Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Atmosphere goes LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    IMG20230317184549_BURST011.jpg Wat bladeren verwijderdvoor optimale ventilatie . Ik ga in 2 delen oogsten trouwens

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      en waarom in 2 keer ??

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Dat is toch altijd beter de dikste toppen dr af en wat dr blijft staan geniet wel van die weekje extra en dan heb je toch al je wiet mooi afgebloeit en mooi rijp

      Als k plant in een x oogst heb je een deel mooie wiet en topjes wat nog wel ff wat langer mocht i fases oogsten als je het mij vraagt is dat altijd het beste

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      klopt , en zeker bij deze lange planten.

    Her en der ook wat paarsachtig kleurende blaadjes in de toppen . 13 weken en 5 dagen nu , een week of 9 a 10 hoofdbloei
    IMG20230318154540.jpg IMG_6783.jpg
    Last edited by atmosphere1; 19 March 2023, 13:23.

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Zien dr goed uit de toppen maar ze zijn niet zo dik en compact als op je profiel foto

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Niet zo dik, dat klopt , maar juist wel compacter als toen.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Blijf altijd lastig vergelijken op fotos

    Nog even over afzuigers, ventilatie en het voorkomen van toprot.

    Een afzuiger valt goed te vergelijken met een stofzuiger . Zit de stofzuigzak helemaal vol dan ondervind de lucht erg veel weerstand , de hoeveelheid lucht die door de stofzuiger heen gaat is drastisch verminderd. Het toerental van de motor is nagenoeg hetzelfde gebleven , je hoort het dus niet , maar merkt het pas bij het stofzuigen. Het zelfde principe gaat op voor afzuigers.

    Een 500 kub afzuiger zuigt echt geen 500 kub meer wanneer er 6 meter slang op is aangesloten, maar je merkt het eigenlijk niet. Dus probeer de factoren die weerstand creëren te beperken. Zorg voor hele ruime inlaat gaten in je hok ! onderdruk heb je toch wel. Laat de planten maar bewegen door de wind , dan hoef je in veel gevallen geen ontvochtigers of kachels te plaatsen , en spaar je stroom uit en dat alleen door het beter benutten van iets dat je al hebt, de afzuiger.

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Ja dat met die slang van de afzuiging korter maken had ik niet verwacht dat het zoveel zou doen voor de lv

      Me afzuiging en slangen hebben nu geen bochten meer een rechte lijn en de slang is maar 50 cm lang


      Heb de afzuiging heel de ronde nog niet harder gezet als 60 procent en hou de lv nu makkelijk onder de 50 % met een max van 50 %

      Dus dr zit ceker veel winst in die pvc kost wat meer geld en tijd maar je afzuiging word veel beter

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      In de woning zijn er ook bepaalde voorschriften met betrekking tot buislengte en ventilatoren.

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Maar niet met betrekking tot geluid! In m'n huidige woning lijkt het alsof er een helikopter vlak boven je zweeft op het toilet. Misschien hebben de vorige bewoners dat expres gedaan omdat het maar 1 wandje scheelt met de woonkamer, dacht ik nog. Dat je mekaar niet hoort in tijden van buikloop🤷‍♂️🤔

    IMG_6822.jpg Ze voelen hard aan , dat is net weer anders als compact. IMG_6819.jpg
    Last edited by atmosphere1; 22 March 2023, 11:11.

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ziet er heerlijk uit

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Het is een kruising tussen de No Mercy Special en Kolossos.

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Goeie shit dus

    Met een Canon 80D en 50mm F1.8 lens moest foto wel verkleinen om hier te kunnen plaatsen:

    IMG_6793.jpg

    Comment


    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Ik heb de foto's moeten verkleinen , dus dan verlies je ook scherpte.

      Ik heb nog een canon 40 d liggen , vrij oud maar damn goede camera , die met een macro lens zou erg goede close ups geven.

