Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coby's eerste kweek! (Lumatek Zeus 600W)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Bedankt voor de talrijke comments op mijn laatste post! Vind het interesse echt super! Hopelijk kan dit kweekverslag een idee geven aan andere mensen die met dezelfde setup te werk willen gaan

    Gisteren avond heb ik gezien dat er nog 1 stekje van die 'kanobladeren" heeft, heb me daar even in verdiept en zou idd hittestress kunnen zijn door te lage LV. Nu was de LV gisteren echt de hele dag maar een 33-36%, zelfs met natte handdoek en breed bakje water in de tent. Daarop heb ik vandaag de max afzuiging op 70% gezet en ga kijken of ik hem nog lager moet zetten om de LV wat hoger te krijgen.

    Even zien of ik de balans tussen temp in de tent en LV kan vinden

    Voor de rest wordt het bijna tijd de lamp een paar cm hoger te zetten, tenminste als ik de 50cm afstand wil bewaren, het is ondertussen nog maar een ~45 voor de zaailing en volgens Photone krijgt ze daar zo'n 580 µmol, hetgeen nog goed is eigenlijk. (400 tot 600 µmol voor vegetatieve fase volgens de literatuur)

    Comment


      #62
      Korte maandagochtend update!

      Goedemorgen beste vrienden van het groene plantje!
      Het is weer maandag, tijd om de week te beginnen, tijd om weer 2 dagen naar kantoor te gaan..

      Dit weekend heb ik even alle potjes getiltd en merkte dat ze terug goed licht waren, dus heb ik hun weer ~1,4l aan afgezuurd water + regulator + startbooster gegeven. Daarna gekeken en het water liep er niet langs onder uit dus iedereen nog 1l afgezuurd water via het schoteltje gegeven. Dit bleek voor sommige ietsje te veel (voor 6 van de 7 xD) waarbij ik na een uurtje ongeveer het water dat niet wou intrekken ben komen weg gieten. Geen idee of dat voor wietplanten ook telt maar mijn kamerplanten haten het om natte voeten te hebben (wortelrot) dus liever safe than sorry

      Toen ik ze water gaf merkte ik ook dat er eentje al héél erg flink is geweest Senorita (de zaailing) heeft gewoon al wortels langs onder uit de pot steken haha!
      20220903_152834.jpg 20220903_152844.jpg

      Voor de rest zijn de stekjes nu ongeveer even groot als de zaailing, ze gaan ook wat meer de breedte in als alleen maar omhoog Moet wel zeggen dat ik tot nu de vorm van een indica plantje mooier vind als die van een sativa. Achja, tomato tomato zeker? Als er maar goeie mooie toppen op komen!


      Als ik tel dan zitten ze nu ongeveer node 5 te maken, tijd om te toppen zeker? Of kan het geen kwaad als je een plant nog een paar nodes hoger laat groeien en dan meerdere af te doen? Dit zodat ze ondertussen eerst nog wat breder wordt? Het is allemaal nog zo nieuw

      Ik hoor alleen overal "je mag ze niet te hoog laten worden"

      Dit weekend ook de takjes van alle plantjes wat naar onder gebogen met mijn handen, ga ze met touwtjes wat breder proberen te trekken en zo vast te binden. Bij de zaailing heeft dat puur met de hand al effect gehad dat er 1 tak nu onder zo'n dik blad uit steekt. Die nieuwe tak heeft zich zelfs al goed richting lamp gedraaid

      Hier nog wat foto's:
      20220904_122607.jpg 20220904_122631.jpg 20220904_122620.jpg 20220904_122613.jpg 20220904_122646.jpg 20220904_122640.jpg 20220904_123155.jpg

      Zo dat was het weer, waarschijnlijk ben ik weer de helft vergeten en edit ik mijn post zometeen weer 10x maar voorlopig schiet me niet meer te binnen!

      Nuchtere groetjes van op het werk!

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        is nog wel een beetje vroeg zou pas toppen bij node 7 heb zelf bij wat meer nodes gedaan omdat ik de onderste 4heb weghaalt dus alle kracht gaat naar de grote toppen toe

      • Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Ze beginnen zich steeds beter thuis te voelen. En nu gaat het hard het groeien. Lekker man

      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Ze staan er mooi bij

      #63
      Lekker bezig zeg! Die stekjes zijn ook goed bijgetrokken en hebben er nu duidelijk zin in!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #64
        Kleine fotoloze update deze morgen!

