Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coby's eerste kweek! (Lumatek Zeus 600W)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Coby's eerste kweek! (Lumatek Zeus 600W)

    Korting op 420shop
    Goedemiddag iedereen!

    Gisteren is eindelijk de zomerkerstman langs geweest met mijn bestelling van greensell.nl! De lamp zelf had ik al maar heb alle overige spullen bij greensell.nl besteld. Super vriendelijke mensen die me goed geholpen hebben!

    De setup
    1x Lumatek ZEUS 600W PRO 2.9
    Secret Jarding DR 120 (120x120x200)
    Softbox met in rubbers hangende motor van 750m³
    CAN-lite filter 600m³
    Cli-mate frequentieregelaar 3A (fan controller)
    10m sonoconnect luchtslangen
    Mojocow ophang systeem
    Oscillerende clip-fan (Secret Jardin Monkey fan)
    Weerstationnetje (voor temp en LV) (Garden HighPro ProHygro basic)
    1X G-tools timerbox (2x600)
    6x 25l kweekpotten (moet er nog eentje bij gaan kopen)

    Voeding
    Van Aptus
    • CaMg-Boost 500ml
    • K-Boost 500ml
    • P-Boost 500ml
    • Regulator 250ml
    • Startbooster 250ml
    • Topbooster 250ml
    ATAMI B'cuzZ Soil A&B 1l
    BAC Plant Vitality PLUS 250ml
    6x 50l Plagron growmix

    Wat wil ik minstens behalen?
    Ik rook samen met mijn vriendin ongeveer zo'n 250gr per 3 maand, dus ik wil minstens 250gr afhalen, hoe meer hoe liever want dan kan ik eventueel een oogst minder doen.

    Dit weekend ga ik waarschijnlijk alles opzetten. De tent komt in een kamer te staan en niet op zolder of in de kelder.
    Moest de filtering van de lucht niet goed werken omdat de afzuiging niet hard genoeg hoeft te gaan zal ik eentje met minder m³ gebruiken. De softbox regel ik met de cli-mate fan controller.

    Het idee was om 6 stekjes te zetten, deze kan ik achter een tweetal weekjes ongeveer krijgen (na 15/08). Nu heeft de verzender van de Lumatek er gratis een zaadje bij gedaan Namelijk "Purple Punch OG"

    Het Purple Punch OG zaade is van Sweet Seeds voor zover ik kan zien. Ik heb geen idee of deze feminized zijn maar wil deze er graag bij zetten. Er zullen normaal gezien 6 haze stekjes volgen en dan heb ik toch 1 ander soortje. Op die manier heb ik ook beide manieren van kweken al eens uitgetest.

    Nu mijn vraag rond deze aanpak!

    Ik zou mijn zaadje graag al willen ontkiemen zodat deze +- "even oud" zal zijn als mijn stekjes en zodat deze samen de tent in kunnen voor hun groeifase.

    - Hoe "oud" zijn stekjes normaal gezien? Wat ik begrijp is het ontvangen en direct 4 weken de tent in om te groeien.
    - Hoe "oud" kan mijn zaadje best zijn? Kan ik deze beter eerst op de vensterbank telen tot hij een paar cm hoog is of direct in potgrond in de tent? Ik zou graag willen dat mijn zaadplant en mijn stekjes ongeveer dezelfde periode in de tent blijven staan; het belangrijkste is (denk ik) dat ze samen 4 weken groei krijgen voor ik ze naar 12/12 switch.

    Ik besef dat het om verschillende soorten gaat en dat eentje misschien wat langer moet bloeien als de andere maar wil proberen ze een gelijke start te geven.


    Vragen of opmerkingen? Stel ze gerust!

    #2
    Als je met deze set up geen 250 gram droog kan oogsten doe je iets goed fout!

