Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AK47 + Purple Punch uit zaad met White Widow stek. 2de ronde 1.2x1.2 Rooftent 600 Watt HPS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: AK47 + Purple Punch uit zaad met White Widow stek. 2de ronde 1.2x1.2 Rooftent 600 Watt HPS

    Korting op 420shop
    Me 1e ronde is nog niet klaar maar ik ben wel alvast begonnen met voorbereidingen voor ronde 2. In me 1e ronde kwam er een bom van informatie op me af en vanaf dat je je voorbereid om je spullen te kopen tot aan nu 1 grote leerschool maar super leuk. Vandaar dat ik ook een verslagje gaan maken van ronde 2





    Voorgroeien doen we met:
    Voorgroei tent: Secret Jardin Dark Propagator DP90 - 90x60x98 cm
    Voorgroei lamp: LUMII EnviroGro T5 48W (2X24W) 60CM
    Afzuiging: een 80mm slang naar me grote tent waardoor hij een beetje luchtverplaatsing krijgt en daardoor een beetje verse lucht kan aanzuigen.
    Bevochtiger een kleintje met usb aansluiting voor stroom van aliexpress 8 euro
    Ventilator: 80x80mm Usb aansluiting voor stroom ook van aliexpress

    Groei/Bloei tent:
    BudBox pro xl r 1.2x1.2x1.8 tot en met 1.4 meter hoog in het vierkant daarna schuin naar 1.8 meter.
    500m3 mdf softbox afzuiger
    600m3 filter
    Fancontroller van Cli-mate 5 stappen 2.5A(wereld apparaatje)
    600 watt Philips SON-T PIA Plus 600W 220 E40 MASTER
    600 watt lumateck evsa dimbaar.
    BAC Organic voeding
    9x18 liter potten hangt er nog even van af hoe de zaden uitkomen.

    Het idee en de voorbereidingen voor ronde 2 bestaan uit:

    AK47 zaden FSO seeds - https://freeseedsonline.com/producten/ak-47-wietzaden/
    Purple Punch Zamnesia - https://www.zamnesia.nl/5786-zamnesi...feminized.html
    White Widow van Royal Queen Seeds - https://www.royalqueenseeds.nl/gefem...ite-widow.html Deze plant heb ik zo een 10 weken laten voorgroeien en toen 14 dagen geleden 10 stekken van afgesneden en 5 in de aarde en 5 in glaswol startblokje gezet.

    Deze heb ik alle gekozen vanwegen hun geringe hoogte omdat dat voor mij nog wel een issue kan. Alle zaten tussen de 80- en 110 cm. En dit zijn ook redelijk sterke planten perfect voor een beginner om een 2de ronde mee te vullen.


    Ik heb 5 AK47 en 3 Purple Punch zaden laten ontkiemen en in de aarde gestopt op 11 februari waarvan 1 Purple al gestorven is en waarvan er 1 ook al niet heel lekker naar boven komt. En van de AK47 blijft er 1 een beetje achter.

    Ik had gehoopt op 3 goeie Purple Punch en 5 AK planten en 1 white widow in 18 liter potten en die WW meer voor de fun erbij kijken of me stek projectje gelukt is. Ik heb nu wel gemerkt als je 9 potten wil neerzetten ontkiem maar een stuk of 14 zaden en wat de meeste hier doen en kies de beste uit. ik ben er iets te gierig in geweest Ik heb nog wel zaden liggen maar dan gaan die meer als 15 dagen achterlopen op wat er al in het voorgroei kastje staat dus we roeien maar met de riemen die we hebben. Dus zal het opvullen met de WW stekken.















    Last edited by Monkey Man; 23 February 2022, 00:18.

