Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chapter 1: full gas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beste collega’s.


    Hierbij het eind resultaat op papier!
    0EC8F337-8195-407E-8608-936CC7738C8C.jpgHad maar 2 topjes mee voor te testen. Kwam allebei qua thc op het zelfde neer alleen in het cbd gehalte zat een groot verschil, 2,5 cbd zat in de andere top.


    Dusssss voor een soortje dat als meen ik 28% thc wordt verkocht heb ik uiteindelijk 17,8 van weten te maken.. wordt hier al helemaal panja van laat staan dat die 28% was geweest, nergens goed voor wss😮🙃 vraag me nu wel hoeveel thc in een gemiddelde straat haze zit!? 🤷🏼‍♂️ Enfin iig leuk om te weten/zien wat er van m’n eerste ronden terecht is gekomen!🔥😁 50€ heeft me deze kennis trouwens gekost

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Jaa ben ook zeer tevreden over m’n eerste rondje😁
      Wat ik begrepen had was dat de plant meer cbd en andere dingen aanmaakt wanneer de trichomen van Milky na Amber na oker veranderen. De top die ook direct onder het licht stond had ook 2,5cbd en die er een beetje onder verstopt was 0,2

    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      En toch Snuitje kan ik ongelofelijk genieten van de buzz die een geïmporteerde Thai of Afrikaanse wiet. Ondanks de lagere thc gehalte. Hieruit maak ik op dat er meer moet zijn met een wietje van onder de zon!

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      PH donner, zeker weten! Toen ik nog jong was vroeg ik in coffeeshops altijd om Thai wiet. Geperste blokjes beetje, hele donkere kleur, zat vaak ook nog wel eens een zaadje of 2 of meer in. Was ook goedkoop. Voelde me prettig als ik dat had gerookt. Later verdween dat soort. Mijn comment ging niet over mijn eigen voorkeur, ik rook liever licht
      Last edited by Snuitje; 2 April 2023, 16:06.

    - Wat ik graag zou willen weten is de verhouding in gewicht tussen de harsen(alle actieve stoffen) en het plantmateriaal in gedroogde toestand . Dat is minstens zo bepalend voor de potentie van de wiet .

    - Een analyse van de actieve stoffen zoals we hier zien zegt nog niks over hoe veel er van in de toppen zit, het geeft alleen aan waaruit de harsen bestaan.

    - Stel dat een top van 4 gram na analyse 25 % thc blijkt te hebben , dan is dat geen 25% van die 4 gram!

    - Zo kan een soort met weinig hars een enorm hoog THC percentage hebben, maar dan rook je gewoon meer plantmateriaal en minder hars.

    Comment


    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ah ok, begrijp het nu. Je zou het inderdaad tov het gewicht van de gehele top willen weten, mee eens.

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ik zat er ook over te denken, en had dat ook al voorzichtig geconcludeerd. Als het tov de andere canabinoiden zou zijn geweest was het nog veel meer dan 15-25% geweest denk ik. Al ken hars natuurlijk nog meer met zich meedragen dacht ik, daarom voorzichtig.

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Wat de onderzoekers van het Trimbos instituut doen is eerst alle takjes verwijderen uit de wiet, daarna met een vijzel fijn maken , en daarna de harsen eruit extraheren.

    Wat een geweldig resultaat en dat voor je eerste kweek binnen! Gezien het geringe aantal planten helemaal knap. Een score van 1,91 gram de watt is bijzonder goeie reclame voor led marshydro fc4800 (480W) want zo zie je maar dat je niet perse dure een Lumatek ledlamp hoeft om een monsterscore te behalen. Want zulke opbrengsten teken ik direct voor, waarom dan nog verder zoeken?

    Edit: goedkoop zijn ze nou ook weer niet zie ik, d.i.y. is nog steeds beduidend goedkoper en je neemt 'gewoon' dezelfde specs.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Dat is idd het nadeel. Maar volgens mij kan ik daar nog 5 jaar over na denken ongeveer. God weet wat er dan weer op de markt is😮🙂mss een lamp van 100w waarmee je makkelijk 5gr de watt haalt👌🏼👏


      Wordt tijd dat ik wakker wordt.. t is weer maandag.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      5 jaar geleden was 1,5 gram de watt wel het hoogst haalbare zowat en die scores werden betracht met scepsis omdat dit met hps onmogelijk was. Dus als de ontwikkeling op dezelfde voet doorgaat zou men over vijf jaar vanaf nu 2,5 gram de watt moeten kunnen halen. Maar er zijn meer factoren die de gram de watt ratio bepalen die naar mijn mening onvoldoende gemeten worden.

      Stel je hangt 300 watt in een kleine tent en in een grote tent en je zet beide tenten vol met dezelfde genetica die je op precies dezelfde wijze kweekt. In de grote tent zal dan de gram de watt ratio hoger zijn maar die lamp is niet beter.

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Precies , er zijn heel veel factoren die meespelen, zoals bv de tijdsduur en het oppervlakte. Wat opvalt is dat er nu gekweekt word met lange groeiperiodes, zeker vergeleken met 10 jaar terug. Nog langer geleden was het altijd stekken kweken, 1 week voorgroei en bloeien maar, met gekochte stekken.

      Je kunt wel meer licht geven , maar een reeks andere factoren moeten dan ook verhoogd kunnen worden. Ook is er met meer licht meer kans op verbranding, en uitdroging door overvoeden. (heeft ongeveer hetzelfde effect als te weinig water geven).

      Ontwikkelingssnelheid is de key voor hoge opbrengst , harder groeien en bloeien in een bepaalde tijdsperiode is meer opbrengst.
Bezig...
X