    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Scherpe foto's nemen is het probleem toch niet de dag van vandaag met al die software op de smartphones? Kleinste kind kan een scherpe en goeie foto trekken tegenwoordig.
      Je kan ze gewoon onmogelijk op het forum uploaden zonder in te boeten op kwaliteit want jah.. bestandsgrootte blijft ook een dingetje op een forum he

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Dat is true Derpie

    Er lekt altijd wel wat wiet lucht door het filter op een gegeven moment of op enkele momenten.
    Zolang er geen bezoek is is het meestal geen probleem.

    Ik heb de laatste twee weken meestal een kousje met Onstoppabels voor me uitlaat en ruikt het lekker fris naar net opgehangen wasgoed
    Attached Files

    Comment


    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Ja Snuitje. Zoals te zien is op mijn foto . Er zijn diverse smaakjes en vervang ze om de 3/4 dagen

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ga er eens naar kijken. Maar 4 dagen lijkt weinig? Die ona blocks gaan maanden mee

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Ona blocks gaan zeer ceker maanden mee denk eerder dat hij bedoult dat die lenor elke 4 dagen vervangt

    IMG_0224.jpg IMG_0231.jpg IMG20230324160831.jpg Een paar budshots:

    Comment


    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Mooi groen blad nog zeg. En lekker frosty.

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      ja, klopt , ook wel de tweede internode bloei genoemd. De plant probeert alsnog iets te doen aan het feit dat ze niet bevrucht is, de verse witte haren kunnen stuifmeel opvangen. En sommige andere vrouwen kunnen mannelijke bloemen gaan aanmaken (de gele banaantjes) om die witte haren te bevruchten. Het overlevingsinstinct aan het werk.

    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Ok check. Bedankt
      De ene genetica heeft er ook meer last van als de andere had ik gelezen maar deed toch maar vies toen ik het de eerste keer zag

    Vooral leuk vind ik het om wat van de zaden (de broers zussen van deze precies planten) weg te geven , want dan heb je zaden met enorm veel info(26 voorbeelden op foto )

    - Alle zaden zijn goed rijp en geselecteerd op formaat

    - Ze blijken niet erg herma gevoelig , zelfs niet op het eind van de teelt.

    - groeien nog stevig door in de eerste weken van de bloei

    - fenotypes lijken vrij veel elkaar, het is een relatief stabiele soort

    - 10 a 11 weken bloei

    - sativa dominant

    - De mannen tonen zich duidelijk voordat de vrouwen dat doen

    Comment


    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Hork : Meestal tonen de mannen zich nog voordat ze 3 weken zijn, dus in dat opzicht is het starten op 12/12 wel een voordeel.

      Een soort als deze, die lang doorgroeit in de bloei , kan in kleine potjes gestart worden , en als de mannen er uit zijn , overpotten naar meer grond.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja uiteraard je moet de mannen er tussenuit zoeken, had ik even niet bij stilgestaan. Dan is direct op 12/12 inderdaad een voordeel.

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      @JimBean: Die zaden wou ik geven aan de gene die de opbrengst het beste heeft ingeschat. Anders weet ik niet aan wie ik ze ga geven.
      Wat iemand er precies mee doet daar staat hij/zei vrij in .
      Last edited by atmosphere1; 27 March 2023, 18:02. Reden: zin gecorrigeerd

    De bovenste laag is geoogst nu .

    Comment


    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Die ligt nog voor Pampus, weet je wat die toppen wegen!

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Fotos komen nog. De volgende ronde wil iik een indica dominante soort. Gewoon uit vrouwelijk zaad voor de afwisseling.

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Met 26 stuks op zon klein oppervlakte. Is het formaat van de toppen niet heel groot hoor . Een van de dikkere toppen woog nat en schoon geknipt 50 gr.

    Nu staat alles onder de hoofdtoppen 'gaar' te. Worden voor zover dat nog niet het geval was. Lamp weer wat omlaag gehangen.

    Comment


    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Hoelang ga je ze nog laten staan? Heb gemerkt dat ze bij mij nog iets rijper werden maar niet echt voller/compacter. Ben benieuwd of het hier anders is.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Hoelang geef je ze nog?

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      @Derpie: Dat gaat bij mij ook op .

