Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chapter 1: full gas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    VRAAGJE!!!


    Heeft iemand ervaring met pk boosters en dan doel ik op het gebruik van 2 verschillende merken. Ik heb nu alles van bio bizz en ik zit te denken om pk booster in huis te halen… alleen van bio bizz kan ik tot nu toe niks vinden van wat ik denk dat ik moet hebben. Ja bio tabs of iets maar ik dacht ik moet pk 13-14 hebben.. zag dat plaragon dat heeft maar kan zo iets gemixt worden?

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Guanokolong boost!!

    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Dat is toch van vleermuizen uitwerpselen gemaakt Kunichika

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Onder andere

    E7D75A67-0EC0-40DE-A0BC-75FF9B7DAC60.jpg 68128706-3ACD-4BDA-81F4-F86D2A620C2E.jpg A840A3C2-C86B-4D55-A603-0A6A524B4015.jpg Dag 33

    15:00

    -Voorgroei: 4 weken 4 dagen
    -Voorbloei: dag 1

    Ufc was te spannend waardoor ik nadat ik was wezen kijken de lamp terug op 100% ben vergeten te zetten. Met als gevolg 5 uur op 80w licht gedraaid😱🥲 wel jammer want ik wilde weten hoe m’n constructie het heeft gedaan. Heb de afzuigslang naar de kiep raam gebracht, dus nu blijft het wat koeler en minder vochtig op de kamer als het goed is..

    Huidige temperatuur in de tent
    19,8 lv 72%

    Tensio
    -Marie 76
    -guanita 143
    -Truus 63
    -Jozefien 80
    -tante Mien 157

    Wortel temperatuur
    20.1

    6B1B2D60-0BB7-4F91-A245-4CC7FFD3BA9C.jpg

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Dankjewel, wat voor lamp gebruik jij nu? Hps en led samen toch ?

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Klopt beide!

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Is jou ruimte eigenlijk zo koud dat je hps nodig hebt om het op te warmen ? Of heb je meerdere redenen voor die combo

    1C6EA043-5115-4C20-9BD6-162088DF1CF5.jpg D6A89434-3E4B-48D6-B154-B794104A2315.jpg A7FCD8E6-64AE-40BF-A7EA-5399FC7D9E62.jpg 2EC2CD6E-07FC-4905-91C2-3352C6B37D40.jpg 50143CAB-4BB6-4435-B762-61F0675FBC0F.jpg Dag 34

    11:15

    Groei 4 weken 4 dagen
    Voorbloei dag 2
    Licht brand van 11:00/23:00

    Max/min
    24,7/17.8 lv 66%

    Worteltemp
    20,3

    Lamp hangt 40 cm boven de kopjes.

    Tensio
    -Marie 62
    -Guanita 43
    -Truus 143 (die krijgt rond 13:00 wat te drinken.)
    -Jozefien 48
    -Tante Mien 40

    Water met voeding staat klaar.
    Op 10L
    -20ml rootjuice
    -2,5 calmag
    -2 grow
    -100% luveee❤️

    Waardes zonder en met voeding:
    -Zonder EC 0,4 PH 6,3
    -Met EC 0,5 PH 6,3

    Ik ga ze 2 x voeden 1x niet enzovoorts..

    Gisteravond hebben ze een half uurtje voor het slapen gaan nog flink wat water gekregen want de waardes waren bij 2 stuks al over de 240mbar.
    Ik geef ze liever geen water voor het slapen gaan maar vond de waardes te hoog.
    Ook gisteren nog veel takken aan het net gevonden zodat de kleinere ook mooi mee op kunnen komen.




    Comment


    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Dat het er onder uit loopt dan heb je wel teveel gegeven het is mij nog niet overkomen in de rondes die ik heb gekweekt. Ik kweekte eerst ook op stoffen poten

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ik “denk” het ook he.. mss moet ik dat niet doen en dat aan paarden over laten, die hebben een groter hoofd.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      als je met blumats gaat werken moet je hydro voeding hebben a en b anders verstop alles

    Dag 35

    13:30

    Voorgroei 4 weken 4 dagen
    Voorbloei dag 3

    Max/min
    23,7/17,4 lv 66%

    Wortel temperatuur
    20,5

    Lamp hoogte van 40 naar 45cm verhoogd.

