Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fruity Juice Regulier van Sensi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ontkiemen direct in lightmix gaat ook prima zie ik.
    In welk type grond ga je ze hierna verpotten in de 11liter potten?

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Jazeker kan je zo prima kiemen, sinds ik het zo doe zijn alle zaadjes uitgekomen, 100 % succes.

      Ik doe de hele kweek op light mix.

      In de 11 liters wacht ik tot ze het geslacht laten zien, dan kijk ik hoeveel dames ik over houd en afhankelijk daarvan ga ik de potmaat bepalen. Of ik zet ze in de 11 liter potten in de bloei. Bekijk ik straks, hoe ze er dan bij staan.
      Last edited by Flip Hasjkip; 16 June 2022, 19:04.

    #17
    19/6

    Vandaag zijn ze bijna 3 weken oud, 19 dagen om precies te zijn. Tijd om ze grotere schoenen te geven want ondanks dat ze iedere dag zo'n 1,5 liter water krijgen, staan ze de dag erna weer droog. Van de week stonden ze zelfs slap, toen stonden ze te droog maar na een flinke plens water was dat snel verholpen. Gisteren nieuwe Light Mix gehaald (zou ik eigenlijk vorig weekend al doen maar ja, stoner hè ) en vandaag heb ik die ingewaterd. Ze stonden er zo bij voordat ik daarmee begon ;

    IMG_1301.jpg IMG_1300.jpg


    Ik heb ze afgelopen week wat voeding meegegeven want ze werden wat lichter en na 2 à 3 weken in de Light Mix hebben ze de aanwezige voeding wel verbruikt. Nu ze nieuwe aarde hebben krijgen ze de komende 1 à 2 weken gewoon water. Ondanks het eerdere bericht heb ik niet aangezuurd want ja, stoner hè :p Ben weer te lui geweest om de meters schoon te maken en te kalibreren, wie weet gebeurt dat alsnog de komende dagen..

    Ze hebben mooi geworteld, ik heb van 3 een foto gemaakt. De rest stond er ook zo bij. Dat bevestigde mij dat dit het juiste moment is om ze grotere schoen te geven. Ze hebben allemaal een 11 liter pot gekregen op de White Widow na maar die gaat deze week weg. Mag haar dagen buiten gaan slijten in een grote speciekuip. Ben benieuwd wat mijn maatje ervan gaat maken, ik ben van mening dat ik haar een goede start heb gegeven dus daar zal het niet aan liggen.

    IMG_1302.jpg IMG_1304.jpg IMG_1303.jpg


    Dus, de Tneon is eruit, die is vervangen voor 2x TGL-220 van TDGL. De ventilator draait voor een briesje en de hygro / temp meter is gereset. Ben benieuwd wat deze voor waardes gaat geven de komende dagen. Het was met de tneon tussen de 23 en 25 graden, met de TGL's zal het ongetwijfeld wat warmer worden.

    Nog even en we kunnen de nodes gaan inspecteren op tekenen van voorbloei en al proberen om te seksen. Er zijn er 3 met wat meer strek, misschien zijn die al man want de mannetjes worden meestal wat groter dan de dames zodat ze de boel goed kunnen bestuiven, Zeker weten doe ik het pas als er ballen worden gevormd maar op deze manier probeer ik al een selectie te maken. Hopelijk laten ze al wat zien in de groei en kan ik er 4 overhouden die dan in de grote potten gaan, ik doe ze liever niet in de bloei zetten om ze dan om te poten. Maar goed we gaan het zien in hopelijk 1 of 2 weken. Laat ze voorlopig maar eens aanslaan en lekker groeien. Als het goed is hoef ik er even niks aan te doen, ze hebben voldoende water voor nu.

    IMG_1306.jpg

    IMG_1305.jpg


    Tot de volgende keer maar weer mijnheer, tot gauw mevrouw
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hmmm oke. Wat karakter kan geen kwaad

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      wat heb je liever mooir wietplanten of een beetje vieze vloer dat.hou je toch wel een beetje of je moet op hydro gaan kwekeb

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Wortelen steeds lekker hier in Lightmix met goeie manier van doen.

    #18
    Ziet er goed uit!

    Selecteer je ze allemaal op voor bloei?
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Thnx

      Ik maak een voorselectie tijdens de voorbloei. Als het heel duidelijk is gaan ze eruit, bij twijfel laat ik ze staan totdat ik ze op 12/12 zet en ze dan het geslacht laten zien.