    #2
    Ziet er goed uit, dat gaat wel lekker knallen met die 600 watter, ook leuke soortjes, beetje jammer van die Purple Punch, maar de rest maakt het wel weer goed.
    Veel succes met deze ronde Monkey Man,

    Comment


      #3
      Succes !
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Stoeltje erbij succes

        Comment


          #5
          Deze post is een beetje een herhaling had dit eigelijk al in me verslag van ronde 1 mee verwerkt. Maar toch wel even leuk hoe deze ronde is ontstaan/begonnen en dat te verwerken in hun verslag van ronde 2.

          08 februari heb ik 10 stekken gesneden van een White Widow plant die ik zo een 10 weken had laten groeien.


          image_432026.jpg image_432019.jpg image_432025.jpg image_432016.jpg image_432032.jpg

          Precies 15 dagen geleden 8 feb heb ik er stekken vanaf gesneden bijgeknipt rootsmurrie erop gedaan en in de media gestoken. Zoals je ziet heb ik wat van de vingers van de bladeren afgeknipt. Savonds ging ik kijken naar de stekken en die waren helemaal omlaag gebogen en heb toen als een gek meer blad eraf geknipt. de Bladeren waren nog te zwaar voor het steeltje.

          20220222_215602.jpg image_432792.jpg 20220222_215629.jpg
          Dit zijn de stekken nu na 15 dagen. De eerste 6 dagen heb ik de stekken 4 a 5 x per dag nat gespoten en de deksel met de ventilatie gaten dicht en de kap ook even mee sproeien aan de binnenkant. Na 6 dagen het ventilatie schuifje half open 2 dagen en na dag 8 de kap er 2 a 4 uur per dag af laten zodat ze konden wennen. En na dag 10 de kap er af.
          Nu na 15 dagen zie je bij de stekken in de aarde al wortels onder de pot uit komen. En die bij het glaswol nog helemaal niet deze houden ook langer hun water vast dus misschien heb ik ze te nat gehouden en de wortels lui. Maar helemaal dood zijn ze nog niet.


          20220222_215538.jpg 20220222_215529.jpg
          Dit zijn de AK47 zaden van fso had er 5 ontkiemd en ze zijn 11 februari het potje ingegaan na het ontkiemen in een watje. Deze zijn nu 12 dagen oud en laat bij 4 van de 5 al wortels zien aan de onderkant van het potje. 1 gaat iets langzamer maar hopelijk komt deze nog aardig mee.

          20220222_215544.jpg 20220222_215548.jpg
          Dit zijn de 2 Purple Punch van zamnesia deze zijn 12 feb de grond in gegaan die het nog doen waarvan 1 (de kleine) al 4 dagen zo eruit ziet. Wel jammer want van de 3 zaden is er 1 al overleden en 1 komt slecht uit. In vergelijking met de FSO waarbij ze alle 5 uitkomen en iedergeval starten vind ik dit best jammer. Achteraf had ik meer zaad moeten ontkiemen maar daar ben ik nu te laat voor voor deze ronden. Dus zal deze opvullen met de White Widow stek allemaal niet me favoriet maar iedergeval een gevult tentje. Een goede les voor de volgende keer.
          Ze hebben allen alleen de 1e keer water final solution gekregen. En elke water gift wel wat Root stimulator erbij en geen voeding tot nu toe. Alleen bij de glaswol media heb ik een heel klein beetje grow voeding bij het water gedaan omdat daar helemaal geen voeding in zit.

          1 deze dagen ga ik ze overpotten en daar blijven ze in staan tot ze de grote tent ingaan.

          Dit is een beetje het begin van ronde 2 tot nu toe. We hebben er zin in peeps.







          Attached Files

          Comment


          • KnetterMug
            KnetterMug commented
            Editing a comment
            Een soort stekken koning hahaha. Mooi werk hoor

          #6
          Lekker bezig! Ja stekken hebben wat voordelen t.o.v. zaad waar je als kweker niet omheen kan, dus loont het zeker de moeite je de kunst aan te leren.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            Ik blijf er zeker mee experimenteren stekken en moederplant. Als ik ooit een leuk SOG veltje wil maken geeft stek de voorkeur. En het hoid je weer van de straat :p

          #7
          Succes
          buiten-2020, 2021, 2022, 2023
          Hydro-met afjes-2022

          Comment


            #8
            Ziet er goed uit, zo te zien hebben de stekken het wel naar hun zin.
            Ik ben benieuwd naar dat sog veldje in de toekomst.

