Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MrDAW420's Binnenkweek Verslag | Green Gelato Autoflower | 29 Dec 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: MrDAW420's Binnenkweek Verslag | Green Gelato Autoflower | 29 Dec 2021

    Korting op 420shop
    green-gelato-automatic.jpg
    Green Gelato Time

    Door MrDAW420
    29-12-2021



    Korte inleiding


    Welkom bij mijn allereerste kweekverslag!

    Ik ga jullie meenemen in het proces van mijn 2e binnenkweek ooit en kijk er zeer naar uit om dit te delen hier!

    Zelf heb ik vrij weinig ervaring met kweken, in het verleden 3 keer een buitenkweek uitgevoerd waarbij ik weinig aandacht gaf aan de dames en ze zelf hun kunstje liet uitvoeren.

    Afgelopen zomer besloot ik om te investeren in een setup voor een binnenkweek die nu op mijn slaapkamertje van 7m2 gestationeerd staat (ik woon zelf nog met 3 medestudiegenoten).

    Omdat het buiten weer koud begint te worden en het makkelijker is met wat kleinere planten in mijn tent besloot ik autoflowers te proberen. De eerste poging bestond uit een autoflower mix van Royal Queen Seed, ik besloot 3 zaden te ontkiemen en de 2 betere eruit te pakken, het werden de Royal Kush Automatic en Diesel Automatic.

    Op dit moment is de Kush al klaar en heb ligt het te drogen, de opbrengst is geschat op 25-30 gram. Ze smaakt prima voor een nog niet gecured wietje en maakt me zo stoned als een garnaal.

    De diesel wordt deze week nog geoogst, ik wacht tot alle haartjes bruin van kleur zijn geworden.

    Met o.a. kennis van het internet, dit forum en advies van vrienden die hier veel meer verstand van hebben, ben ik van plan door te groeien tot een doorgewinterde kweker.

    Daarmee gezegd is elk advies zeer welkom dus hou je vooral niet in als je tips hebt!


    De installatie

    WhatsApp Image 2021-12-29 at 17.34.17 (1).jpgWhatsApp Image 2021-12-29 at 17.34.17.jpgWhatsApp Image 2021-12-29 at 17.34.20 (1).jpg

    Op dit moment:
    • Jasmin Garden kweektent (60x60x16. cm)
    • 2 setjes Lumeri Desk 2.120 (120W)
    • Standaard elektrische kachel (2x750W , er staat er eigenlijk maar 1 aan)
    • Mini-fan (heb helaas geen specs hiervan maar hij is zeer beperkt van kracht)
    • 2 11,8L potten , ik doe maar 2 planten tegelijkertijd omdat ik geen SoG toepas of iets dergelijks.
    • Hydrometer + temperatuurmeter , daarbij vochtmeters die in de grond gaan.
    Er staat nog een koolstoffilter in de kelder, echter moet ik daarvoor nog een afzuigsysteem bijkopen en installeren, dit staat op de planning ruim voor de bloei.

    Ook ben ik van plan er nog een Lumeri PRO-LINE200W of 400W erbij te halen om zo op meer Wattage voor de bloei te komen. Wellicht iemand die mij kan aanraden of 200W extra al genoeg is of dat ik zeker wel voor de 400 kan gaan.





    Fase A | Ontkieming | Dag 1





    WhatsApp Image 2021-12-29 at 17.34.15.jpg
    Wat is de basis?

    Bodem = Standaard potgrond 40L , gemixt met 5g Mycorrhiza en 15g Easy Boost (Soil)

    Het gewicht van de pot inc. grond is 6,8 kg, er zit nog geen water in.




    Als ontkieming methode gebruik ik simpelweg toiletpapier die vochtig is gemaakt met lauw water, bordjes op elkaar en in de kas zetten en klaar is kees
    WhatsApp Image 2021-12-29 at 17.34.20.jpg

    De pot staat klaar voor gebruik en mag alvast eventjes wennen aan de omgeving

    Zodra de zaadjes ontkiemen zal ik ze direct in de grote pot planten, ik ben niet echt een fan van overpotten (is wel eens misgegaan in het verleden)
    WhatsApp Image 2021-12-29 at 17.34.19 (1).jpg


    We zullen even wat daagjes moeten wachten tot de geboorte, uiteraard hou ik iedereen hier op de hoogte.

