Selectie vision seeds onder sp3000. 240x120x200
Collapse
X
-
Zondag 27 maart
17 januari start
6 maart op 12/12
3 weken op 12/12, en ik begin wel wat bloeiverschijnselen te zien, maar wat gaat alles traag... op de kop toe gisteren in slaap gevallen en verwarming niet aangezet. Koude nacht terug. Timer op verwarming zetten.
Ik ga toch even in de donkere tent gaan staan en checken op lichtlekken. Ff voor de zonsopgang.
Woon wat ten velde , last van muisjes die in de spouw kruipen. Deze mijnheer is gepromoveerd tot vanger en onlangs 2 op 2 dagen . Eet ze op en al. Tjah is de natuur he. 16483726892702686737485674681812.jpg 16483728367234661638816948996671.jpg 16483731256024543611616753764276.jpg
Nog een halfuurtje tot licht aan . Ik zit met 3 timers en vraag me ook wel af of ze goed op elkaar afgestemd zijn . Ik ga nu al es kijken .
het uur is veranderd ook, wat een zever he. Moet ik dan de timers ook verzetten om terug op 12u smiddags lichten aan te hebben, normaal wel zeker?
164837426500887465451130058677.jpg
Lamp dus vervroegd met een uur weer wat stress , onnodig mss maar ja .
16483744874444251134109614527938.jpg
lampen alledrie opt zelfde moment aangeklikt. Groot lichtlek gevonden , twee eigenlijk. Dom van me om dit niet eerder te bekijken .
Hier zit het probleem.
16483747840935124772352872046155.jpg 16483748214125302336863536631273.jpg
Opgelost.
2e is een luchtaanvoer die een te flauwe bocht maakt.
16483749296236223936143308130673.jpg 16483751277057076116884679069048.jpg
Maar half opgelost.
Morgen begin vierde week voorbloei
16483752181688687367006275901283.jpg
Toch eerste tekens te zien . Hopelijk geen zaad en volgende week echte bloei . Lichtlekken zullen er wel mee te maken hebben, koude ook. Beiden eigen schuld ...
Nooit te oud en of te lelijk om bij te leren
Tweede aanvoer en derde leg ik ook nog een s bocht in
16483756030495587776815733424178.jpg 16483757242062754021080954565662.jpg
Maar ik vrees niet genoeg...komt nog licht binnen.
16483757964014981195912505984902.jpg .
16483758874345777760994002385091.jpg
Nieuwe filter besteld , en wat dergelijks , een filter bij de hand , enz...
16483761858412913652817113296410.jpg
16483763625152238786013782781101.jpg
Comment
-
Boven binnen zou ik ook betere circulatie voorzien , minder planten meer overzicht, wordt tijd dat ik terug naar binnen kan . -
Mijn inlaten zitten ook gewoon beneden.
Ergens klinkt het wel slim en logisch wat Monkey Man schrijft. Als 1 van de inlaten bovenin de tent komt te hangen, "valt" de verse "koude" lucht hier naar beneden, terwijl de warme lucht opstijgt. Hierdoor breng je een soort "natuurlijke" circulatie tot stand denk. Moet je denk ik wel een grote tent zoals u hebben, zodat de inlaat niet pal naast het filter hangt. In mijn 60x60 tentje zal dit principe niet werken. -
Filter hangt midden boven, 3 inlaten links .... mss ene naar rechts verhuizen...
-
-
20220328_223553.jpg
Toch bloei
, bij twee. Verder wat weinig tijd vandaag .
Gisteren 6 l en 1malig bloei gegeven. Zou een oud trucje zijn om toch de bloei te stimuleren. Kan geen kwaad denk ik op dit moment . Helft groei helft bloei terra plagron 15 ml elks.
Vandaag niks.
Ene dag brengt de ontvochtiger het mooi naar 55, nu terug 66. Buitenlucht zeker? Staat nochtans op 45 ingesteld. Nog verder testen dit.
Dagje 12l dagje 6l dagje niks zo ongeveer nu. En iedere waterbeurt met voeding erbij..






