      @ boswachter: Het zal niet langer dan een week meer duren

    Nog 1 hoofdtop achterin : IMG20230327193329.jpg

    Comment


    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Ze hadden de tijd niet om trapsgewijs te gaan vertakken doordat ze op 12/12 gestart waren . Dat in combi met de grote concurrentie zorgt voor de rechte stelen die wat te lang zijn geworden. Met een Indica dominante soort zal dat anders gaan .

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Mijn plantje op 12/12 was inderdaad indica dominant en had haar eigen kwart tentje. Daar kwamen nog wat zijstengels aan toen. Klopt helemaal met jouw analyse.

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Op en top SOG

    Een minpunt van deze ronde was in ieder geval de lage bodemtemperatuur , wel stabiel , maar altijd onder de 20 graden.

    Het is feitelijk een low budget kweekje vanwege onder andere het zelf bouwen van de kast en de gratis zaden
    Last edited by atmosphere1; 27 March 2023, 21:35.

    Comment


    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      tussen de 1,1 en 1,2 meter ongeveer.

    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Ik denk wel dat het een must is om bodem verwarming te installeren als je met led werkt. Er zijn div energie zuinige opties

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Het was meestal 18 a 19 graden in de , dus dat valt nog mee. Traag groeien deden ze echter niet.

    Ik zit nog met dat idee om extra verlichting halverwege de planten te hangen, 3 led balken bijvoorbeeld.

    Comment


    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Serieus, het zijn de bladeren die aan fotosynthese doen en de energie en bouwstoffen leveren voor de toppen.

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Deze ronde weinig fluffy topjes ,. Ik had de onderste takjes immers al weggeknipt. Die extra leds wil ik over grote lengte goede buds te groeien . Dan haal je niets weg van de plant onderin ,. En zijn lange planten juist zeer wenselijk.
      Last edited by atmosphere1; 29 March 2023, 17:42.

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ik ben overtuigd geraakt ondertussen🙄

    Ik noem deze soort maar ff "atmosphere1" dat is makkelijker dan "Colossus * No Mercy Special"



    Sommige van de onderste topjes vallen nu naar beneden omdat de lange dune steeltjes die er aan zitten het gewicht niet aan kunnen.
    Toppen drogen doe ik nu in een 100 liter krat van de Action , met op de bodem korrels vochtvreter , dan fijn kippegaas met daarop de toppen.
    Dat werkt prima, en je ruikt er weinig van.
    Last edited by atmosphere1; 29 March 2023, 17:52.

    Comment


    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Geen ventilatie?

      En op mekaar gegooid dan ofwat?

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Ik zet de toppen ook rechtop, maar er is geen ventilatie inderdaad. Maar opstapelen doe ik niet. Er kan een 2e verdieping van gaas gemaakt worden .

    Ik had ooit een soortje gekruis dat zeer onstabiel was, met totaal verschillende fenotypen dus, maar er zaten wel regelrechte monsters tussen . Ze zijn door een inval verloren gegaan.

    small.gallery_4254_232_75682.jpg.34e9cb2539859de1626dd57c2a0be076.jpg small.gallery_4254_232_67968.jpg.affe4fd007976abe1de29f290558e786.jpg gallery_4254_7117_269882.jpg
    Stel je voor dat je van deze een rondje stekken kan draaien :

    large.gallery_4254_232_5795.jpg.f07163e35b004a4e5776fad83c7cabe5.jpg Heb deze foto's al eens eerder geplaatst , I know maar het laat mooi zien hoe groot de verschillen kunnen zijn tussen planten van dezelfde ouders.
    Ook waren ze herma gevoelig . Door de vraag die ondanks die nadelen ontstond heb ik een hele reeks van die zaden verkocht, waar ze precies beland zijn weet ik niet meer.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Door de vraag die ondanks die nadelen ontstond heb ik een hele reeks van die zaden verkocht
      Onder welke naam zijn die verkocht Atmo ?

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      "blue top"

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Denk dat q nu in zijn diepvries aan t zoeken is.
Bezig...
X