    Tensio
    -Marie 111(gisterenavond 1L gekregen)
    - Guanita 108
    - Truus 128
    -Jozefien 231 >>2L gekregen
    - Tante Mien 99
    96EB12A6-DA52-44F3-BFFF-B53E9447236E.jpg

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Heb ook altijd gekweekt met alga grow en alga bloom en kreeg ook steeds rare waardes, toen veel gelezen erover en daar gaven ze aan dat bij een biologische kweek de ec waarde niet te meten is, geeft altijd een verkeerde waarde, in begin van dit jaar heb ik een hydrokweek gedaan met plagron a en b en bij de helft van de aangegeven hoeveelheid voeding zat ik al op een ec waarde van 1,3 met een startwaarde van het kraanwater van 0,3 dus bij een halve hoeveelheid 1 ec omhoog.
      Even googelen, staat overal beschreven.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ja ik zie het idd..sta ik daar mooi met mn Ec meter waar ik niks aan blijk te hebben😂 bedankt voor de info iig!

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Mocht je ooit overgaan op hydro of andere voeding op grond dan heb je er in ieder geval een, als je biologisch kweekt en je bladeren vergelen bij voorbeeld en je brengt veranderingen aan in je voeding zie je dit ook pas na een week tot twee weken.
      Minerale voedingen hebben direct effect, zie je het verschil al na een paar dagen

    Voor biologische meststoffen geldt dat de meststoffen pas vrijkomen nadat organisch materiaal door het bodemleven is afgebroken. Dit organisch materiaal geleid geen elektrische stroom, er valt dus niets te meten​
    Het valt pas te meten nadat het afgebroken is , in de grond dus .

    Biologische voeding bevat vaak wel een kleine hoeveelheid meetbare zouten, in de fles al en dat klopt ook met de meting die hij deed.

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ja ik ga me is een goeie grond meter halen. Moet nog even kijken welke.

    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Bluelab pH aarde meter die ga ik meschien ook nog aanschaffen lijkt mij wel handig voor als er is wat mis gaat maar die is best duur

    3ACA9FC4-BA76-49DF-B9DC-ECD8C44010DA.jpg 60227679-6818-4BCB-8D6F-2E761F197CE9.jpg Dag 36

    10:30

    Voorgroei 4 weken 4 dagen
    Voorbloei dag 4

    De klok van 11:00/23:00 terug gezet naar 9:00/21:00 komt me beter uit en met aankomende wintertijd waar ik niet aan gedacht heb helemaal.

    Max/min
    27,8/18,5 lv 66%

    Wortel temperatuur
    21.1

    Tensiometers

    - Marie 52
    - Guanita 42>> gisteren avond 500ml
    - Truus 51
    - Jozefien 63
    - Tante Mien 43>>gister avond 500ml

    Ze krijgen nu na 3 dagen water+voeding alleen water.

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Krijg je nog wel onder de knie, als het moeilijk blijft is een blumat systeem misschien iets voor je, krijgen ze precies wat ze nodig hebben.
      Laat ze eens oplopen tot bv. 240 en geef ze dan een liter of een halve liter, na drie uurtjes kijk je wat hij dan aangeeft, zit hij rond de honderd is het ok, eronder de volgende keer wat minder, erboven wat erbij, even opschrijven wat je doet, water wel goed verdelen over de pot niet op een plaats water geven, komt het wel goed suc6.
      Last edited by Corleone1933; 26 October 2022, 15:44.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Jaa daar heb ik naar gekeken voor als ik evt op vakantie zou gaan. Alleen ik zit op bio bizz dus dat feest gaat niet door. Dus ik zal nog even moeten oefenen met de water giften🙃

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Die juiste hoeveelheid water per dag ga je nooit vinden , want het veranderd toch steeds, anders had je de tensio's niet eens nodig .

      Maar je doet het goed , ze verbruiken nu al zo veel water dat een beetje overschot (50 mbar) snel weer opgenomen word. De kleur groen van je planten is eigenlijk precies goed, niet te donker , niet te licht.

    De voorbloei begint eigenlijk pas als de eerste witte haren in de oksels bovenin de plant verschijnen, trouwens.

    Hoe is de ventilatie geregeld trouwens , full power ?

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Die lv verschillen is dan per dag bekeken he. Het is niet zo ik sochtens kijk 80% en savonds 50% zo erg is t gelukkig niet. Maar over een week gezien kom ik daar wel allemaal een keertje langs

    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Ik tel de voor bloei als ik op 12/12 zet meestal hebben ze na 2 weken wel pruikjes van een 1 cm dan begin ik pas de echte bloei te tellen dit × heb ze er 3 weken over gedaan om in echte bloei te komen

    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Ik keek vandaag in me tent en het was iets gezakt om dat ik de stofbox op 100% zet en de temperatuur is nog het zelfde gebleven was gisteren avond 80 vanochtend 75 nog te hoog maar doe je niks aan

    Dag 37

    9:00

    Voorgroei 4w 4D
    Voorbloei dag 5

    Max/min
    26,8/17,8 lv 78%


    Wortel temperatuur
    20,5

    Lamp wat verlaagd naar 38 cm boven de kopjes, kijken hoe ze daar in de loop van de dag op reageren.

