Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chapter 1: full gas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Upload attachments daarna bestanden en zo kun je ze bij je verhaal zeten

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Tot attachment lukt het, maar dan krijg ik hem zoals ik hem altijd heb. Kom daarna niet meer in de bestanden. Lijkt wel of dit forum niet geschikt is voor telefoon gebruik.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Aaaaahh nu snap ik m!! Tnx menn

    #32
    4E418561-EA04-4532-807A-1354A5016042.jpg
    bla bla test test

    Comment


      #33


      Dag 10

      9:00 uur

      Zoals gezegd raam dicht gedaan om de tussen temp te controleren, en nu ziet het er beter uit.

      max/min dag/nacht
      25.8/17.5 graden

      Verder valt er weinig te melden voor vandaag.

      Ze groeien iig goed!​






      49E5D66D-1B4F-44C4-8BC1-861916EAA727.jpg
      7A0DF906-B7DF-428E-9DFE-76AB7398E758.jpg
      62F0BF59-0E9E-4185-ADA9-86E53CAD4E45.jpg DE905374-4F90-45AA-91D5-F198F46A8FAE.jpg

      Comment


        #34

        Dag 11

        10:30 uur

        Vannacht toen de lamp uit was heb ik hem verhoogd na 60cm boven de kopjes en de lamp op 75% van z’n vermogen gezet.
        419W in totaal wordt nu verbruikt -63W van de ventilator en afzuiging maakt dat de dames nu 356Wattjes aan licht krijgen. En zo te zien reageren ze er goed op!

        Max/min dag/nacht temp heb ik niet, heb op de reset knop geduwd ipv min/Max knop potverdikkeme.

        Huidige temp
        25.9 lv 62%

        Heb nog geen lucht inlaat. En de temp loopt sochtens boven de 25 wanneer ik de raam dicht heb. Terwijl het in de kamer gewoon rond 19 graden is. Zou de lucht inlaat helpen om de temperatuur beter te controleren? Heb nu gwn die gaten even op gezet. Kijken of dat afdoende is anders moet ik gaan knutselen.


        12:00

        temperatuur blijft maar boven de 25 komen, dus afzuiging op 50% + extra ventilator

        Totaal aantal Watt: 513 waarvan 356W aan licht!

        temp zit nu op 20,5👌🏼

        529E2159-D6E0-4D24-B023-6AC562162914.jpg

        5E562083-5AC9-4349-B8CB-0B87B18785C9.jpg 4CC962BA-4B8E-4646-A2B3-D77FEFFF3453.jpg B90605AD-8C41-4813-868F-C035E09AE184.jpg 3F3C23D4-4612-44C4-8492-EE9E8A50D07B.jpg 16BC24F1-01E5-4C85-97E7-064B17E4CD8D.jpg
        Last edited by Bo$wachter; 1 October 2022, 11:05.

        Comment


        • Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Ik heb bij mij daar een stuk buis ingezet. Als je met 250mm buis afzuigt. Heb je 2x 250mm buis inlaat nodig. Ik heb 160mm afzuig buis en ga er met 2x 160 in. En ik doe een panty om me stuk inlaat buis heen zodat je minder haar en stof je tent inzuigt. Ik heb een kat namelijk. Je hebt ook 2 gaasjes toch in je tent zien ik. Zet je die open toch kan ook. Ondanks ik 2x 160 erin ga trekt me tent alsnog vacuum

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Van mij is ook 160mm, gaasjes moet ik vanavond eens even na kijken nog helemaal niet bij stil gestaan. Maar volgens mij zijn die gewoon dicht en doorzichtig, soort raampje geloof ik. Die panty is een goeie idd. De katten en honden komen ook ongeoorloofd bij ons na boven. Dus ik ken het harige probleem.🤷

        #35



        Dag 12

        2-10-22

        6:00 uur

        Temp dag/nacht Max/min
        23.3/19.8
        De temperatuur heb ik goed onder controle nu!
        Afzuiging heb ik ingesteld op 50% en op 24 graden ingesteld alles wat daar boven komt blaast die af op 100%.
        De dames zijn begonnen aan hun 3e noden.

        Nu het probleem, heb de lamp sinds gister op 75% staan zonder afzuiging wordt het zonder moeite 29 graden aangezien dat ding een tering herrie maakt op 100% heb ik de raam dicht gedaan want op kiep lijkt het net alsof ik hier binnen een vliegtuig op laat stijgen. Doordat nu de raam dicht is en ik de deur van de kamer gesloten wil houden kan de temperatuur niet weg wat betekend dat die dus 18 uur vol op op 100% aan de gang blijft..