    Succes!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door CobyBE View Post
      - Hoe "oud" zijn stekjes normaal gezien? Wat ik begrijp is het ontvangen en direct 4 weken de tent in om te groeien.
      - Hoe "oud" kan mijn zaadje best zijn? Kan ik deze beter eerst op de vensterbank telen tot hij een paar cm hoog is of direct in potgrond in de tent? Ik zou graag willen dat mijn zaadplant en mijn stekjes ongeveer dezelfde periode in de tent blijven staan; het belangrijkste is (denk ik) dat ze samen 4 weken groei krijgen voor ik ze naar 12/12 switch.
      Hoe oud stekjes zijn weet je niet, maar minimaal twee weken vanaf dat ze gesneden zijn. Kijk vooral hoeveel wortels de stekken hebben en behandel ze preventief tegen beestjes. Na de behandeling moeten ze even een paar dagen onder een tl of led tl van een watt of 8 bijkomen of anders even in het donker in een kamer van een graad of 18-23.

      Het zaadje kan je alvast ontkiemen, dat duurt nog wel even voordat het even groot is als een stek. En je kan het plantje ook altijd snoeien.

      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #4

        Maar als je een beginner bent, dan zou ik geen stekjes nemen, al dat gedoe met behandelen tegen kans op ongedierte. Gewoon zaadjes 16 tot 24 uur in een glas water in een keukenkastje zetten dan direct in een klein potje. Zodra de wortels onder uit het potje komen overpotten naar zijn eindpot.

        Ik vind het " hoe je het wendt of keert, rolt en likt, stoer van je. Dat je direct zo'n grote set up neemt als je spreekwoordelijk gezien van toeten nog blazen weet. Maar ik wens je zeker veel succes. 250gr moet zeker lukken met hier en daar een foutje ook nog wel.
        🦄🦄

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Het behandelen tegen ongedierte is misschien even vervelend, maar als beginnende kweker herken je herman niet als die even om de hoek komt piepen en je meisjes vol blaft. Dan kun je je hennep alleen nog gebruiken om touw van te maken of draagzakken.

        #5
        en voor de eerste keer een "haze-soortje"(sativa) hou rekening met een lange(re) bloeitijd en hoge(re) planten ivgm een indica 😉

        Comment


          #6
          Ik lees even mee, beetje de zelfde setup als die ik wil.

          Comment


            #7
            Bedankt voor jullie reacties!

            Dat van dat behandelen is een heel goede opmerking eigenlijk. Daar had ik nog niet bij stil gestaan. Ik zal me daar nog wat meer over inlezen en dan de stekjes zo goed mogelijk checken/behandelen!

            Ik heb thuis nog wat van die mini-potjes staan van enkele baby kamerplantjes, deze zal ik gebruiken voor het zaadje Nu nog hopen dat het feminized is haha


            Gisteren heb ik het de tent opgezet, lamp in elkaar gestoken en alles eens opgehangen, softbox met buizen moet nog aangesloten worden.
            Je beseft je pas hoe groot 120x120x200 is als je ervoor staat

            Lamp ook al eens aangezet op elke dimmer-stand om te checken of hij werkt en ja hoor Wat een licht haha

            Ik besef dat het a-typisch is om direct met 600W LED te starten haha Ik neem wel wat "kennis" over van een kameraad van mij, die kweekte eerst onze wiet maar stopt er nu mee. Hij helpt me met schema en verzorging van de plantjes! Vooral de eerste oogst zal hij vaak komen kijken.
            Het komt mede omdat ik schrik heb te investeren om dan achteraf te ontdekken dat ik met mijn investering maar de helft van mijn benodigheden kan dekken. Liever overkill dan underkill en dan investeer ik graag wat meer.

            Het groei/bloeischema zal ik de eerste keer voor waarschijnlijk 95% over nemen, dan heb ik ook al een idee van de langere bloeitijd van sativa (Hoe kon ik nu vergeten dat haze sativa is haha )

            Worst case kan dit topic een goede intro zijn voor andere mensen die direct met veel power willen starten, best case heb ik een mooie oogst

            Ik wil ook gewoon zo eerlijk mogelijk, geen info achterhouden of de schijn hoog houden. Elke issue dat ik tegen kom en behandel zal ik hier ook vermelden samen met de aanpak die gekozen is

            Aangezien topics als deze niks zijn zonder foto's voeg ik hier alvast eentje van de tent + lamp + fliter. Ik denk dat ik de filter 180° draai en de andere kant de tent laat uitblazen, dan kan de softbox voor het raam staan en de slang gewoon naar buiten blazen.

