Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek 70x70x160cm tent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    lamp staat op max (156watt). heb nu nog een 70cm tot max. groeit hij nu mijn tentje uit?

    lamp hangt een 20cm boven de hoogste top.


    heb je nog wat tips om hem niet te hoog laten worden?

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Eerder op 12/12 zetten

      Dat is mooi die 70cm. Dan haal je het wel met de hoogte denk ik

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Maak eens een foto van de hele tent, open met plant en lamp?

    #47
    @takketoelli

    u vraagt en wij draaien hierbij nieuwe foto's.

    zo als je kunt zien heb ik nog wel wat ruimte boven in.

    IMG20220813090147.jpg


    ps die ventilator was gewoon een rommel. de schakelaar moest ik er al tussen uit solderen ivm slechte schakeling en motor stopte gewoon. waarschijnlijk door ome Alie op een maandag na een zwaar weekend inelkaar gezet.
    Attached Files
    Last edited by Hebriblok; 16 August 2022, 11:54.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Komt helemaal goed kwa hoogte, geen probleem

      Of die afzuiger goed werkt kom je in de bloei vanzelf achter

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hier staat de foto in het bericht en onderaan het scherm als attached files

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      je kan al makkelijk schakelen denk als je veel langer wacht heb je straks een plant die veels te groot word na schakelen groeien ze ook flink en gaan strekke denk niet dat de lamp heel diep straalt nu geeft hij aan alle topjes licht maar ald de plant 50cm langet is ga je niet meer de hele plant kunnen belichten en met name de kleine topjes niet onder aan

    #48
    even een vraagje zien jullie de foto's wel die ik erbij zet ?

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Even een antwoord: ja

    #49
    die ventilator waar ik het over had was dat action ding.

    mijn afzuiging werkt super trekt mijn gehele tent inelkaar daarom heb ik ook die spannend eromheen zitten.

    als goed is komt volgende week mijn koolstoffilter binnen en dan zal hij ook wel wat minder hard zuigen.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bij tuincentrum van die groene stokken halen ipv spanband, vast maken met tyraps. Ik had ze schuin ertussen gezet. Is wat steviger.
      Die tent zal wel vacuum blijven staan, wat geen ramp is

    #50
    Voor mijn 2e kweek ga ik het frame voorzien van windveren of zoiets.

    afzuiging trekt de tent best veel in en zo verlies ik best wat ruimte in mijn al kleine tentje. 0.49m2.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Daar verlies je veel ruimte mee ja, vandaar de stokken, die buigen niet mee

    #51
    ja best jammer ik heb gewoon weinig ruimte in mijn slaapkamer ( heb er maar 1 Helaas).

    vond een tent in de woonkamer net wat te veel van het goede.

    verder is mijn garage ook al best vol.

    maar ja is ook mijn eerste kweek je en leer elke dag weer wat nieuws.

    bedankt voor de tips.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Slaapkamer is de beste plek denk ik ja

    #52
    even een update heb alvast wat spullen gekocht voor de 2e kweek en wat extra's voor deze eerste.

    gekocht bij Growland:
    1. Prima Klima Koolstoffilter Eco 360m³/u - ø100mm IMG_20220813_095423.jpg
    2. Gronest Stoffenpot 15 Liter 24,5 x 24,5 x 25 cm IMG_20220813_095348.jpg
    3. Microscoop met LED-verlichting 160-200x (11377) Screenshot_2022-08-13-09-52-32-68_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    UGro XL KoKo Blok 70L IMG_20220813_095331.jpg

    4. 6 lagen droog net ​​​​​via AliExpress. (nog geen 11 euro) IMG_20220813_094743.jpg

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      met cocos kweeken kan lastig zijj je moet veel.vaker water geven omdat cocos weinig vast houdt en je moet dan ph en ec meten heb je dat spul ook anders zou ik je aanraden om andere cocos te gebruiken om met aarde mengen 50/50met zand heb je een buffer en met coco en hydro 0%

    #53
    Op zich goed bezig, maar probeer wel de bodem van de tent netjes schoon te houden.
    ik zie op de foto's continue natte aarde naast de planten op de grond liggen, de belangrijkste fase gaat zo starten dan moet je schoon te werk gaan.