    #19
    Kunichika 2 Weken geleden vroeg jij hoe je in de groei al het geslacht tussen de oksels kan zien dmv voorbloei. Vandaag liet de grootste plant ( zijn vaak de mannetjes die wat groter zijn zoals je wellicht wel weet, die houd ik dus extra in de gaten) het begin van een bal zien. Ik heb nog een grotere plant staan en daar begint zich ook iets te vormen maar nog erg onduidelijk. Ook die staat op mijn lijstje als verdacht.

    Deze plant staat dus nog altijd in de groeistand, 18/6 licht. Voor mij is het wel duidelijk zo dat dit geen vrouwtje is, dat durf ik wel met zekerheid te zeggen. Ik hoop dat het een beetje te zien is, op de telefoon was de foto scherper..


    IMG_1307.jpg
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      @Rreppellsteeltjam Plant heeft 7 nodes, de bal zit bij node 5. Zal vanavond nog eens een update plaatsen, ze lusten ook wel weer een slokje water.

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Lijkt ook op een calyx dinges.

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Een calyx is gladder, je ziet bij deze duidelijk dat het 4 segmenten zijn. Die klappen straks open en dan komt het stuifmeel los. Maar zover laat ik het natuurlijk niet komen

    #20
    Even tussendoor; de vleeseters die tijdens mijn vorige ronde al bloeiend in het hok stonden en vol zaten met luis, zijn er weer bovenop gekomen. De uitgebloeide bloemen heb ik er tussenuit geknepen, ik heb ze buiten in de regen gezet waardoor de luis is verdwenen en ze maken zich klaar voor de 2de ronde bloei.

    8FA09A85-4EE4-4AD2-B526-5ECFD4B61801.jpg
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #21
      26/6

      Weer een week verder. Vandaag heb ik de onderste 2 nodes verwijderd. Ze hebben allemaal een kleine liter water gekregen, gisteravond een halve maatbeker maar ze stonden vandaag alweer droog dus de watergift maar verhoogd. Morgen naar Iron Maiden dus dan kan ik ze niks geven, hoop dat ze er genoeg aan hebben.

      Ik trof ze vandaag zo aan;

      IMG_1333.jpg

      Na het scheren van de pootjes;

      IMG_1336.jpg


      En tevens weer een vrouwtje gespot;


      IMG_1335.jpg

      Ik ga ze deze week ook toppen en dan hoop ik dat ze allemaal het geslacht hebben laten zien, dan kan ik ze ompoten en de lamp om zetten om aan de bloei te beginnen. Eind deze week begin ik ook een beetje te voeden, dan zal de voeding in de light mix wel verbruikt zijn.

      Verder geen bijzonderheden, mugjes heb ik niet meer gezien ondanks het ontbreken van een vliegenlint of een vrachtwagenlading grind

      Ik ga er lekker eentje draaien, tot later lieve mensen!






      Attached Files
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Zijn reguliere zaden, moet de mannetjes nog scheiden en verwijderen en dan hoop ik er 4 over te houden. Of 5, dat mag ook.

        Kasteelheer Ze zijn nu bij node 7/8 dus een stuk of 6 nodes heb ik laten staan. Ga ze ook nog een keer toppen.

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        leerzaam topic. niet dat ik ooit regulier aan ga durven. hoe was iron maiden? best goed geluid in gelredome of niet?

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Was super, Bruce is nog goed van stem voor zijn leeftijd! Ook goed geregeld qua pendelbussen, eten & drinken en de toiletten. Ben benieuwd of de mannen van Anthrax het ook waar gaan maken in Oktober

      #22
      1/7

      Ze zijn allemaal getopt en vandaag heb ik de lamp omgezet naar 12/12. Vond het wel tijd ervoor. Ik heb zeker 4 vrouwtjes, 3 twijfelgevallen en 2 die nog niks laten zien. Heb tevens besloten om ze in de 11 liter potten af te bloeien, eens kijken hoe dat bevalt.

