Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stekken dus....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stekken dus....

    Korting op 420shop
    Nou dit wordt een kweekverslagje met slechts minimale updates daar het een experiment is waarbij ik mijn best moet doen om me zo min mogelijk te bemoeien met de groei.

    Ik heb vorige week een X-stream Propagator gekocht en van mijn bloeiende wedding cake stekken gesneden (2 stuks). Deze heb ik vervolgens in de propagator geplaatst en op advies van Hork LED-verlichting bij de Praxis gehaald (2x 8W). Omdat de propagator geschikt is voor 40 stekken en de fabrikant beweerd dat deze ook geschikt is voor zaden heb ik er ook 2 freebie zaden in gezet.

    Wat ik wil doen... 4 18 liter potten, 2 met bovengenoemde stekken en 2 met de ontkiemde zaden. Beiden onder 18 uur licht zodra ze in de potten zitten (SP3000) en dan opkweken tot moederplanten van circa 45cm hoog. Zodra deze die hoogte hebben bereikt wil ik de mooiste planten stekken (10 stekken per plant) of iemand moet zeggen dat dit al eerder kan. Omdat ik geen zin heb om hier heel veel aan te doen behalve het voorgroeien is mijn idee dat zodra ik per plant 10 stekken kan snijden ik het restant ook gewoon wegkieper. In principe heb ik 9-10 weken de tijd voordat ik de stekken nodig heb.

    De wedding cake zit ik eigenlijk helemaal niet op te wachten maar ik wil gewoon een keer succesvol stekken nemen van een bloeiende plant en deze dan reveggen. Als dat lukt kan ik dat eindelijk na 2 jaar van mijn lijstje halen.
    De 2 zaden zijn inmiddels boven (met FLINKE strek) maar die poot ik zo wel even wat dieper in de grond. Ontkiemen onder 8 watt is toch wel een dingetje

    1 van de 2 żaden is een True Gold OG van Anesia.. ziet er erg mooi uit op het plaatje dus hopelijk wordt dat een echte dame en kan ik daar straks 10 stekken van snijden. De andere is een Black Sugar van Seedsman.

    En dan het einddoel... 9 True Gold OG uit stek in SCROG (Wel op basis van 18/6 start) en eventueel ook de Black Sugar, dan 5 om 4

    1 van de 2 stekken heeft inmiddels een paar worteltjes van ca 1 cm, de andere uitsluitend witte puntjes maar begreep dat het vanaf daar niet zo lang duurt voor er worteltjes aankomen. Erg nieuwsgierig welke sneller gaan zometeen, de zaden of de stekken die dus eerst moeten reveggen
    Last edited by Voor het eerst; 11 January 2022, 15:59. Reden: Opes... Black Sugar i.p.v. Gelato
    Lopend Verslag

    #2
    Je kan de moeders ook in de bloei zetten, maar tot die tijd.......

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Je bedoelt na het nemen van stekken? Of hoe moet ik dit lezen?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Uiteraard!

      Enneh, volgende keer van een groeiende plant stekken nemen, dat scheelt echt.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      De reden dat ik van een bloeiende plant stekken nam was dat die plant wel erg mooi groeit en ik dacht... die houden we erin. Ik was net een nieuwe ronde gestart en had dus ook nog 12-14 weken de tijd om netjes te laten reveggen en groeien etc. Maar inderdaad, het doel is om stekken te nemen van de net ontkiemde Royal Gold en Black Sugar, die staan nu onder 18 uur licht. (Bedoeling was de SP3000 maar die past dus niet in de kast

    #3
    Takketoelli en ik kijken weer mee!

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


      #4
      Ik heb ook ff meegekeken en bestefte me dat ik tamelijk goeie wiet aan t smoren ben want van jou topic heb ik via google geleerd dat Hork Led-verlichting niet bestaat.

      Trap die wijven maar snel terug de vruchtbaarheid in. T is leuk geweest zo.
      Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
      Het systeem betreurt dit ten zeerste.

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Welke rook jij? Die wil ik ook

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Hork led verlichting?

        Ksnap um nie
        Sorry.

        Ho!!
        Jij dacht echt dat het een merk was!

        jij hebt het natuurlijk ook niet makkelijk hè, in deze tijden.
        Last edited by Rreppellsteeltjam; 11 January 2022, 15:35.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Het zou er wel moeten zijn anders.

      #5
      Een goed teken dat ze wortelen Voor het eerst want dat betekent dat het gelukt is, de Hork Ledlamp is onmisbaar. Heb je misschien ook een kiekje van de kleintjes?
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      #6
      Veel succes Voor het eerst

      Comment


        #7
        Ben benieuwd hoe het loopt Heb je stekpoeder gebruikt?
        Geduld is een schone deugd.
        Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          nee, takeroot in het water

        #8
        Bij deze de fotootjes...
        IMG_7042.jpg IMG_7044.jpg IMG_7043.jpg IMG_7041.jpg
        Lopend Verslag

        Comment


        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Moi stekbak...