        Bedankt voor de vele reacties!

        Vind het super om te zien hoe snel de stekjes nu beginnen te gaan! Ze zijn al +- even groot als de zaailing.

        Aangezien ze al zo flink gegroeid waren nog even afstand lamp - plantjes gemeten en dit was nog maar 30 a 35 cm ondertussen xD

        Dus heb ik de lamp een 20cm hoger gehangen zodat ze weer op een meter hangt. Het is dan niet zoveel minder PPFD maar wou niet boven de 600µmol gaan uit schrik de plantjes te verbranden ofzo xD

        Vanaf de bloei gaat de lamp wel op 100% en op +-40cm afstand (volgens literatuur van Lumatek)

        Ik denk dat ik zeker nog een weekje of twee ga laten groeien. Ik hoor in intieme kringen alleen maar "je wilt ze niet te groot laten worden!". Maar mijn tent is 2m dus een beetje groot kan wel toch? Mij gaat het er vooral om dat ik dadelijk als het scrog net er komt fijn de takjes er doorheen kan weven om men 1,2m² zo goed mogelijk te vullen. Ik lees zelfs overal dat 7 planten al teveel zouden zijn dus we zullen zien hoeveel plaats er overblijft

        Als ik straks thuis ben en ze zijn weer flink gegroeid zal ik nog wat foto's posten!

        Groetjes!

        Comment


        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          ik top pas bij node 7 dan is het plantje ook wat sterker en kunne ze het makkelijk aan het toppen licht er wel aan welke haze amnesia haze strekt sws veel

        • CobyBE
          CobyBE commented
          Editing a comment
          Hey Tijnie!

          Yes het zouden amnesia haze stekjes moeten zijn, 100% zeker weet ik dat wel niet en moet vertrouwen op wat de stekkenboer mij verteld heeft
          Dan best straks toppen na node 4.

          Vriendin had me net een foto gestuurd en tenzij ik me vergis zijn de stekjes vanaf vandaag iets hoger als de zaailing

        • Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Ik zou gewoon de bovenste node of de bovenste 2 eraf knippen. Je hebt 7 planten man dus ga niet te breed. Amnesia strekt zo hard dat de takken van de pot links voor bijna rechts achter in je tent gaan uitkomen met scroggen. Als je de klok 12/12 zet strekt je amnesia bijna 1.5 a 2x de lengte van wat je plant al is. Even grof gezegd. En als je 1 a 2 weken 12/12 staat kan je tijd nog 3en keer toppen

        #65
        Een iets minder positieve update, ik wou gisteren eigenlijk de plantjes toppen maar ik ben gisterenavond het slachtoffer geworden van zware verkeersagressie.
        Ik lig momenteel in het ziekenhuis en morgen voormiddag zou de operatie zijn om mijn schedel te herstellen.. Ik heb meerdere breuken in mijn gezicht, waaronder kaak, neus, oogkasten, schedel, etc

        Dus updates zullen even uitblijven tot ik weer thuis ben. Ik verwacht dat ik morgen nog in het ziekenhuis ter observatie moet blijven maar zodra ik terug ben zullen de updates weer volgen.

        Comment


        • sprinterke
          sprinterke commented
          Editing a comment
          Wow,Veel beterschap man 😔

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Jeetje wat een hondenkoppen, laat me raadden daders met een kleurtje? Veel beterschap gewenst en hoop dat ze de daders voor het gerecht krijgen

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          beterschap man

        #66
        Hey iedereen!

        Bedankt voor de lieve woorden! Ik ben vanaf vandaag terug thuis. Ze hebben mij gisterenvoormiddag geopereerd en ik kan toch al weer door mijn neus ademen

        Het is een Lefor 3 facture die ik heb opgelopen, blijkbaar de zwaarste schedelfactuur die je kan hebben :\ Daarbij is de kaak volledig los van de schedel gebroken.
        Ik ga geen foto's van mijn gezicht posten om onherkenbaar te blijven maar deze tekening maakt het wel duidelijk:
        lefor3.png

        Ik heb nu 4 titanium platen in mijn gezicht, drie onder mijn rechteroog en één links van mijn neus. Het kraakbeen in mijn neus zelf is enkel gebarsten. Het gaat nu een tijdje lang revalideren worden maar samen met de nodige pijnstilling komt dat wel goed! Momenteel wel niet meer moeders mooiste met 2 paarse ogen en een super dik gezicht, maar we houden de moed erin!


