Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MrDAW420's Binnenkweek Verslag | Green Gelato Autoflower | 29 Dec 2021

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Waarom gaat ge uw 12 liter potten wegen ??

Meststof afmeten met een spuitje geen gekleder met een maar bekertje !!

En niet teveel prutsen aan da jong geweld gewoon laten doen
    dan komt het wel dik in orde !!

IMG_3126 3 kopie.jpg

Remco.

Comment

• MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Oh dit is wel een goeie tip! hoe weet ik die meststof dan?

• Fuego
      Fuego commented
      Editing a comment
      Heb je toevallig een link voor die spuitjes?

• Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Ontdek Wapwinkel: dé nummer #1 smartshop en headshop voor lege capsules, rolmaterialen, seals en gripzakjes. Profiteer van snelle en discrete verzending!

Of even zoeken met de Eend, zijn tig sites te vinden. Of bij Ali…

green-gelato-automatic.jpg

Green Gelato Time
    Door MrDAW420
    29-12-2021

Fase C | Vegetatie | Dag 22

Plantjes gaan als een speer, erg vermakelijk om dagelijks een verschil te zien in de groei

We gaan al richting de 40 ml per dag, droogtemeter geeft aan dat het allemaal alweer op is de volgende 24h.

thumbnail_IMG_4167.jpg thumbnail_IMG_4168.jpg

Links de max. metingen en rechts min.

Wel een erg groot verschil van wel 13-14 graden! Toch niet heel erg fijn.

Vreemd dat het ook zo laag komt, ik zet de verwarming snachts altijd wat lager maar het blijft zeker op 16 graden staan!

Wellicht komt het doordat ik mijn tent altijd goed afsluit voor t slapen, de kachel zit daar natuurlijk niet bij in en kan het dan niet verwarmen snachts, even testen vanavond met de tent nog lekker open.

Even naar de dames zelf

thumbnail_IMG_4164.jpg thumbnail_IMG_4165.jpg

Geen gekkigheid, ze doen hun werk wel lijkt me!

Even een handje helpen, heb er wat Easy Grow voeding bijgedaan voor de eerste ronde, 1/5 van een tablet gemixt met 750ml spa, af en toe mag je ze wel verwennen.

Dit ga ik de komende 2 weken 1x per 3 dagen geven!

thumbnail_IMG_4173.jpg thumbnail_IMG_4176.jpg
    Tot zo ver deze korte update, de zon gaat bijna onder en alle dagtaakjes zijn volbracht;

Tijd voor wat lekkers

MrDAW420

Comment

• MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      volgens mij wel ja, ik kan dus beter zo min mogelijk voeding in het begin en dan pas overzetten naar mijn 12L met voeding? Zie tot nu toe nog niet sporen van overbemesting

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Was Q hier geweest wist hij iets te vertellen over dat spa water.

• MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Spa blauw is toch geen doodzonde mag ik hopen

Ja de minimale temperatuur is erg laag, weet je hoe het zit met de bodemtemperatuur. Dit keer zijn mijn plantjes aan het groeien als een Maleier. Ze zijn 10dagen jonger dan de jouwe maar toch al groter. Kijk eens of je de bodemtemperatuur kan meten en die rond de 20 te houden

Comment

• Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Zijn in verschillende wattages te koop, even zoeken op het net en kijken een geschikte. Zijn er ook te koop die de boel vorstvrij houden, tot 12 graden.

www.warmtekabel.nl is veel op te krijgen maar zo zijn er legio bedrijven.

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Je water opwarmen tot 22 graden of 24, aarde is een goeie isolator.

• MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      goede tips allebei, bedankt! ga denk ik ff een meter bijhouden, dan het warme water idee testen voor paar dagen, mocht het niet goed genoeg werken schaf ik alsnog die warmtekabel aan.

green-gelato-automatic.jpg

Green Gelato Time
    Door MrDAW420
    29-12-2021

Fase C | Vegetatie | Dag 27

Goedemorgen medekwekers, tijd voor een update!

heb een beetje lopen testen met de temperatuur, warmer water, verschillende tijdschema's zodat de lamp kortere intervallen uitstaat.

Alvast een betere thermometer voor het water besteld, heb nu zo'n vleesthermometer maar dat schijnt niet heel accuraat te zijn.

Allereerste probleem is nu opgelost, minimaal temperatuur houdt zich gewoon netjes aan de kamertemperatuur als ik de tent op half open houdt in de nacht.

thumbnail_IMG_4204.jpg thumbnail_IMG_4205.jpg

Het valt me wel weer op dat de rechter meter veel meer uitschietende waardes meet, 8% lagere LV , 1 hele graden minder en bij de max zelfs 5 graden hoger!

Heb water gegeven dat ongeveer tussen de 20-22 graden zat, neutrale temperatuur.

Ook heb ik nu dat de lampen niet meer 6 uur uit gaan maar 2 korte periodes van 2,5 uur, hij springt nog even rond 2 uur aan voor een paar uurtjes, weet niet of dit veel verschil maakt of juist stressvol is maar het scheelt in ieder geval weer met de temperatuur.

De dames

thumbnail_IMG_4212.jpg thumbnail_IMG_4213.jpg

Schijnt wel een klein probleempje te zijn, de onderste blaadjes buigen schuin naar beneden

weet zelf nog niet zeker wat de oorzaak is maar heb al wel het volgende getest:

- Overbewatering: 2 dagen helemaal droog laten staan om te kijken of ze daar goed op reageerden, helaas geen reactie.

- Magnesium tekort: lijkt me trouwens sterk want afgezien van dat de onderste bladeren buigen / krullen zie ik niet echt iets aan de bladeren zelf.

Ik ben afgelopen vrijdag begonnen met de eerste extra voeding waar ook gewoon magnesium bij in zit. (tot nu toe 3 kleine porties van 30 ml gegeven).

- Te weinig water: leek mij sterk omdat ik dit 2 keer per dag in de gaten houdt, ze krijgen nu ongeveer 40 ml per dag, geef echter pas water als de grond droog is bij een vingerdipje.

Omdat ik zaterdag zondag 2 droge dagen had getest heb ik maandag beide planten 100 ml gegeven omdat ik er van uit ga dat het dus niet overbewatering is.

Ook heb ik een klein bruin vlekje ontdekt op 1 van de krullende blaadjes. Dit zat er echter al een dikke week en is ook niet verspreid of groter geworden.

Hier nog even 2 wat duidelijkere foto's van zowel de krulling als de bruine vlek op de rechterplant.

thumbnail_IMG_4215.jpg thumbnail_IMG_4214.jpg

thumbnail_IMG_4216.jpg

Ik blijf dit goed in de gaten houden, beter het zekere voor het onzekere nemen

Doktersadvies is hier ook zeer welkom!

MrDAW420

Attached Files

Comment

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Bij de rechter meter staat buiten(outdoor) staan de sensor dan ook buiten? Of gewoon in je tent?

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Vlekje van voedingswater kan ook

• MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Wesley pipes Oh daar heb ik nog helemaal niet bij stilgestaan, hopelijk is dat het gewoon! Kunichika Ze staan beide gewoon naast de planten, beetje overbodig maar ik zie niet echt heel veel andere opties. Heb die vorige meter nu bovenin de tent gezet om de omgeving te checken van alles boven de lamp.
Bezig...
X