Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Atmosphere goes LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Atmosphere goes LED

    Korting op 420shop
    lumatek-ats-pro-full-spectrum-led-kweekverlichting-200w-en-300w_1024x1024.webp

    Dit is de Lamp, de verbeterde versie, de Lumatec ATS 200 pro voor een 80cm bij 80cm hokje welke ik nog moet bouwen. De in de handel verkrijgbare tenten en hokken hebben niet de ventilatie zoals ik het zelf graag wil hebben . Er komen bij mij alleen 4 gaten in de dakplaat bovenin het hok dus. 1 voor de uitlaat en 3 voor de inlaat. Zo heb ik dat vaker gedaan en dat bevalt goed. De 3 passieve inlaatgaten zitten vlakbij het uitlaat gat , toch gaat de luchtstroom niet rechtstreeks van inlaat naar uitlaat gaten , maar valt eerst helemaal naar beneden door de planten heen en gaat dan pas naar boven.

    Medium:ongeveer 120 liter homemade cocosgranulaat met 5 % natuurlijke kleikorrels, 10 % potgrond in 1 grote bak. Met behulp van doorspoeling breng ik de EC omlaagvan 4,5 richting de 1,5 omdat dit naar mijn idee optimaler is voor in ieder geval de start fase van zaailingen.

    voeding: Ik heb van alles staan ook basic meststoffen zoals kalium en ammoniumnitraat.

    Het gaan zaden worden: welke moet ik nog bepalen , misschien worden het gewoon mijn eigen reguliere zaden, omdat daarvan de genetica bekend is. In dat geval ga ik met 50 zaden van start die direct na ontkiemen de grond in gaan.

    Groei periode: zo kort mogelijk

    Geluidsbeheersing De afzuiger wil ik helemaal bovenin het hok plaatsen , maar wel gescheiden van de kweekruimte zodat daar een soort softbox gemaakt kan worden. Het bovenste deel van de kast kan gelijk als box dienen om het geluid te temperen.

    Meer volgt
    Last edited by atmosphere1; 25 November 2022, 19:15.

    #2
    Ga je volgen ook om misschien in curacao toe te passen
    pals ik daar binnen ge kweken
    buiten is een beetje link

    Comment


      #3
      Wie weet er welke female seeds stabiel zijn ? zaden waaruit planten groeien die erg op elkaar lijken dus.

      Comment


      • Silas
        Silas commented
        Editing a comment
        Ik snap je vraag niet( Wel een mooie LED trouwens.

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Ik zoek female zaden die op elkaar lijkende fenotypen geven met nagenoeg dezelfde bloeitijd en groeipatroon. Een echte F1 hybride of minimaal een F5 soort dus .

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Gelato 42 van zamnesia

      #4
      ga je ceker volgen kerel ben zeer benieuwt

      Comment


        #5
        Nice lampje, heb dezelfde maar een slag groter en planten gaan erg lekker onder zo een pro kaliber.
        MAAR 3 passieve inlaten bovenin naast je actieve uitlaat dan is er van een ideale luchtdoorstroming/verversing maar weinig sprake zou je denken Nu als die lucht volgens jou toch maar neervalt dan zal datcwel lekker gaan, hopelijk zonder kouval dan
        Vanonder de tent gewoon een ventilator voor luchtverplaatsing??
        Anyway we zullen het gaan zien dan maar veel succes ermee
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          De lucht die vanaf boven valt mengt zich eerst met lucht in het hok voordat het op de planten valt , in tegenstelling tot lucht die via gaten onderin direct de planten raakt. Ik test het uit met rook weer met dit hok omdat het misschien anders gaat als in andere hokken met HPS lampen . Onderin gaten maken kan altijd nog . De passieve inlaten zijn samen veel groter als die ene actieve , zodat de luchtweerstand minimaal is . Deze methode zorgt voor een U vormige luchtstroom (maar op z'n kop )

        #6
        Subke , succes. Enige dat ik weet is dat sommige zaadboeren f1 erbij zetten, meer niet. Op zamnesia bv es f1 intypen mss...
        Ganja always does the trick.

        Comment


          #7
          De grond is erg luchtig zodat ik ook de mogelijkheid heb om te spoelen mocht dat nodig zijn , zonder dat de boel te nat komt te staan. De tensiometer moet ik anders lezen als op normale grond , de ideale waarde licht een stuk lager , hetgeen ook de fabrikant al aangeeft m.b.t. cocos.