        Edit: de persoon achter mij heeft alles kunnen filmen met zijn dashcam en de daders hebben ook al een nachtje in de cel verbracht. Ik heb een goede advocaat onder de arm genomen en ik ga nog ondervraagd worden als 'slachtoffer'. Eerst zeiden ze dat het wederzijdse slagen en verwondingen zouden zijn maar het parket had de beelden kunnen inkijken en heeft de onmiddelijke arrestatie van de daders gevraagd.
        -------

        On topic: ik ben juist naar de dames gaan kijken en de stekjes hebben nu inderdaad de zaailing al ingehaald qua lengte! Straks komt mijn broer op bezoek en dan gaan we aan het toppen!

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Nou, je houd de moed er wel in moet ik zeggen, goed man
          Ik hoop dat je snel geneest en de hele zaak snel achter je kunt laten. Die gasten moeten ze gewoon poging tot doodslag geven, of niet soms??

          Beterschap!!!

        • Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Sterkte maat. Wel een heftige blessure slaan is nooit goed natuurlijk maar af en toe een paar klappen heen en weer gebeurt wel eens. Maar met deze schade is gewoon ziek.

          Daarom rij ik altijd met een stuk grijze electa draad van 80cm in me auto 5 aderig. Werkt het zelfde als een gummi knuppel. Je weet het maar nooit met die opgefokte stakkers van tegenwoordig. Zieke wereld

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          O wat erg zeg. Veel sterkte gewenst en een voorspoedig herstel kerel!

        #67
        Sterkte kerel!!!!

        Comment


          #68
          Bedankt voor de vele steun iedereen! De wereld is echt naar de klote ja. Heb vroeger nog wel al eens gevochten maar als iemand op de grond ligt moet je niet nog gaan kopstampen.
          Het gaat elke dag wat beter en ik gebruik momenteel een cocktail van Tramadol & Ibuprofen, dat zwakt het wel redelijk goed af moet ik zeggen.

          On topic:

          Vandaag heb ik eindelijk pas kunnen toppen. Het waren ondertussen al kleine joekels geworden.
          20220909_133233.jpg 20220909_133203.jpg

          Die kameraad wat mij erbij ging helpen is langs geweest en we hebben op de scrawny takjes er uit gehaald en dan elke stekje op de 5e node en de zaailing zelf op de 6e node getopt. Best schrikwekkend hoeveel er van af komt haha

          20220911_113138.jpg

          Hij gaf me aan best vanaf nu op 12u te gaan staan omdat ze toch nog een dikke week doorschieten. Dus de klok heb ik al aangepast en vanaf morgen hang ik de lamp ook op 40cm.

          Jammer dat ik een week uitlag anders waren ze beter op tijd getopt, volgende ronde gaan we dat beter doen!

          20220911_113108.jpg 20220911_113101.jpg

          Heb de potjes ook even gewogen (ik heb ze vrijdag nog water + voeding gegeven) en ze kunnen nog wel een dagje behalve de zaailing, die drinkt precies veel meer. Daar hebben we ook best wat van af getopt. Die kameraad heeft me ook getoond welke blaadjes ik straks nog mag af doen enzo.


          Maar dus om samen te vatten:
          • Stekjes op 5e node getopt
          • Zaailing op 6e node getopt
          • Vanaf vandaag 12uur licht
          • Vanaf morgen lamp op 40cm en 100%
          • Zaailing straks water geven

          Zo nu ga ik mij nog een pijnstiller roken, feedback wordt zoals altijd geappreciëerd!

          Stonede groetjes!

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            "Jammer dat ik een week uitlag anders waren ze beter op tijd getopt, volgende ronde gaan we dat beter doen!"
            Ik denk dat dat reuze meevalt, is op het oog precies goed zo

            Dit soort dingen leer je ook vooral door ervaring, en dan nog doen ze af en toe gewoon waar ze zin in hebben, puberende jongedames he

          • CobyBE
            CobyBE commented
            Editing a comment
            Oh echt? Nice! Ik had al schrik dat het nu helemaal verknald zou zijn xD

          #69
          Kleine update: de lamp hangt nu op ~40cm afstand en op 100%. De PPFD op zo'n afstand meten is moeilijker maar ze zitten nu allemaal rond de 760µmol.
          Waar ik getopt heb is het overal mooi dicht gegroeid.