            Succes

            Comment


            • Monkey Man
              Monkey Man commented
              Editing a comment
              Ik vind die foto's altijd zo bruut vet veel van die kleine potjes op een rij met dikke hoofd toppen en weinig tot geen zei takken. Moet dat gewoon een keertje gedaan hebben 4x4 rijen met 11 liter potten of 5x5 met 7 liter potjes.

            #9
            17 dagen jongen stekken.
            14 dagen geleden gezaaid

            Gister avond zag ik dat de meeste potjes met zaad en de stekken al worteltjes lieten zien van onder. Heb ze daarom gister allemaal overgepot naar 2 liter potjes als ze 2 liter zijn tenminste ze zijn 13x13x13 cm dat is ongeveer 2 liter.


            20220224_204448.jpg 20220224_204541.jpg 20220224_205421.jpg 20220224_210406.jpg
            Ze zijn precies 2 weken geleden na het ontkiemen in het potje gedaan. Ik had de aarde weinig tot niet aangedrukt zodat ze lekker wortel konden schieten dacht ik. Maar met overpotten vielen ze bijna uit elkaar. Dus toch een klein beetje aandrukken om het overpotten te vergemakkelijken de volgende x. Misschien had ik iets langer kunnen wachten tot ze meer wortel hadden maar ze zullen zich vast en zeker wel vermaken in hun nieuwe potje.


            Hier me eerste stekken projectje

            20220224_215724.jpg 20220224_212351.jpg 20220224_212834.jpg
            Deze stekken heb ik 17 dagen geleden afgeknipt en in het potje met aarde gedaan. Ik vind ze erg goed geworteld ben echt verrast. De stekken uit de potjes met aarde zagen er ook een stuk beter uit dan die in het glaswol blokje en hieronder zal je zien waarom!


            20220224_214548.jpg 20220224_215721.jpg
            Ze hebben alleen maar om de stam heen geworteld dus ik denk dat ik de startblokjes veelste nat heb gehouden waardoor de stek dacht ik hoef toch geen wortel te schieten ik heb me water toch al om me stammetje zitten. Je ziet ook dat deze een stuk geler zijn dan die uit de aarde. Volgende keren zal ik nog wel eens proberen in een startblokje als proef. Als ik op zeker wil gaan gaan ze bij mij de aarde in.

            20220224_223732.jpg 20220224_223736.jpg 20220224_223744[1].jpg
            De stekken uit het startblokje heb ik niet weggegooid ik probeer ze nog een 2de leven te geven in de aarde dus ben benieuwd of het gaat lukken.
            Ik heb er maar 4 nodig die de groeitent in gaan. Maar meet uit nieuwschierigheid of ze het gaan doen heb ik ze niet weg gegooid.

            Ik merkte wel dat ik nu te weinig ruimte had onder de voorgroei lamp. Ik had geen zin om nog weer een dure voorgroei lamp te kopen. Ik ben naar de bouwmarkt gereden en heb daar voor 10 euro een t8 tl gekocht met 6400 kelvin kleur 18 watt en deze op een plankje geschroeft als extra hulp. Ik kan de voorgroei lamp wel hoger hangen voor een groter licht oppervlakte maar ik ben dan bang dat ze te veel gaan strekken als hij hoog hangt.

            Ze hebben ongeveer nog 2 weken te gaan in dit hokje. Tryout Find Out and Discover

            Het was weer een leerzaam dagje.