        Nou wil ik straks is na de gamma voor isolatie spul te halen en wat hout zodat ik een kist om die prima klima kan bouwen. Maar aangezien het geluid uit de uitlaat van de tent komt, ga ik volgens mij m’n tijd verdoen met knutselen en zit ik nog steeds met een Boeing 777 te kijken.


        024185CE-8490-4739-8D56-B74CB902E345.jpg

        1CB2490A-59FE-49A1-A749-78E3CB75C32A.jpg

        5B4B1DC2-A172-4251-A8EE-094999B280AC.jpg

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Snap wel je redenatie maar gelijk welke oneffenheid of bocht zorgt toch net voor meer weerstand met uiteindelijk meer geluid, capacitetisverlies waardoor nog harder/meer geluid geblazen wordt denk ik, opwaartse spiraal? Ja prof looks en goeie kwaliteit wss maar het zijn klerelijedingen wat lawaai betreft.
          Een spaanderplaat is gauw op maat gezaagd als je toch naar de bouwmarkt moet en makkelijk thuis bijgewerkt, met flens verbonden, snel uit elkaar wel met plastieken ramen waar de plank net in past, achterwand bekleed en voorzijde wit geschilderd wat eig onnodig was want de rolluik komt erover, het geluid dempend. Als je werkt met zo weinig mogelijk bochten/oneffenheid en deftige luchtAFVOER dan hoeft die afzuiger zeker niet zo vaak zo hoog met veel minder lawaai.

          Ok, benieuwd hoe die het doet met welk verschil, je hebt er toch de ruimte voor?
          Last edited by Rietslang; 2 October 2022, 17:24.

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          een variac gebruiken in plaats van een fan controller scheelt ook al aardig wat geluid

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          T is al opgelost😅 de temp sensor zoals je ziet op de foto hing net onder de lamp. Had ik helemaal niet bij stil gestaan, maar daarom heb ik ook een engineer Niggaa911 die ontslag neemt als hij de technische problemen niet oplost.

        #36
        Heel mooi

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Silas hij is een vriend van mij.. en hij is een neger..en volgens mij mogen hun dat onderling gewoon zeggen zonder dat de wereld op z’n kop staat. Hij is import uit Amerika en aangezien die daar vaker met 911 te maken had, werd dat z’n bijnaam daar.

        • Silas
          Silas commented
          Editing a comment
          Bo$wachter Dat is een goede verklaring, maar het N woord wordt ook hier als kwetsend gezien. En mijn mening is dat ze dat onderling ook niet moeten doen als ze "iets" willen veranderen.
          Heb je hem niet verteld dat hij zich eerst netjes mag voorstellen? Ah doe ik het zelf wel.. Niggaa911 van harte welkom bij JD.

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Silas snap ik, mee eens.
          Maar we leven in een complexe wereld helaas.

        #37



        Dag 13

        3-10-22

        10:00

        Gisteren het water klaar gezet voor vandaag.
        ec 0,3 ph 5.8 temp 14,4
        Net water gegeven en de waardes waren het zelfde en de temp 19,9

        De dames gisteren op de weegschaal gezet.
        Marie:11,5 kg
        Guanita: 10,5 kg
        Truus: 11kg
        Josefien: 10kg
        Tante Mien: 10,5kg
        Iedereen kreeg 1.5L water zonder voeding
        En zo werden ze allemaal 1kg zwaarder.

        Lamp hangt 55 cm boven de kopjes nog steeds op 75%.

        Max/min Dag/nacht temperatuur
        25,9/20,3 dat zit nu wel snor.


        ​​

        FC42FA81-2313-42AD-8A58-E11154B1ADDB.jpg CBCC6F96-F20D-4935-94CF-503964737533.jpg

        Comment


        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Prachtige zaailing ! kropjes sla met dikke brede baby bladeren. Die gaan echt knallen.

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Dat geeft de mens moed, dan ben ik op de goeie weg.

        #38
        0AE8A95D-067E-433F-A9D7-D6111A46D9FE.jpg

        🤤😵‍💫mijn hout is er klaar voor.

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Jaa is ook niet echt normaal ofzo dat ik zo veel nodig heb😂 heb t daar al met echt veel mensen overgehad. Of ze geloven me niet en denken dat ik poep praat, of zijn verbaasd omdat ze zelf 1 tot 5gr Max nodig hebben om in hun raket te komen..maar waarom zou ik dat verzinnen😂 nergens goed voor. Kost mezelf alleen maar meer geld en meer afzien om die zooi weg te werken. Heb nu via via iets anders weten te bemachtigen wat over een kleine ander halve week uit getest gaat woorden en dat heet Enigma. Heb het zelf nog niet zien groeien want dan moet je volgens mij je eigen kweekbak samenstellen. Maar als die goed bevalt dan ga ik me daar is in verdiepen denk ik🙃daar zou ik maar 7gr van moeten pakken om te evolueren in wout astronaut. Ik ben benieuwd.