          Zoals gisteren de zaailing water heeft gekregen waren vandaag de stekjes aan de beurt, heb aan de potten gevoeld en ze drinken ongeveer allemaal even veel (lees: ze waren even licht).

          Later deze week krijgen ze allemaal nog 1x startbooster. Vanaf volgende week is het altijd met topbooster in de plaats.Volgens het schema van Aptus dat ik heb start ik dan ook in ene weg met P-boost.

          Ik heb nog algemene voeding van Bcuzz A&B liggen, die ga ik ook beginnen erbij te doen op aanraden van men kameraad.

          Dat was het, volgende keer wat weer wat foto's erbij!

          Stonede groetjes!

          Comment


            #70
            Keurig netjes hoor, ik zie hier een tweede Remco in de dop zo precies en nauwkeurig jij ook te werk gaat!
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


              #71
              lekker hoor, hele nette setup voor je eerste ronde , gaat goed

              Comment


                #72
                Een goede zaterdagmiddag beste vrienden van het groene plantje!

                Het is weer eens tijd voor een update!

                20220917_124849.jpg

                Vandaag is de 7e dag op 12u (de eerste week 'voorbloei' om het zo maar te noemen). Alle plantjes hebben deze week nog 1x startbooster gekregen en toen ik juist aan potjes ging voelen hadden ze weer dorst! Vandaag ga ik enkel afgezuurd water + Bcuzz soil A&B geven en vanaf volgende week komt topbooster en P-booster van Aptus erbij.

                Ik moet zeggen, op de week tijd na het toppen zowat alle zijtakken van de sativa's zo goed als 2x zo hoog geworden. Enkel de zaailing is zowat hetzelfde formaat gebleven volgens mij. Resultaat is dat de omringende kloontjes nu licht gaan afsnoepen dus heb ik haar naar de zijkant van de tent verplaatst.

                Ook heb ik het bijgeleverde scrognet gehangen maar nu komen de twijfels weer

                20220917_125031.jpg 20220917_124856.jpg

                Gisteren is die kameraad van mij langs geweest en mij is nu duidelijk dat hij meer op een "alle X weken moet er oogst zijn, ook al is het wat minder" manier kweekt terwijl we het hier op het forum echt hobbymatig willen doen en gewoon mooie grote plantjes met een mooie opbrengst willen hebben.

                Hij raadde mij dan ook af om te scroggen en de plantjes nu gewoon te laten groeien en te kijken wat ik ervan af haal. Volgens hem zal ik te veel verliezen als ik nu probeer te scroggen en dan alles onder het bladerdek verwijder.

                Bij het toppen hebben we helaas zoveel verwijderd dat er geen 2 midden-cola's verschijnen maar dat nu alle energie gewoon naar de zijtakken gaat. Kan ook ermee te maken hebben dat we na het toppen onmiddellijk op 12uur zijn overgeschakeld.

                Persoonlijk denk ik dat ik alsnog wel profijt kan halen door het toepassen van wat scrog. Ik heb het net nu op 40cm boven de potten gehangen en de eerste takjes piepen er al door. Echter gaat de zaailing volgens mij nooit die hoogte nog behalen. Dus was ik aan het denken om het net 10cm lager te hangen en de langste takken toch al een beetje in het net te wikkelen. Eventueel dat enkel de zaailing dat niet 'gescrogt' wordt ofzo.

                Voor de rest lijkt het er op dat de zaailing al aan zijn topjes is begonnen
                20220917_125257.jpg 20220917_125301.jpg

                De kloontjes daarentegen maken nog lustig extra blaadjes e.d.
                20220917_125644.jpg

                Ergens jammer dat de verschillende manier van kweken mij niet direct duidelijk was, heb er een wrang gevoel bij. Dat de eerste oogst al niet verloopt zoals ik zou willen :\

                Wat zijn jullie meningen?

                Om samen te vatten:
                • Nu 1 week 12u
                • Laatste keer startbooster gekregen
                • Volgende week allemaal topbooster + P-boost
                • Sativa's (kloontjes) allemaal x1,5 tot x2x in formaat
                • Teveel getopt (of te snel naar 12u) waardoor geen 2 midden-toppen maar alle zijtakken alle energie
                • Kameraad raad af om te scroggen bij eerste keer en paste ook andere ideologie toe om plantjes te kweken
                • Ik wil graag toch scroggen
                • Scrognet hangt nu op 40cm maar lijkt mij veel te hoog? Eventueel naar 30 en beginnen weven?
                • Zaailing toont al eerste topjes! (?)
                • Sativa's groeien nog wat door
                • Twijfel of ik plantjes nu best gewoon zo kan laten groeien of toch een lichte scrog zou toepassen

                Stonede groetjes!
                Attached Files

                Comment


                • Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Trouwens, goed aan het herstellen??

                • Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  scrogg levert je altijd meer wiet op en normaal begin je met binden als het plantje ongv 30,cm is
                  voor deel is als je scrogg doet je ideaal hebt dat elke top even lichr krijgt en zo ook geen fluffie topjes meeer

                • CobyBE
                  CobyBE commented
                  Editing a comment
                  Bedankt! Herstel gaat op zich wel redelijk goed. Ik kan weer dingen doen zonder hoofdpijn of direct te willen gaan slapen
                  Gezicht begint ook elke dag weer wat normaler uit te zien

                #73
                Niet veel te melden vandaag, heb de lamp wat hoger gehangen en ga de zaailing wss op een verhoogje zetten zodat de toppen niet te ver van de lamp afkomen.

                De hoogste tak was ondertussen nog maar 20cm verwijdert van de lamp. Wel nog totaal geen tekenen van te warm of verkleurd door de lamp!
                Nu dat het weer wat kouder en druiliger is in belgie zijn de temps ook eenstukje gezakt. Overdag zo'n 25 graden en in de nacht 20 met soms een dipje eronder.
                Ga vanaf nu de deur naar de kamer toe doen 's nachts in de hoop de temp juist boven de 20 te houden. heb de cli-mate ook ingesteld op een doeltemp van 25 graden maar moet nog even bekijken of de geur zo goed gefilterd wordt. (Tot nu lijkt het wel zo)

                Volgende keer weer wat foto's van de damers erbij! Bedankt om te volgen!

                Comment


                  #74
                  Goedemiddag vrienden van het groene plantje!

                  Ik denk dat ik nog wat vroeg was met de B'cuzz soil A+B voeding, of in ieder geval voor de stekjes toch :o Licht gele bladpuntjes zijn nu namelijk zichtbaar na de laatste voederbeurt.
                  Vandaar vandaag enkel wat afgezuurd water verdeeld onder de dames. Heb het net ook weer terug gehangen omdat de stekjes toch wel groot aan het worden zijn

                  Heb nu ook het geslacht van de zaailing kunnen bepalen,vrouwtje! Was te denken met het feminized zaadje maar wou het zeker weten
                  20220919_131611.jpg 20220919_131536.jpg
                  Haartjes en geen balletjes!

                  Ik zou zeggen de zaailing is al wat eerder als de rest en is al flink aan haar topjes begonnen! (Wat normaal is aangezien de bloeiperiode een stuk korter is voor witsoort)
                  20220920_140158.jpg 20220919_155625.jpg 20220919_155645.jpg 20220919_155700.jpg

                  Het is ook echt wel een veel mooier plantje, ben eens benieuwd hoe de volgende ronde eruit zal zien, plan is dan geen stekjes meer te gebruiken maar direct met 6 a 7 zaadjes te starten!

                  Hier nog wat foto's van wat volgens mij de topjes in spee gaan worden bij de stekjes
                  20220919_155853.jpg 20220919_155812.jpg



                  Moet zeggen dan men tent ondertussen ook goed gevuld is De getoptje stekjes hebben nu naar het midden wat nieuwe takjes gemaakt maar dat zal volgens mij enkel wat mini-topjes opbrengen.

                  Volgende ronde krijgen ze allemaal nieuwe voeding die meer gericht is op het ontwikkelen van topjes! De soil voeding ga ik voor de volgende beurt nog even laten voor wat het is. Volgens mij zit er nog voldoende voeding in de bodem.

                  Stonede groetjes!
                  Attached Files

                  Comment


                  • Tijnie82
                    Tijnie82 commented
                    Editing a comment
                    hier na alleen zaailingen why geen stekken dan werkt toch makkelijker en sneller en stekken zijn goedkoper per stuk en je hebt minstens een paar weer tijd winst voor je zaailing zo groot is als je stek ben je 2a 3week verder gaat lekker zo de stekken zijn zeer mooi gemaakt

                  • CobyBE
                    CobyBE commented
                    Editing a comment
                    @bas: vindt je? Ik ga ze dadelijk nog eens bekijken maar volgens mij staan ze er best fier bij :o ik til de potten op om te zien of ze al veel gedronken hebben

                    @Tijnie: ik hzd nu voor stekken gekozen omdat ik altijd hoorde dat zaadjes veel moeilijker zou zijn. Op die manier kan ik ook eens een wat exotischer soortje roken veel zal afhangen van men opbrengst. Is de mogelijke opbrengst voor stekjes hetzelfde als zaadjes?