            Attached Files

            Comment


              #10
              Stekken in stekblokken kan je het beste nagenoeg droog laten trekken alvorens je ze weer nat maakt. En de bladeren besproeien en de kap is nergens voor nodig, dat doet meer kwaad dan goed. Liefst z.s.m. de klepjes wat open zetten en rustig wachten tot de wortels er onder bij de blokjes uitkomen.
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


              • Monkey Man
                Monkey Man commented
                Editing a comment
                Ik ga het zeker nog wel een keer proberen met stekblokjes. Misschien bleven ze daarom te nat in de propegator.

              #11
              Stoelke erbij geploft, succes !
              Ganja always does the trick.

              Comment


                #12
                20 dagen jongen stekken.
                17 dagen geleden gezaaid

                De plantjes in het voorgroei tentje groeien rustig maar redelijk gezond door. Nadat ik ze overgepot heb vorige week groeien ze een stukje sneller door.
                Van de 3 Purple Punch heeft 1 het maar overleefd en deze groeit netjes door.


                De PURPLE PUNCH
                Dit is de overlevende strijder van de 3 Purple Punch. Deze is nu 17 dagen geleden in de aarde gegaan.

                20220301_155652.jpg 20220301_155809.jpg
                Deze Purple kwam 2 dagen lang omhoog en daarna stopte het. Heb ze zoals alle andere behandeld maar het was toch niet goed genoeg helaas. Omdat 1 zaadje al gelijk dood ging in de aarde. En deze komt nouwelijk tot niet meer op. Denk ik stiekem dat het niet heel goed zaad was. Als je kijkt dat alle ak wel netjes uitkwamen en 1 dag eerder al een staartje kreeg met ontkiemen ook. Heb Zamnesia gecontact en heb nieuwe zaden gekregen dus die zullen in een andere ronde wel naar voren komen.


                De AK47

                20220301_153936.jpg 20220301_153834.jpg 20220301_153851.jpg
                Dit zijn de 5 AK47 zaden van FSO seeds. 3 gaan aardig gelijk op en zien er best fris uit dacht ik. 1 is alleen iets lager maar wel lekker breed zoals de andere 3. 1 heeft er allemaal meer moeite mee en is nog best klein. Ik hoop dat deze nog een beetje een inhaal slag maakt. je zou zeggen als je hem verder van de lamp af zet gaat hij strekken. Nadat ik hem heb opgehoogd om dichter bij de lamp te komen zag ik in 24 uur aardig verschil. Dus deze blijft nog eventjes hoger staan.

                De White Widow


                20220301_153523.jpg 20220301_153528.jpg 20220301_153622.jpg
                De stekken in de grote potten waren de stekken die ik gelijk in de aarde had gezet deze beginnen er steeds beter uit te zien. Deze zijn nu 20 dagen jong. Ik geef ze alleen nog final solution vanwege me nieuwe aarde. En ze krijgen wortel stimulator mee. Ze lijken er droog uit te zien maar ik doe water met root stimulator in een bakje en dan zet ik de potten er voor 10 seconden in dan zuigt de onderkant lekker vol. En de andere keer krijgen ze weer een beetje van boven. ik wissel het een beetje af. Tot nu toe erg blij dat het gelukt is. De 3 op de voorgrond waren de stekken uit het startblokje wat niet zo goed was gegaan en deze beginnen nu wel beter te wortelen. Deze zal ik waarschijnlijk ook niet in me tentje plaatsen. Hou hem wel als reserve van die ak die niet lekker opkomt.

                20220301_154010.jpg
                Even een leuke groeps foto. Uiteindelijk komt de ak en purple in een 18 liter pot hopelijk 1 purple en 5 ak. Als de 5e goed mee wil doen. De white widow komen er 4 in een 11 liter pot op 1 rij.
                Iedergeval dat is het plan.


                20220301_160006.jpg 20220301_160017.jpg
                Het voorgroei hokje ben er tot nu wel erg blij mee. De grote ak plant op de lamp gaat er uit. Eigelijk is het achterstevoren werken stekken snijden van een plant waarvan je eigelijk niet weet of het goede genen heeft. In de toekomst zal ik stekken snijden van een plant die ik ook echt op laat bloeien uiteindelijk.