    Tot dan, ik ga een lekker jointje draaien




    MrDAW420







    ​​
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by MRDAW420; 3 January 2022, 13:43.

    #2
    Cool op je studentenkamertje, heb je met die lumeris 30gram totaal van 2plantem gehaald? Da's wel netjes maar die lampjes kun je dus vergelijken met alie-prullen. Ik ben erg benieuwd wat dit kweekje gaat worden. Succes

    Comment


    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      30 gr is nog schatting heb 1tje nog niet geoogst, maar die eerste kwam rond de 14 gr uit en ze zien er redelijk hetzelfde qua toppen uit. Die lampen zijn dus een no-go? Zou het genoeg helpen door er een 200W extra led bij te gooien of blijft het gewoon slecht met dit merk?

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      No go zeg ik niet, ik heb ook net mijn eerste kweekje met een ts1000 gedraaid. De toppen van 1 plant zijn al droog genoeg voor te curen. En dat was 56gr dus als die andere planten ook zo opbrengen dan heb ik veel te veel wiet haha.

      Die ts1000 is prima, maar als je nog wat meer wattage led zou nemen, dan heb je xtra watt en wat
      meer warmte

    #3
    Subke gedaan , succes! Bijverwarmen gaat denkelijk niet nodig zijn in mijn opinie, spaart wat euro's uit ook. Brandgevaar ook minder zo . Heb je een thermometertje? Als tniet onder 15 graden gaat denk ik zit je safe. Alle extra watt is leuk , zowel in groei als bloei. Wel geen ervaring met de lamp, sorry. 750 w minder verbruik spaar je veel uit, kan je allemaal in nieuwe lamp steken

    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Wat zou het minimum zijn dat je bereikt ? Ik denk dat ze 18 graden bv. best lekker vinden. Kweet niet of anderen zouden bijverwarmen ? Maar 750w is gemakkelijk 50 euro elecktriciteit denk ik op een maand x 4 is 200 voor nieuwe lamp zat ik zo te denken .

    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      17 graden is wel het minimum, zal deze ronde dan eens proberen zonder verwarming te draaien

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ik stookte ook bij in het begin , tot men me erop wees hier ook, dat zonder best mogelijk is. Zolang temp gelijk blijft tijdens dag en nacht, geen tien graden verschil en niet minder dan 15 zou ik zeggen ok !

    #4
    Ik zou toch voor een andere kweeklamp gaan en deze als extra, het opgenomen vermogen is maar 24 watt, dat is de reden dat je er maar 30 gram vanaf haalt, kun je beter een butget groeilamp kopen als de mars hydro ts1000, dat zijn echte 150 watts waardoor je opbrengst zeker een stuk zou verbeteren, kosten rond de 150 euro dacht ik, misschien zelfs iets goedkoper,
    suc6 met je nieuwe ronde, kom wel af en toe aanwaaien.
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de tip, de lamp moet natuurlijk wel goed voor elkaar zijn en als die huidige lampen zo weinig kracht geven ga ik sowieso een lamp erbij halen. Zou het denk je kunnen om in het begin en tijdens de groei nog dit te gebruiken en dan zodra de bloei komt die Mars Hydro ts1000 erbij te gooien?

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ik zou de lamp er direct bovenhangen, mits je het budget hebt, met meer licht betere groei en sterkere planten voor dadelijk in de bloei de toppen te ondersteunen.

    #5
    green-gelato-automatic.jpg
    Green Gelato Time

    Door MrDAW420
    29-12-2021

    Fase A | Ontkieming | Dag 0

    Even een korte update, de laatste dagen was er niks te melden omdat de zaadjes erg lang deden over het ontkiemen.


    Maar.......


    Het eerste zaadje is met succes ontkiemt!


    In vergelijking met de vorige keer duurde het zeer lang, 4 dagen weggeteld vs. 36 uur.

    IMG_3964.jpg

    Ik was iets te enthousiast en heb geen foto van het ontkiemde zaadje gemaakt, ze zit nu lekker in de grond klaar voor de start.