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Enjoy! Als je 1 keer met iemand kaalkopjes hebt gezocht dan vergeet je ze nooit meer.

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Ik ken helaas tot nu toe nog niemand in m’n omgeving wat een kaalkop hunter is. Zodra ik die heb gevonden gaan we op jacht. Ik denk dat ik ze ook hier in de tuin heb groeien. Zal straks is foto maken als ik er langs loop en aan denk.

        #39



        Dag 14

        De 5 dames zijn nu precies 14 dagen boven de grond.

        De temperatuur sensor lag op de grond dus de afgelopen dagen was dat het wortel temperatuur denk ik dan🙃 heb hem nu weer tussen de planten hangen en de temperatuur ligt daar toch wat hoger.

        Max/min Dag/nacht
        29/19,6 lv 57%

        Dus m’n temperatuur strijd begint weer want wil het niet zo warm hebben. Kijken hoe ik dat voor mekaar ga krijgen.

        Trek de tent open en dr komt voor het eerst sinds lange tijd weer een oud vertrouwd geurtje op me af!
        LLLekker.

        Zo te zien komt er elke dag een node bij.
        Nu mijn vraag..ik wilde ze bij de 5e node gaan toppen. Dat zou dus morgen zijn zoals het er nu uit ziet.. of is het mss beter om hen door te laten groeien tot 6-7-8 node en dan terug te snoeien na de 5e?

        Wat is wijsheid of maakt het geen fuck uit?

        Lamp vanmorgen op 100% gezet en 60 cm boven de kopjes.
        Verbruik lamp: 496W

        57AC6F36-51E5-4379-A771-2EA0F0912A01.jpg 0CEA8DFF-9391-4F2C-8A10-66527A3B0C32.jpg 35F21E6D-9180-4EE9-BFB7-4019CFAE42C9.jpg 7E4C32D6-8A3A-47F1-A779-E59EBA457131.jpg CDB80323-E611-4CAC-8257-11021858A98E.jpg
        Last edited by Bo$wachter; 4 October 2022, 12:49.

        Comment


        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          elke dag een node dan heb je na 2week een kerst boom met 80takken hehehe

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Ja ik was idd iets te enthousiast 5e noden is nu aan uit groeien.

        #40
        E51B5ADF-E9ED-4555-925D-82A1D4E99CE5.jpg 36FE6610-2F62-4222-BD98-B56AAA08ECDC.jpg 83130B1E-A9C6-419B-B129-D5A218F61870.jpg 82FC0CB9-0DCB-4099-B901-08724D39B606.jpg 931534FC-FF15-4AFF-AEF2-2E27DCEC427D.jpg E3CCEC59-B028-4F1C-ACC4-D549A0F55665.jpg

        22:00 uur
        Eerste dag op 100% en de meeste blaadjes zijn nog meer gaan staan.
        Temperatuur blijft een ding, blijft telkens boven de 28 graden stijgen als ik de deur dicht heb, had al slang na de raam toe gemaakt voor afzuiging maar dat mocht niet baten. Dat wordt wat in de zomer🤷🏼‍♂️ Volgens mij wordt t dan zo 40 graden hier in dat hok op een goeie zomerse dag.

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Danku, zo serveren we de sushi graag.

        • Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Waar meet jij die temperatuur. Bij mij met hps was het boven me lamp soms 33 graden en bij me planten 25 graden. Als je kamer 20 graden is bijvoorbeeld moet je je tentje toch wel op 23 26 graden krijgen als je vanonder lucht naar binnen laat komen.

          En ik heb in de zomer een cooltube gebruikt zuigt 5p tot 60% van je lampwarmte gelijk weg.

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Temperatuur meet ik bij de plant,
          De complete kamer loopt gwn op tot 23-24 graden.

        #41

        Dag 15

        5-10-22

        16:00 uur

        Alles ziet er goed uit en gaat z’n gangetje.
        Ze groeien goed de breedte in, de hoogte gaat een stuk rustiger.

        Temp:28,9/23,4 lv 60%

        737819B1-3233-42FE-93A6-9CBE3DD22F37.jpg
        DF6F89C1-B44C-4BC5-9F27-E3DF99E01197.jpg 47DE51B7-E6CA-4273-9ED4-D423C5E5DFA0.jpg 509059B7-546E-40C4-BB21-11A8A10EAFF9.jpg
        Attached Files

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Schotels heb ik laatst hier om de hoek besteld. Dus die verwacht ik volgende week te hebben dan zou ik ze ook van onder kunnen bewateren

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Schoolvoorbeeld van goede zaailingen die veel licht krijgen, geen reden om de hoogte in te gaan, dus druk bezig met het fundament , een dikke steel bouwen , een brede snelweg waar alles doorheen moet, en ook snel doorheen kan de komende maanden. Trouwens vangt je termometer rechtstreeks licht ? temp meting moet eigenlijk in de schaduw. 30 graden in het licht is geen enkel probleem.

