Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnekweek in nieuwe homemade kast (Autoflower)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    deftig kastje!

    Gaat MDF niet snel rotten? Of is het niet te brandbaar?
    Ik heb er zelf geen idee van, daarom de vraag.

    En ik volg!
    Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
    Jah, ik hou van planten.

    Comment


    • HenkGrows
      HenkGrows commented
      Editing a comment
      Had die platen toevallig over van een oude kast, vandaar MDF

    #17
    De 3 grote planten zijn morgen 3 weken boven de grond. Ik heb ze vandaag voor het eerst voeding gegeven.
    0.1ml Terra Grow op 1l water. Daarnaast nog even flink lopen snoeien en verder gegaan met de LST.

    Met zijn drietjes naast elkaar:
    JD21.jpg

    Wat losse foto's:

    JD22.jpg
    JD23.jpg
    JD24.jpg

    JD25.jpg
    JD26.jpg

    De vierde plant is iets minder dan 2 weken oud. Deze gaat ook prima:

    JD27.jpg

    In de kast staat overigens meer dan alleen deze vier plantjes

    JD28.jpg

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Alles blijven checken op ongedierte.

    • HenkGrows
      HenkGrows commented
      Editing a comment
      Vanwege de andere planten die erbij staan?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ja, iets meer dan normaal dus

    #18
    Ziet er goed uit Henk

    Comment


      #19
      Hallootjes, daar zijn we weer.

      De 3 grote planten zijn nu 4 weken oud. In week 3 ben ik begonnen met 1ML voeding op 1L water. Ik zag toen direct wat gele puntjes op de bladeren dus de rest van de week 3 geen voeding gegeven.
      Het is nu week 4 en ik ben weer begonnen met het geven van voeding. Dit keer 0.5ML voeding op 1L water. De planten drinken zo'n 1.5L per 3 dagen.
      De planten maken flink blad aan dus ik snoei ze één keer per week. Dat moment gebruik ik ook om de LST wat bij te werken waar nodig.
      Hier een foto voor het snoeien:

      JD29.jpg

      Na het snoeien:

      JD30.jpg

      Één van de planten hing een beetje slap. Gok dat deze toch wat te veel water heeft gehad.

      JD31.jpg

      Met de 4e plant ben ik een experimentje aan het doen doen. Ik heb daar al vrij vroeg (denk na 1.5 week) de 2 bladeren van de main stam afgeknipt. Hierdoor hebben de nodes eronder een stuk meer licht gekregen en nu heeft de plant eigenlijk zijn main stam en daarnaast in elke hoek nog een extra stam. Links, rechts, voor en achter dus. Ik ga verder qua LST zo min mogelijk met deze plant doen, en ga dus proberen om 5 grote main toppen te kweken. Hij ziet er nu zo uit:

      JD32.jpg


      Daarnaast in de kast een beetje ruimte gemaakt. De tomaten staan inmiddels in de tuin en ook een deel van de paprika's eruit gehaald.


      JD33.jpg
      Attached Files

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        maar elke week ontbladeren is ook een beetje overdreven en stress je ze alleen maar onnodig mee ik ontblader in de groei maar 1x en in bloei max 2x als het niet nodig is niet doen

      #20
      Mooie planten al ogen ze een tikje dorstig. De andere kruiden had je ook wietplanten voor in de plaats kunnen hebben, maar mogelijk denk ik te simpel hoor!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • HenkGrows
        HenkGrows commented
        Editing a comment
        Ja ik laat de grond redelijk uitdrogen. Zal komende week eens wat meer water geven kijken of dat verschil maakt.
        Ben daarnaast geen grote blower. Misschien 2 á 3 jointjes per week. Het growen is meer voor de hobby

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Cannabisplanten lusten wel een slok en als ze verzadigd zijn gaan de blaadjes van blijdschap omhoog waar de jouwe een beetje hangen.

      • HenkGrows
        HenkGrows commented
        Editing a comment
        Vond het er idd al wat droevig uit zien. Ga de watergift verhogen.