    Het 2e zaadje is nog niet uitgekomen, mocht het woensdag nog steeds niet uitkomen dan zal ik een nieuw zaadje gaan gebruiken.


    Diesel Auto Oogst

    IMG_3965.jpg

    Dieseltje die nu aan het drogen is, oogst lijkt de andere wel te evenaren (rond de 10-15 gr per stuk), maar we wegen pas na het drogen zelf.


    Tot voor nu nog geen spannende ontwikkelingen, ik hou jullie op de hoogte zodra we weer wat nieuws te melden hebben

    Tot dan, ik ga een lekker jointje draaien



    MrDAW420
    Last edited by MRDAW420; 18 January 2022, 15:23.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Laat ze smaken!

    #6
    Ik heb even subje gedaan, herken mij namelijk goed in situatie. Hier ook een 60x60 in een studentenstudio. Maar op 7m2 helemaal respect!

    Ben wel benieuwd wat er gebeurt als je er een 200 watt in hangt. Zit zelf ook nog in twijfel om er extra bloeilicht bij te hangen.

    30gram voor de eerste kweek is helemaal prima!
    Ik kijk uit naar de updates

    Comment


    • Fuego
      Fuego commented
      Editing a comment
      MRDAW420

      Die is 150 watt + 120watt in een 60x60 is wel genoeg zou je denken 👌

    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Fuego anders nog maar iets sterkers erbij

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Je gaat verschieten van de hoeveelheid licht die dat lampje geeft, gaat goedkomen nu suc6

    #7
    green-gelato-automatic.jpg


    Green Gelato Time

    Door MrDAW420
    29-12-2021

    Fase A | Ontkieming | Dag 0

    Zoals gehoopt is het 2e zaadje nu ook ontkiemt!


    IMG_3971.jpg
    Beide potten wegen ook 6,8 kg zonder water, lekker makkelijk zo.

    Als kers op de taart kwam ook de nieuw bestelde hydro LED lamp, deze heb ik uiteraard meteen opgehangen.

    Ik weet niet wat een beetje realistisch is, maar ik ga mikken op 0,5 - 1 gr per watt deze ronde, met de oude lampjes erbij dus ongeveer 100-150 gr.

    IMG_3975.jpg

    De plantjes steken nog niet de grond uit, nog even afwachten dus.



    Tot de volgende keer, tijd voor een lekker jointje!
    Attached Files
    Last edited by MRDAW420; 18 January 2022, 15:22.

    Comment


    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      haha dat was oorspronkelijk bedoelt voor de hoogte omdat mijn lampen eerder niet verstelbaar waren en er zo ook ruimte is voor doorlopend water, maar mooi extraatje als het ietsjes warmer is

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Eigenlijk wel ideaal als men met bodemverwarming werkt, hoe heb je die ongemerkt gejat?

    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      haha ja dat was 'eventjes naar buiten om uit te laden in de achterbak'

    #8
    Ik zou toch wel een filter gaan gebruiken straks. Is vragen om problemen zo zonder, veel plezier met je lampje!!!

    Comment


    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Heb je een aanrader daarvoor? Of is iets minimaals al genoeg in deze 60x60?

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Buisventilator met flensmaat 100 mm , koolstoffiltr ook , kom je wel mee toe, hier toch zo .

    #9
    leuk verslag heb gesubt , idd beter zometeen met die ts1000 maar waarom auto flowers kost alleen maar meer stroom ?

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      AFjes hebben voor en nadelen.
      Zijn wel sneller klaar door meer lichturen.

    • Remcojeff
      Remcojeff commented
      Editing a comment
      sneller klaar idd maar normale (photoperiod) , is eigenlijk t meest gebruikelijk binnen, ook naar mijn mening de beste opbrengst tegen een lager stroomverbruik , maar zoals kelderkastje zegt het heeft zn voor en nadelen er staat genoeg over op internet (en de moeilijkheidsgraad lijkt mij best mee te vallen je hebt een verslag dus mensen kunnen je overal mee helpen)

    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      Oke daar heb je zeker een punt, denk dat ik met de volgende batch dan maar ga kijken naar normale zaadjes

    #10
    green-gelato-automatic.jpg


    Green Gelato Time

    Door MrDAW420
    29-12-2021

    Fase B | Zaailing | Dag 3

    shutterstock_1729272091-735x340.jpg

    Daar zijn we dan, weer een stap dichterbij een toekomstig lekker wietje, de zaailingen zijn op komen dagen!


