Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ronde 3 SOG setting HPS 4x4 16 potten California Strain

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: Ronde 3 SOG setting HPS 4x4 16 potten California Strain

    Korting op 420shop
    Welkom bij me 3e ronde en deze ronde gaan we alleen met stekken werken deze moederplant heb ik al eventjes laten groeien de RudeBoi cali strain. Deze heb ik 13-06-2022 gesneden.

    Voorgroeien doen we met:
    Voorgroei tent: Secret Jardin Dark Propagator DP90 - 90x60x98 cm
    Voorgroei lamp: Aliexpress Quantum Board 80 watt
    Afzuiging: een 80mm slang naar me grote tent waardoor hij een beetje luchtverplaatsing krijgt en daardoor een beetje verse lucht kan aanzuigen.
    Bevochtiger een kleintje met usb aansluiting voor stroom van aliexpress 8 euro
    Ventilator: 80x80mm Usb aansluiting voor stroom ook van aliexpress

    Groei/Bloei tent:
    BudBox pro xl r 1.2x1.2x1.8 tot en met 1.4 meter hoog in het vierkant daarna schuin naar 1.8 meter.
    500m3 mdf softbox afzuiger
    600m3 filter
    Fancontroller van Cli-mate 5 stappen 2.5A(wereld apparaatje)
    600 watt Philips SON-T PIA Plus 600W 220 E40 MASTER Met Cooltube (Vanwege de zomer)
    600 watt lumateck evsa dimbaar.
    BAC Organic voeding
    4X4 16 11 Liter SOG setting

    Ben benieuwd wat het gaat doen deze zomer op zolder met de warmte. Zonder hps knaller werd het boven al 32 graden met mooi weer.


    RudeBoi OG is an indica-dominant strain that brings together genetics from two OG Kush phenotypes: Irene OG and a backcrossed Face Off OG. The hashy kush aroma typically found in OG varieties comes out strong in this hybrid, providing a flavorful introduction with a refreshing finish. RudeBoi OG produces potently sublime, relaxing effects that envelope both mind and body.
    Last edited by Monkey Man; 1 July 2022, 12:51.

    #2
    In me verslag van ronde 2 heb ik al een beetje laten zien waar ik al bezig was met voorbereiden van ronde 3. 21x Rudeboi stek en 2x Purple punch stek gesneden op 13-06-2022. Dit stond ook al in ronde 2 verslag maar even om deze compleet te maken toch eventjes erbij.


    13-06-2022
    image_445683.jpg image_445681.jpg image_445688.jpg



    24-06-2022
    11 dagen na het snijden van de stek


    20220624_190357.jpg 20220624_190402.jpg 20220624_190456.jpg
    Alle 23 stekken zijn geworteld ik zie niet echt hele erge kneusjes er tussen. De ene was meer geworteld dan de andere maar geen hele erge beschadigde.

    Na 11 dagen heb ik ze overgepot in een potje van 9x9x9 cm


    20220624_192555.jpg 20220624_192601.jpg
    Dit was ook op 24-06-2022 vers in de aarde.

    Maandag 27-06-2022 4 dagen na het planten van de gewortelde stek.


    image_447304.jpg
    Ik had 2 Tangerine dream zaden van Barneys farm waarvan ik 1 sowieso verkloot heb. Had het zo druk dat ik die niet goed verzorgen kon en is overleden. De andere is 4 cm groot geworden en ineens blijven stil staan dus die gaan er denk niet inkomen helaas. Zo zie je maar extra liefde geeft resultaat.

    De rest verzorg ik wel goed of doe me best in deze wat drukkere tijd voor me.

    01-07-2022
    Precies 1 week na het potten


    20220701_131910.jpg 20220701_131915.jpg 20220701_131947.jpg 20220701_131934.jpg
    De worteltjes zijn al zichtbaar na 7 dagen. Ik hoop ze maandag of ergens volgende week ze in de 11 liter te zetten. Ik heb genoeg keus welke de beste zijn had echt verwacht een aantal kneusjes te hebben maar zover ik zie gaan ze prima. Een klein beetje grow voeding krijgen ze al met root stimulator.
    Helaas is de LV niet op orde hangt toch rond de 55% en de temp met warme dagen zweeft tussen de 26 en 30 graden.



    20220701_132122.jpg 20220701_132149.jpg
    Dit is de 150mm 49 cm cooltube van glas waarmee ik ga werken vanwege de zomer kweek waarbij de temperatuur toch nog wel eens vervelend kan gaan worden op zolder.
    Het word dus Filter - cooltube - slang naar de softbox. Misschien komt er nog een stukje slang tussen de tube en me filter ff kijken hoe dat gaat passen.