                De bedoeling is om ronde 1 vrijdag te knippen dus deze zullen vanaf zaterdag de grote meiden tent in gaan. Ben benieuwd

                Als jullie nog tips en tricks hebben hoor ik die graag vind het erg spannend allemaal nieuwe methodes zaad ene groeit wel de andere niet ect ect.





                Attached Files

                Comment


                  #13
                  23 dagen jongen stekken.
                  20 dagen geleden gezaaid


                  Even een mini update
                  Ze groeien netjes door de plantjes die aardig gestart waren blijven het goed doen.


                  20220303_175659.jpg 20220303_175654.jpg

                  Je ziet dat AK nr5 er niet heel veel zin in heb en best klein blijft. Maar zier er best gezond uit ondanks haar trage groei.
                  De temperatuur schommelt een beetje tussen de 20 en 26. Ik heb boven in de tent een 2 watt ventlator draaien dus de blaadjes schudden heel rustig een klein beetje heen en weer.


                  De bedoeling voor ronde 2 is dat ik ze meer van onder water wil gaan geven. Elke keer met een maatbeker het in die schaal eronder gieten langzaam is ook een k*t klus omdat ik alles op me knieen moet doen onder het schuine dakbeschot als ik ze van onder geven wil nu.

                  Daarom heb ik een bak gemaakt waar veiver zeil in komt die in me tent komt te staan. Ik vertrouw die dunne slappe bakjes niet echt die je bij je tent krijgt. Vandaar dit beun project het hout had ik nog allemaal liggen gelukkig. Omdat die bak niet heel naar boven gaat pas net niet door het luik. Zal ik het zijl er pas in zetten als ik hem boven op zolder weer in elkaar geschroeft heb.

                  een bekende van mij gaf ook vaak van onder water en gooiede in een 1.2x1.2 tent ook 15 tot 20 liter in die bak. De een pompte het soms terug en de andere liet het gewoon staan en gaf pas 3 a 4 dagen later weer water. Ik moet even aankijken hoe het gaat verlopen of ik het na een uur terug pomp om ze niet te verzuipen of dat het me goed af gaat die laag water in de bak. Hebben jullie ervaringen mee op deze manier van onder water te geven?????



                  Omdat 1 AK niet goed meekomt en te laat was voor nieuwe zaden te ontkiemen bedacht ik me ineens stomme lul je heb daar een grote ak47 plant staan waarom ram je daar niet snel een stek vanaf en kijken hoe goed deze nog meekomt voor ronde 2 miss nog. Deze heb ik 3 dagen geleden gesneden en 1 is overleden (had hem ook gewoon zo in de tent er bij gezet) en 1 doet het nog prima en heb ik 3 dagen later even een regenjasje omgedaan
                  Hij lijkt aan te slaan dus ben benieuwd.
                  20220303_175724.jpg
                  Mocht zij volgende week goed meekomen dan zal ik deze misschien verruilen met AK nr 5 uit zaad

                  Thnx Peeps









                  Attached Files

                  Comment


                    #14
                    Zo te zien heb je het kweekvirus goed te pakken, houwen zo!
                    Horks Fototopic 2.0

                    Comment


                    • Monkey Man
                      Monkey Man commented
                      Editing a comment
                      Hahahaha het kweken is verslavender dan die wiet er is gewoon zoveel mogelijk dat je er niet klaar mee kan zijn

                    • Hork
                      Hork commented
                      Editing a comment
                      Ja het is een schitterende hobby!