            Wat ik nog mee wil afsluiten is, het is super, SUPER SCARY een lamp van 1100 euries aan 2 kleine kabeltjes te hangen. Ben blij dat ik het voor het mojocow systeem heb gekozen maar is het mogelijk deze te verhogen terwijl de lamp eraan hangt? Het gewicht is ~13kg wat niet super handig is om alleen te verhangen, en ik heb schrik dat heel dat ding de grond op flikkert als ik aan een van die verstelknopjes kom




            Attached Files

            Comment


              #8
              Stekjes behandelen is geen hogere wiskunde, gewoon even naar het tuincentrum lopen en pyrethrum kopen en daar je stekjes eventjes in dopen.

              Ikzelf heb de ledlamp aan twee kettingen te hangen met twee haken die ik per schakel kan verhogen en verlagen. Daar dondert ie zeker niet uit.
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Katrolletje ertussen inderdaad en hoppa.

              #9
              Oh het is echt gewoon een kleine behandeling met een insecticide? Ohhh ok Dat moet nog wel lukken. Volgens mij zit pyrethrum ook in het spul dat ik tegen de buxusmot spuit. Straks eens bij de tuinwinkel langs gaan

              Vanavond eens samen met de vriendin kijken hoe easy het is de lamp hoger te hangen, volgens mij mis ik gewoon de handigheid nog een beetje.

              Comment


              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Klein maar o zo belangrijk! En niet spuiten maar dompelen is wat ik keer op keer adviseer en nu alweer! Niet hopen maar dopen!

              #10
              Nog een tip , een verduisterend gordijntje in de kamer 😉

              Comment


                #11
                Ziet er allemaal goed uit

                Ik stek altijd met Clonex en het is altijd raak. Vroeger had je alleen stekpoeder, nu is het vloeibaar.
                Ik doe hetzelfde als Hork. Stekken en zaailingen staan onder een Led van 150 watt. Verstelbaar in diverse hoogtes.
                Daarnaast heb ik de mogelijkheid om als de plant groot genoeg is te switchen naar 400watt HPS voor verdere groei.
                Daarna gaan ze de bloeitent in voor verdere behandeling.

                Suc6 met je kweek, die 250 watt gaat wel goed komen. En weet je het niet, welkom bij dan vraag je het gewoon.
                Maar dat doe je al
                Veel gestelde vragen over het forum
                JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                420Shop.NL
                "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

                Comment


                  #12
                  Mooie setup Coby👍
                  Spannend e, je 1ste kweek😀
                  Op naar een mooie oogst🍀🍀🍀

                  Succes en welkom op JD!
                  "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

                  Comment


                    #13
                    Goedemorgen vrienden van het groene plantje!

                    Als eerste, bedankt voor jullie leuke, talrijke replies!


                    Het is een tijdje stil geweest wegens gebrek aan updates maar ben dit weekend weer met men tent bezig geweest (he he he).
                    Gisteren eindelijk de flenzen op mijn softbox laten monteren, klein laagje kit ertussen dat het zeker luchtdicht is. Vanavond alles aansluiten.

                    Heb dit weekend ook al eens de cli-mate fancontroller getest icm de softbox, werkt prima! Natuurlijk waren er nog geen luchtslangen aangesloten maar wou het afgregelen van de motor testen.

                    Nou, ze hadden er wel iets meer handleiding bij mogen steken Had eerst een lichte paniek toen het scherm direct weer uitviel. Na 3x opnieuw proberen de knop eens wat langer ingedrukt gehouden en ja hoor, daar was hij!

