Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stekken dus....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

De twee stekken beginnen te reveggen lijkt het. Het zaadje begint een plantje te worden
    190CF29E-5E98-43AC-B3E6-FCE30F021245.jpg 377482C1-FF61-4439-8B65-BD7563A0C8AB.jpg
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Misschien es een beetje snoeien!?

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Denk dat ik dat volgende week idd wel even een keer doe. Maar wil eerst de wortels een beetje onderin de pot hebben zodat ze voldoende kracht heeft om ervan te herstellen. Ik zie aan het nieuwe blad dat ze (bijna) gaat reveggen, de kartels worden minder scherp en de bladeren staan ook een beetje bol.

Ik spring er ook es bij, erg nice hoe je die wortels in water laat groeien, ik dacht altijd dat langer dan 12-24u in water onverbiddelijk wortelrot optrad maar erg gezonde worteltjes hier..!

Warenhuis aarde en monstercrop experimentjes,
    zo wordt het nooit saai.

Veel succes
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Mapito is als steenwol, maar dan vlokken.

Neem gewoon kleikorrels, en nee, die houden niet veel vocht vast vergeleken met andere mediums.

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      kroket daar ben ik me van bewust, maar neem thinner, zit in kunststof fles. Probeer het eens te bewaren in een plastic bekertje Maar die kleikorrels beginnen me meer en meer aan te spreken

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Oh ik dacht aan zuren, niet aan oplosmiddelen

Maar als de kleikorrels je steeds meer aanspreken.. Gewoon doen toch?

Kurk en is een natuurproduct

Comment

Kijk eens hier op

Comment

alternatief voor plastic producten. Misschien niet wat je wil
      maar denk dat we er wel wat mee kunnen

Start programma's waar en wanneer je maar wilt op NPO Start. Met een plus abonnement kijk je zonder reclame alle afleveringen van je favoriete Nederlandse series.
      Last edited by Eurogro; 26 January 2022, 11:23.

Comment

Eurogro De Growstones lijken inderdaad een leuk alternatief. Maar we zijn op zoek naar een medium voor hydrologische opstellingen. Dus aarde met kurk (of welk ander organisch materiaal dan ook) is niet echt iets wat ik zoek
        Binnenkweek
        Hydro
        Kokos

Comment

https://www.marozwembaden.nl/product...-grind-3-7-mm/ C6DA9A30-91D5-4497-AD65-84A1EE54B62B.jpg

Comment

Het schijnt dat die growstones uitermate geschikt zijn in hydrokweek.
          Zie filmpje YouTube
          Hier een stukje (over hoe het gemaakt wordt) die ik ff gekopieerd heb uit de link:

Growstones zijn gemaakt van gerecycled glas, waarbij niet alleen de grondstof maar ook het fabricatieproces duurzaam verloopt. De eerste stap in het proces is het breken van glazen flessen in kleine stukjes. Vervolgens worden die stukjes vermalen tot een zachte poeder, vergelijkbaar met bloem. Dit poeder heet Natronkalk-silica-glas- poeder: het hoofdbestanddeel van Growstones (98%). Verder wordt er een natuurlijk schuimmiddel aan toegevoegd: calciumcarbonaat (1,25%). Tot slot zijn er verschillende additieven die de Growstones hun unieke eigenschappen meegeven.

Comment

Ik vind de hork manier altijd zeer goed werken.

Comment

Nou de stekken gaan nog steeds goed... Allemaal 1-vingerig blad zoals me al was verteld bij reveggen... Worden er niet mooier op maar staan er wel een stuk groener bij nu. De Royal Gold van Anesia groeit ook gewoon door, duurt wel lang voordat ze groot is. Volgende keer toch maar weer gewoon kookos potgrond van BAC

Heb tevens maar eens gebeld met Plantarium voor de growstones maar ze hebben geen idee wanneer die weer beschikbaar zijn. Dus vandaag naar de Hornbach geweest en daar kunstoog platen gehaald zodat ik zelf deksels kan maken voor de planten. Dan gaan we voortaan verder zoals in het budget systeem

Waarom?? Nou dat systeem werkt erg goed, de nadelen zijn eenvoudig op te lossen (te veel licht doorlating) en het voordeel van zelf deksels maken is dat ik grotere netpotten kan gebruiken (waarvan ik de gaten zelf wat groter maak).

Volgende ronde wordt dus kleikorrels in netpotten van stek. Weet nu al dat dit me voortaan veel geld gaat besparen, moeder kweken uit zaad, hier 15 stekken van nemen, 9 beste eruit selecteren en dan zo in de netpotten met hydrokorrels. Irrigatie ieder uur een 10 minuten en dan staan ze ook niet meer te nat

IMG_7224.jpg IMG_7225.jpg

Binnenkweek
            Hydro
            Kokos

Comment

Kleine update... de stekken is nog niet veel aan te zien, zijn misbaksels eigenlijk
            Maar de True Gold doet het fantastisch... Zie bovenstaande foto en onderstaande.. Denk dat ik hier over 14-21 dagen wel 15 stekken van kan snijden

PS het gele blad is inmiddels verwijderd (na het maken van de foto's)

Als mijn telling juist is moet ik dat echter niet doen maar pas over 28 dagen. Hopelijk is ze dan niet al te groot. Anderzijds geeft me dat wel veel tijd om de plant zo te vormen als ik wil (zojuist 1e keer getopt).
            Ik kan haar dus nog 2x toppen en hopelijk heb ik dan een wat bredere plant waardoor ik meerdere stekken per node kan trekken. Ik had het idee om haar daarna op 12 uur te zetten maar gezien de geur die ze nu al produceert en de ruimte niet van een afzuiger is voorzien ga ik dat toch maar niet doen (of ik moet mijn droogtent t.z.t. beschikbaar hebben, dan zou ze daar nog in kunnen).

IMG_7281.jpg IMG_7282.jpg IMG_7283.jpg
            Binnenkweek
            Hydro
            Kokos

Comment

Zojuist 12 stekken gesneden, de rest laten staan. Ik zal vanmiddag even een foto maken.
              Binnenkweek
              Hydro
              Kokos

Comment

Leuk bezig man met stekken ook. Het is soms even uitvogelen wat voor jou het beste werkt maar het js goed te doen. Ik heb nu 4 eigen gemaakte stekken staan gaan allemaal gelijk op. En de 5 dezelfde met zaad allemaal anders. Ik ga voor de stek alleen jammer dat het soms niet anders kan.

Comment

Die gerevegde stekken beginnen weer wat op planten te lijken. In mijn optiek geniet het de voorkeur om een goeie stek of twee te pakken zodra die zich voordoet en dan de vreemde moeder wegmieteren.
                  Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

Wat gebruiken jullie liever, stekpoeder of clonex gel.

Comment

• Hork
                      Hork commented
                      Editing a comment
                      Geen van twee, gewoon puur natuur!

• Monkey Man
                      Monkey Man commented
                      Editing a comment
                      Ik had clonex meegekregen maar niet het verschil gemeten. Ik had een fout gemaakt in de steenwil startblokjes te nat. En in de aarde perfect van de 5 waren er 4 perfect gelukt en mooi geworteld. Die staan nu ook in me tentje

• Takketoelli
                      Takketoelli commented
                      Editing a comment
                      Gewoon schuin afsnijden en hup, zo de lightmix in. Wat vochtiger als normaal houden รจ vwalla

Is pas 1x mis gegaan geloof ik
                  Bezig...
                  X