Comment
-
16485771815189077754779035110487.jpg
Kurkdroog . Es 20 liter met voeding 4/5 en sugar en zym volle dosis.
De bloei begint te komen
, mocht wel .
16485773912748936420553553891883.jpg al is het minimaal , maar tijd brengt dinges , meer bloei.
Begint stilaan een jungle te worden.
16485773430464719697184665660538.jpg
1648577555220430329913947316669.jpg
16485783585661455779369063510862.jpg
Dit weekend snoeien .
16485784567436814512486566879975.jpg
Al weet ik nog niet hoe of wat...
volgend x ook mainlinen denk ik. Overzichtelijker. Ofwel gewoon 2 planten minder. of nog anders.


Comment
-
Totale watt is 480 nu
1x sp3000
2x cosmorrow strips 90 cm full spectrum
1x ts600
Lag hier toch maar te liggen
16486615553083529097000841919752.jpg
De twee verhoogde dames, mighty mango bud en tom kush og kregen weinig licht, nu schijnt de ts 600 op hen.
Conclusie , te veel planten
1648661882361322243939938472267.jpg
Fan terug aan , wat klein voor deze tent . Nuja
16486622543868099236139898873212.jpg
Tweede plekje hergevonden. Wegknippen dit ?
Ik snoei alvast 1 , probeersel .
Voor
16486624791828012458592734515810.jpg 16486625073566573606099947646590.jpg
Na.
16486633183448724393655669370796.jpg
16486634146567688640414627452771.jpg niet meer dan dertig procent , bij bomen is het ook zo
Footoo wat onduidelijk
Grootste geknipt blad is dit
16486636843193208872376264473403.jpg
Elke dag 1 of twee en het is terug weekend.
Comment
-
Als de knop goed er in zit, zou hij dat toch nog kunnen doen Remco -
Wil vooral niet teveel snoeien , hou me tegen
idd na de 30% bij allemaal het geheel es bekijken. Thx !
-
Ben nu ook filmpjes aan het kijken van bladeren verwijderen, vind dat zelf eigenlijk een grotere uitdaging dan toppen enz.
Heb hier een filmpje van hoe die blad verwijderd, skip ff door naar +/_ 6.00 minuut, daar begint die met het verwijderen van blad.
Voor de rest gaat alles prima bij jou zo te zien, lekker hoor, ga zo door.
SuccesComment
-
Staan er mooi bij!
Blad weghalen heb ik ook eens gedaan. N.a.v. de verslagen van Head Honcho die hele goeie resultaten behaalde hiermee.
Bij mijn kweek groeide het blad weer aan waardoor ik het te veel gedoe vond.Comment
-
Zie je dus als de knop er in zit dan pas blad verwijderen.. -
Heb ik gedaan maar ik denk dat het weer aangroeien van blad er gewoon bij hoort. Het aangegroeide blad komt uit de toppen en zorgt voor minder schaduw en dat blad kan je eveneens weer verwijderen. Onderaan de streep zal defoliatie wel meer opleveren maar het is mij domweg te veel gedoe. -
Thx , was ook deels mijn gedacht, meer blad in de toppen. Nuja we gaan het beleven. Zoveel blad is teveel he
-
-
Nou Wesley pipes, hier dan een filmpje van een andere "grootheid" die "chiropractie" gebruikt (supercroppen)
Comment
-
Al veel over gedacht dit es toe te passen . Ooit komt het ervan. Denk ik ook wel mooie toppen en langer, maar overzichtelijker ook! -
De stam inknijp tot het knakt. En dan de uit einden om buigen met die clips van 45 graden. Overzicht door het blad te verwijderen. En alles kaal te trekken onder.. -
Heb er een paar gekyle kushmandd
, weet al maar half meer waar. Maar hij knijpt es van noord naar zuid, en erboven es van west naar oost bijwijzevanspreken toch, fzo , mss doet ie t vroeger want buigen voelde nog altijd meer als knakken . Maar ging wel.