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Bijna klaar om te oogsten
          Wederom een leuk experiment Voor het eerst. Ben erg benieuwd hoe die bloeiende stekken zich ontwikkelen met het reveggen!

          Ik heb eens een kiemtest gedaan met een 10W led bouwlampje.. Die mocht bijna op de zaailingen liggen om de strek tegen te gaan

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Nou moet er eerlijk bij zeggen dat voor ontkiemen de lichtintensiteit wat aan de lage kant is. Had 2 zaden (Black Sugar en True Gold) en die waren beiden al 10cm van worteltje tot logblad. De stekken daarentegen lijken het wel te waarderen. Blad is nagenoeg allemaal nog mooi donkergroen en dat terwijl er inmiddels aan beide stekken wortels van een cm of 2 zitten. Zodra deze een "bosje" vormen zet ik ze samen ze in 18 liter potgrond. Degee die het beste ontwikkeld mag dan de nieuwe moeder worden...

        #9
        Reveggen , like !
        Ganja always does the trick.

        Comment


          #10
          En de zaailingen in hun nieuwe onderkomen... Supermarkt potgrond met kraanwater, geen toegevoegde voeding (heb niets meer voor aardekweek dus nog even bestellen, maar licht voorbemeste aarde dus die kunnen het wel een aantal weken uitzingen. Daarnaast, als ze voldoende scheuten hebben om 10 stekken te snijden gaan ze sowieso om.
          True Gold OG....
          IMG_7039.jpg
          Black Sugar...

          IMG_7040.jpg
          Lopend Verslag

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Ja hork, mineraal.
            Maar hij weet wel wat ik bedoel

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Voor het eerst kweekt toch ook mineraal?

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Ondanks wel sterk zaad, wat is de npk vd voorbemeste aarde?

          #11
          Veel plezier weer.

          Wou niemand je lamp kopen?

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Wel geintreseerd hoor ik. Maar vroeg me af of ik geen korting kreeg bij emmie , om zo garantie niet mis te lopen...

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            die korting krijg je met de code wiet420 maar is slechts 3%. garantie is wel een dingetje bij Mars ja... Ook als je rechtstreeks koopt

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Ja he , maar ik denk eerste plan een ontvochtiger te kopen, waardoor de 2e lamp maar op 2e plaats komt. En idd after sales , wel nog geen nood aan gehad , hun product is goed, minder punt idd after sales he.

          #12
          Oke weer een nieuw projectje, mooi om te zien, zag die stekbak ook voorbij komen op Ali, suc6
          buiten-2020, 2021, 2022, 2023
          Hydro-met afjes-2022

          Comment


          #13
          Nou, ze zijn dus aangeslagen Vreemd dat dan ook nu pas de bladeren beginnen te vergelen... Nou ja, maakt ook niet uit, morgenmiddag gaan ze in de potgrond. Ben benieuwd hoe lang het nu duurt voor de planten echt gerevegged zijn en weer beginnen te groeien. De toppen aan deze stekken lijken gewoon weer verder te gaan. Zou het misschien verstandiger zijn om die er alsnog af te knippen? Nou ja, eigenlijk maakt het ook niet zoveel uit.. 2 van de 2 stekken hebben wortels, dat is een 100% betere score dan voorgaande keren

          IMG_7076.jpg IMG_7074.jpg IMG_7075.jpg
          Lopend Verslag

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            In dit geval is het wenselijk dat het lang duurt. Maar dan zal ik de topjes na het plaatsen in de potten verwijderen

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Ik denk dat het beter is om maar weg te snijden bij nieuwe groei, niet ? Nog geen ultra ervaringen ermee, maar vond ze sterker uitziend na het vormen van 1 vingerig blad (volle grond wel )

          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Ze hebben in ieder geval zin om wortels te maken.. Nou nog terug in de groei

          #14
          Top... wortels toch extra nachtje laten aantrekken... Zojuist in de pot gezet en kijken welke va de 2 het gaat redden.

          IMG_7086.jpg IMG_7087.jpg
          Lopend Verslag

          Comment


            #15
            Het wortelen lukt maar waarom stek je nou planten in de bloei?
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Het duurt inderdaad enorm lang en later komt er ook heel vreemd blad aan, al met al vond ik het reveggen maar niks.

              Fijn dat je stekken wortelen en ben blij dat ik kan helpen!

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Kans op monstertoppen wordt gezegd online , weet ook t fijne niet maar veel topics dus ik ben zeker benieuwd!

            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              De toppen niet maar diens verspreiding en de planten zelf worden monsterlijk, daarom heten ze het ook monstercroppen. Het werkt het best buiten in volle grond, als je ze laat groeien in feb wnr de dagen nog kort gaan ze bloeien, iets later langen de dagen en begint ze te veggen tot wnr de bloei opnieuw begint, ferme planten te zien met de best mogelijke topverdeling/opbrengst.
          Bezig...
          X