    Tensio ( ze drinken minder)? Eergisteren avond voor het laatst water gegeven. Gisteren waren MBars over een 12 uur gemiddeld 60mbar gestegen ongeveer.

    Huidige waardes:
    -Marie 118
    -Guanita 100
    -Truus 124
    -Jozefien 166
    -Tante Mien 106

    Tensio waardes gisteren avond 00:30 uur
    -Marie 95
    -Guanita 87
    -Truus 114
    -Jozefien 139
    -Tante Mien 95

    Vandaag een dagje geen water denk ik? Mss dat Jozefien vanmiddag nog een litertje krijgt, we zullen het zien.

    Ik heb alles wat ik vast gebonden had weer los gemaakt zodat alles nu mooi gelijk op kan. Alleen rechts
    in het midden krijg ik het nog niet zoals ik het wil hebben.

    CD44CDB3-1BE3-4241-9748-58946FCEFCBA.jpg
    F1DDC68B-AD43-43B5-AE03-39A87C714F0F.jpg 0DEA2626-7802-410A-AA59-02E995592959.jpg

    Comment


    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      De blaatjes vertellen je wel dat je te veel geeft dan krijg je klauw bladeren De puntjes van het blad hangt dan naarbeneden als je te weinig water heeft krijg je slapen bladeren die ook gaan hangen en staan de bladeren schuin om hoog dan zijn ze tevreden

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      mooi man 👍🏼👍🏼

    Het is zo tegenstrijdig, je leest zo vaak dat ze de pot wat laten uitdrogen voordat ze weer water geven. Mijn grond is constant kei vochtig gewoon. En voor m’n gevoel ben ik ze ook echt zwemles aan het geven. Maar ondanks dat staan ze er mooi bij🤷🏼‍♂️

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Aaahzo bedoel je, maar ben je dan niet bang dat je wortels te lang nat staan? Ivm wortel rot ofzo

    • Lekkergroeien
      Lekkergroeien commented
      Editing a comment
      Raden jullie aan om met stoffen potten onder en boven water te geven elke keer? Dus bv 400ml onder en 600ml boven?

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      @lekkergroeien

      Ik geef alleen nu van boven water aangezien m’n schotels die te laat binnen waren er nu niet meer onder passen🥲 anders had ik ook van onder en boven water gegeven.

    20220309_170211.jpg 20221002_171404.jpg
    Zo bedoelde ik. er staat dan 1 cm water in en het is de volgende dag altijd wel weg.
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Dat is idd wel slim man, en Hoelang kun jij van huis weg zo?

    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      De dag dat ik water geef. Soms doe ik dat net voor ik weg ga. Dan kan ik 2 nachten weg blijven als ik 2 nachten weg blijf gooi ik er wel 15 liter in. Soms staat de ene nog wat nat en de andere pot is een stuk lichter. Maar ze zijn niet geheel uitgedroogd. Liefst gooi ik van boven en 1x in de 1.5 week gooi ik express van onder 9 tot 12 liter.

      Ze drinken elk echt verschillend dan maar het is voor mij een manier zonder automatisch water systeem ff weg te gaan.

    Je kan ook 3 halve liter flesjes nemen daar klein gaatje in of meerdere. Lijkt me beter als meteen zo'n sloot water. Water geven het ik de meeste stress van normaliter.

    Comment


    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Ik ken mensen die wat groter kweken. En die geven alleen maar van onder water. Alleen zorg dat je bak stevig is van onder dat die niet hol of bol gaat staan als je de potten erin zet. Anders krijgen ze niet gelijk water of dezelfde hoeveelheid. Ik heb 18 mm osb gebruikt en zelf onder me bak een stalen frame gemaakt ter versteviging omdat ik me bak moest uitvullen van onder om hem waterpas te krijgen. Zonder frame zette ik de potten erin en ging die hol staan. Omdat ik hem alleen aan de zeikanten kan uitvullen. Een ander maatje van me had zand onder ze bak gegooid om daarmee ze bak waterpas te stellen. Ik heb het verschil met houtjes uitgevult. Ik heb een oud huis dus niks is recht. Nieuwe huizen zal de vloer wel meer waterpas zijn.

    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Als je vloer vlak is kan je net zo makkelijk deze tray kopen. Als mijn vloer vlak was had ik deze gekocht een flexitray.

      https://www.growland.nl/Nutriculture...oaAr4OEALw_wcB

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Aah kijk daar is die weer. Had die een maand of 2 terug gezien en daarna kon ik niet meer op de naam komen en was hem zelfs intussen alweer vergeten. z’n bak is idd wel een goeie optie voor hier. Zal eens voor de zekerheid de waterpas pakken maar voor zo ver ik weet is alles wel aardig recht hier.