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      jup ceker een kort lontje maar blijkbaar weet jij ook niet waar toprot van komt dat krijg je niet van wat loss zand op de vloer maar door de nacht temp en temp overdag krijg je dauw van en daarvan schimmel je kan hoge lv hebben en geen rot raar he als je weet waar het van komt

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Tijnie82 Ja laten we het vooral gaan hebben over het dauwpunt, de temperatuur, luchtvochtigheid en de nattebol.

      Waarschijnlijk weet je niet eens wat de nattebol is en roeptoeter jij maar wat, omdat je het "ergens" gelezen hebt.

      Maar is prima! Jij weet blijkbaar alles beter.
      Dauw met temperaturen overdag? Laat me niet lachen. Meteologische kennis ga je niet van mij winnen.

      Om dit kweekverslag van Hebriblok niet verder te vervuilen laat ik het hier bij.

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Groundcontrolltomayortom

    #54
    RickTerboeg

    als je een tip geeft prima maar geef dan oke even aan waarom nu lijkt het net als je mijn moeder bent. ( niet hatelijke bedoeld).


    ben hier om te leren dus ......

    bedoel je ivm evt. schimmels ?

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      maak je niet druk niks aan de hand mensen met smet vrees zijn dr nou ook eenmaal in de natuur licht ook troep en afval of weet k veel niks groeit er minder door en van zand krijg je geen schimmel

    #55
    @tijnie82

    gaat ook meer om het feit als iemand iets aangeeft dat niet klopt ook verteld waarom dat zo is en wat je dan evt. kunt verbeteren. commentaar leveren kan iedereen wel.

    dit forum is toch bedoeld om van elkaar te leren en leuke ervaring te delen?

    ps druk maken doe ik al jaren niet meer mag niet van de dokter .

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      dit is niet alleen een forum om elkaar te helpen hier zitten ook mensen op die alles beter weten alles al gezien hebben volgens hun en als t er op aan komt net niks weten of de regel neukers die al lopen zeiken als je . of , vergeet haha dr zijn een hoop leuke mensen maar ook genoug noet hahaha

    #56
    Takketoelli

    dan zou ik niet in de spiegel kijken als ik jou was .


    ​​​​​maar even zonder gekheid wat maakt jou het nu uit dat ik wat zand op de grond heb liggen.
    ​​​​​
    als je verder niets bijdraagt hou je dan gewoon still ( niet bedoeld voor @takketoellie maar voor RickTerboeg.

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      als ik in de spiegel niks aan het handje

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ligt een beetje aan het tijdstip, soms ben ik net een fotomodel

      De bijdragen die hier geleverd worden zijn positief bedoeld mensen, vergeet dat niet. Het is mogelijk dat er beestjes, schimmel ofzo ontstaan, wat makkelijk te voorkomen is als je gewoon schoon werkt.

    #57
    Tijnie82

    ik hou me nu nog niet bezig met ph waardes misschien in de toekomst. Gooi er nu af en toe wat voeding op en om de dag een 2 a 3 liter water. tot er wat uit de pot druipt op de schotels die ik er onder heb zitten.

    verder wel grappig dat mijn kleine plant de grote ingehaald heeft deze heeft veel langer onder de grond gezeten. maar stijgt nu boven haar zus uit.

    was een diesel blijkbaar .

    als de opbrengst tegen valt hoop rond de 100 Gr dan ga ik wel wat verder met die pH waardes en andere technieken.

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      k reageerde op je spullen voor de 2de kweek met cocos kun je niet zonder ph en ec wand anders is je plant al.dood voor.er een blaadje aanzit cocos kweeken is stuk moeilijker dan op.zand daarom zei ik al.heb je weinig ervaring is cocos moschien niet het slimste

    #58
    ik meet ook heen ec of ph is niet nodig bij mijn voedings lijn biobizz maar kweek ook op.zand cocos is veels te veel werk haha

    Comment


      #59
      oke ik kweek nu ook op cocos maar wat is daar meer werk aan dan?

      ik doen nl ook het liefst zo min mogelijk werk .


      plantjes gaat best goed zo op cocos.

      Comment


        #60
        ow wist k niet hehehe normaal wat k al zei moet je dan meten enzo maar als.t goed gaat is het prima ja heb je cocos vezel of van dat cocos dat lijkt op potgrond

        Comment

        Bezig...
        X