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Ja die hangt direct in t licht idd. Schaduw is tot nu toe lastig. Ik heb de lamp 10 cm verhoogd omdat ik de bladeren zie krom trekken, hoop dat ze mooi zo door gaan verder qua groei en nu niet de hoogte wat meer in willen. Maar dat zal wel mee vallen

        #42
        Even in het algemeen , maar wel naar aanleiding van je planten:

        Verdamping van water onttrekt warmte aan de planten, het zorgt dus voor koeling . Dus wanneer planten in staat zijn genoeg water bij de bladeren te krijgen en er genoeg verdamping kan plaatsvinden (door ventilatie) kan de plant veel licht/warmte verdragen. Hoe korter en dikker de steel des te makkelijker het watertransport . Nog een factor is de EC in de wortelzone, hoe hoger die is des te verder de lamp moet. Wanneer die EC echt enorm veel te hoog is loopt het water vanuit je plant de grond in zelfs ! . Ideaal is dus wanneer je precies de hoeveelheid voeding kan aanbieden die de plant ook werkelijk opneemt, maar dat zal in de praktijk nooit lukken, maar het benaderen is ook al winst. Er bestaat dus een directe relatie tussen EC en lichtsterkte , dat is ook terug te vinden in literatuur en onderzoek van bv TNO en de universiteit te Wageningen.

        Er zijn dus een aantal factoren die je zelf kunt bepalen die van invloed zijn op hoe veel licht je kunt aanbieden = hoeveel fotosynthese er plaats kan vinden. En hoe meer fotosynthese des te sneller de ontwikkeling, wat weer betekend dat de plant resistenter is tegen ongedierte en schimmels en dat de topvorming harder gaat in hetzelfde tijdsbestek. Toen iedereen nog stekken kweekte was ongedierte echt een veel besproken punt, en een groter probleem, stekken hebben namelijk per definitie een forse vertraging opgelopen.

        En , altijd goed om te realiseren : planten halen hun energie niet uit voeding , maar uit licht . Mens en dier hebben als energie bron de verbranding van voeding , door er veel voeding in te proppen gaan ze groter/ dikker worden . Door veel planten voeding aan planten te geven , geef je ze niet meer energie om te groeien, vetmesten doe je dan met licht ! de voeding is alleen nodig om de aangeboden hoeveelheid licht te kunnen verwerken tot bouwstoffen.

        Dus zoek altijd naar het punt waarop je planten zo veel mogelijk licht kunnen verdragen , dat is bij ieder weer anders. Doe je dat direct bij het ontluiken al dan blijven ze voor de rest van hun leven in staat veel licht te verwerken. De claims van sommige fabrikanten van ledlamp/HPS lamp dimmers over percentages verlichting voor zaailingen, daar moet je jezelf niet op vastpinnen , want dat staat een hogere opbrengst juist in de weg , het is meer bedoeld als veilige lichtsterkte voor elk plantje ongeacht de condities, foolproof, zeg maar.

        Comment


          #43
          Silas

          Silas is afgeleid van Silvanus. Silvanus is een jongensnaam die afkomstig is van het Latijnse woord 'silva'. Dit betekent 'woud'.Het achtervoegsel heeft als betekenis 'heerser over' of 'heer van'.​

          Sorry heerser moet ik mijn nickname veranderen?

          wel ironisch dat u me hierop aanspreekt.

          Comment


          • Silas
            Silas commented
            Editing a comment
            Waar heb je dat vandaan! Heb voor het eerst op wiki gelezen wie Silas nauw was, een stumperd uit de 1e eeuw in een goed verzonnen boek.
            Het is duidelijk dat je nieuw bent hier, anders zou je mij geen heerser noemen.

            Hier de echte reden van mijn naam: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...kenissen/page9

            # 131

          #44
          Wat ben jij een pannekoek. Wat dan ook de betekenis is van Silas. Dat heeft niks te maken met deze denegrerende nickname.

          Misschien moet je eerst eens voorstellen, dan word wellicht jou infantiele nickname duidelijk. Maar dat denk ik niet, dus gewoon een andere naam kiezen!!
          Last edited by Kunichika; 6 October 2022, 13:11.

          Comment


            #45
            Kunichika

            dus er word alleen naar mijn betekenis gekeken?

            Probeer je nu een woordgrap te maken deNEGERerend?

            ironisch

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Of je kan niet lezen, kun je klaarblijkelijk niks aan doen. Maar je kan het wel nog leren hoor. Of je stond net achter een amoeboïde toen het verstand werd uitgedeeld.
          Bezig...
          X