    IMG_4005.pngIMG_4004.jpg

    Vooralsnog geen gekke dingen gedaan. geef ze af een toe een dopje water zodra de grond te droog wordt.

    temperatuur doet geen gekke dikke, lager dan 18 graden valt die sowieso niet momenteel, luchtvochtigheid schommelt een beetje tussen de 55 en 70%.

    Voor wie het was opgevallen is , de TS hydro is eventjes ertussenuit, bleek een verkeerd modelletje besteld te hebben dus die is alvast retour.

    Verwacht dinsdag of woensdag weer de kweeklamp hier te hebben, nu gelukkig wel de TS1000 met dim.


    Nu lekker rustig het weekend ingaan, alle huistaakjes zijn alweer rond en dat uurtje met de neus in de boeken moet maar weer gevierd worden.

    precies op tijd voor de 16:20


    Tot dan, ik ga een lekker jointje draaien

    MrDAW420
    Attached Files
    Last edited by MRDAW420; 18 January 2022, 15:22.

    Comment


      #11
      Leuk zo.. De TS1000 is een fijn lampje, zeker voor zo'n klein tentje. Heb er zelf maar 1 ronde mee gedraaid maar haalde toen ook dik de 100 gram van 1 plant. Wat betreft die convectorkacheltjes... Stroomvreters met hoog brandgevaar, let daarmee op. Als het noodzakelijk is om te verwarmen (kan ik in huis bijna niet voorstellen, je zit zelf toch niet in een kamer van 15 graden?) dan zou ik voor infrarood gaan maar het goedkoopste is toch de verwarming gewoon een standje hoger zetten indien je cv hebt.
      Lopend Verslag

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ik verwarm nu zelf bij , om niet hypocriet over te komen . Olieradiator met thermostaat. Het was te koud bij mij. 8 gr. Verwarm bij tot 18 nu. 15 zou goed zijn maar met de lamp warmte erbij 18. Mss dat de nachten kouder zijn , vind mijn thermopro niet terug

      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        hou jij een 24 uur lichtschema aan Wesley? of 18/6 - 16/8 ?

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Nu nog 24 , schakelklok aan vanavond , 18/6

      #12
      Lekker man, laat je vorige kweek je smaken Hopelijk komt je ts1000 snel toe, dat ze niet gaan strekken. Ik raad wel aan om wat meer water te geven er rond idpv erop, zodat de wortels wat meer moeten zoeken achter het water, dit bevordert het wortelstelsel van de plant, waardoor ze ook meer voedingstoffen in de latere stadia kunnen opnemen. Voor de rest lijken ze het goed te doen, oh en heb je je potten ingewaterd? ik zag dat je vorige pot maar 4/5de gevuld waren.
      Geduld is een schone deugd.
      Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

      Comment


      • MRDAW420
        MRDAW420 commented
        Editing a comment
        haha yes , goeie tip van het water. die potten van de vorige ronde waren idd wat slordig gevuld, ik had er nu wel meer gelet op het zo veel mogelijk te vullen vd potten, zit nu wel voor 95% vol naar mijn idee.

      #13
      green-gelato-automatic.jpg


      Green Gelato Time

      Door MrDAW420
      29-12-2021

      Fase B | Zaailing | Dag 11

      Goedenavond medekwekers,

      Het was weer eventjes een dikke week geleden omdat ik de afgelopen 5 dagen niet bij de plantjes was, maar we zijn weer terug met een nieuwe update van dit verslag!

      Gelukkig hebben ze niet al die tijd zonder zorg gezeten, SO naar de boys daarvoor.

      Helaas is de TS1000 nog steeds niet geleverd, verwachtte levertijd was 13-17 jan dus we geven ze nog een dagje! Ik zie gelukkig nog niet dat de plantjes te veel aan het strekken zijn door het gebrek van de TS, hopelijk hangt die er morgen wel echt bij!

