Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fruity Juice Regulier van Sensi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    COB: Fruity Juice Regulier van Sensi

    Korting op 420shop
    25/5

    Laten we maar weer beginnen, per slot van rekening is stilstaan achteruit gaan.

    De keuze is gevallen op Fruity Juice van Sensi.

    Foto 25-05-2022 om wo 25-05-2022 20.21.jpg

    Iets meer sativa dan indica, mag ook wel eens voor de verandering. Ik heb gekozen voor reguliere zaden omdat die wellicht iets sterker zijn, ik hoop minder kans op herma. Ze waren in de aanbieding dus zo'n beetje dezelfde prijs als gefeminiseerde zaden.

    Vandaag light mix ingewaterd, 10 potjes gevuld (+1 extra, daar kiem ik een White Widow in voor een kameraad) en de zaden erin gesmeten. Afgedekt met aarde, de Tneon erboven gehangen die nu 18/6 gaat branden. Nu is het wachten tot ze boven komen.

    IMG_1232.jpg IMG_1233.jpg

    Ik ga ze proberen te seksen tijdens de groei maar aangezien deze schijnbaar flink de hoogte in gaan tijdens de bloei, is het de vraag of ik kan wachten tot aan de voorbloei. Wellicht zal ik ze al eerder in de bloei gaan zetten, eens kijken hoe het uit gaat pakken. Wil eigenlijk alleen maar vrouwtjes ompoten naar de definitieve potten anders ben ik bang dat het niet gaat passen in het hok en ik met kleine potten moet gaan werken.

    Zodra ze omgepoot zijn en ik ga overschakelen naar 12/12 hang ik ook de COB's er boven maar daar later meer over. Eerst maar eens zien of alles uit komt, heb er wel vertrouwen in aangezien het nog nooit is mislukt met deze methode van kiemen.

    Oh ja, heb ook besloten deze ronde eens aan te zuren, moet wel eerst mijn PH meter eens schoonmaken en kalibreren. Kijken hoe dat gaat bevallen, is lang geleden.


    IMG_1234.jpg


    We zijn weer vertrokken, op naar mooie toppen !

    Attached Files
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    #2
    Klinkt heel interessant allemaal, ik kijk graag mee.

    Comment


    #3
    Water deze keer aanzuren, kweekte je dan vroeger biologisch mss en de zaden niet wellen?
    En meegluren met een nice soortjesucces
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Nee mineraal maar heb niet aangezuurd. Na toevoegen van de max dosis voeding kwam ik uit op een PH van 6,3, heb het daarna niet meer gemeten. Eens kijken of ik verschil zie in de groei alhoewel die fase meestal wel goed zit. De bloei geeft meestal problemen

      Zaden wellen heb ik slechte ervaringen mee. Heb verschillende methodes geprobeerd naar deze is de enige die 100 % resultaat gaf dus die blijf ik aanhouden. Lekker simpel
      Last edited by Flip Hasjkip; 26 May 2022, 09:06.

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Dan ook niet meten wnr je inwaterd en later de eerste weken zonder voeding geeft, dan is de ph toch veel hoger? Sannie zegt dat het niet zou mogen uitmaken wnr je bvb een ph waarde v 8 hebt, dacht omdat het mss de bio manier was maar bij de start maakt dat eig geen verschil.

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Klopt, PH is dan hoger maar heb met groeien nooit problemen gehad. Lijkt mij geen probleem te zijn. Inwateren heb ik met gewoon water gedaan, zodra de beginnen te drinken ga ik aanzuren en kijken of het verschil maakt.

    #4
    ik kijk wel mee lekker soortje ik hoop dat je er mooie vrouwen tussen heb zitten .
    suc6 veder

    Comment


    #5
    Sowieso pogen de beste vrouw te bewaren he Juicy Fruit is wel een oude bekende. Indulge!

    Niet wachten tot aan de voorbloei joh. Tenzij je tijd hebt en vanuit stekken gaat werken. Wil je sneller wiet? Groei iets minder dan een maand voor in goede mix, licht is al perfect. Heb je goede airflow?
    Zet ze daarna in bloei, neem stekkies van onderste scheuten, elimineer de mannen tenzij zadenronde op oog, vergelijk de vrouwen, bewaar de beste. Draai nog een ronde Juicy Fruit om haar te masteren.
    Enfin, maar advies .
    Keep it simple and don’t invent with your mouth.

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Voorbloei zie je meestal wel binnen een maand groeien, eens kijken hoe het gaat. Stekken nemen zou kunnen maar dan rook ik steeds dezelfde wiet. Ben bang dat dat gaat vervelen. Maar wie weet, misschien dat ik een klein tentje zet met een moederplant en 2 stekken neem en dan nog 2 zaadjes plant. We hebben nog genoeg tijd om na te denken, eerst deze maar eens gekiemd zien te krijgen.

      Qua airflow heb ik niks veranderd aan mijn hok dus dat moet goed zitten.

    • Sativied
      Sativied commented
      Editing a comment
      Mijn Silver is al 2 maand voorbij en geen voorbloei hoor. Enkele stekken van die nog in groei meteen op 12/12 gezet en 1 week later nog steeds geen gender-reveal.

      Neem je tijd maar, is een speciaal soortje.

    #6
    Succes maar weer!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #7
      Dat gaat een leuk rondje worden ik kom af en toe een "sneak peek" nemen

      Succes

      Comment


        #8
        Ah, de kweekjes van Flip zijn altijd mooi!!