-
-
3 emmers en zakje volgeduwd met blad van 6 planten , toch een bergje. Jammer genoeg weer een paar beestjes, probeer die dan onder water te duwen , daardoor ook geen foto van het bladafval .
Ook jammer genoeg geen namen bij de fotos, durf niet zeggen welke dame wie is.
Voor de volgende keer !
20220331_185110.jpg 20220331_180721.jpg 20220331_181240.jpg 20220331_182652.jpg 20220331_183836.jpg 20220331_183349.jpg 20220331_183001.jpg 20220331_183625.jpg 20220331_194718.jpg 20220331_182105.jpg 20220331_194946.jpg 20220331_182129.jpg 20220331_182119.jpg 20220331_194846.jpg 20220331_194855.jpg 20220331_194903.jpg 20220331_194735.jpg
Fotoreeksje . WellichT 100 blaadjes gecheckt, op 7 ervan 1 beestje , op 1 blad een 5tal. Alles verwijderd.


Dagje niks , nog nat , morgenmiddag eerste werk!
Een mix van oud en nieuw blad verwijderd btw.
for watching!
Comment
-
Er zijn er, maar tzit weinig fut in. Geen eitjes, weinig beestjes. Heb ze echt overal gechekt. Blad met 5, alle blad errond was beestvrij. -
Nu zit de bloei er wel in Tijnie82 , maar koude laat het toch niet rapper gaan? Alles gaat zoveel trager met deze koude....
-
-
Onderkant van je bladeren bespuiten met neem olie. Nu kan het nog e!
Comment
-
Geweldig gedaan man, dat heb toch maar mooi geflikt, en meteen gecropt, uiteindelijk komt het erop neer dat, hoe moeilijk het ook is je het gewoon moet proberen

en je zou nog wat neemolie kunnen gebruiken, 't is nog niet te laat.
In ieder geval keep the good vibe.
SuccesComment
-
Ik denk dat de neem granules goed hun werk doen bij schadelijke insecten enz...in de grond.
Ik weet niet wat het doet bij de plant boven de grond zoals bladeren, of dat dezelfde werking heeft als je neemolie bespuit.
N.a.v. dat vaak wordt gedacht dat je neemolie niet kan gebruiken wanneer wietplanten toppen gaan vormen.
Dat schijnt niet zo te zijn, je kan het gebruiken tot 3 weken voor de oogst.
Ik heb hier wat gekopieerd.
Concluderend is het een BIO-product en dus niet schadelijk voor mens of gewas. Als u weet hoe en wanneer u het moet gebruiken, is het onmisbaar. Zoals eerder vermeld, is het het beste om het de laatste 3 weken van de bloei niet te gebruiken, om zo een verslechtering van de smaak van uw gewas te voorkomen.
bron:
Neemolie wordt door telers gebruikt als bestrijdingsmiddel en schimmelwerend middel om schadelijke insecten te voorkomen of te bestrijden, zonder die te storen ...
Comment
-
Granulaat heeft een werking van 3 maand, waarna je kan zeggen de plant heeft het opgenomen maar de werking ervan verdwijnt. Olie op blad en toppen zie ik echt niet zitten. Bij verbranding en inhaleren is bio plots niet bio meer. Heb er liggen maar liever hier en daar een beestje dan. Of bij grotere plaag roofwantsen. Bij die granules zijn er ook vragen bij mij. Toch gebruik ik ze omdat ik altijd beestjes heb. Maar ze stoppen het proces van eieren leggen bij die beestjes. Redelijk invasief toch? Dan komt er nog verbranding bij bij onsvan het opgenomen product . Is neem doeltreffend tegen bladluis , denk eigenlijk van niet ook.? -
Ik heb zeer goede ervaring gehad met neemolie tegen bladluis met m'n buitenkweek.
Ff uit m'n koppie, neemolie heeft een ½ waarde tijd van enkele dagen, dan is het zo goed als weg, geen residu meer, daarom moet je de behandeling ook herhalen om de week of 10 dagen.
Maar ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat sproeien in de bloei ook voor mij, eigenlijk een nogo is.