    Ik ben nog niet weg peeps keep all posted maar even iets minder helaas maar we keep on growing
















    Attached Files
    Last edited by Monkey Man; 1 July 2022, 12:34.

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Oa toch niks mis mee een lv van 55

    #3
    Ok echt wel mooie worteltjes , veel suc6 gewenst en keep it grèén
    🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

    👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

    Comment


    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Ja deze manier van stekken is echt top. Stek snijden in de stek gel in het start blokje die tray op een beetje ingewatert vochtig perliet. Kap er op voor 3 a 4 dagen schuifjes open. na dag 6 kap er 3 uur af dag 7 5 uur eraf dag 8 7uur de kap eraf en toen alleen maar kap eraf. echt makkelijker gaat het niet. Wel af en toe de tray opgetilt even perliet sprayen met water.

    #4
    Met zulke mooie wortels een bevochtiger gebruiken is gewoon zonde!

    Succes met je ronde!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nee, als je stekken goed geworteld zijn zoals de jouwe doet een luchtbevochtiger meer kwaad dan goed. En als stekken slecht geworteld zijn is het beter nog even te wachten tot ze voldoende wortels hebben. Zelf gebruik ik nooit een luchtbevochtiger, want ik wil geen couveusestekken.

    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Ik merkte ook wel dat de kap eraf ging dat het wortelen versnelde.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Exact en een luchtbevochtiger heeft hetzelfde effect als een kap op een kweekbak.

    #5
    Subke , succes met deze Sog!
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #6
      Tangerine Dream is wel oke, mooie herinneringen aan

      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Tak ik heb ze alle 2 verneukt helaas. Echt 1x vergeten water te geven en ze waren stuk.

      #7
      Ziet er goed uit he! Gaat dat lukken in de zomer met de HPS
      keep it up

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


      • Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Ik heb een cooltube gekocht voor 40 euro. Het zekere voor het onzekere. Het was de vraag ga ik door of een pauze van 2 maanden. En ik zeg door 🤣

      #8
      Suc6 met je kweek, ga het weer volgen, SOG ben benieuwd.
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


        #9
        11 dagen voorgroei

        Ze zitten nu 11 dagen in een potje met aarde. En ze gaan echt super goed onder het aliexpress quantum board. Ze zijn al 16 tot 24 hoog. Ik heb ze op dag 9 1x getopt. Omdat ik een iets wat bredere sog opstelling heb met 11 liter potten heb ik wel iets wat ruimte om een beetje breed te gaan. Vaak top je ze ook niet in sog. Maar ik moet hoogte kwijt in me tent.
        Ze hebben alleen een beetje root stimulator gekregen en de minimale hoeveelheid grow voeding. Ze lijken het erg lekker te vinden. En na 6 dagen zag je al worteltjes komen.
        20220704_212836.jpg
        20220704_212829.jpg
        20220703_163317.jpg

        Ik ben echt super blij met hoe goed ze allemaal gaan. Vanavond ga ik ze selecteren welke 16 het worden en dan gaan ze de grote potten in. Ik zal ivm me hoogte te beperken deze kweek ze maar 4 a 5 dagen 18/6 laten in de grote tent. Geef ik ze iets wat tijd om te wennen en te wortelen. En de eerste dagen 12/12 wortelt de plant nog een beetje door. Het is sog dus alles gaat even sneller.

        Omdat Het een zomer kweek word en het nu al soms 32 graden is op zolder zonder een hps lamp aan te hebben ga ik een.cooltube gebruiken. Koste me 40 euro maar het zal zeker helpen om de temp te reduceren.
        20220704_203633.jpg
        20220704_203626.jpg
        Omdat ik de lamp in het midden wil hebben van me tent moet het filter gelijk achter op de koeltube gemonteerd worden. Ik wil het stijf in 1 geheel van hoogte kunnen verstellen zonder dat ik loop te kutten met losse stukken. Ik heb alles op een stang gemonteerd met ogen en haken. Dat alles in 1 geheel bewegen kan. Zonder dat je boven je planten aan het rommelen bent.

        20220704_212305.jpg 20220704_213009.jpg 20220704_212719.jpg
        Dit is de opstelling geworden. Best netjes gegaan het voelt goed aan geen losse troep wat kan vallen of scheef kan gaan zitten.

        Vanavond gaat het de 11 liter in en dan gaan we het meemaken.

        Keep you posted
        Attached Files

        Comment


        #10
        Ze staan er prima bij, ik zou alleen geen root simulator geven, ze hebben immers zat wortels!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Is nergens voor nodig maat, dergelijke middeltjes verstoren de pH waarde.