    Atami b'cuzz dat vind ik fijn spul
    hep je ook geen gekloot met grow voeding en dan op het juiste moment bloei voeding te geven


    Eerst foto na mijn idee de belangrijkste voeding en op foto 2 zijn de boosters
    20221028_093222.jpg 20221028_093239.jpg zitten geen schdelijke stoffen in daarom heb ik deze genomen en om dat de groei en bloei in 1 fles zit

    Comment


    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Je haalt de woorden uit me mond bo$wachter. Ik had het zelf niet mooier kunnen verwoorden 🤣🤣🤣

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      😂Graag gedaan, dat bericht dat typte is vloeiend zonder haperingen.

    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Dat klop je krijgt ze moeilijk te pakken tegewoordig kan je allen een mail sturen ik heb ook wel wat problemproblematiek met ze gehad maar de laaste tijd doen ze het prima ze sturen het meestal binnen 2 weken op en vraagen heb ik niet aan een grow chop daar heb ik slechte ervaringen mee

    31344722-F3D2-4733-A8CB-9FA9D2D84848.jpg 24C296F1-1B9D-4723-B225-2D002C7CA7DE.jpg 4C2DF9AB-F388-4678-BD4C-896DFE0D4BBB.jpg CD283417-7F70-4EA1-AF71-E69083D5599D.jpg Dag 38
    8:45

    Voorgroei 4W 4D
    Voorbloei dag 6

    Max/min
    24.2/18.2 lv 72%
    Wortel temperatuur
    20,4

    Lamp hangt 27 cm boven de kopjes.

    Tensiometer

    Huidige waardes/ waardes gister 16:00/aantal L

    -Marie 58/251>>2L
    -Guanita 64/189>>1L
    -Truus 55/231>>2L
    -Jozefien 52/199>>1,5L
    -Tante Mien 73/185>>1L

    Gisteren waren alle waardes weer goed opgelopen dus ze hebben allemaal weer wat water gehad zonder voeding.

    Gieter water met voeding staat klaar voor vandaag:
    Rootjuice 20ml (laatste keer)
    Grow 3ml
    Calmag 2,5ml
    waardes zuiver water: EC 0,3 PH 6,3
    waardes met voeding: EC 0,6 PH 6.0? Waarom die ph zakt🤷🏼‍♂️

    Tijdens het bijhouden van m’n verslag stormt de pakket bezorger na binnen met m’n post. Mijn grond meter is gearriveerd! Jeej
    Ding meteen getest maar bij fertility geeft hij 0 aan? Dat zou de ec moeten zijn en lijkt me sterk dat dat 0 is.. vanavond heb ik wat meer tijd dan ga ik nog een kijken maar tot nu toe laat hij niet zien waar ik op hoopte en dat is een ec waarde van m’n grond🥲

    Lamp tijd wordt nog 1 x aangepast in stappen van 2 dagen. Hij moet van 7-19:00 branden ipv 9-21:00. Ik moet meestal in de middag gaan werken en dan staan ze telkens nog onder de 80 mbar maar als ik savonds terug kom zitten ze vaak al tegen de 200mbar van 7-19:00 heb ik er meer zicht op en kan ik in de ochtend of vroeg in de middag nog wat bijvullen wat anders savonds pas gebeurd




    Last edited by Bo$wachter; 28 October 2022, 10:49.

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ja zat echt te twijfelen omdat ik al paar dagen terug van 11 uur na 9 ben gegaan in 1 x

    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Doe je een uurtje nu en over 2 dagen weer een uurtje. Zo heb ik het vorige keer ook gedaan dat ik 2 uurtjes moest opschuiven.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ja doe nu uurtje per dag dan zal t allemaal wel goed komen

    Dag 39

    8:15

    Voorgroei 4w 4d
    Voorbloei Dag 7

    Max/min
    27.9/18.9

    Wortel temperatuur
    20,8

    Tensios

    -Marie 223>>2L
    -Guanita 183>>1L
    -Truus 142
    -Jozefien 57 gisteren avond 1L (172mbar)
    -Tante Mien 51 gister avond 2L (224mbar)

    Die grond meter die ik had gekocht vind ik zelf niks. Ik hou van cijfers achter de komma maar dat geeft deze niet aan helaas.
    Volgens dat apparaat is fertility 4 Ph 7 temp 20

    2e net er in ter ondersteuning van de toekomstige bloemen zee.

    lamp 27 cm boven de kopjes.

    0FBA4C74-6C60-446A-9089-DAB5D3B78CD4.jpg 9E5CD866-D462-4A54-89B1-59D8B974018A.jpg

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Hoger hangen?

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      hangt mooi zo

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Ja, hangt goed .

    Dag 40


    >>>FORUM STORING<<<<






    Last edited by Bo$wachter; 5 November 2022, 19:55.

    Comment

    Bezig...
    X