        Subknopje staat aan, veel geluk en succes!
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


          #9
          Hier t zelfde, 6.3 uit de kraan, ph meter calibreert moeilijk en is uiteindelijk onnodig. Met of zonder voeding schommel je dan tss 5.7 en 6.5 denk ik, wat redelijk perfect is he. Succes deze ronde, word vast weer mooi!
          Ganja always does the trick.

          Comment


            #10
            30/5

            Van de 11 zaden zijn er 8 boven, nog 3 te gaan dus.

            De White Widow kwam gisteren al kijken, de rest vandaag.

            Het begin is er, hoop dat ze morgen allemaal boven zijn. Zou mooi zijn.

            7512EF59-13A0-4B3C-8762-0B7A7B59CDC1.jpg


            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


            • Old dawg
              Old dawg commented
              Editing a comment
              Start van een mooi rondje, succes met je kleine meissies

            #11
            31/5

            De laatste 3 zijn nu ook boven, een 100 % score dus. Dat ze maar lekker snel mogen groeien.

            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Congrats
              "Zaden erin gesmeten, en afgedekt met aarde. "
              100% ontkieming like a boss.

              Plantjes worden net sterker meteen weerstand

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Dat is een mooi begin!

            #12
            6/6

            Een klein weekje verder. Net als in het echte leven zijn er 2 “anders”. Één daarvan zal het waarschijnlijk niet gaan halen, de andere groeit en wel overheen.

            16AE50A2-6F8B-4091-812E-A07C2F228BF4.jpg 947816F3-2D83-47EB-8DC7-28DA1E1B97B9.jpg

            De rest doet het wel aardig, het zijn niet de mooiste plantjes die ik heb gehad maar mag ook niet klagen, het gaat vooruit.

            So far so good

            De White Widow (2de links van boven) was als eerste boven de grond maar groeit het langzaamste.

            D8A5ADCF-0311-4858-8982-038CDFACB7FC.jpg



            13AC4276-C00C-4017-B125-7C0E9E2B46ED.jpg

            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Ww raar toch he . Go girls go !

            #13
            Dat ziet er allemaal mooi uit, Flip. Veel succes maar weer.

            Comment


              #14
              9/6

              Na 3 dagen is links boven nog steeds meer dood dan levend, die gaat er van het weekend uit. Zaterdag ook even nieuwe aarde halen en ik zal ook maar een nieuw filter bestellen. Kunnen we weer vooruit.

              De White Widow begint ook redelijk te gaan, die gaat over een week of 2 verhuizen naar een maatje die haar in een speciekuip buiten gaat zetten.

              Wat valt er verder nog te vertellen, niet veel. Voeding krijgen ze nog niet, af en toe gooi ik er een plens water op en hang ik de lamp een klein beetje hoger, dat is het. RH Rond de 45 %, temp tussen de 20 en 23 graden. Prima toch lijkt mij ?

              Tot de volgende keer maar weer


              A62E3EC7-FB11-452D-8663-E699AA566B58.jpg

              Last edited by Flip Hasjkip; 9 June 2022, 20:06.
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Mannetjes laten niet de typische "galyxhaartjes" zien, maar wel wat anders.

                Flip laat dat straks wel zien.

                Trouwens, de planten gaan pas in de bloei als ze 6/7 nodes hebben, voor die tijd gebeurd er niks/nada/noppes.

              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Plantenpuberteit zeg maar, dan zijn ze geslachtsrijp.

              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Hallo Flip,
                Alweer een tijdje begonnen zie ik, met regulier nog wel! Succes hombre, ze staan er mooi bij

              #15
              13/6

              Weer een paar dagen verder. De "speciale" (of hoe zeg je dat tegenwoordig zonder iemand van de QWERTY gemeenschap tegen de borst, uh hoofd, te stoten) is weg, die ligt in de groenbak.

              Eergisteren heb ik ze een flinke bak water gegeven, eigenlijk iets teveel voor het goede maar ze schijnen er geen moeite mee te hebben. Ze passen bijna niet meer samen onder de lamp ivm het breder worden, denk dat het langzaam tijd wordt om de leds erboven te hangen. Ik heb de grotere (meestal zijn dit mannetjes, we gaan het zien) nu in het midden gezet en de kleintjes wat meer naar de buitenkant, misschien dat ze dan wat meer strekken en de boel gelijk komt.

              Dus, van het weekend ompoten dan maar, dan zal de voeding in de light mix ook wel ver op zijn. Bij elk potje komen de wortels veelvuldig naar buiten piepen, moet kunnen nu. Verse aarde zullen ze wel fijn vinden. Ik zal ze in 11 liter potten zetten, mits de vrouw ze niet allemaal in de tuin heeft gebruikt. Zal eens gaan zoeken.

              Afentoe zie ik een mugje vliegen, krijg je ervan als je ze zeiknat zet tussendoor. Ga ook weer een vliegenlint ophangen, zal ze leren

              So far so good, of roept u maar als het anders moet !


              IMG_1266.jpg IMG_1267.jpg




              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Metselzand neemt vocht op, grind niet dus beter voor flip.

              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Ik heb 2 mugjes zien vliegen, als dat vliegenlint hangt zijn ze zo uitgeroeid

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Vrachtwagen grind ook.
            Bezig...
            X