets erger als de rest van de planten.
          Ze staan nu bijna 6 weken 12/12 hopelijk dikken de toppen nog iets aan de komende 3 weken



          Als jullie nog tips hebben tegen deze verkleuring hoor ik het graag.

          Moet je bij organic voeding ook flushen en zo ja hoe lang van te voren ong?

          Thnx peeps voor watching

          Attached Files
          Last edited by Monkey Man; 15 February 2022, 23:45.

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Ik zou aan een overschot denken, absoluut niet aan een tekort

            Wat gebruik je allemaal aan voeding? Want ik lees BAC maar ook Plagron..

            Ik zou sowieso geen organische en minerale voedingsstoffen naast elkaar gebruiken. Ook al beweert Plagron dat het kan. Liefst ook geen verschillende voedingslijnen.
            Bovendien is sugar royal ook nog eens puur stikstof (npk 9-0-0 uit m'n hoofd). En als je een stikstofoverschot vermoedt, zou ik daarmee stoppen.

            Maar daar alles gezegd, moet ik ook zeggen dat ze er niet slecht bij staan hoor.. Volgens mij maak jij je meer zorgen als de dames in je tent

          • Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            kroket thnx man door dit soort comments krijg ik stiekem ook weer een beetje rust. Miss maak ik me te druk hahaha.🤣 blijft toch spannend.

            Kwa voeding geef ik alleen BAC organic
            https://www.baconline.nl/biologische...rterskit-groot

            Die royal sugar kreeg ik bij me evsa een sample. Dus dacht geef de 2 rechter planten 1x per week volgens de verpakking een beetje mee. Puur om te kijken of er veel smaakverschil in de wiet gaat zitten. Verder combineer ik geen merken of andere toevoegingen dan de bac organic producten volgens schema.

          #41
          Gaat prima maar je werkt met hps wat helaas al een beetje achterhaalde techniek is. Ik heb zelf veel te lang in hps geloofd wat me achteraf enorm spijt. Investeer in een goeie ledlamp om je oogsten aanzienlijk te vergroten, wil je the best bang for the buck ga dan voor Samsung d.i.y. ledstrips Gen 3.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            Thnx Hork ik dacht dat hps nog een aardige beuker was tussen de led lampen heb wel die philips green master erin . Hij draaid nu op 600 watt zou eventueel nog naar 660 kunnen. In de toekomst gaat er zeker ook een led komen. Zoals je op de fotos ziet is me tent tot 140cm hoog vierkant erna gaat hij schuin. Het liefst hang ik ook zo groot rek aan ledlampen op. Maar met zo een rek kan ik die niet helemaal bovenin me tent hangen vanwege de punt.
            Een maatje had een SPECTRUM KING 402+ 120° deze is erg klein dus kan ik hoger in me tent hangen ondanks de schuinte. Zat zelf te denken over een aantal maanden de vernieuwde versie ervan te halen de SK403 LED Grow Light die kan ik helemaal boven in hangen.

            https://spectrumkingled.com/products...led-grow-light

            of hebben jullie ondanks me aparte vorm tent een heel mooi alternatief???????

          #42
          Ik opteer voor deze:

          https://lumatek-lighting.com/lumatek-zeus-465w-pro/

          Of de grotere als je tentje dat toelaat.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Ja ben ik met je eens Tijnie82 hps kan er zeker dicht op, maar de footprint wordt kleiner naarmate je dichter op het gewas zit. Ik werkte destijds met een 1000watt hps lamp, maar zou ik nu overnieuw beginnen nam ik liever vier van 250 watt. Dan zijn er zeker hele leuke scores mogelijk, maar het licht is en blijft minder efficiënt dan led met meer strek tot gevolg.

          • Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            ja heb je ceker gelijk in led is sws de toekomst wat dat is het al blijft lastig om een goede led te vinden en betaal baar is
            vind het lastig bij hps weet je wat je verwachten kan en je hebt zoveel verschillende led om dan een goede te kiezen

          • Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            Liever led natuurlijk maar helaas moet ik het nu nog even doen met de hps. Ik heb me lamp 56 cm boven de hoogste top zitten. Ik zou wel iets willen zakken maar omdat ik bij een aantal toppen wat blad problemen kreeg ben ik even terug naar de basis regels gegaan.

          #43
          de nieuwe lamp van mars hydro zecht 3gram per watt mogelijk is zou wel een mooie oogst zijn dan hehe

          Comment


          • Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            Ja vaak schrijven ze dat. Het meeste wat ik heb gezien in verslagen is tot nu toe 1.9 g per watt. En dat was met een fluence lamp met Ray 44 balken erin in een 1.2x1.2 tent met iemand die heel wat jaren ervaring had. En dan komt een budget merk zeggen dat ze de 3 halen. Ik wil het nog wel eens zien.

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            3 gram de watt lijkt mij een sprookje.

          • Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            Ik heb er nooit mee gewerkt led en ik ben nieuw. Dus eigenlijk moet ik me mond houden erover. Maar als ik bij vrienden mee keek die hadden dan spectrum kings hangen en die haalde betere oogsten eruit dan ik hier zie bij mars hydro op verslagen. Kijk eens naar dit filmpje dan zie je hoeveel er gelogen word over lamp waardes vanuit de fabrikant.
            https://youtu.be/g6n8VhVGKDY

            Hoe kan het dat een budget merk met een lamp van 400 euro beter eruit komt als een lumatek of spectrum King van 1000 piek

          #44
          Ik vind ze er prima bij staan en met nog een week of 3 te gaan zou ik me geen zorgen maken, dat komt wel goed !
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #45
            ze staan dr zeker mooi bij gaat ceker goed komen met deze toppen zee

            Comment

            Bezig...
            X