          Het is 1 grote bak grond , de wanden van het hok vormen gewoon de bak . De grond zal niet meer dan 20 cm diep worden. (120 liter ong.) me daaronder een laagje hydrokorrels voor de afwatering. Zo worden hydrokorrels ook vooral gebruikt , de grond draint dan veel beter. Onder de hydrokorrels komen afvoer gaten die uitkomen in een douche bak die ik er ook vanonder kan halen.

          Comment


            #8
            ik volg

            Comment


              #9
              De dakplaat met zowel de inlaat gaten als het uitlaat gat :

              IMG20221119131223.jpg
              Het is de dakplaat die boven de planten komt, maar er komt nog een compartiment boven waar de filter en afzuiger in komen.

              Comment


                #10
                Ah knutseltopic, altijd leuk, ik volg

                Comment


                  #11
                  Stabiel zaad. Wegblijven bij alles wat Amerikaans is. Lekkere soortjes soms, dat zeker. Mijn 1e Herma was een Bruce Banner 3. Maar ook wel erg goed, dus ik zal ze vermoedelijk toch weer eens zetten.

                  Comment


                  • Tijnie82
                    Tijnie82 commented
                    Editing a comment
                    das wel nice f8 maar met reg is dat het enige nadeel ja als je zoveel planten neemt als jou je weer nooit waar de mannen komen te staan maar je kan daar toch ook simpel femm zaad van maken met wat zilverwater deed een maatje van mij ook

                  • atmosphere1
                    atmosphere1 commented
                    Editing a comment
                    Daar heb ik voor deze ronde nog niets aan . Bovendien zou ik hermie proof female seeds willen maken , en daar is meer moeite en tijd voor nodig.

                  • NewNoobie
                    NewNoobie commented
                    Editing a comment
                    Van welke zaadboer was dat?

                  #12
                  de bodemplaat op wielen, met gipsvezelplaten als wanden :

                  bodemplaat.jpg

                  Comment


                  • Tijnie82
                    Tijnie82 commented
                    Editing a comment
                    ow ja lees het net ja vezel gips is wel beter inderdaad hoe groot word je hokkie lijkt iets van 1m2

                  • atmosphere1
                    atmosphere1 commented
                    Editing a comment
                    het is wat kleiner , 82 bij 82 cm .

                  • Jamzieman
                    Jamzieman commented
                    Editing a comment
                    beter vochtwerend gipskarton is meestal groen

                  #13
                  Leuk topic Atmosphere! ik ga het volgen.

                  Goed dat je voor de Lumatek hebt gekozen, mijn inziens het beste LED wat er momenteel te koop is!
                  No Mercy Supply - No Mercy Shop

                  Comment


                  • atmosphere1
                    atmosphere1 commented
                    Editing a comment
                    De led balken in een vierkants opstelling sprak me wel aan. De dimmer ga ik waarschijnlijk niet gebruiken, ik ga direct vol gas , ik weet nu dat het met led ook gelijk kan , zeker met een lage EC in de grond . Wat een goed licht om bij te klussen trouwens

                  • sprinterke
                    sprinterke commented
                    Editing a comment
                    Ik hem de 300w versie 😉, vanaf zaailing de volle 300w erop ,op afstand van 60 cm en ze konden dat mooi verdragen, dimmen zorgde voor strek

                  • atmosphere1
                    atmosphere1 commented
                    Editing a comment
                    Zo lang er goede ventilatie is , en de EC laag, juiste ph, kunnen ze net zo veel licht verwerken als aan het eind van de bloei, en met CO2 nog meer.

                  #14
                  Het idee is de planten nagenoeg direct op 12/12 te zetten , dan krijg je veel minder vegetatief blad en verspil je geen groeitijd.

                  Het worden in feite autoflowers , terwijl ze dat niet zijn . Ze gaan ook bloeien na een korte tijd vanaf het begin .​

                  Comment


                    #15
                    IMG20221123190523.jpg vervolg bouw

                    Comment


                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      Laag kleikorrels onderin?

                    • atmosphere1
                      atmosphere1 commented
                      Editing a comment
                      hydrokorrels onderin met daar bovenop het mengsel van vooral cocosgrond.

                    • atmosphere1
                      atmosphere1 commented
                      Editing a comment
                      Het is ook niet de bedoeling dat ze zo hoog worden , maar ik wil ze wel hoger laten worden dan gebruikelijk is , vanwege de methode die ik ga toepassen. De boel gaat zo ongeveer vanaf de eerste 2 blaadjes op 12/12. helemaal geen groeiperiode dus.
                  Bezig...
                  X