Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnekweek in nieuwe homemade kast (Autoflower)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Eerste binnekweek in nieuwe homemade kast (Autoflower)

    Korting op 420shop
    Goedemorgen,

    Gister begonnen met mijn tweede binnenkweek, de eerste in de nieuwe kast, dus natuurlijk een verslagje.

    Om te beginnen de nieuwe kist:
    Deze bestaat uit 9 led lampen gekocht bij onze Chinese vrienden. Wattage zal zo'n 30 a 40 Watt zijn.
    De kist is vrij ruim. Ik zou er denk ik 6 planten in kwijt kunnen. Hij is alleen nog niet hoog genoeg, dat komt later.
    Een klein probleempje waar ik nog tegen aan loop is de luchtvochtigheid. De kist staat in een grote droge ruimte. Hierdoor zit de luchtvochtigheid op zo'n 40%.
    Voor de zaailingen is dat natuurlijk niet ideaal. Ik ga nu een wat kleinere luchtbevochtiger in de kist zetten, kijken wat daar het resultaat van is.
    Ook de fans moeten nog even geïnstalleerd worden maar dat doe ik zodra de zaailingen boven de grond zijn.
    Jointjedraaien 1.jpg

    Jointjedraaien 2.jpg
    Jointjedraaien 3.jpg


    De zaadjes:
    Voor deze grow ben ik gaan shoppen bij Dutch Passion.
    Ik heb 2x de Auto Ultimate: https://dutch-passion.com/nl/wietzaden/auto-ultimate
    En 2x de Think Different: https://dutch-passion.com/nl/wietzad...hink-different

    Ben vooral erg benieuwd naar de Auto Ultimate, heb hier goede verhalen over gehoord.
    De zaadjes zijn al ontkiemt, 4 van de 4 binnen 36u ontkiemt dus dat gaat allemaal goed. Ze zitten nu in de potten (20L) gevuld met Lightmix.
    Het water uit de kraan heeft een PH waarde van 6.5 dus daar hoef ik helemaal niks aan te doen.

    Volgende update komt wanneer de planten boven de grond zijn.

    Gr Henk
    Attached Files

    #2
    Hm, ik zie licht/luchtlekken, ga ja daar nog wat aan doen?

    40 watt per stuk?

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Buiten temperatuur en luchtvochtigheid onder controle houden, is licht van buitenaf een belangrijke factor bij hermafrodieten ongein.

    • Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Yess what he said!
      Donker moet ook echt donker zijn.

    • HenkGrows
      HenkGrows commented
      Editing a comment
      Het zijn autoflowers dus daarbij geldt het donker moet echt donker zijn volgens mij wat minder, maar ga het wss nog wel afplakken met aluminium tape.

    #3
    Luchtvochtigheid mooi zo laten, voor de zaailingen kun je ze ff afdekken met iets, zoals je al gedaan hebt.
    zodra je grote dampende planten hebt staan met natte potten schiet dat echt wel omhoog. 40% is juist heel mooi. Luchtvochtigheid omhoog krijgen is makkelijker dan omlaag.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • HenkGrows
      HenkGrows commented
      Editing a comment
      Top dat is goed om te horen, we kijken het even aan.

    #4
    Bedoel je dat dat wattage per paneel of alle samen?

    Comment


    #5
    Leuk kastje maar wat weinig wattage of niet?

    De lichtlekken kan je afplakken met aluminium tape, doe je dat niet begint het te ruiken.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ja ben erg benieuwd of die smd-leds doen wat van ze gevraagd word. Wat is de reden dat je voor dat geld en op Alie bent gaan zoeken voor dit?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Wat lief, een kerrst sterr.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Gezellig!

    #6
    Succes, subke tof gedaan !
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #7
      Moggu,

      3/4 hebben binnen 36u hebben hun koppie laten zien. De eerste al na iets van 22u, die maakt er een race van
      Ook het klimaat in de kast op pijl gekregen met een humidifier. Temp zit op +/- 24 graden en luchtvochtigheid op zo'n 65%.
      JD4.jpg
      JD5.jpg
      JD6.jpg
      JD7.jpg
      Attached Files

      Comment


        #8
        Ondertussen is het trouwens lekker gezellig geworden in de kast

        JD8.jpg

        De folie is er af gehaald bij de zaailingen die boven de grond zijn
        Attached Files

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Zit wel mooi tempo in! Dat hele geschakel tussen al die seedling, veg, bloom gebeuren met je lamp geloof ik niet in trouwens. Gewoon hele cyclus volle bak, dan kunnen de dames lekker groeien naar dezelfde omstandigheden.

        • HenkGrows
          HenkGrows commented
          Editing a comment
          Ik denk dat het bij een autoflower inderdaad heel weinig uit maakt.

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Bij fem ook niet hoor komt uit het hps tijdperk, hps mist wat stukjes spectrum. Een beetje full spectrum kan gewoon hele Cyclus vol aan.

        #9
        Wat zijn eigenlijk de afmetingen van die kast?
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • HenkGrows
          HenkGrows commented
          Editing a comment
          Heb em ff opgemeten. 110x125x125

        #10
        Hi all,
        Het is ongeveer een week geleden dat de eerste 3 plantjes boven zijn gekomen. Ze zien er allemaal ongeveer zo uit:
        JD9.jpg

        Gaat lekker vlot dus.
        Het 4e plantje is helaas nooit boven gekomen. Heb dus effe een nieuwe ontkiemt en deze is vannacht boven gekomen.
        JD10.jpg

        De luchtvochtigheid is de kast gaat prima. Zit in de hoge 60%'ers.
        Tempratuur begint al wel aardig te stijgen. Ik zit op een warme dag als vandaag al op 27 graden.
        Ben bang dat ik wel wat moet gaan verzinnen als het straks overdag richting de 30 graden gaat.