                    #15
                    26 dagen jongen stekken.
                    23 dagen geleden gezaaid


                    Volgens de planning die ik in me hoofd had zouden ze eigelijk al in de grote tent moeten staan maar de dames zijn nog niet klaar dus ze hebben het nog even te doen in het kleine tentje. omdat er 6x 18 liter pot in komt en 4x 11 liter wou ik ze minimaal 1 x toppen heel miss 2x en de onderste takken wegknippen bij node 1. Het zijn alle 3 soorten die bijna niet langer als 1 meter indoor worden volgens de info.
                    Je ziet dat nummer 1 en 4 er echt wel zin in hebben. Nummer 2 en 3 iets minder snel maar zien er niet gelijk ongezond uit dacht ik zelf. Nummer 5 daar in tegen heeft er vanaf het begin al niet veel zin in. Je ziet op de bladeren een hele aparte verkleuring hopelijk hebben jullie hier een antwoord of een stukje informatie wat het is of kan zijn.



                    20220306_163002.jpg
                    Je ziet dat het zelfde blad 2 verschillende kleuren heeft. Ik wissel de potten soms van plek heb deze ook even opgehoogt om dichter bij de lamp te zijn maar zeker niet te dichtbij. Met t5 tl kan dat ook bijna niet. Hij doet ook niet heel goed mee en de verkleuring dus misschien een kneusje geworden!!!

                    20220306_162953.jpg 20220306_162936.jpg



                    Purple Punch

                    20220306_163259.jpg 20220306_163304.jpg 20220306_163323.jpg
                    De Purple groeit ook rustig door geen gekke dingen gelukkig want dit is de enige overlevende van de 3 dus ben er zuinig op.

                    White Widow


                    20220306_163135.jpg 20220306_163227.jpg 20220306_163153.jpg 20220306_163218.jpg
                    De white widow groeit erg goed na het overpotten en zien er elke keer gezonder uit. Ze laten al wortels zien onder uit de pot. Deze zullen in een 11 liter pot komen op een rij van 4 naast elkaar.

                    Tot heden krijgen alle planten kwa voeding alleen wortel stimulator mee. Omdat je bij het overpotten weer nieuwe aarde heeft waar wat voeding in zit en ze groeien redelijk en de bladeren lekker groen.

                    De temperatuur schommelt tussend e 20 en 25 graden in het tentje en de lv schommelt tussen de 55 en 65% had het liever iets hoger gehad maar ze gaan goed.
                    20220306_163626.jpg
                    Dit is me reserve AK47 als nr 5 niet mee gaat komen gooi ik me kansen hier op. Deze is nu 1 week jong.


                    20220306_162040.jpg
                    Vooraan staan nog 2 white widow stekjes die toen in het steenwol startblokje stonden die niet goed geworteld waren en ze hebben zich aardig hersteld en gaven na 6 dagen uit het startblokje te zijn al worteltjes onderaan die hele kleine potjes aarde. Dus heb ze uit verveling maar overgepot. Of ik ze ga gebruiken weet ik niet denk het niet maar weggooien is ook weer zo zonde



                    Ik weet niet hoe dat werkt met spullen weggeven of dergelijke maar heb nog me oude voorgroei kastje nog staan mag iemand gratis meenemen anders gaat deze naar het grofvuil.
                    Omgeving Noord Holland.

                    image_427974.jpg
                    Prima voor zaailingen of stekjes tot 2 a 4 weken als je een beetje goed lampje heb.



                    Dat was het weer peeps ben benieuwd wat er uit gaat komen deze ronde hoe het zich zal vormgeven.

                    Goede zondag nog allemaal







                    Attached Files

                    Comment


                    • Flip Hasjkip
                      Flip Hasjkip commented
                      Editing a comment
                      Die verkleuring en vergroeiing ziet er uit als TMV, rook je tabak ? Altijd handen wassen na het rollen en met schone kleren je hok in.

                    • Monkey Man
                      Monkey Man commented
                      Editing a comment
                      Ik rol me joint met tabak verder niet eigenlijk. Dus waarschijnlijk heb ik dan met me smerige tabak poten aan het plantje gezeten perongeluk als het TMV is. 😅😝
                  Bezig...
                  X