Ben een beetje lui, geen zin om het zelf te typen, daarom gekopieerd van beroving.com
Neemolie wordt gebruikt om veel ongedierte te bestrijden, waaronder witte vlieg, bladluizen, tripsen, Japanse kevers, mottenlarven, schildluis en spint mijten. Omdat het mijten doodt, die geen insecten zijn maar in plaats daarvan verwant zijn aan spinnen en teken, wordt neemolie ook "miticide" genoemd. Zelfgemaakte Neemolie spray wordt ook gebruikt als fungicide (anti-schimmel) middel tegen roest, zwarte vlek, meeldauw, bladvlek, schurft, anthracnose en grauwe schimmel (botrytis) -
Onthou ik, thx ! Buiten zou ik het ook wel gebruiken, binnen heb ik het nog gebruikt maar stinken he, geen wegspoelende regen ook zoals buiten . 8 van de 10 beginnen nu echt , kvind het net te laat nu eigenlijk om het nog te doen.
-
-
Ziet er top uit allemaal!
Wel vervelend dat je spint hebt, ik zou adviseren om geen clipfan (meer) te gebruiken want die verspreidt de plaag en zonder kan je het misschien beperkten tot een of twee planten. Dat je liever geen neemolie op je planten smeert kan ik me goed voorstellen, ik gebruik het zelf ook niet meer. Pyrethrum is een veel beter alternatief en dat is ook biologisch.
Aangezien er op zaadplanten geen spint zit, vraag ik me af waar het vandaan komt. Zuig je misschien van buiten aan? Of zat het in de grond?Comment
-
Nog geen timer gevonden, lamp(ts600) gisteravond uitgetrokken , om 12u terug aan daarjuist.
12 liter, met
24ml terra grow
24ml terra bloom
12ml puRe zym
12ml sugar royal
Twee laatbloeiers
Heb nu zitten denken aan , moest ik nu een 2e koolstoffilter installeren, ipv 380w ontvochtiger , maar 35w , neemt ook veel vochtigheid in de lucht weg , nog nooit gezien eigenlijk en teveel vacuum zeker ook?
Vanavond een fotootje en nog wat snoeien !
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.Comment
-
Weet ik niet als je verschillende merkt mixt , heeft biobizz geen topmax fzo? Is wel universeel moet mss wel lukken, sugar is 900 npk , en green sensation niet zo hoog in p en k. Zou dit passen bij de biobizz lijn? -
Topmax heb ik maar is bijna op, NPK 0,1 - 0,1 - 0,1.
De npk van green Sensation en royal sugar zijn hoger, leek me dan ook beter. Zijn wel duurder maar je geeft per liter ook minder ml voeding. -
Zou ik es proberen dan , zal wel samen gaan . Ben er wel content van !
-
-
Wat sfeerbeelden
20220403_120236.jpg 20220403_120149.jpg
De topjes , twee komen achter. Mighty mango bud is de tweede keer compact en zet ik niet meer, tenzij het een lekker wietje wordt natuurlijk.
20220403_120038.jpg 20220403_120107.jpg
Ik tel bloei vanaf morgen.
20220403_120024.jpg temp weer wat kouder. Is echt op het limiet he.
20220403_115907.jpg 20220403_115919.jpg
Nog 1x 12 l met mix van grow en bloom.
Ik zoek nog ff mijn adwa meters op .
20220403_115912.jpg
En dringend nog wat snoeien .
20220403_120340.jpg 20220403_120128.jpg
Genieten he , er mee bezig zijn .
Morgen volgt er nog een grote snoeibeurt.
en wake and bake

Comment
-
P.S.
De temperaturen zijn bij mij in de schuur ook een stuk lager, daarom heb ik de luchtpomp ff uitgezet, omdat de temperatuur bij de wortels 17,8â°C was met lamp aan, en dat is net iets te laag, volgens beschrijving mag de temperatuur niet lager dan 18â°C.
Gelukkig wordt het van de week wat warmer, 's nachts, vingers crossed -
Ja raar he bij de kachel ...minimum van 10 hier. Thx ! -
Ondanks de kouwe temperatuur, gaan ze goed De Dames..
-




Comment