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          normaal geef je roots stimulator tot week 2of 3bloei

          maar ik moet zeggen ik gebruikte het ook altijd dit x niet de wortels zijn groter en witter dan met ben dr wel.van overtuigt dat die rootd rommel voor geen meter werkt zie steeds vaker mensen die het niet geven en allemaal mooie wortels

        • Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Ik geef minimale hoeveelheid en niet eens elke water gift.

        #11
        11 dagen voorgroei tent met quantum board 80 watt
        1e dag voorgroeien in 11 liter pot 400 watt


        Vandaag alles overgepot naar hun nieuwe 11 liter potje met lightmix. Ik heb de 15 mooiste RudeBoi en 1 purple punch neergezet. De potten ingewatert met een klein beetje root stimulator en final solution van BAC. En toen de stekken erin gezet en nog een klein beetje nagewatert.
        20220705_185424.jpg 20220705_185157.jpg 20220705_185154.jpg
        Opzich wel ok geworteld dacht ik. Dit is na 11 dagen voorgroeien.



        20220705_193016.jpg 20220705_193032.jpg 20220705_193024.jpg
        20220705_193809.jpg
        Ik vind het wel wat hebben deze opstelling rechts voor in de hoek is de purple punch. De lamp staat nu op 400 watt 65 cm ervanaf om ze even te laten wennen. De Temperatuur zit rond de 26 27 graden. De lv is rond de 50%.
        Ik ben echt benieuwd naar deze ronde ik wil niet te lang wachten naar 12/12 te schakelen. Ik laat ze even wortelen en wennen 6 dagen ongeveer en dan zet ik ze 12/12. Even kijken waneer ik hem op 600 watt zet. Het mag absoluut niet te groot worden. Ze zijn 3 dagen geleden al getopt 1x.




        Comment


          #12
          Ziet er goed uit! Ik zou niet te lang wachten met die 600 watt, want licht is gewicht!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            Twijfel alleen hoe snel ik 12/12 schakelen kan ivm me beperkte hoogte zo snel mogelijk hoop ik.

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Vroeger veel met stekken gewerkt onder hps, wij lieten ze met SOG maar een week groeien en dan op 12/12.

          • Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            Eigelijk hebben ze 11 dagen in een 9x9x9 potje gestaan. Vraag me nu af hoelang ik ze moet laten groeien om te wortelen in de 11 liter. Ik ging vanochtend kijken en ze vinden het heerlijk in hun nieuwe ruimte en hps licht. Sommige bladeren waren een heel stuk groter al in 1 nacht.

          #13
          zal niet te lang wachten met schakelen met sog groei je al vaak de wiet te lang voor gegroeit

          Comment


          • Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            Het gaat me nu puur om de wortel tijd. Als ze 12/12 gaan wortelen ze ook nog toch de 1e week

          #14
          ze gaan sws wel wortelen op 18 uur of of 12maakt niet zoveel uit lijkt me wortels worden de helekweek door aangemaakt tegen de tijd dat de toppen eraan zitten heb je wel mooie wortels en je wou in 11liter zetten dus die zitten zo vol wortels is wat anders dan 50liter potten dan duurt dat wel 4week

          Comment


          • Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            Zat te denken zaterdag 12 12 te gooien. Hebben ze 4 dagen 18/6 onder 400 watt gestaan. Doe express 400 watt zodat ze ff minder snel groeien maar wel de wortel tijd hebben.

          • TegridyRandy
            TegridyRandy commented
            Editing a comment
            Monkey Man zouden ze onder 600W met dus meer licht niet sneller wortelen? of hebben ze dan juist meer moeite?

          • Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            Vast en zeker wel groeien sneller waarschijnlijk wortelen ze ook sneller. Ik laat ze even wennen aan het hps licht. Staan nu op 400 watt en 50 cm. Morgen naar 40 cm. Ik denk erna 600 watt 60 cm of 55 om ze een beetje te drukken.

          #15
          met wat voor reflector kap gebruik je normaal.zag deze ronde een cooltube die kan dr nog dichter op vorig jaar zag ik nog iemand zijn hooft top was helemaal om de lamp gegroeit maar als je met hps werkt dr zit veel winst in een goede reflector kap azer wings enzo top kappen daar kan je flink grammen mee winne ik had een kap van prima klima zat k er mee boven de toppen ongv 28let op dit kan niet met elke kap maar veel wel sommige koelen beter en spreiden het licht veel beter een goede kap zit toch al op 95%reflectie

          Comment


          • Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            Een cooltube heb ik en daar zat een hamerslag mininkapje bij. Meer past er ook niet omheen. Zag wel dat de 3 of 4 planten direct onder de lamp Wel wat verkleurt blad hadden. Ze moeten iets wat wennen nog. Ik laat de lamp nog 1 extra dagje op 50cm 400 watt.
        Bezig...
        X