                  • Tijnie82
                    Tijnie82 commented
                    Editing a comment
                    vaak leveren goede stekken wel meer op
                    maar de grootste winst zit in dat je geen herma.s kan krijgen met stekken en das fijn geen oogst weggooien omdat er overal zaad inzit

                    maar je kan makkelijk zelf.stekken maken kan je als nog de lekkerste soortjes roken die wil en na 1x stekken maken heb je al geen moeder meer nodig wand de nieuwe stekken kan je weer maken van de stekjes die je al hebt hebt

                  #75
                  Kleine update weer!

                  Ik heb heel wat posts van Remco gelezen en ga die stijl een beetje proberen te adapteren om het allemaal wat interessanter te maken

                  Overzicht
                  20220922_114756.jpg 20220922_114446.jpg

                  Temperatuur & LV
                  Huidig - min - max
                  20220922_114456.jpg 20220922_114505.jpg 20220922_114502.jpg

                  De 81% LV is wss problematisch, om te zien of de temp beter zou zijn 's nachts had ik de kamerdeur toe gedaan en niet gezien dat het raam ook al dicht stond, resultaat is dus een lekker vochtige kamer de volgende dag
                  Heb het metertje reset.
                  De 17 graden 's nachts kan ik niet veel meer aan doen vrees ik, ik kan de verwarming wel opzetten op die kamer maar met de huidige prijzen voor mazout enzo :\ 's nachts staat de verwarming sowieso ook uit dus..

                  Voortgang
                  Ondertussen zijn de stekjes allemaal begonnen kruintjes te maken.
                  20220922_114522.jpg 20220922_143624.jpg

                  Aangezien de zaailing amper nog strekt in vergelijking heb ik haar vandaag ook op een hoger niveau geplaatst. Waar zo'n lege emmer tabak wel niet allemaal goed voor is he 20220922_143551.jpg

                  Op die manier komen haar toppen toch ongeveer even hoog als de rest!
                  Ook zie ik al wat kleur in de topjes van de zaailing komen, het lijkt een beetje paarsachtig maar mss beeld ik me dat in door de naam (Purple Punch OG)
                  20220922_143614.jpg 20220922_143617.jpg

                  De zaailing drinkt nog altijd het meeste. Heb haar nog een kleine liter afgezuurd water gegeven zodat ik morgen of vrijdag iedereen tegelijk voeding kan geven.

                  Ik ga de lamp even niet verhogen tot de strek er wat uit is bij de stekjes. De photone meter op mijn gsm is op zo'n korte afstand helaas niet meer nauwkeuring dus ik kan niet zeggen hoeveel PPFD de bovenste topjes krijgen. Sommigen hangen recht onder zo'n ledstrip xD

                  De zaailing zelf geniet momenteel op die hoogte van zo'n 800 µmol (ben het juiste getal nu even vergeten, stoned, maar ik check straks nog eens. Het was in ieder geval in de goeie range xD)

                  Stonede groetjes iedereen!
                  Attached Files

                  Comment


                  • Monkey Man
                    Monkey Man commented
                    Editing a comment
                    Die strekkers die toppen kan je gewoon meer onder het net buigen. Als je mijn 1e verslag kijkt zie je hoe grof ik die planten eronder heb moeten duwen. Zet je hem 2 mazen verder krijg je uiteindelijk meer op dezelfde hoogte

                  • Monkey Man
                    Monkey Man commented
                    Editing a comment
                    https://youtu.be/-MN9fQ-8enI

                    Zo heb ik leren scroggen zo durf je ook wat verder te gaan.

                    CobyBE

                  • CobyBE
                    CobyBE commented
                    Editing a comment
                    Hey @Monkey Man!

                    Doordat er slecht getopt is werd me afgeraden om te scroggen, wispelturig en eigenwijs dat ik ben heb ik nu toch enkele uitschieters door het het gewoven, denk je dat dat nog iets gaat uitmaken? Foto's in mijn nieuwste post!
                Bezig...
                X