        Heeft iemand hier misschien wat ervaring met de max temp voor een plant. Lees op het internet verschillende dingen.

        Gegroet


        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Lees mijn verslag eens, ik heb dezelfde vraag gesteld.

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Voetjes wat nat houden, kunnen ze wat meer aan is mijn gevoel, en lamp ver genoeg ervan houden, minder uitdroging. Ze zijn nog klein natuurlijk ja . Nog nooit getest maar ik gok tegen de 35 gr. Max , ook te zien waar je meet, als je worteltemp 35 is , zal het wss minder zijn

        #11
        Wat extra foto's. Om de wortelgroei te stimuleren ga ik vanaf nu over het hele oppervlak van de pot wateren en ook vanaf de onderkant.

        De auto ultimates:
        JD11.jpg
        JD14.jpg

        De think different:

        JD12.jpg
        JD13.jpg




        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Daar stimuleer je de wortelgroei niet echt mee!!

          1 x de grond goed vol laten zuigen en dan een paar weken niets tot ze wat slapjes worden, werkt veel beter.

        #12
        Hi ben ik weer,

        De 3 planten zijn inmiddels 15 dagen boven en het gaat erg goed!
        Wat me opvalt is dat de planten redelijk compact blijven, kan dit eraan liggen dat de lampen slechts 20cm boven de planten hangen?
        Ik ga denk ik volgende week (week 3 dat de planten boven de grond zijn) langzaam beginnen met het geven van voeding.
        Voor de voeding heb ik Terra Grow en Terra Bloom.

        Ik ben daarnaast begonnen met de low stress training zoals je kan zien op de foto's.

        Hier nog zonder LST
        JD15.jpg


        Hier met LST


        JD16.jpg
        JD19.jpg


        JD18.jpg

        Dan hebben we ook nog het plantje wat een opnieuw ingezaaid moest worden en dus een weekje later is. Deze is nu 8 dagen boven.

        JD20.jpg

        Overall het gaat super lekker volgens mij. Voor 10 dagen boven de grond vind ik de progressie super nice.

        Gegroet
        Last edited by HenkGrows; 19 May 2022, 09:14.

        Comment


          #13
          Ben van plan het volgende voedingsschema te gebruiken:
          Week 1: 0.1ML op 1L
          Week 2: 0.2ML op 1L
          Week 3: 0.3ML op 1L
          Week 4: 0.3ML op 1L

          Gok dat ik vanaf week 5 zo ongeveer begin met bloeivoeding. Als dat niet het geval is verhoog ik de voeding evt naar 0.4 of zelfs nog 0.5 ML.

          Comment


          • HenkGrows
            HenkGrows commented
            Editing a comment
            Ik begin met Terra Grow

          • HenkGrows
            HenkGrows commented
            Editing a comment
            Ik gebruik trouwens lightmix als medium, daar zit dus al bijna niks in. Je kan dan volgens mij prima na 3 weken boven de grond met 0.1ml per 1L voeding beginnen toch?

          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Waarom zou weinig, pompen met dat spul!!

          #14
          Dat klopt wel hoor, lightmix heeft voor de 1e week voeding, ik heb bij m'n 1e autoflowers rondje rond de 10e dag voeding gegeven.

          Kreeg toen wel de tip hier van JD leden om eerst met lagere dosis te beginnen, daar autoflowers wat gevoeliger reageren.

          Ben toen begonnen met de halve dosering, en langzaam opgebouwd naar de volledige dosering.
          Heb hetzelfde "stappenplan" aangehouden tijdens het geven van bloeivoeding, en dat hadden de plantjes goed weten te waarderen.

          Bloeivoeding pas beginnen te geven wanneer er serieus pruikjes zichtbaar zijn.
          Wat betreft de lst, ik had wat blad weggehaald i.v.m. blad dat in aanraking komt met aarde, en meer licht doorlaat.

          Heb ff een YouTube filmpje gedownload, waar e.e.a. goed wordt uitgelegd.
          Voor nu veel succes
           

          Comment


          • HenkGrows
            HenkGrows commented
            Editing a comment
            Nice filmpie trouwens, weer het eea geleerd over LST

          • Italiano
            Italiano commented
            Editing a comment
            knipt hij daar gewoon de blaadjes af met autoflowers? :O

          • Old dawg
            Old dawg commented
            Editing a comment
            Ik gaf wel andere voeding n.l. Biogreen en dan gaf ik 0.5 ml de liter, i.p.v. 1 ml de liter, na 1 week zat ik op 0.75 ml de liter, en weer een week later de volle 1 ml de liter.

            Dit gaf ik tot aan de bloei, en tijdens de bloei, (met zichtbare pruikjes) herhaalde ik dat, v/d bloeivoeding moest ik volgens het kweekschema 0.7 ml de liter geven, ik begon met +/_ 0.3 ml en ging dat dan weer stapsgewijs verhogen naar de aanbevolen hoeveelheid.

            Hoop dat het een beetje duidelijk voor je is.
            Veel succes.

          #15
          Gaat lekker!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment

          Bezig...
          X