      Ik had eventjes een foto gemaakt vlak voor vetrek en eentje bij aankomst zodat het verschil in die 5 dagen duidelijk zichtbaar is:

      IMG_4024.jpgIMG_4036.jpg
      Dinsdag 11-01 vandaag


      IMG_4025.jpg IMG_4035.jpg

      Al wat extra blaadjes erbij gekomen in ieder geval, we gaan t zien.

      Voor nu maar even de zondagavond goed afsluiten want morgen moet er weel brood op de plank komen.

      Je raadt het al, tijd voor een dikke toeter


      MrDAW420
      Attached Files
      Last edited by MRDAW420; 18 January 2022, 15:21.

      Comment


        #14
        green-gelato-automatic.jpg


        Green Gelato Time

        Door MrDAW420
        29-12-2021

        Fase B | Zaailing | Dag 11

        Gegroet mede-jonkolisten,

        Het is feest want we hebben eindelijk de TS1000 op de mat gekregen!

        Nog een tijdschakelaar erbie gekocht, kan ik in het weekend iets langer blijven liggen in die hoogslaper van me.


        IMG_4042.jpg IMG_4049.jpg

        De TS1000 heb ik momenteel op een afstand van ongeveer 35 cm momenteel staan. De kracht heb ik voor nu op 60% gezet. Dat komt dan op 90W aan. (Of mag je zo niet rekenen)

        Wellicht iemand die betere instellingen heeft hiervoor? Handig om gewoon meteen 100% te blazen met de lampen of hoeft dat pas als er meer bladeren aan zitten?




        Leuk die nieuwe speeltjes maar tijd voor wat foto's van de dames zelf!


        IMG_4047.jpg IMG_4046.jpg


        Wat een verschil met de foto's, dat gekleurde licht gaf zeer onduidelijke plaatjes maar het begint ergens op te lijken nu!

        De rechterstengel was omgebogen en staat niet meer rechtop, voor nu wat ijzerdraad gebruikt om te stabiliseren.
        We zijn overgegaan van dopjes water naar 20ml per dag, dit geef ik echter niet elke dag
        (4 tot 5 keer per week, Was mich nicht umbringt, macht mich stärker)

        Dit weekend ga ik ook beginnen met de eerste voeding, 1/6 growing booster tabletje met 2 L water gemengd, aangeraden is 1/2 maar ik begin wat lager om ze niet te verbranden.


        IMG_4045.jpg


        Voor nu moeten we het nog maar even met wat andere wiet doen,

        Geniet van je jointje en de mazzel!


        MrDAW420











        ​​​
        Attached Files

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Bij mij knalt de ts gewoon op 100% op 60cm bij zaailingen. Ik zou je potten over een paar dagen wat bijvullen. Goed bezig

        • MRDAW420
          MRDAW420 commented
          Editing a comment
          Ah dat bijvullen is een goeie!

        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Zie ik het goed op de foto dat je werkt met 7 uur donker, 17 uur licht ? De meeste houden auto flowers de hele kweek op 20/4, dat is ook de reden dat het kweken van auto flowers duurder is dan photoperiods die je op 18/6 en daarna op 12/12 houdt. Houd je met een bepaalde reden dit schema aan ?

        #15

        green-gelato-automatic.jpg



        Green Gelato Time

        Door MrDAW420
        29-12-2021

        Fase C | Vegetatie | Dag 19

        Even een korte update over de gang van zaken.

        Was vandaag even wat gaan winkelen om wat extra spulletjes voor de dames te halen.

        Op het lijstje:

        - een maatbeker die elke 10ml kan meten, heb nu een onhandige voor in de keuken die pas vanaf 100 ml een eerste streepje geeft

        - weegschaaltje die per gram kan aangeven en ook die 12L potten aankan, geen succes helaas dus dat wordt bestellen.

        - 2 3,5L potten, zodat ik bij de volgende ronde alvast kan beginnen en dan gewoon ga overpotten na 2 weken.

        - Handig thermosetje, die is besteld , AURIOL® Draadloos weerstation als tip op zijn verslag van Remco , is nog onderweg


        IMG_4085.jpg IMG_4086.jpg

        Geef ze nu 30 ml water per beurt, komt wel op.

        versterking rond de stam is ook weggehaald, beetje grond eromheen gedaan voor versterking.




        MrDAW420
        Attached Files

        Comment

        Bezig...
        X