      #21
      Potten tillen, zwaar is geen water enzovoort.

      Comment


        #22
        is wel een leuk kastje wat voor lampen enzo gebruik je en hoe groot is het kastje staat verder niet bij wat je gebruikt als.setup hehe
        blijft een mooie hobby he wiet kweeken

        Comment


        • HenkGrows
          HenkGrows commented
          Editing a comment
          Op de eerste pagina staat alle info. Vgm ook nog een linkje naar de lampen ergens in een comment.

        #23
        Ik heb dat probleem ook wel eens, dat ik over dingen heen lees. De eerste post staat het wel hoor 🤭😎

        Comment


          #24
          dan zal ik wel blind wezen wand heb net alles nog x gelezen

          Comment


          • Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            hahaha of je kijkt op pagina 2 stoned altijd een goed excuus hehe inplaats van pagina 1toen werd alles snel duidelijk

          #25
          die panelen die je gebruikt zijn ook ideaal om de achterkant of zij kanten mee te verlichten zodat de plant rondom licht met autoflower krijg je daar dikke toppen van

          Comment


          • HenkGrows
            HenkGrows commented
            Editing a comment
            Klinkt als een leuk experiment

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Je hebt sowieso al ruimte voor de lampafstand nodig, maar denk ook aan lichtdruk, het kan teveel worden en daar helpt calmag niet meer tegen.

            Ik zou dat niet met auto's doen.

            Misschien wat led tl of cosmorrow
            strips gebruiken?

            net effe eerste post gecheckt, ja die lampen heb je veel meer van nodig, maar het blijft led hè, zelfs onder 2 tl led van 10 watt heb ik al calmag tekort.
            Last edited by Rreppellsteeltjam; 3 June 2022, 14:27.

          #26
          Dan heb je wel voldoende ruimte nodig aan de zijkant, anders krijg je lightbleach!!

          Comment


            #27
            light bleach krijg je toch niet zo snel met die paarze disco lampen straling diepte hebben die amper

            Comment


              #28
              Goedenavond,

              Naar aanleiding van de reacties op mijn vorige post heb ik de planten wat extra water gegeven. Helaas zonder het gewenste effect.
              Ik gaf de planten voorheen 1.5L water per gift en deed dit ongeveer 2x per week. Nu heb ik tussen de twee giften van 1.5L alle planten nog een extra 1L water gegeven.
              De plantjes lijken er alleen niet echt van te genieten. Het blad hangt helemaal slap en dit lijken me toch duidelijk symptomen van te veel water.

              JD35.jpg
              JD34.jpg
              Attached Files

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Pot tillen, zwaar is geen water

              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Slappe bladstengels te droog, enkel slap blad te nat . Ben ik juist nu?

              #29
              dit is sws te veel water maar is niet erg als de pot nu weer opdroogt word de ec weer wat lager wat je plant weer wat beter vind ik doe zelf altijd om de dag water geven is makkelijker om dan niet te veel te geven dan beter iets minder en dan kan.je steeds wat meer geven zodra je ook ziet dat de plant meer gaat verbruiken

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Als de pot uitdroogt word de ec juist hoger.

                Uitdroogt hè.

              #30
              Goedemorgen zonder zorgen,

              Zojuist even bij de planten wezen kijken en ze zien er heel goed uit. De bladeren staan wat omhoog wat aan zou moeten geven dat ze happy zijn.
              JD36.jpg
              JD37.jpg

              Comment


              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Wat een verschil. Mooi!

              • Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Zorg ook dat het water niet te koud is, kunnen ze ook een klap van krijgen, maar ze zien er inderdaad weer goed uit, suc6.

              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Die is goed opgeknapt in 14,uur sinds je laatste post. Of ze heeft het te vele water verwerkt of ze had toch te weinig en heeft uren nodig gehad om het juist op te nemen. Het is wat je dat water geven!!!
            Bezig...
            X