      Ben ook begonnen met voeding, 1/5 dosis hebben ze vandaag meegekregen. Ze hebben allemaal weer een dikke liter gehad. Deze week ook maar eens het filter vervangen, kan er nu nog bij

      Verder niet veel te vertellen, ben een beetje moe. Heb een 2de ronde Corona te pakken. Vond het al raar dat ik zoveel hoofdpijn had de laatste paar dagen en vanmorgen maar een test gedaan die positief bleek te zijn. Ga er maar eens een dikke op roken, schijnt te helpen



      IMG_1349.jpg
      Last edited by Flip Hasjkip; 1 July 2022, 21:57.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        5 Dagen Kunichika, en niet zo panikeren, nergens goed voor

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ik zou nooit meer naar buiten gaan!!! als je je laat testen voordat je naar je ouders gaat dat is een hele juiste beslissing. Maar mensen kom op, draag niet bij aan die virus waanzin. De heersers van deze aarde verdienen op het moment al genoeg aan alle zogenaamde prijsstijgingen. Straks weer met de boosters. En als ze alle boeren straks hebben onteigend verdienen ze daar ook weer aan omdat ze alle banken bezitten. Alle grote broodkwekers(boerenbedrijven met meer dan 100koeien mogen van mij zo weg, naar de kleinere eeuwenoude boerenbedrijf en lekker laten) sinds dat het nieuws over Oekraïne niet meer in het nieuws is, hoor je weer covid hier covid daar. Ik heb een zwaar paradoxale documentaire-reeks die veel duidelijk maakt. Niet over covid maar wel over wie en wat er gaande is en wie daar de schuld van zijn. Wie intresse heeft stuur maar een pb.
        Last edited by Kunichika; 2 July 2022, 15:17.

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Ben vanmorgen bij de GGD geweest. QR Code van de vorige keer loopt in een paar weken af, mochten ze weer met codes gaan werken of als we toch nog besluiten om naar het buitenland op vakantie te gaan dan hebben we die al in de pocket.

      #23
      Een positieve instelling is het halve werk!

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Precies, de joint smaakt zeer positief

      #24
      zonden dat je geen stek van je plant heb genomen. straks heb je een lekkere plant er tussen zitten dan krijg je spijt dat je geen clone heb gepakt

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Ik heb er helaas geen plaats voor. Wil straks weer gebruik maken van een voorgroeitentje en dan staat het vol. Wil iedere ronde een andere soort roken, dan moet ik al 3 tenten zetten. Dat gaat m niet worden.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Het enige dat je nodig hebt is een kweekbakje van 60 cm x 40 cm! Volle bak dan daar bij jou!

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Yes, helft van de kelder is voorraad eten en nog wat kookspullen, kwart is gevuld door mijn kweekhok en een kwart door de trap naar beneden. Naast het hok is nog plaats voor mijn 60x40x60cm voorgroeitentje dat op een tafeltje staat. Achter en onder het tafeltje staan mijn kweekspullen, half onder de trap.

        Het is niet alleen een tentje erbij maar ook afzuiging die ergens naartoe moet.

        Denk ook dat ik ruzie ga krijgen met mijn dochter, die heeft heel veel moeite met het feit dat ik kweek en die noemt het nu al een drugsfabriek. Laat staan als er 3 tenten zouden staan…

        Zodra de kinderen het huis uit zijn komt er zeker een plekje voor moederplanten maar tot die tijd zal ik uit zaad moeten starten.

      #25
      2/7

      Filter vervangen. Dankzij de bajonetsluiting is dat een fluitje van een cent.

      FD521200-3531-4388-B362-326CB20B570A.jpg

      Meeste werk is de planten uit het hok halen. Heb ze een keer buiten het hok gefotografeerd, zonder licht.

      AE0736CD-DFDD-46A3-914C-E19C1D762908.jpg


      Verder een paar bladeren verwijderd zodat de onderliggende meer licht krijgen.


      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Dat denk ik ook, hok is 80x80cm, de filter zelf is 60cm lang.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Perfect wss, nooit geen geur overlast?

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Nee alleen na een kweek of 2/3 dan is de filter wel op. Nadeel van kleine filters, die grote gaan veel langer mee.

      #26
      Ik denk een man, wat denken jullie?

      29BBB7A6-2E33-44EF-A4C9-A6B8E4A0E021.jpg
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        De vraag is natuurlijk hoe de plant zich identificeert ...

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Als tosti ijzer!?

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ik zou het nog even aankijken. Maar als het uit regulier zaad komt en hij is mannelijk, discrimineren van verdere groei.

      #27
      dat is toch echt 100% een man daar hoef je niet twee x voor te kijken

      Comment


        #28
        je ziet de ballen duidelijk zitten al paar post terug al

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Dat was een andere plant, die heeft inmiddels calyxen gemaakt :p En een bal hangen, die weet het zelf nog niet..

        #29
        Uitsluiten die plant, komt geheid heibel van!! Of je moet wat zaad tussen je toppen niet erg vinden.

        Comment


          #30
          5/7

          2 Mannen verwijderd, nog 7 over.

          IMG_1356.jpg

          IMG_1357.jpg
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment

        Bezig...
        X