                    Ben van plan de "auto" stand in combinatie met de temperatuursensor te gebruiken. Heb wat liggen spelen ermee maar het is mij nog niet helemaal duidelijk, weet er iemand of cli-mate een handleiding online heeft?
                    Waar zou ik die temperatuur sensor het beste kunnen hangen? Recht onder de lamp gaat een vertekend beeld geven dus best ergens ter hoogte van waar de plantjes staan?

                    Heb dit weekend ook het zaadje tussen twee watjes gedaan in de kast, watjes onder de kraan en uitgeknepen dus ik hoop dath het vochtig genoeg is, elke dag druppel ik een paar druppeltjes water erbij om het zeker vochtig te houden. Spannend zo een eerste keer een zaadje ontkiemen

                    Als het goed is sluit ik vanavond alle darmen nog aan en ga ik de tent eens laten "proef" draaien om te zien hoe warm het nou echt wordt met die 600W lamp erin. En dan op basis daarvan proberen de cli-mate in te stellen met min en max fan speeds

                    Foto's volgen nog! Van zodra ik de stekjes en zaailing in de tent kan zetten zullen er vaker updates volgen met foto's om het interessant te houden. Maar momenteel nog niet echt veel meer te melden. Het kriebelt wel al serieus!

                    Groetjes!

                    Comment


                    • Highrider
                      Highrider commented
                      Editing a comment
                      Temperatuursensor het best op planthoogte in de schaduw hangen, desnoods een klein kartonnetje over je sensor hangen. Veel van die sensoren reageren op (led)licht idd.
                      Veel succes en veel plezier!

                    #14
                    Bedankt voor de tip Highrider, dat ga ik zeker proberen!

                    Ik heb ondertussen even op de cli-mate site gekeken, hun "handleiding" legt voor mij niet veel uit maar ze hebben wel een filmpje op hun site waar de werking in uitgelegd wordt. Manual & Auto mode
                    https://www.youtube.com/watch?v=8iOkNqXOTfs


                    Oh en gisteren nacht toen ik het zaadje ging controleren was dit al open gebarsten! Woohoo Welkom kleine vriend dacht ik Aangezien het 02:00 was en men potgrond in het tuinhuis staat heb ik hem terug in de watjes gelegd, straks na het werk gaat hij een klein potje in.

                    Ga het potje vullen en eerst goed nat maken en laten uitdruppen, dan een uurtje ofzo later pas de grond in steken. Is de allereerste keer dat ik een wiet zaadje heb laten ontkiemen en het voelt nu als men baby aan haha
                    Dus vanavond komt zij een 5mm onder de vochtige aarde, met de penwortel naar onder gericht

                    Vanavond/morgen ochtend zal ik foto's van het zaadje apart + gepland plaatsen
                    Nog een fijne dag gewenst!

                    Comment


                      #15
                      Weke grond ga je gebruiken ?? Zeer belangrijk.


                      En dit vond ik op een website , een top 10 van beginnersfouten , met op nummer 1

                      1. OVERBEMESTING


                      Van alle fouten, staat overbemesting met stip op een en deze fout heeft vast en zeker de meeste planten gedood. Meer mest betekent niet meer toppen, het gaat hier om het vinden van de juiste hoeveelheid en een goede balans. Je kan altijd meer toevoegen, maar zodra je eenmaal teveel gegeven hebt, heb je een enorm probleem om het eruit te krijgen. Op het label van de fles staat de hoeveelheid die door fabrikanten wordt aangeraden. Dit is meer dan nodig, dus speel op veilig en gebruik slechts 50% van de aanbevolen hoeveelheid. Je kan altijd na een paar dagen nog een beetje bij geven

                      Dat is ook mijn advies , ik ga zelfs nog verder , op 25 liter potten pas na 1 maand gaan voeden .
                      Last edited by atmosphere1; 9 August 2022, 11:36.

                      Comment


                      • Takketoelli
                        Takketoelli commented
                        Editing a comment
                        Exact. Spaart je ook geld uit. Basisvoeding geef ik driekwart dosering, toevoegingen een kwart.
                    Bezig...
                    X